Google Earth & Maps
Moderator: Moderatoren
-
- Moderator
Re: Google Earth & Maps
De Google Maps overlay in Google Earth werkt nog niet bepaald goed. Vaak zie je maar een paar of helemaal geen straatnamen of wegnummers aangegeven....

-
- 2x2 autosnelweg
Nog over China:
Punt is dat als je internetkaarten voor China wilt hebben je de grenzen volgens de Chinese overheid moet aangeven, zie
https://en.wikipedia.org/wiki/Restricti ... ap_content
Iets dergelijks geldt ook voor India. Een keer liepen de emoties daar zo hoog op dat de politie bij wijze van spreken voor de deur stond om willekeurige Google-medewerkers te arresteren.
Voor de rest van de wereld hebben we dan een meer neutrale weergave met stippellijnen zoals gebruikelijk op papieren kaarten.
Er zijn wel meer landen met dit soort problemen, bijv. Marokko en Turkije.
Punt is dat als je internetkaarten voor China wilt hebben je de grenzen volgens de Chinese overheid moet aangeven, zie
https://en.wikipedia.org/wiki/Restricti ... ap_content
Iets dergelijks geldt ook voor India. Een keer liepen de emoties daar zo hoog op dat de politie bij wijze van spreken voor de deur stond om willekeurige Google-medewerkers te arresteren.
Voor de rest van de wereld hebben we dan een meer neutrale weergave met stippellijnen zoals gebruikelijk op papieren kaarten.
Er zijn wel meer landen met dit soort problemen, bijv. Marokko en Turkije.
-
- 4x5 autosnelweg
Deze staat al een tijdje in de parkeergarage Slinge in Rotterdam. Wel telkens op een andere plek, dus hij zal wel regelmatig gebruikt worden.

"You know the greatest danger facing us is ourselves, an irrational fear of the unknown. But there’s no such thing as the unknown — only things temporarily hidden, temporarily not understood.” - James T. Kirk
Autosnelwegen.net
Autosnelwegen.net
-
- autoweg
opmerkelijk, volgens mij kost die lidar installatie op het dak al meer dan een ton. 3 boutjes en hij 's los 

-
- 2x3 autosnelweg
-
- autoweg
De lui dit dat soort dingen jatten hebben meestal niet het geestelijk vermogen om in te zien dat iets lastig te verkopen is. Als het er duur uitziet nemen ze het graag mee. Als je ziet hoeveel tachymeters er op bouwplaatsen worden gejat... Alleen omdat iemand hoort dat ze 50K+ kosten. Heb ze nog nooit op marktplaats gezien.
-
- 4x5 autosnelweg
Er zal wel een soort marktplaats bestaan 'in het circuit'.
"You know the greatest danger facing us is ourselves, an irrational fear of the unknown. But there’s no such thing as the unknown — only things temporarily hidden, temporarily not understood.” - James T. Kirk
Autosnelwegen.net
Autosnelwegen.net
-
- Secretaris
Marktplaats.onion? 

Deur Drenthe • website over het Drentse provinciaal en rijkswegennet
@DeurDrenthe • volg het Drentse wegennieuws op Mastodon
-
- 4x5 autosnelweg
Die ui is wel te volgen voor de opsporingsautoriteiten. Net alsof de overheden geen tor-browser kunnen installeren 

Let op: Sarcasmemodus over een lengte van 10 kilometer.
-
- Secretaris

Inhoudelijk: uiteraard kun je als overheid (inlichtingendienst) vrij makkelijk zien wàt er gebeurt op het duistere web, maar het is erg lastig om erachter te komen wíe dat doen, zeker op afstand vanachter een bureau. Het gaat dan om contacten leggen, vertrouwen winnen, (onvoorzichtigheids)fouten van de ander exploiteren, enz.
Deur Drenthe • website over het Drentse provinciaal en rijkswegennet
-
- 2x3 autosnelweg
Het team van Hunted wel, maar dan heb je het ook over hele andere 'voortvluchtigen'... vanavond de finale!
(Offtopic: het werk dat ze in zo'n opsporingsteam doen vind ik razend interessant en denk er serieus over om me daarin te verdiepen. Google Maps speelt er soms ook een rol in.)
-
- Moderator
In de Leidse regio zag ik Streetview-beelden van afgelopen december. Zo actueel heb ik het volgens mij nog niet eerder gezien 

Het mooiste overkomt je, het minste is bedacht. Freek de Jonge
-
- autoweg
-
- verkeersader
Laat maar niet minder gemeend, ik vind hunted in sommige opzichten eigenlijk te ver gaan, dat doet soms de politie/opsporingsteam niet eens.Wesso schreef: ↑ma 20 dec 2021, 16:10Het team van Hunted wel, maar dan heb je het ook over hele andere 'voortvluchtigen'... vanavond de finale!
(Offtopic: het werk dat ze in zo'n opsporingsteam doen vind ik razend interessant en denk er serieus over om me daarin te verdiepen. Google Maps speelt er soms ook een rol in.)
het ligt niet aan het voertuig, maar aan de bestuurder.
-
- 2x2 autosnelweg
Voor Vlaanderen zijn er ook al een kleine twee weken beelden beschikbaar van december 2021. Vooral hoofdwegen maar ook enkele kleinere hoeken die al een tijdje achterstonden.Wouter N14 schreef: ↑di 04 jan 2022, 16:41 In de Leidse regio zag ik Streetview-beelden van afgelopen december. Zo actueel heb ik het volgens mij nog niet eerder gezien![]()
Wel leuk om te zien dat de vernieuwde en verbreedde E314 nu al online beschikbaar is!
A2
https://maps.app.goo.gl/5A1pxg7ZATzzYnYY6
-
- 2x3 autosnelweg
-
- 2x2 autosnelweg
Qua obstakelbeveiliging is het inderdaad duidelijk dat de normen bij nieuwbouw/renovatie erg streng geworden zijn.
-
- 2x2 autosnelweg
-
- 2x3 autosnelweg
Al bij de eerste SV beelden uit 2009 was de zijweg afgesloten met wat betonblokken en wie weet hoe lang daarvoor ook al. Maar blijkbaar is het de wegbeheerder al die jaren te veel moeite om de tijdelijke situatie een wat permanenter (en wat netter en ook veiliger) karakter te geven.
-
- 2x2 autosnelweg

Ok, het kan inderdaad wat ordelijker (heel dat kruispunt trouwens) en er staat ook geen toegangsverbod of waarschuwing aan de inrit. Dus Google valt in dit geval weinig schuld toe te kennen.
https://www.google.be/maps/@50.851116,4 ... 384!8i8192
-
- 2x5 autosnelweg
Hoezo 'rijdt zich vast'? Sinds het begin van Streetview worden er ook beelden genomen van doodlopende wegen, dus is dit wel zo bijzonder?
-
- 2x2 autosnelweg

Het was gekscherend bedoeld.
Waar ze trouwens wel zwaar gezondigd hebben, is nog op geen 100 meter afstand. Men rijdt hier los een busweg in.
https://www.google.be/maps/@50.8509646, ... 384!8i8192
-
- expressweg

I'm average height... in Thailand.
-
- 4x3 autosnelweg
Ik zie ook wel eens Streetview opnamen van privéterreinen, bijvoorbeeld: dit hier.
Het oogt als voor publiek toegankelijk, maar toch is deze weg privéterrein. En de terreineigenaar zal hebben ingestemd met het in kaart brengen van het terrein.
Het oogt als voor publiek toegankelijk, maar toch is deze weg privéterrein. En de terreineigenaar zal hebben ingestemd met het in kaart brengen van het terrein.
-
- 4x5 autosnelweg
Ik zou hier nergens uit kunnen halen dat het privéterrein is.
Autosnelwegen.net
Autosnelwegen.net
-
- 4x3 autosnelweg
Bij beide entrees is met een bord aangegeven dat het privéterrein is
En ik kan het weten, want ik er werk er zelf. En je moet langs dezelfde route het terrein verlaten, want anders kom je pollers tegen en de wegen lopen uiteindelijk dood.

-
- 2x2 autosnelweg
Google neemt een kijkje bij de Solden in de Krëfel.
https://www.google.com/maps/@50.8644837 ... 312!8i6656
Dat wordt proppen
https://www.google.com/maps/@50.8641835 ... 312!8i6656
https://www.google.com/maps/@50.8644837 ... 312!8i6656
Dat wordt proppen

https://www.google.com/maps/@50.8641835 ... 312!8i6656
-
- 4x5 autosnelweg
Oh, ik vertrouw geheel op je uitspraken hoor

Autosnelwegen.net
Autosnelwegen.net
-
- verkeersader
Street View-auto komt een spookrijder tegen op de Brinkenweg in Emmen en begeleidt 'm weer naar het juiste pad.

-
- Moderator

Het mooiste overkomt je, het minste is bedacht. Freek de Jonge