[N034] Coevorden - Emmen - De Punt: reconstructies

Discussies over N-wegen en het overige onderliggend wegennet - ook voor wat betreft planvorming.

Moderator: Moderatoren

Gebruikersavatar
Kaaiman
Secretaris
Berichten: 17416
Lid geworden op: ma 26 jun 2006, 16:54
Locatie: Hoogeveen
Contacteer:

Re: [N034] Coevorden - Emmen - De Punt: reconstructies

Bericht door Kaaiman » za 01 jan 2022, 20:48

Ik vind het vooral opvallend dat er überhaupt een tweede viaduct over de N381 is gebouwd. Het convergentiepunt had ook gewoon net voor het viaduct gekund, dan had je je de aanleg van het viaduct geheel kunnen besparen. Zeker met die flink verlengde verbindingswegen van/naar zuidelijke richting zou dat geen enkel probleem moeten zijn.

De echte reden van die overbreedte en de verlengde verbindingswegen is trouwens dat er rekening is gehouden met latere uitbouw tot een versimpeld klaverblad. Dit vanwege de ontwerprichtlijn voor stroomwegen die vloeiende uitwisseling tussen stroomwegen aanbeveelt. De aansluiting N34/N381 is dus in feite een gloednieuwe SNUP. ;)

De bestaande viaducten op de N34 Coevorden - Emmen zijn ruim 50 jaar oud. Mocht het klaverblad er ooit komen, dan zal het bestaande viaduct waarschijnlijk worden gesloopt en vervangen door een nieuw exemplaar volgens de ontwerpstijl van het nieuwe viaduct. Datzelfde zal ook het uitgangspunt zijn geweest bij de overige bestaande viaducten op het verdubbelde gedeelte. Want opvallend is dat de nieuwe viaducten een compleet andere ontwerpstijl hebben (met o.a. V-pijlers) dan de bestaande viaducten.

Maar toch, ik had liever gezien dat het oude viaduct Klinkmolen (over de N391) was vervangen door een nieuw met optimale veldindeling, dan dat het weinig nuttige tweede viaduct Staapharst (over de N381) gebouwd was...
Deur Drenthe • website over het Drentse provinciaal en rijkswegennet
@DeurDrenthe • volg het Drentse wegennieuws op Mastodon

Peter
2x4 autosnelweg
Berichten: 10231
Lid geworden op: di 01 mar 2005, 8:42
Locatie: Gieten

Re: [N034] Coevorden - Emmen - De Punt: reconstructies

Bericht door Peter » ma 03 jan 2022, 9:47

Denniszegmaar schreef: ma 15 nov 2021, 16:59 Die borden zijn helemaal weggehaald. De enige snelheidsbeperking momenteel is bij de bouw van de nieuwe afrit nabij Klijndijk (Slenerweg)
Als je niet weet dat de afslag Odoorn er heeft gelegen, zou je het niet zien, anders dan een stuk nieuw asfalt en een modderige berm. Op zich gek dat men de afrit nu al heeft verwijderd en niet gewacht heeft dat de afritten Klijndijk geopend zijn. Verkeer uit het zuiden kan nog wel Emmen-Noord nemen natuurlijk en binnendoor. Er leek niet gewerkt te worden bij Klijndijk. Kerst of winterverlet denk ik. Het meeste grondwerk lijkt gedaan, maar het extra viaduct moet nog. Aan de zuid/oostkant ligt nog een boerenweg, die vermoedelijk door werkverkeer is gebruikt en die vervangen moet worden voor een talud (en de afrit vanuit het zuiden).

Grappig dat men bij afslag Emmen-Noord (alleen aan de oostkant) LED verlichting heeft aangebracht/vervangen, terwijl de afrit eind 2022 zal verdwijnen. Planningsfoutje ?
130 km/h ? Dan haalt de trein me nog steeds in ...

Gebruikersavatar
Jackbauer1350
2x3 autosnelweg
Berichten: 7887
Lid geworden op: ma 21 nov 2011, 22:03
Locatie: Wijdemeren
Contacteer:

Re: [N034] Coevorden - Emmen - De Punt: reconstructies

Bericht door Jackbauer1350 » ma 03 jan 2022, 12:18

Kaaiman schreef: za 01 jan 2022, 20:48 Ik vind het vooral opvallend dat er überhaupt een tweede viaduct over de N381 is gebouwd. Het convergentiepunt had ook gewoon net voor het viaduct gekund, dan had je je de aanleg van het viaduct geheel kunnen besparen. Zeker met die flink verlengde verbindingswegen van/naar zuidelijke richting zou dat geen enkel probleem moeten zijn.
Tenminste mooie voorbereiding voor een toekomstige doorzetting van de 2x2 richting Gieten.

boe!
2x5 autosnelweg
Berichten: 18267
Lid geworden op: di 19 jul 2005, 20:02
Locatie: Leusden

Re: [N034] Coevorden - Emmen - De Punt: reconstructies

Bericht door boe! » za 08 jan 2022, 7:34

Het vervolg op mijn vorige video (N34 van Coevorden naar Emmen). In deze video rijd ik over alle overige (verbindings)wegen in 'knooppunt Emmen-West'.

Route
- Startpunt: verzorgingsplaats De Blikken (iets ten noorden van Emmen-West).
- Van N34-noord naar N391 (Delftlanden).
- Keren via aansluiting Delftlanden.
- Van N391 naar N34-zuid (Erm).
- Keren via aansluiting Erm.
- Van N34-zuid naar N391 (Delftlanden).
- Keren via aansluiting Delftlanden.
- Van N391 naar N34-noord (Drachten) via verzorgingsplaats Westerveld.
- Keren via aansluiting Drachten.
- Van N34-noord naar N34-zuid (Erm).
- Bonus: van afslag Erm naar Emmen via Oude Rijksweg (een stokoude betonbaan) en Ermerweg v.v. Deze weg loopt door het nieuwe knooppunt.

Link

martien
verkeersader
Berichten: 605
Lid geworden op: di 17 apr 2012, 20:38
Locatie: Groningen

Re: [N034] Coevorden - Emmen - De Punt: reconstructies

Bericht door martien » di 01 feb 2022, 21:19

Zucht. Want wegwijzers voorkomen sluipverkeer op een route die enkele minuten sneller is…:
PvdA statenfractie vraagt om Musselkanaal anders/niet te bewegwijzeren..
(Is het echt een probleem? Heeft men verkeersgegevens over oorsprong en bestemming van het verkeer? Of is het lokaal verkeer?)
Laatst gewijzigd door martien op di 01 feb 2022, 21:45, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Kaaiman
Secretaris
Berichten: 17416
Lid geworden op: ma 26 jun 2006, 16:54
Locatie: Hoogeveen
Contacteer:

Re: [N034] Coevorden - Emmen - De Punt: reconstructies

Bericht door Kaaiman » di 01 feb 2022, 21:37

Mwah, op zich niet vreemd om Musselkanaal op die plek van de wegwijzers te halen. De N391 is, zeker in de toekomst, de te prefereren route vanaf de N381.

Maar dat ze denken dat je hiermee een merkbare hoeveelheid verkeer van de Melkweg kunt halen lijkt me nogal naïef. De grootste herkomsten/bestemmingen die door Klijndijk komen zullen Valthe en Valthermond zijn. Het verkeer naar Valthe moet wel door Klijndijk en het verkeer naar Valthermond omleiden via de N391 en N379 is utopisch. Hooguit het vrachtverkeer krijg je zover.

Een definitieve oplossing zou een noordelijke rondweg Emmen zijn, in combinatie met een noord-zuidverbinding vanaf de N391 naar het westelijke deel van Valthermond. Maar dat is wel erg ingrijpend voor wat roeptoeters in Klijndijk. Al is een betere aansluiting van Valthermond en Nieuw-Weerdinge al wel lang een wens in de regio. Zou je een nieuwe GOW willen aanleggen, dan lijken dit me nog enigszins realistische tracés:
SPOILER: TOON

Afbeelding
Maar dit heeft natuurlijk weinig meer met de N34 te maken. :offtopic:
Deur Drenthe • website over het Drentse provinciaal en rijkswegennet
@DeurDrenthe • volg het Drentse wegennieuws op Mastodon

Peter
2x4 autosnelweg
Berichten: 10231
Lid geworden op: di 01 mar 2005, 8:42
Locatie: Gieten

Re: [N034] Coevorden - Emmen - De Punt: reconstructies

Bericht door Peter » wo 02 feb 2022, 10:11

Musselkanaal verdwijnt al van de wegwijzers als de nieuwe afrit bij 't Haantje opent. Maar het moet kennelijk nu al afgeplakt worden en bewegwijzerd via de N391. Musselkanaal hoeft op de N34 helemaal niet bewegwijzerd te worden. Het is klein, ligt ver weg en kan op meerdere manieren bereikt worden. Vanuit het noorden staat het niet (meer) bewegwijzerd.
130 km/h ? Dan haalt de trein me nog steeds in ...

Gebruikersavatar
Chris
Moderator
Berichten: 76529
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:19
Locatie: NL

Re: [N034] Coevorden - Emmen - De Punt: reconstructies

Bericht door Chris » wo 02 feb 2022, 10:44

Bijna die hele route vanaf Klijndijk naar Musselkanaal voert ook door een bebouwd lint.

Gebruikersavatar
Kaaiman
Secretaris
Berichten: 17416
Lid geworden op: ma 26 jun 2006, 16:54
Locatie: Hoogeveen
Contacteer:

Re: [N034] Coevorden - Emmen - De Punt: reconstructies

Bericht door Kaaiman » wo 02 feb 2022, 11:28

Dergelijke bewegwijzeringsdoelen stammen uit een (ver) verleden. In de jaren '50 was rijksweg 34a gepland als autoweg vanaf rijksweg 34, oostelijk langs Klijndijk en dan via de Dreef (tussen Valthermond en 2e Exloërmond) naar Musselkanaal.

Hoewel dit plan in de jaren '60 alweer in een lade verdween, kreeg de wens voor een betere verbinding met Musselkanaal in 1973/1974 gestalte in de nieuw aangelegde Hondsrugweg van Klijndijk naar Valthermond. Daarbij werd een reeds in de jaren '50 bij de ruilverkaveling Valther Esch gereserveerd tracé voor een noordelijke rondweg om Valthe (toen nog gericht op Odoorn) eindelijk benut. Overigens zou die rondweg geen deel uitmaken van de eerder genoemde autoweg, die was noordelijker gepland.

Oorspronkelijk waren veel doorgaande wegen bibeko in de Kanaalstreek 70 km/u. In de loop der jaren zijn steeds meer delen teruggebracht naar 50 km/u. Tevens is in 2000 de N391 aangelegd.

Al met al ontwikkelingen die een verwijzing naar Musselkanaal vanaf de N34 steeds minder logisch maken. Maar Musselkanaal aangeven op de N34/N391-route is echt enorm overdreven.
Deur Drenthe • website over het Drentse provinciaal en rijkswegennet
@DeurDrenthe • volg het Drentse wegennieuws op Mastodon

Gebruikersavatar
Kaaiman
Secretaris
Berichten: 17416
Lid geworden op: ma 26 jun 2006, 16:54
Locatie: Hoogeveen
Contacteer:

Re: [N034] Coevorden - Emmen - De Punt: reconstructies

Bericht door Kaaiman » wo 16 mar 2022, 12:21

De werkzaamheden bij de nieuwe aansluiting Klijndijk vorderen gestaag. Komend weekend volgt er een wegafsluiting omdat het nieuwe fietsviaduct wordt ingehesen. Dit fietsviaduct komt vlak naast het bestaande viaduct van de Slenerweg.

Mooie foto van de provincie (klik voor vergroting); Als je goed kijkt, is de bekisting van de landhoofden van de nieuwe fietsbrug te zien:
Afbeelding

En nog een filmpje van vorige maand:
Link
In april/mei gaat men bezig met het aanbrengen van de verhardingen. In juli dit jaar moet het werk gereed komen.

Zie ook https://www.provincie.drenthe.nl/actuee ... loo-emmen/
Deur Drenthe • website over het Drentse provinciaal en rijkswegennet
@DeurDrenthe • volg het Drentse wegennieuws op Mastodon

Gebruikersavatar
mhkamp
2x2 autosnelweg
Berichten: 6137
Lid geworden op: vr 15 jun 2007, 21:32
Locatie: Nieuw Buinen
Contacteer:

Re: [N034] Coevorden - Emmen - De Punt: reconstructies

Bericht door mhkamp » wo 16 mar 2022, 16:01

Chris schreef: wo 02 feb 2022, 10:44 Bijna die hele route vanaf Klijndijk naar Musselkanaal voert ook door een bebouwd lint.
Is al een poosje zo, Musselkanaal is met zwarte tape afgedekt.
Als je wilt worden wie je nog nooit bent geweest, zal je moeten doen wat je nog nooit hebt gedaan!
WeFo Lidnummer 0010.

Gebruikersavatar
Sibren
verkeersader
Berichten: 591
Lid geworden op: zo 11 jun 2017, 22:31
Locatie: Groningen

Re: [N034] Coevorden - Emmen - De Punt: reconstructies

Bericht door Sibren » za 19 mar 2022, 17:13

Volgens dit artikel op RTV Noord is de fietsbrug een hergebruikte brug die tot twintig jaar geleden over de A7 bij Heerenveen liep. Weet iemand waar deze fietsbrug heeft gelegen? Op Topotijdreis zie ik wel deze verbinding in de Pastorielaan, maar dat lijkt eerder een tunneltje dan een brug te zijn.

Afbeelding
Ik ga naar mijn werk in een heeeeele dikke Mercedes. Ik klooi onderweg met mijn telefoon en draag geen gordel. Als er file staat, ga ik ze lekker voorbij over de vluchtstrook. (Ik ga met de bus.)

Gebruikersavatar
Chris
Moderator
Berichten: 76529
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:19
Locatie: NL

Re: [N034] Coevorden - Emmen - De Punt: reconstructies

Bericht door Chris » za 19 mar 2022, 17:17

De fietsbrug is 25 meter lang, dat kan haast niet over een autosnelweg hebben gelegen, of het moet één van twee overspanningen zijn geweest die op een middensteunpunt samen kwamen.

DjIdee
autoweg
Berichten: 2396
Lid geworden op: ma 28 feb 2005, 22:19
Locatie: Marum

Re: [N034] Coevorden - Emmen - De Punt: reconstructies

Bericht door DjIdee » za 19 mar 2022, 23:13

In mijn herinnering zat daar een zwart/groenige brug, met aan weerszijden van de snelweg een op/afgang die vrij krap was (hoek, bocht, verder naar beneden, weer een hoek etc)... Die stonden vrij dicht op de weg, nagenoeg direct naast de vluchtstrook in mijn herinnering.

Ben al in archieven aan het zoeken, maar nog niets gevonden.

edit:
Op deze luchtfoto's zie je hem volgens mij liggen, ergens online staan betere, maar ja. Beeldbank RWS geeft fouten op dit moment
https://www.facebook.com/Heerenveenhist ... 193135458/
https://www.facebook.com/Heerenveenhist ... 458590031/

edit: dit is hem (er is ergens nog een grotere foto vanaf de weg, voor die brug, in de file voor het verkeersplein)
https://beeldbank.rws.nl/MediaObject/Details/159773

Schelpenpaadje
2x2 autosnelweg
Berichten: 5835
Lid geworden op: wo 10 feb 2016, 9:54

Re: [N034] Coevorden - Emmen - De Punt: reconstructies

Bericht door Schelpenpaadje » zo 20 mar 2022, 22:42

Ik kan bovenstaande uit persoonlijke herinnering bevestigen. De kleuren waren crème en donkergroen. De fietsbrug lag feitelijk naast de door de A7 opgeknipte Pastorielaan, waarbij de toegang tot de trappen/hellingbanen aansloten op de zijkant van deze weg.

De fietsbrug is verwijderd tijdens de reconstructie van :KP: Heerenveen, oftewel vóór 1998.

Een vergelijkbaar model fietsbrug lag tot enkele jaren geleden over de A31/N383 bij Marssum. Na de openstelling van de N31 Haak om Leeuwarden is dit exemplaar opgeslagen om te worden hergebruikt in Harlingen.

Grappig om dit Heerenveense broertje na zoveel jaar weer te zien opduiken! Heeft de brug al die tijd in depot gelegen? Ik kan me niet voorstellen dat die brug al die tijd zonder functie heeft liggen wachten op dit moment.

Gebruikersavatar
Sibren
verkeersader
Berichten: 591
Lid geworden op: zo 11 jun 2017, 22:31
Locatie: Groningen

Re: [N034] Coevorden - Emmen - De Punt: reconstructies

Bericht door Sibren » ma 21 mar 2022, 6:34

Volgens het artikel heeft de brug inderdaad al die tijd op een depotterrein in Delfzijl gelegen.
Ik ga naar mijn werk in een heeeeele dikke Mercedes. Ik klooi onderweg met mijn telefoon en draag geen gordel. Als er file staat, ga ik ze lekker voorbij over de vluchtstrook. (Ik ga met de bus.)

Gebruikersavatar
Chris
Moderator
Berichten: 76529
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:19
Locatie: NL

Re: [N034] Coevorden - Emmen - De Punt: reconstructies

Bericht door Chris » wo 08 jun 2022, 16:01

Op 20 juni wordt de aansluiting Klijndijk in gebruik genomen.
Provincie Drenthe schreef:Komend weekend N34 dicht tussen Exloo en Emmen-Noord

Komend weekend is de N34 tussen Exloo en Emmen-Noord in beide richtingen dicht. Aannemer Avitec voert frees- en asfalteerwerkzaamheden uit voor de nieuwe op- en afritten bij Klijndijk. De afsluiting gaat in op vrijdag 10 juni om 18.00 uur en duurt tot maandag 13 juni 06.00 uur.

Het weekend 17, 18 en 19 juni is de N34 opnieuw dicht tussen Exloo en de Frieslandroute (N381). Aannemer Avitec voert dan afrondende werkzaamheden uit voor de openstelling van de op- en afritten bij Klijndijk op maandagochtend 20 juni.

Gebruikersavatar
GuteFahrt
2x2 autosnelweg
Berichten: 7136
Lid geworden op: di 07 jun 2011, 22:39
Locatie: Waddenstad Harlingen
Contacteer:

Re: [N034] Coevorden - Emmen - De Punt: reconstructies

Bericht door GuteFahrt » di 14 jun 2022, 19:07

RTV Drenthe weet te melden dat de verdubbeling van de N34 op traject Emmen-De Punt een jaar vertraging oploopt. Datzelfde geldt voor het nieuwe verkeersplein bij Gieten.

https://www.rtvdrenthe.nl/nieuws/147368 ... traging-op
krusefahrer's photostream

"Geloof niet te veel. Verbaas u niet te weinig."

Gebruikersavatar
Kaaiman
Secretaris
Berichten: 17416
Lid geworden op: ma 26 jun 2006, 16:54
Locatie: Hoogeveen
Contacteer:

Re: [N034] Coevorden - Emmen - De Punt: reconstructies

Bericht door Kaaiman » ma 20 jun 2022, 13:52

Kaaiman schreef: vr 21 mei 2021, 14:31 Verder nog gevonden dat de bouw van het viaduct bij Annen eind 1965 werd aanbesteed en de bouw van het viaduct bij Eext en het verleggen van de Annerweg pas begin 1967.

Bij de opening op 17 mei 1966 zou het dus best kunnen dat er bij Eext een volledige Staphorster in bedrijf was, òf het was een semi-Staphorster alleen ten behoeve van getrapte oversteek, zoals Harry suggereerde.
Ik heb momenteel de bestekstekening van het viaduct over de Annerweg voor mijn neus, met daarop tevens getekend een volledige Staphorster met in- en uitvoegstroken. En de mededeling 'op te breken verharding' voor de zuidwestelijke rijbaan van de Staphorster. Waar nu gras ligt, heeft dus inderdaad een rijbaan gelegen.

Opvallend is dat de Staphorster aan de zuidzijde langer was dan aan de noordzijde. Dit komt omdat er een (getrapte) oversteek was in de Hooidijk, die met de bouw van het viaduct werd opgeheven. De invoeger van VZP Koebroeken staat niet op de bestekskaart, de verzorgingsplaatsen zijn later pas aangelegd. Daarbij heeft men mogelijk al rekening gehouden met latere uitbouw tot autosnelweg, wat de verder van de hoofdrijbaan af gelegen opstelling van VZP Koebroeken (oostzijde) ten opzichte van VZP Haverlanden (westzijde) zou kunnen verklaren. Op de bestekstekening zijn van een eventuele toekomstige verdubbeling overigens geen sporen te zien.
TOEVOEGING
In 1978 lag de ongebruikte rijbaan er nog. Op luchtfoto's lijkt het of ze in de tweede helft van de jaren '80 zijn verwijderd. De verzorgingsplaatsen zijn in 1978 inmiddels wel aangelegd. Mogelijk is de grond voor de verzorgingsplaatsen toebedeeld als onderdeel van de ruilverkaveling Anloo (1972 - 1984). Een andere mogelijkheid is dat de verzorgingsplaatsen al eerder zijn aangelegd, toen ook de onderdoorgang in de Heiakkers werd gemaakt (1971).
Afbeelding
Deur Drenthe • website over het Drentse provinciaal en rijkswegennet
@DeurDrenthe • volg het Drentse wegennieuws op Mastodon

Gebruikersavatar
Kaaiman
Secretaris
Berichten: 17416
Lid geworden op: ma 26 jun 2006, 16:54
Locatie: Hoogeveen
Contacteer:

Re: [N034] Coevorden - Emmen - De Punt: reconstructies

Bericht door Kaaiman » ma 20 jun 2022, 15:39

Vandaag is de aansluiting Klijndijk in gebruik genomen en sinds afgelopen vrijdag is Emmen-Noord afgesloten. Tevens is vandaag begonnen met de aanleg van de verlengde Odoornerweg, de nieuwe gebiedsontsluitingsweg die parallel aan de N34 vanaf Emmen-Noord naar de nieuwe aansluiting Klijdijk loopt. Het zandbed lag hiervoor al klaar, dus een kwestie van asfalteren en afwerken. Ik denk dat het voor de bouwvak allemaal wel opgeleverd is.
Deur Drenthe • website over het Drentse provinciaal en rijkswegennet
@DeurDrenthe • volg het Drentse wegennieuws op Mastodon

boe!
2x5 autosnelweg
Berichten: 18267
Lid geworden op: di 19 jul 2005, 20:02
Locatie: Leusden

Re: [N034] Coevorden - Emmen - De Punt: reconstructies

Bericht door boe! » za 25 jun 2022, 10:50

Afgelopen dinsdag had ik een afspraak in Drenthe en de route liep via de N34. Van de recente wijzigingen heb ik onderstaande video gemaakt.

Enkele bijzonderheden:
- Het verwijderen van de oude afslag Klijndijk/Emmen-Noord is behoorlijk rigoureus aangepakt. Eigenlijk is er niets meer dat doet herinneren aan de afslag (idem ook voor Odoorn-Noord). Als je op het juiste moment richting het oosten kijkt zie je de oude weg en de bewegwijzering van het eerstvolgende kruispunt nog wel.
- De nieuwe ongelijkvloerse aansluiting Klijndijk is sinds afgelopen maandag in gebruik. Definitieve bewegwijzering ontbreekt nog en de verbinding naar Emmen moet nog opgeleverd worden.
- Bij afslag Exloo is de bestemming Musselkanaal vervangen door 2e Exloërmond.
- Op Streetviewbeelden van april 2022 is te zien dat de parallelweg van Odoorn naar Ees een voorrangsweg is. Dat is blijkbaar recent veranderd want in mijn video heeft de route vanaf de N34 naar Exloo voorrang op de parallelweg.
- Wat mij verder opviel was dat het asfalt tussen Emmen en de oude afslag Klijndijk behoorlijk zwart is geworden van banden- en asfaltsporen. De groene streep in het midden is bijna niet meer zichtbaar.

Link

Gebruikersavatar
harry
Wegnummerfotograaf
Berichten: 22897
Lid geworden op: ma 28 feb 2005, 12:09
Locatie: Leipendam
Contacteer:

Re: [N034] Coevorden - Emmen - De Punt: reconstructies

Bericht door harry » di 19 jul 2022, 12:22

Drive-by foto van de nieuwe afrit Klijndijk, afgelopen zaterdag.

Afbeelding
wegnummers.nl foto's van genummerde wegen (o.a. NBA) en van plaatsnaamborden
--Harry.

Peter
2x4 autosnelweg
Berichten: 10231
Lid geworden op: di 01 mar 2005, 8:42
Locatie: Gieten

Re: [N034] Coevorden - Emmen - De Punt: reconstructies

Bericht door Peter » di 19 jul 2022, 13:29

Wellicht in de hoop wat nieuwe borden te spotten ? Mis. 😉
Gek dat er op de rotondes ook nog geen handwijzerpalen staan. Al dan niet zonder handwijzers. Ook uitverkocht ?
130 km/h ? Dan haalt de trein me nog steeds in ...

Gebruikersavatar
Kaaiman
Secretaris
Berichten: 17416
Lid geworden op: ma 26 jun 2006, 16:54
Locatie: Hoogeveen
Contacteer:

Re: [N034] Coevorden - Emmen - De Punt: reconstructies

Bericht door Kaaiman » di 19 jul 2022, 13:57

harry schreef: di 19 jul 2022, 12:22Drive-by foto van de nieuwe afrit Klijndijk, afgelopen zaterdag.
Op vrijdag 15 juli 17.00 ging ook de parallelweg naar de voormalige aansluiting Emmen-Noord open. Die heb je niet toevallig meegepakt? ;)
Provincie Drenthe, 13 juli 2022 schreef:Nieuwe aansluiting bij Klijndijk deze week klaar

De nieuwe op- en afritten van de N34 bij Klijndijk en de carpoolplaats zijn eind juni in gebruik genomen voor het verkeer. Op vrijdag 15 juli om 17.00 gaat ook de nieuwe parallelweg de Odoornerweg open voor verkeer. Met de nieuwe aansluiting kan het verkeer veiliger de N34 kruisen en van en naar Emmen-Noord rijden.

Afbeelding

Voor fietsers ligt er een nieuw fietspad langs de Slenerweg met een eigen fietsbrug over de N34. Aannemer Avitec heeft de afgelopen maanden hard gewerkt om de aansluiting te realiseren. Wat was er voor nodig?

83.000m3 zand = 553.330 kruiwagens
12.315 m3 grond = 82.100 kruiwagens
15.380 ton menggranulaat = 615 vrachtwagens
13.180 ton asfalt, waarvan circa 80% recycling
700 kg graszaad ingezaaid
33 km belijning aangebracht
80 verkeersborden geplaatst
97 % van werkzaamheden uitgevoerd door lokale Drentse ondernemers
alle transport- en graafmachine draaien op HVO -100 brandstof waardoor 85% CO2 reductie
Link
Bron: https://www.provincie.drenthe.nl/@14197 ... eek-klaar/
Deur Drenthe • website over het Drentse provinciaal en rijkswegennet
@DeurDrenthe • volg het Drentse wegennieuws op Mastodon

Gebruikersavatar
Kaaiman
Secretaris
Berichten: 17416
Lid geworden op: ma 26 jun 2006, 16:54
Locatie: Hoogeveen
Contacteer:

Re: [N034] Coevorden - Emmen - De Punt: reconstructies

Bericht door Kaaiman » di 19 jul 2022, 13:59

Peter schreef: di 19 jul 2022, 13:29 Wellicht in de hoop wat nieuwe borden te spotten ? Mis. 😉
Gek dat er op de rotondes ook nog geen handwijzerpalen staan. Al dan niet zonder handwijzers. Ook uitverkocht ?
De NBd staat nou niet bekend om z'n snelle levertijden. Overigens neemt de provincie Drenthe niet meer dan wettelijk noodzakelijk af bij de NBd, dus alleen het ontwerp komt bij de NBd vandaan. Productie en plaatsing gebeurt door zelf gecontracteerde partijen.

Maar kennelijk zijn er ook geen gele borden gemaakt. Dat is toch wel een gemis...
Deur Drenthe • website over het Drentse provinciaal en rijkswegennet
@DeurDrenthe • volg het Drentse wegennieuws op Mastodon

Peter
2x4 autosnelweg
Berichten: 10231
Lid geworden op: di 01 mar 2005, 8:42
Locatie: Gieten

Re: [N034] Coevorden - Emmen - De Punt: reconstructies

Bericht door Peter » di 19 jul 2022, 16:00

Op de N34 staan de gele borden wel. Denkbaar is de gemeente aan de bak voor de rotondes.
Zelfs al iets afgeplakt ri zuid. Valthermond wellicht.
130 km/h ? Dan haalt de trein me nog steeds in ...

Ernst76
stadsweg
Berichten: 490
Lid geworden op: zo 21 feb 2016, 19:31

Re: [N034] Coevorden - Emmen - De Punt: reconstructies

Bericht door Ernst76 » di 19 jul 2022, 17:01

Ik reed zondagavond van Emmen-Centrum langs de wijk Emmermeer naar Emmen-Noord, maar die aansluiting was er dus niet meer. Je wordt via een net nieuwe zwarte asfaltweg parallel aan de N34 naar de nieuwe aansluiting (Klijndijk) geleid. Op zich word je in Emmen over de N381 naar de N34 geleid als je 'Groningen' volgt. De route die ik reed wordt in Emmen bewegwijzerd als de richting 'Odoorn'.
Maar....bij de nieuwe aansluiting Klijndijk is geen aanwijzing hoe je naar Odoorn zou moeten rijden, dus geen voortzetting. En ik kon wel inschatten hoe ik de N34 in noordelijke richting moest oprijden, maar ook daar geen bewegwijzering, alleen een bord 'autoweg'.
Lijkt me dat het nog wel netjes afgerond wordt, maar voor ter plaatse onbekenden zal t lastig zijn.

boe!
2x5 autosnelweg
Berichten: 18267
Lid geworden op: di 19 jul 2005, 20:02
Locatie: Leusden

Re: [N034] Coevorden - Emmen - De Punt: reconstructies

Bericht door boe! » di 19 jul 2022, 17:04

^^ Odoorn was altijd hier rechtsaf. Bestaat die afslag niet meer?

Peter
2x4 autosnelweg
Berichten: 10231
Lid geworden op: di 01 mar 2005, 8:42
Locatie: Gieten

Re: [N034] Coevorden - Emmen - De Punt: reconstructies

Bericht door Peter » di 19 jul 2022, 17:59

Ik neem aan dat de weg nu een bocht maakt en er geen kruispunt meer is.
130 km/h ? Dan haalt de trein me nog steeds in ...

Gebruikersavatar
harry
Wegnummerfotograaf
Berichten: 22897
Lid geworden op: ma 28 feb 2005, 12:09
Locatie: Leipendam
Contacteer:

Re: [N034] Coevorden - Emmen - De Punt: reconstructies

Bericht door harry » di 19 jul 2022, 18:02

Peter schreef: di 19 jul 2022, 13:29Wellicht in de hoop wat nieuwe borden te spotten ? Mis.
Nee, dat wist ik. Ik moest van Zwolle naar Groningen en zag dat de A28 bij Groningen was afgesloten. Dus heb ik een kleine omweg genomen.
Kaaiman schreef: di 19 jul 2022, 13:57de parallelweg ... Die heb je niet toevallig meegepakt?
Nope.
Peter schreef: di 19 jul 2022, 16:00Op de N34 staan de gele borden wel.
Ik dacht dat er ééntje stond en dan ook nog alleen voor rechtsaf. Ik vond het in ieder geval geen vetpot.
Ernst76 schreef: di 19 jul 2022, 17:01 bij de nieuwe aansluiting Klijndijk is geen aanwijzing hoe je naar Odoorn zou moeten rijden, dus geen voortzetting. En ik kon wel inschatten hoe ik de N34 in noordelijke richting moest oprijden, maar ook daar geen bewegwijzering
Voor Odoorn moet je daar ook niet meer de N34 op!
wegnummers.nl foto's van genummerde wegen (o.a. NBA) en van plaatsnaamborden
--Harry.

Plaats reactie