Ik mag hopen dat de verkeerslichten daar nooit uitvallen met die schermen zo

Moderator: Moderatoren
Ik mag hopen dat de verkeerslichten daar nooit uitvallen met die schermen zo
Ik kan me niet voorstellen dat hier wandelen/fietsen erg aangenaam is. Er zijn ook wel erg veel conflictpunten (4). Ik kan ook niet goed zien of er VRI's staan voor fietsers/voetgangers, anders dan zijn die vrije rechtsaffers erg gevaarlijk om over te steken.
Er zijn verkeerslichten voor voetgangers:
Het was de eerste keer even wennen, maar ik vind het heerlijk in de VS. De verkeerslichten staan vaak aan de andere kant van de kruising, maar zijn daardoor wel beter zichtbaar. Hier zit ik soms helemaal naar voren om te kijken of het licht op groen gaat, zeker als het alleen boven de weg staat.Wouter N14 schreef: ↑wo 06 jul 2022, 19:20 Omdat er totaal geen verband is met het punt waar je moet stoppen, en daarom heeft Nederland de regel dat er in elk geval een lantaarn bij de stopstreep moet staan. En dat dat moet, betekent niet dat er niet ook een lantaarn voorbij het conflictpunt mag staan. In veel Amerikaanse dashcamfilmpjes zie je best veel roodlichtongevallen en dan valt het mij ook vaak op hoe slecht de lantaarns zichtbaar zijn. Bij een kruispunt met 2*4 of 2*6 kruisende rijstroken staan die dus tientallen meters voorbij de stopstreep.