Reizen in Europa ten tijde van COVID-19

Een speciaal subforum voor reisadviezen waar dan ook in Europa en reisverslagen uit de wereld.

Moderator: Moderatoren

mvalkenburg
autoweg
Berichten: 1336
Lid geworden op: ma 15 sep 2008, 13:26

Re: Reizen in Europa ten tijde van COVID-19

Bericht door mvalkenburg » za 12 feb 2022, 19:06

T-hijs schreef: za 12 feb 2022, 17:34 ^^
Ik heb me uitstekend aan de regels gehouden, alleen heeft niemand dat gecontroleerd. Ben keurig gevaccineerd, heb twee boosters gehad, alle bijbehorende qr-codes zijn er, enzovoorts.
Prima. Maar zeg dan niet dat er geen inreisbeperkingen zijn in Nederland.

Gebruikersavatar
Km357
2x2 autosnelweg
Berichten: 5376
Lid geworden op: vr 16 okt 2009, 14:51

Re: Reizen in Europa ten tijde van COVID-19

Bericht door Km357 » za 12 feb 2022, 19:17

Dat mensen die zich legitiem begeven naar een stadscentrum bestookt worden met traangas, lijkt me toch wel duidelijk dat de democratie van onze democratische welvaartssfeer in de EU gewoon aan diggelen ligt.

Sinds wanneer is het verboden om met je camper op de BP rond Paris te begeven?

Sinds Macron en Co beslist hebben dat die "konvooien" illegaal zijn. Waarom precies? Joost mag het weten.

T-hijs
verkeersader
Berichten: 977
Lid geworden op: vr 11 feb 2011, 8:41
Locatie: Ergens ten noordoosten van Knooppunt Deil

Re: Reizen in Europa ten tijde van COVID-19

Bericht door T-hijs » za 12 feb 2022, 19:19

mvalkenburg schreef: za 12 feb 2022, 19:06 Prima. Maar zeg dan niet dat er geen inreisbeperkingen zijn in Nederland.
Je hebt gelijk; ik heb het NOS-bericht niet goed geïnterpreteerd, zie ik nu. Ik dacht dat ook de inreisbeperkingen zouden vervallen, maar daar wordt inderdaad (nog?) niet over gesproken. Alleen over het vervallen van maatregelen binnen Nederland zelf, zoals qr-code en mondkapjes.

Overigens wel bijzonder dat op de terugweg uit Finland noch in Kittilä, noch op Schiphol naar mijn vaccinatiestatus is gekeken. En dat geldt ook voor de achttien anderen, waarmee ik op vakantie was.
Time flies like an arrow; fruit flies like a banana.

Gebruikersavatar
Coen Tunnel
Voorzitter
Berichten: 32169
Lid geworden op: di 26 apr 2005, 11:39
Locatie: Aan de 🅰2️⃣8️⃣

Re: Reizen in Europa ten tijde van COVID-19

Bericht door Coen Tunnel » za 12 feb 2022, 20:56

T-hijs schreef: za 12 feb 2022, 17:16 ^^
Twee weken terug uit Finland teruggevlogen naar Nederland. Niks met qr-code, ook geen test nodig. Op de heenweg een week eerder trouwens wel; negatieve test was nodig om naar Finland te vliegen.
Nee, binnen de EU gaat het nog wel, maar ik kwam van buiten de EU. En dat is blijkbaar enorm gevaarlijk, want dan moet je ineens wel een test hebben.

Ik ben in de afgelopen twee maanden ook vanaf Spanje en Malta gevlogen, alleen in Malta wilde men mijn vaccinatiebewijs zien voor de terugvlucht. En toen ik van buiten de EU kwam en de overstap in Griekenland had wilde men bij de gate voor de vlucht naar Amsterdam nog de gezondheidsverklaring zien (maar wie die niet had kreeg een leeg formulier om in te vullen).
T-hijs schreef: za 12 feb 2022, 19:19Overigens wel bijzonder dat op de terugweg uit Finland noch in Kittilä, noch op Schiphol naar mijn vaccinatiestatus is gekeken. En dat geldt ook voor de achttien anderen, waarmee ik op vakantie was.
Ik ben in de afgelopen twaalf maanden vijf keer gevlogen en geen een keer is er bij terugkomst in Nederland ook maar iets gecontroleerd betreffende corona. Die gezondheidsverklaringen heb ik ook elke keer voor Jan met de korte naam ingevuld, in Nederland was er echt niemand geïnteresseerd in. Als er toch niet gecontroleerd wordt, schaf die zooi dan af. Onnodige bureaucratie, want er wordt bij sommige vertrekluchthavens wel op gecontroleerd.
Km357 schreef: za 12 feb 2022, 19:17 Dat mensen die zich legitiem begeven naar een stadscentrum bestookt worden met traangas, lijkt me toch wel duidelijk dat de democratie van onze democratische welvaartssfeer in de EU gewoon aan diggelen ligt.

Sinds wanneer is het verboden om met je camper op de BP rond Paris te begeven?

Sinds Macron en Co beslist hebben dat die "konvooien" illegaal zijn. Waarom precies? Joost mag het weten.
Dat was in Canada al niet anders. Ineens werd het verboden om voedsel en brandstof naar de protesterende truckers te brengen. Waarom? Men kon niet uitleggen waarom. Want het is op zich niet verboden om brandstof in bezit te hebben...
Palance schreef: za 12 feb 2022, 17:58 Ik was vandaag in Emmerich. Na alle spookverhalen over die enorme strengheid was ik benieuwd hoe ik dat zou ervaren.

Op de plekken waar de coronapas nodig was in de winkels (2G): Nergens gecontroleerd. Eenmaal in een van de winkels liep iets later een Nederlands echtpaar binnen met de QR-code klaar maar de verkoopster hoefde het niet te zin, ze geloofde het wel.

In de horeca 2G+: Daar werd wel op bewijs gevraagd. Ik liet de QR-code zien van mijn booster en rijbewijs, maar ik geloof niet dat er echt naar gekeken werd (er werd in ieder geval niks gescand).

Dus zo erg als ik het hier wel eens voorbij heb zien komen was het voor mij allemaal niet.
Vandaag in Duisburg geweest bij het Mercator Center. Nergens enige controle gehad. Er werd wel meer FFP2 gedragen dan in Nederland, maar ik schat dat ruim de helft een gewoon medisch mondmasker droeg. Het ging er niet heel veel anders aan toe dan in Nederland.

prijk
polderweggetje
Berichten: 32
Lid geworden op: vr 16 okt 2009, 16:05

Re: Reizen in Europa ten tijde van COVID-19

Bericht door prijk » za 12 feb 2022, 22:39

Km357 schreef: za 12 feb 2022, 19:17 Dat mensen die zich legitiem begeven naar een stadscentrum bestookt worden met traangas, lijkt me toch wel duidelijk dat de democratie van onze democratische welvaartssfeer in de EU gewoon aan diggelen ligt.

Sinds wanneer is het verboden om met je camper op de BP rond Paris te begeven?

Sinds Macron en Co beslist hebben dat die "konvooien" illegaal zijn. Waarom precies? Joost mag het weten.
Merkwaardige verdraaiing van de feiten. Volstrekt legitiem dat een overheid optreedt tegen demonstraties in georganiseerd verband die de opzet hebben om het verkeer in en de toegankelijkheid van een stadcentrum te saboteren.

Gebruikersavatar
Km357
2x2 autosnelweg
Berichten: 5376
Lid geworden op: vr 16 okt 2009, 14:51

Re: Reizen in Europa ten tijde van COVID-19

Bericht door Km357 » za 12 feb 2022, 22:55

^^ Een "aanvaard" protest doet net hetzelfde, waarom hier dan zo'n zware middelen dienen ingezet te worden is me volstrekt onduidelijk. Oh wacht, omdat het beleid niet weet wat te doen met een protest waar ze het zelf niet akkoord mee zijn en die mogelijks hun campagne in gevaar brengt.

Gebruikersavatar
Chris
Moderator
Berichten: 76492
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:19
Locatie: NL

Re: Reizen in Europa ten tijde van COVID-19

Bericht door Chris » zo 13 feb 2022, 19:44

In Scandinavië zijn de coronamaatregelen nu zo goed als opgeheven.

Om Zweden binnen te komen is formeel nog een vaccinatiebewijs nodig, maar de politie zegt dat ze niet meer structureel controleren aan de grens. Er is geen test of registratie meer nodig. https://polisen.se/en/the-swedish-polic ... om-sweden/

Om Denemarken binnen te komen is nog wel een coronavaccinatiebewijs nodig. Of een negatieve test (maar niet voor transit binnen 24 uur). https://en.coronasmitte.dk/travel-rules ... ravelrules Echter de grenscontroles zijn wel verminderd, het leger is van de grens teruggetrokken en de controles worden alleen nog door de politie uitgevoerd. Wellicht zijn er nu geen 100% controles meer.

Om Noorwegen binnen te komen is geen registratie meer nodig. Noorwegen heeft nooit een coronatoegangsbewijs gehad, maar het is mij niet duidelijk of er om gevraagd zal worden bij binnenreis over land: https://www.politiet.no/en/rad/border-a ... -crossing/

Gebruikersavatar
Snelwegfreak
Hoofdmoderator
Berichten: 18065
Lid geworden op: do 21 sep 2006, 16:02

Re: Reizen in Europa ten tijde van COVID-19

Bericht door Snelwegfreak » zo 13 feb 2022, 19:56

Maar in principe moet je dus nog steeds een booster halen voor die landen?
Enne gojje mins blieft altied leave.

mvalkenburg
autoweg
Berichten: 1336
Lid geworden op: ma 15 sep 2008, 13:26

Re: Reizen in Europa ten tijde van COVID-19

Bericht door mvalkenburg » zo 13 feb 2022, 19:59

Voor Denemarken wel, want die houden vast aan de 270 dagen grens. Voor Zweden is geen certificaat meer vereist bij inreis vanuit een EU-land.

Gebruikersavatar
Chris
Moderator
Berichten: 76492
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:19
Locatie: NL

Re: Reizen in Europa ten tijde van COVID-19

Bericht door Chris » zo 13 feb 2022, 20:14

mvalkenburg schreef: zo 13 feb 2022, 19:59 Voor Zweden is geen certificaat meer vereist bij inreis vanuit een EU-land.
Dat is mij niet helemaal duidelijk.

Bovenaan staat:

Entry regulations will now revert back to the regulations in place during normal circumstances in regards to requirement to hold a valid travel document and potential visa, max length of stay, and the right to free movement within EU/the Schengen area.

Dan zou je denken dus dat het weer als vanouds is. De politie gaf dit in een ander persbericht ook aan.

Verderop staat:

EEA citizens: Can enter Sweden with a valid covid certificate.

Echter dat stukje lijkt te slaan op een reis naar Zweden door EEA burgers, maar vanuit buiten de EEA. Dus bijvoorbeeld als Nederlander vanuit Rusland naar Zweden of zo.

mvalkenburg
autoweg
Berichten: 1336
Lid geworden op: ma 15 sep 2008, 13:26

Re: Reizen in Europa ten tijde van COVID-19

Bericht door mvalkenburg » zo 13 feb 2022, 20:54

Exact dat. Bij rechtstreekse inreis vanuit de EU gelden er geen verplichtingen. De politie gaf aan dit toe te juichen, zodat ze geen capaciteit voor controles meer hoeven vrij te maken.

Peter
2x4 autosnelweg
Berichten: 10230
Lid geworden op: di 01 mar 2005, 8:42
Locatie: Gieten

Re: Reizen in Europa ten tijde van COVID-19

Bericht door Peter » ma 14 feb 2022, 10:01

Dat was de-facto natuurlijk ook al het geval binnen Schengen. Controles waren zeldzaam of marginaal (door luchtvaartstaf die alleen maar keek of je een QR-code had, maar niet of die geldig was of van jou...). En van buiten de EU (althans: meeste landen) kon je zonder PCR test weer in NL komen door bijvoorbeeld via Portugal te vliegen.
130 km/h ? Dan haalt de trein me nog steeds in ...

Gebruikersavatar
Coen Tunnel
Voorzitter
Berichten: 32169
Lid geworden op: di 26 apr 2005, 11:39
Locatie: Aan de 🅰2️⃣8️⃣

Re: Reizen in Europa ten tijde van COVID-19

Bericht door Coen Tunnel » ma 14 feb 2022, 10:59

Peter schreef: ma 14 feb 2022, 10:01 Dat was de-facto natuurlijk ook al het geval binnen Schengen. Controles waren zeldzaam of marginaal (door luchtvaartstaf die alleen maar keek of je een QR-code had, maar niet of die geldig was of van jou...).
Mwa, voor Spanje moet je bijvoorbeeld een passenger locator form (PLF) invullen en daar ook de QR-codes van je vaccinatiebewijs uploaden. Zonder uploaden van je vaccinatiebewijs krijg je geen PLF. Voor Malta moet je ook een PLF form invullen en worden bij aankomst zowel PLF als je vaccinatiebewijs gescand.

Waar het over land met de controles veelal wel meevalt, zal het voor wie vliegt toch wat meer werk geven, en is het niet of niet makkelijk te ontlopen.

Peter
2x4 autosnelweg
Berichten: 10230
Lid geworden op: di 01 mar 2005, 8:42
Locatie: Gieten

Re: Reizen in Europa ten tijde van COVID-19

Bericht door Peter » ma 14 feb 2022, 11:29

Meestal blijkt er een achterdeurtje te zijn, en kan je ook aan boord of bij de balie nog een PLF invullen zoals voor Portugal. Voor Spanje weet ik dat niet. En een QRcode-check is wat anders dan een verplichte PCR-test (ook als je EU burger en gevaccineerd bent) wat o.a. Nederland denk ik nog voor veel landen eist (MITS je rechtstreeks vliegt, want anders kan men het niet controleren).
130 km/h ? Dan haalt de trein me nog steeds in ...

Gebruikersavatar
Coen Tunnel
Voorzitter
Berichten: 32169
Lid geworden op: di 26 apr 2005, 11:39
Locatie: Aan de 🅰2️⃣8️⃣

Re: Reizen in Europa ten tijde van COVID-19

Bericht door Coen Tunnel » ma 14 feb 2022, 12:03

Peter schreef: ma 14 feb 2022, 11:29 Meestal blijkt er een achterdeurtje te zijn, en kan je ook aan boord of bij de balie nog een PLF invullen zoals voor Portugal. Voor Spanje weet ik dat niet.
Voor Spanje wordt gecontroleerd op een ingevulde PLF (die een QR-code heeft bij vertrek), en bij aankomst wordt de QR-code van de PLF gescand.
En een QRcode-check is wat anders dan een verplichte PCR-test (ook als je EU burger en gevaccineerd bent) wat o.a. Nederland denk ik nog voor veel landen eist (MITS je rechtstreeks vliegt, want anders kan men het niet controleren).
Maar vaak wordt het voor vertrek wel gecontroleerd. Ik vloog vorige maand terug vanuit Saoedi-Arabië en er werd bij het inchecken gecontroleerd of ik een negatieve test had, ook al vloog ik niet rechtstreeks maar met een overstap in Athene.

exroosje
verkeersader
Berichten: 802
Lid geworden op: di 16 aug 2011, 11:49

Re: Reizen in Europa ten tijde van COVID-19

Bericht door exroosje » ma 14 feb 2022, 12:06

exroosje schreef: di 08 feb 2022, 9:10 Lopen we niet vooruit op zaken? De gezondheidsraad heeft gekozen om de booster vaccinatie niet algemeen aan te bieden aan jongeren, omdat ze het nut niet zien voor een algemene campagne. Hierbij is expliciet benoemd dat zij niet kijken naar andere dan medische aspecten. Die afweging ligt (nog) bij de minister.
no geven terugkomend op de discussie van vorige week, ik begrijp dat Nederland ook de booster voor minderjarigen beschikbaar gaat stellen als de EMA hier positief over adviseert. Landen die deze nu al toepassen en vereisen (Italie, Frankrijk, ....) lopen feitelijk vooruit op een positief advies. Dit advies kan natuurlijk ook negatief uitvallen (dat was de reden waarom de NL gezondheidsraad ook deze booster niet algemeen wilde gaan toepassen). Dan zouden die landen ook moeten stoppen met boosteren van minderjarigen en geen eisen hier aan mogen stellen aan buitenlanders. Ben benieuwd of dat dan ook gebeurt... Dit besluit zou begin Maart vallen.

Al zou de hele discussie natuurlijk op termijn overbodig moeten zijn als landen restricties sowieso laten varen, maar daar lijken Zuid-Europese landen minder vaart mee te maken (muv Spanje) .

Gebruikersavatar
paolie
expressweg
Berichten: 4112
Lid geworden op: vr 14 nov 2008, 15:58

Re: Reizen in Europa ten tijde van COVID-19

Bericht door paolie » ma 14 feb 2022, 12:28

^^ je vergeet Duitsland. Daar hebben minderjarigen geen booster nodig om in te reizen. Maar in een aantal deelstaten wel om mee te mogen doen aan het sociale leven, zonder testen.

verfmeer95
expressweg
Berichten: 3562
Lid geworden op: wo 31 jul 2013, 19:37

Re: Reizen in Europa ten tijde van COVID-19

Bericht door verfmeer95 » ma 14 feb 2022, 13:24

^^ Dat gaat ook snel veranderen: Duitsland is van plan om binnen een paar weken naar 3G te gaan, waarbij je dus geen booster meer nodig hebt.

Bron: https://nos.nl/liveblog/2417272-duitsla ... ders-tegen

Gebruikersavatar
paolie
expressweg
Berichten: 4112
Lid geworden op: vr 14 nov 2008, 15:58

Re: Reizen in Europa ten tijde van COVID-19

Bericht door paolie » ma 14 feb 2022, 13:40

^^ ik las het net inderdaad, maar volgens mij geldt de G van gevaccineerd alleen met booster. Ongevaccineerden krijgen in Duitsland met testen weer toegang bij deze versoepeling.

exroosje
verkeersader
Berichten: 802
Lid geworden op: di 16 aug 2011, 11:49

Re: Reizen in Europa ten tijde van COVID-19

Bericht door exroosje » ma 14 feb 2022, 16:04

Dat hangt er van af of Duitsland dat ook zo beschouwt voor minderjarigen. Ik vermoed dat Duitland wel naar de EMA luistert, dus als dat negatief uitpakt zullen ze de vaccinatie status van jongeren niet van een booster laten afhangen.

En als de EMA positief beslist, dan is het kennelijk wel nuttig en kunnen de Nederlands jongeren er dus ook eentje krijgen.

verfmeer95
expressweg
Berichten: 3562
Lid geworden op: wo 31 jul 2013, 19:37

Re: Reizen in Europa ten tijde van COVID-19

Bericht door verfmeer95 » ma 14 feb 2022, 16:12

paolie schreef: ma 14 feb 2022, 13:40 ^^ ik las het net inderdaad, maar volgens mij geldt de G van gevaccineerd alleen met booster. Ongevaccineerden krijgen in Duitsland met testen weer toegang bij deze versoepeling.
In Duitsland is er een verschil tussen 2G en 2G+. Alleen bij 2G+ is de booster verplicht. Aangezien ze terug willen naar 3G en niet naar 3G+, zal die boostereis dus ook vervallen.

Gebruikersavatar
Palance
4x5 autosnelweg
Berichten: 31586
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 13:17
Locatie: Паланцедрецхт
Contacteer:

Re: Reizen in Europa ten tijde van COVID-19

Bericht door Palance » ma 14 feb 2022, 16:44

En mijn vrouw zaterdag maar mopperen toen haar telefoon, nadat we de Duitse grens over waren, van 5G naar 4G sprong :mrgreen:
"You know the greatest danger facing us is ourselves, an irrational fear of the unknown. But there’s no such thing as the unknown — only things temporarily hidden, temporarily not understood.” - James T. Kirk

Autosnelwegen.net

Pino
4x3 autosnelweg
Berichten: 21978
Lid geworden op: ma 28 feb 2005, 9:17
Locatie: Sesamstraat
Contacteer:

Re: Reizen in Europa ten tijde van COVID-19

Bericht door Pino » ma 14 feb 2022, 18:48

Prima plan die 4G: geimpft, genesen, getestet oder gar nichts gemacht.

Jeff
expressweg
Berichten: 3028
Lid geworden op: za 12 mei 2018, 10:48

Re: Reizen in Europa ten tijde van COVID-19

Bericht door Jeff » ma 14 feb 2022, 19:01

Chris schreef: zo 13 feb 2022, 19:44 In Scandinavië zijn de coronamaatregelen nu zo goed als opgeheven.

Om Zweden binnen te komen is formeel nog een vaccinatiebewijs nodig, maar de politie zegt dat ze niet meer structureel controleren aan de grens. Er is geen test of registratie meer nodig. https://polisen.se/en/the-swedish-polic ... om-sweden/

Om Denemarken binnen te komen is nog wel een coronavaccinatiebewijs nodig. Of een negatieve test (maar niet voor transit binnen 24 uur). https://en.coronasmitte.dk/travel-rules ... ravelrules Echter de grenscontroles zijn wel verminderd, het leger is van de grens teruggetrokken en de controles worden alleen nog door de politie uitgevoerd. Wellicht zijn er nu geen 100% controles meer.

Om Noorwegen binnen te komen is geen registratie meer nodig. Noorwegen heeft nooit een coronatoegangsbewijs gehad, maar het is mij niet duidelijk of er om gevraagd zal worden bij binnenreis over land: https://www.politiet.no/en/rad/border-a ... -crossing/
NO: EV Bjorn gaf in de clips met de BMW i4 aan dat er gevraagd werd wat je status is (ook bekend als 3G) en kon daarna weer door

SnarfFlevoland
2x2 autosnelweg
Berichten: 6221
Lid geworden op: di 20 mei 2008, 8:40
Locatie: [CH]

Re: Reizen in Europa ten tijde van COVID-19

Bericht door SnarfFlevoland » ma 14 feb 2022, 23:01

^^
Noorwegen had één van de strengste controleregimes in Europa voor inreizende personen, zowel aan de land, zee en luchtgrenzen. Er waren stelselmatige controles op de QR-code. Wie niet voldeed aan de inreiseisen, werd terug of in een quarantaine hotel gestuurd. Eenmaal het land binnen waren er inderdaad geen verdere restricties meer, behalve hier en daar mondkapjesplicht.
"A mile of highway will take you just one mile... A mile of runway takes you anywhere!"

sanderl
autoweg
Berichten: 1143
Lid geworden op: ma 17 aug 2009, 12:25
Locatie: Noord-Holland

Re: Reizen in Europa ten tijde van COVID-19

Bericht door sanderl » di 15 feb 2022, 14:07

De kleurcodes voor het buitenland worden blijkbaar deze week nog aangepast. Corona is geen maatgever meer voor het bepalen van de kleurcode. Allemaal leuk voor de bühne, maar ik ken niemand die zich nog liet tegenhouden door oranje. De ergste hindernis, het moeten testen voor terugkomst naar Nederland blijft. :facepalm: Je mag blijkbaar wel met 55.000 man naar Ajax, maar als jij of met je gezin van vakantie terugkomt ben je een gevaar en moet je verplicht testen en word je op kosten gejaagd. Volkomen achterlijk.

Gebruikersavatar
Coen Tunnel
Voorzitter
Berichten: 32169
Lid geworden op: di 26 apr 2005, 11:39
Locatie: Aan de 🅰2️⃣8️⃣

Re: Reizen in Europa ten tijde van COVID-19

Bericht door Coen Tunnel » di 15 feb 2022, 14:47

sanderl schreef: di 15 feb 2022, 14:07Je mag blijkbaar wel met 55.000 man naar Ajax, maar als jij of met je gezin van vakantie terugkomt ben je een gevaar en moet je verplicht testen en word je op kosten gejaagd. Volkomen achterlijk.
Dat niet alleen, je loopt ook het risico dat je onverhoopt (vals) positief test en in het buitenland in quarantaine moet. In sommige landen niet zo'n probleem, maar er zijn genoeg landen waar je visumvrij maar 30 dagen mag blijven of een visum maar een maand geldig is. Dan kan het krap worden en kom je door deze onzinmaatregel misschien wel in de problemen omdat je niet legaal langer in het land kan blijven.

Terugreizen naar Nederland zou altijd onvoorwaardelijk mogelijk moeten zijn voor Nederlandse staatsburgers en ingezeten.

Gebruikersavatar
Chris
Moderator
Berichten: 76492
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:19
Locatie: NL

Re: Reizen in Europa ten tijde van COVID-19

Bericht door Chris » wo 16 feb 2022, 14:17

Zwitserland heft morgen alle maatregelen op. Geen QR codes of maskers meer, met uitzondering van maskers in het openbaar vervoer tot eind maart.

Ook alle inreisregels komen te vervallen:

Einreisebestimmungen angepasst
Die grenzsanitarischen Massnahmen bei der Einreise in die Schweiz werden aufgehoben. Es muss kein Impf-, Genesungs- oder negativen Test-Nachweis und kein ausgefülltes Einreiseformular mehr vorgelegt werden.


https://www.admin.ch/gov/de/start/dokum ... 87216.html

T-hijs
verkeersader
Berichten: 977
Lid geworden op: vr 11 feb 2011, 8:41
Locatie: Ergens ten noordoosten van Knooppunt Deil

Re: Reizen in Europa ten tijde van COVID-19

Bericht door T-hijs » wo 16 feb 2022, 14:20

^^
Mooi zo. Nu Duitsland en Oostenrijk nog. O ja, en Nederland... :facepalm:
Time flies like an arrow; fruit flies like a banana.

Gebruikersavatar
Coen Tunnel
Voorzitter
Berichten: 32169
Lid geworden op: di 26 apr 2005, 11:39
Locatie: Aan de 🅰2️⃣8️⃣

Re: Reizen in Europa ten tijde van COVID-19

Bericht door Coen Tunnel » wo 16 feb 2022, 17:26

Veel reisadviezen worden vanaf vandaag versoepeld, zo heeft bv. de VS inmiddels weer een groen reisadvies.

Echter, voor terugkerende reizigers binnen de EU, ook als ze uit een groen gebied komen, is er nu altijd een vaccinatiebewijs, herstelbewijs of negatieve test nodig. Dus ook al zijn ongevaccineerden in sommige landen weer welkom, zelfs als die landen een groen reisadvies zouden hebben moeten terugkerende ongevaccineerde reizigers zich eerst laten testen, anders mogen ze niet terugreizen. Dit is helaas een behoorlijke verstrenging van de regels.

Plaats reactie