Coen Tunnel schreef: ↑zo 23 jan 2022, 23:49
Staat A2 bij Borough als primary tussen haakjes omdat de weg hier nog non-primary is? Of omdat de weg formeel één kruispunt (met de Long Lane) verderop begint?
Volgens mij het laatste. Haken hebben niet echt te maken met “verderop is deze weg wél primary”, althans elders niet. Ik vermoed dus dat je praat over een begin op het kruispunt met Long Lane. En da’s natuurlijk een best raar iets, dus ik heb wat zitten nadenken over de oorzaak. Wat me het meest plausibel lijkt, is dat het plein rond deze kerk St George the Martyr er vroeger heel anders uitzag. Long Lane-Marshalsea Road kan daar goed de van oudsher doorlopende route zijn geweest; aan de zuidkant van de kerk kun je bijna nog de sporen van een oude straat zien liggen. Van de oude weg London-Dover is bekend dat deze begon bij deze kerk. Maar dat kan in eerste instantie eerder een zijstraat van Long Lane of een plein voor de kerk zijn geweest.
Het probleem van deze hypothese: je zou hem moeten staven met kaarten uit ongeveer 1920 met dit detailniveau. En die vind ik zo vlug niet -
deze uit die tijd duidt eerder op een vijfarmig kruispunt. Maar misschien is dat ná 1920 omgebouwd naar een vierarmig kruispunt waarop verkeer London Bridge-Dover een zigzag moest maken, en nóg weer later naar huidige configuratie waar juist verkeer naar Long Lane zo’n rare bocht maakt. Misschien eens vragen op Sabre.
UPDATE: de gedachte op
SABRE is dat dit gewoon slechte bewegwijzering is. Een
raod sign, of hoe je een wegweizer in het Engels zou noemen. Geen indicatie dat hier niet direct de A2 begint of dat er ooit een slinger heeft bestaan zoals ik die omschreef.