[N057] Brielle - Middelburg

Discussies over N-wegen en het overige onderliggend wegennet - ook voor wat betreft planvorming.

Moderator: Moderatoren

Gebruikersavatar
Jackbauer1350
2x3 autosnelweg
Berichten: 7885
Lid geworden op: ma 21 nov 2011, 22:03
Locatie: Wijdemeren
Contacteer:

Re: [N057] Brielle - Middelburg

Bericht door Jackbauer1350 » za 19 sep 2020, 10:24

Wachten op de eerste motorrijder die over een biggenrug gelanceerd wordt.

En die parallelweg nog breder? Die was al aardig breed.

Jeff
expressweg
Berichten: 3028
Lid geworden op: za 12 mei 2018, 10:48

Re: [N057] Brielle - Middelburg

Bericht door Jeff » zo 15 nov 2020, 16:13

Aangezien een aantal van jullie toch weer over een mogelijke verbreding beginnen, vraag ik mij af wat jullie denken van mijn hybride plan voor deze rijkswegen:

* :AS: Brielle (N218) (ten zuiden) <-> Ted Jansenplein (rotonde N215)
-> Opwaarderen naar 2x2 :G1: met een vmax van 100 of 120 km/h (i.v.m. Natura2000 Voornse Duinen)

* Ted Jansenplein
-> Behouden zoals het nu is

* Ted Jansenplein <-> Goedereede
-> Opwaarderen naar 2x2 ( :G3: ) + kruising Goedereede ombouwen naar ongelijkvloerse kruising

* Goedereede <-> :AS: Ellemeet
-> Behouden zoals het nu is

* :AS: Ellemeet <-> N59
-> Verdubbeling naar 2x2 en vmax 100 km/h onder de noemer benutten van de ruimtereservering en veilige inhaalmogelijkheid

* N59 <-> Westenschouwen
-> Aanleg van de bypass Burgh-Haamstede als 2x1 GOW met vmax 80 km/h, afwaarderen van de huidige route naar GOW-70 of EWT-60

*Dammen
-> Betonblokken als middengeleider en vmax terug naar 100km/h

* Werkeiland Neeltje Jans
-> Verdubbeling naar 2x2 voor de lengte van 2,5 km voor het creëren van een veilige inhaalmogelijkheid, vmax naar 100km/h en verplaatsen van de bushalte naar de aangepaste afrit

* Neeltje Jans <-> N287
-> Behouden zoals het nu is

* N287 <-> Omlegging Middelburg (Havenpoortweg)
-> Verlengen van het 2x2 gedeelte tot aan Serooskerke-Noord (N287 - Eeperkweg)
-> Ombouw rotondes Middelburg-Noord en Gapinge tot ongelijkvloerse kruisingen, Serooskerke-Noord als dubbelstrook turbo-rotonde


-----
Op deze manier wordt rekening gehouden met de wensen van beide provincies: ZH ziet graag een 2x2 over Voorne-Putten, ZL wil dat de N57 geen transitroute wordt.

Piles
autoweg
Berichten: 1312
Lid geworden op: vr 04 sep 2015, 16:02

Re: [N057] Brielle - Middelburg

Bericht door Piles » zo 15 nov 2020, 17:28

^^ ik juich elke verbetering toe, maar eerlijk is eerlijk: gaat niet gebeuren... Ik zie liever aandacht en energie voor de N59. Daar is in ZH heel makkelijk veel te verbeteren, zonder dat Zeeland daar last van heeft.

Gebruikersavatar
BHJ
verkeersader
Berichten: 805
Lid geworden op: do 02 mar 2017, 15:14
Locatie: Zeeland

Re: [N057] Brielle - Middelburg

Bericht door BHJ » zo 15 nov 2020, 18:33

^^ En in Zeeland is de N256-Deltaweg momenteel een veel groter knelpunt, waar 2x2 veel meer nodig is.
Discussieren is de kunst van het weglaten.

Gebruikersavatar
Mark
Forumbeheerder
Berichten: 10243
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 21:11
Locatie: Spijkenisse

Re: [N057] Brielle - Middelburg

Bericht door Mark » zo 15 nov 2020, 20:31

Ben natuurlijk als inwonende van Voorne-Putten wat bevooroordeeld ;) maar ben wel van overtuigd dat een 2x2 ongelijkvloerse 'opvulling' van de N57 tussen de Haringvlietdam en de Harmsenbrug veel bij kan dragen aan de ontsluiting in deze regio.

De N57 tussen de Harmsenbrug en de Haringvlietdam is (naast stukje Middelburg het drukste deel van de gehele rijksweg. En dat is ook wel logisch, de weg vormt de belangrijkste ontsluiting voor het westelijke deel van Voorne-Putten en een belangrijke toegangspoort tot Goeree-Overflakkee. Een 2x2 ongelijkvloerse N57 maakt dat deze twee gebieden een robuustere ontsluiting krijgen. Voor Voorne-Putten vooral omdat de weg gevoelig is voor filevorming (zeker in de zomermaanden), voor Goeree-Overflakkee omdat de N57 dan een beter alternatief vormt voor de overbelaste en kwetsbare N59.

Een belangrijke factor kan ook de opening van de A24 zijn over enkele jaren, wat voor meer verkeer op de N57 kan zorgen.

Gebruikersavatar
Chris
Moderator
Berichten: 76492
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:19
Locatie: NL

Re: [N057] Brielle - Middelburg

Bericht door Chris » vr 27 nov 2020, 9:31

BO MIRT:

Gebiedsuitwerking Voorne Putten
* Rijk en regio stellen de resultaten van het uitgevoerde onderzoek naar de verbetering van de bereikbaarheid van Voorne-Putten en Haven Rotterdam vast.
* Rijk en regio concluderen dat uit het onderzoek onder meer is gebleken dat:
* het partieel verbreden van de N57 in combinatie met het ongelijkvloers maken van kruisingen op de N57 en het aanpassen van de Harmsenknoop de verkeersdoorstroming aan de westzijde van Voorne Putten fors zal verbeteren;
* de verkeersdoorstroming en de robuustheid aan de oostzijde van Voorne-Putten niet voldoende verbetert en vervolgonderzoek nodig is met name gericht op de Hartelcorridor;
* een nieuwe oeververbinding tussen A15 en Voorne-Putten (Welplaat-tracé) de verkeersdoorstroming aan de oostzijde en de robuustheid van Voorne-Putten als geheel flink verbetert, maar de kosten en de impact hiervan erg fors zijn, zeker in vergelijking met de kosten en de baten van pakket A5, dat uitgaat van verbeteringen op en aan de bestaande infrastructuur.
* Rijk en regio spreken af het doorgerekende pakket A5 in het vervolg van deze studie te optimaliseren om te kunnen bepalen welke maatregelen uit dit pakket noodzakelijk zijn. Daarnaast betreft dit studie naar extra maatregelen voor de verbetering van de verkeersdoorstroming aan de oostzijde van Voorne-Putten, met aandacht voor robuustheid en betrouwbaarheid van het verkeerssysteem.
* Rijk en regio spreken af de resultaten van het vervolg van deze studie te bespreken in het BO MIRT ZWN najaar 2021. Rijk en regio spreken tevens af zich te zullen inspannen om tijdens het BO MIRT ZWN najaar 2021 afspraken te maken over de financiële inzet van partijen (inclusief planning en fasering), mits sprake is van overeenstemming over de te nemen maatregelen, over de financiële inzet daarvoor van partijen en de financiële situatie bij partijen dat toestaat.
* Afhankelijk van het uiteindelijk gekozen maatregelenpakket zal bepaald worden voor welke maatregelen een MIRT-Verkenning moet worden gestart. Hiervoor geldt dat sprake moet zijn van overeenstemming over de te nemen maatregelen en tevens sprake moet zijn van minimaal 75% bekostiging conform de MIRT-Spelregels.
* De regiopartijen Provincie Zuid-Holland, MRDH en gemeenten Voorne-Putten zullen als opdrachtgever in een separate studie het Welplaat-tracé verder onderzoeken vanwege de positieve effecten voor verbetering doorstroming en robuustheid. Havenbedrijf Rotterdam denkt mee over uitgangspunten en aannames en Rijkswaterstaat zal kennis en expertise inbrengen. De Minister van IenW concludeert dat voor IenW een vervolgonderzoek naar het Welplaat-tracé niet voor de hand liggend is, gezien de hoge kosten, de forse impact en de mogelijkheden die er lijken te zijn om de verkeersdoorstroming te verbeteren met maatregelen op de bestaande infrastructuur.

Gebruikersavatar
mavas
2x5 autosnelweg
Berichten: 18215
Lid geworden op: do 31 mar 2005, 17:27
Locatie: Zuid-Kennemerland
Contacteer:

Re: [N057] Brielle - Middelburg

Bericht door mavas » vr 27 nov 2020, 10:05

Begrijp ik het nou goed dat de verbetering van de N57 stilligt, totdat duidelijk is wat het Welplaattrace gaat kosten??

Dat is erg jammer, want in alle varianten lijkt een betere N57 nodig.
Noord-Hollandse wegen, dé site voor ontwikkeling van de provinciale wegen in Noord-Holland
Bezoek ook eens de Wegenwiki, dé wiki voor verkeer

Gebruikersavatar
Mark
Forumbeheerder
Berichten: 10243
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 21:11
Locatie: Spijkenisse

Re: [N057] Brielle - Middelburg

Bericht door Mark » zo 29 nov 2020, 0:07

Het is allemaal pappen en nathouden. Het Welplaattracé voegt werkelijk niks toe, omdat het verkeer op diezelfde drukke A15 wordt geloosd, inclusief de kwetsbare schakels in de vorm van de Botlekbrug en tunnel. De echte oplossing is allang bekend en die kennen we als de A4-Zuid. Maar om een of andere reden is dat taboe.

Bovendien voegt een Welplaattracé ook niks toe voor wat betreft de N57, als je de N218 tussen Brielle en Geervliet (aanlandingspunt) niet sterk verbeterd.

Lekkere Kwal
autoweg
Berichten: 2416
Lid geworden op: ma 04 apr 2005, 1:30

Re: [N057] Brielle - Middelburg

Bericht door Lekkere Kwal » zo 29 nov 2020, 9:34

^^ taboe? Die zit toch ondertussen ook in een MIRT verkenning?

Gebruikersavatar
Via
2x5 autosnelweg
Berichten: 15231
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 17:09

Re: [N057] Brielle - Middelburg

Bericht door Via » zo 25 apr 2021, 19:41

Ik vandaag vanaf de A15 naar Ouddorp gereden via de N57, maar wat een draak van een weg is dat zeg. Lelijke betonbarrier, halve vluchtstroken zonder deklaag en vooral erg verouderd en rommelig. Ook op veel stukken slechts 70 km/h kunnen rijden in een treintje. De ruimte voor 2x2 lijkt er wel te zijn, zou toch een makkelijke quick win zijn om dit tussen de rotondes al aan te leggen. De kruisingen kun je dan eventueel later wel ongelijkvloers maken.

waldo79
4x3 autosnelweg
Berichten: 20583
Lid geworden op: do 05 mei 2005, 10:28
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: [N057] Brielle - Middelburg

Bericht door waldo79 » zo 25 apr 2021, 20:10

Ik heb het idee dat het Rijk een haat liefde verhouding heeft met die N57.

Gebruikersavatar
Willem
2x4 autosnelweg
Berichten: 10945
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:46
Locatie: Delft

Re: [N057] Brielle - Middelburg

Bericht door Willem » zo 25 apr 2021, 21:14

Het zou al schelen als mensen snappen dat je 100 mag.

Pino
4x3 autosnelweg
Berichten: 21978
Lid geworden op: ma 28 feb 2005, 9:17
Locatie: Sesamstraat
Contacteer:

Re: [N057] Brielle - Middelburg

Bericht door Pino » zo 25 apr 2021, 21:20

waldo79 schreef: zo 25 apr 2021, 20:10 Ik heb het idee dat het Rijk een haat liefde verhouding heeft met die N57.
Het is vooral de Provincie Zeeland die er een haat-verhouding mee heeft. Verkeer moet en zal de Zeeuwse eilanden benaderen van de A29-A4 en de oost-west-wegen over de eilanden. N57 en Zeelandbrug mogen die rol niet krijgen, op zijn best mag de Zeelandbrug een Zubringer zijn tussen de A58 en Zierikzee. Wat het Rijk zelf voor gedachten heeft, kan in het midden blijven, want het is gegeven dat Zeeland voor iedere uitbreiding -waarvoor inderdaad ruimte bestaat- zal gaan liggen. En de weg is voor het Rijk dan weer niet belangrijk genoeg om de druk op Zeeland een beetje op te voeren.

Jeff
expressweg
Berichten: 3028
Lid geworden op: za 12 mei 2018, 10:48

Re: [N057] Brielle - Middelburg

Bericht door Jeff » zo 25 apr 2021, 21:26

VPR wacht op de uitslag van de MIRT notules (voorjaarsoverleg), probleem is erkent (na 10 jaar van ontkenning / afwimpeling).
Erkenning is gebeurt met de najaarsnota van 2020, met een beetje goed zoeken kan je een onderzoek (PDF) van Royal Haskoning vinden.

De eerste kosteninschatting voor 2x2 (Brielle <-> Voornse Duin) ongelijkvloers ligt op 40 tot 75 miljoen euro.

------
@Willem: de Provincie Zeeland is bezig om de boel af te waarderen van SW naar GOW-80 met een sloot rotondes. Uitgezonderd de 2x2 bij Middelburg.


De Reden dat je van Brielle naar Hellevoetsluis amper de 60 km/h kan aantikken is heel simpel: Der ligt een draak van een rotonde in de weg + een AADT van ~ 27k.

De N322 laat zien dat het met 2x1 ongelijkvloers bij ~31k AADT de koek ook al op is, vandaar dat het rapport ook adviseert om naar 2x2 te gaan. Ongelijkvloers is dan weer optioneel, volgens dat rapport :facepalm:

Gebruikersavatar
Kaaiman
Secretaris
Berichten: 17415
Lid geworden op: ma 26 jun 2006, 16:54
Locatie: Hoogeveen
Contacteer:

Re: [N057] Brielle - Middelburg

Bericht door Kaaiman » ma 26 apr 2021, 10:47

De provincie Zuid-Holland is niet zo'n dwarsligger volgens mij.

Wat mij betreft de N57 vanaf de A15 tot Stellendam 2x2 autoweg en van Stellendam tot de Brouwersdam 1x2 ongelijkvloers.
Deur Drenthe • website over het Drentse provinciaal en rijkswegennet
@DeurDrenthe • volg het Drentse wegennieuws op Mastodon

Gebruikersavatar
BHJ
verkeersader
Berichten: 805
Lid geworden op: do 02 mar 2017, 15:14
Locatie: Zeeland

Re: [N057] Brielle - Middelburg

Bericht door BHJ » ma 26 apr 2021, 11:20

Ik ben niet heel bekend in de regio, maar de aansluiting N57-A15 lijkt wat krap opgezet. Zou je die - als je de N57 tot aan de Brouwersdam 2x2 zou maken - ook nog een keer moeten aanpassen?
Discussieren is de kunst van het weglaten.

Piles
autoweg
Berichten: 1312
Lid geworden op: vr 04 sep 2015, 16:02

Re: [N057] Brielle - Middelburg

Bericht door Piles » ma 26 apr 2021, 11:37

^^ A15 > N57 zijn 2 hele krappe bochten, maar wel volledig 2 stroken. Dus dat loopt meestal wel redelijk door.
N57 > A15 gaat van 2 naar 1 op de brug (iedereen wil naar de A15 en niet de afslag). Dus dat wordt wel wat meer dringen dan.

Winst zit vooral in het vele vakantieverkeer wat je nu niet in kan halen. En je dus kilometers lang achter een camper/caravan zit die niet harder dan 75 gaat... Hoevaak ik al niet met piepende banden 1 van de turbo-rotondes overgegaan ben om er toch alsjeblieft voorbij te komen :shutup:
Zelfde geldt voor de N59 overigens.

verfmeer95
expressweg
Berichten: 3562
Lid geworden op: wo 31 jul 2013, 19:37

Re: [N057] Brielle - Middelburg

Bericht door verfmeer95 » ma 26 apr 2021, 11:40

De rare vorm van de aansluiting is nodig vanwege het hoogteverschil tussen de Thomassentunnel en de Harmsenbrug, in combinatie met de locatie van de havenspoorlijn. Daar is waarschijnlijk weinig aan te doen, tenzij je verkeer Rotterdam-N57 enkel over de Callandbrug laat rijden.

Jeff
expressweg
Berichten: 3028
Lid geworden op: za 12 mei 2018, 10:48

Re: [N057] Brielle - Middelburg

Bericht door Jeff » ma 26 apr 2021, 11:50

Piles schreef: ma 26 apr 2021, 11:37 ^^ A15 > N57 zijn 2 hele krappe bochten, maar wel volledig 2 stroken. Dus dat loopt meestal wel redelijk door.
N57 > A15 gaat van 2 naar 1 op de brug (iedereen wil naar de A15 en niet de afslag). Dus dat wordt wel wat meer dringen dan.

Winst zit vooral in het vele vakantieverkeer wat je nu niet in kan halen. En je dus kilometers lang achter een camper/caravan zit die niet harder dan 75 gaat... Hoevaak ik al niet met piepende banden 1 van de turbo-rotondes overgegaan ben om er toch alsjeblieft voorbij te komen :shutup:
Zelfde geldt voor de N59 overigens.
Iedereen die daar regelmatig op de N57 rijdt, kent dit.
Als ik door moet, ben ik bij het :A1-70: alvast aan het voorbereiden voor zo'n inhaalactie. (links of rechts, versnelling goedzetten en go)

--------------
@BHJ: Van mij hoeft het daar geen aanpassing, ook omdat langzaam verkeer daar is toegestaan. Mocht je daar willen gaan verbouwen, is een bedrag in de miljarden geen uitzonderen (en dat zal niet gaan vliegen)

Juist ten zuiden van de N218 is verbetering nodig en dat kan tegen een redelijk gunstig prijskaartje.

Gebruikersavatar
harry
Wegnummerfotograaf
Berichten: 22893
Lid geworden op: ma 28 feb 2005, 12:09
Locatie: Leipendam
Contacteer:

Re: [N057] Brielle - Middelburg

Bericht door harry » ma 26 apr 2021, 12:40

Jeff schreef: ma 26 apr 2021, 11:50Als ik door moet
Je kunt ook zorgen dat je niet moet door eerder te vertrekken.
(Inderdaad: standaard-antwoord dat de politie geeft bij een bekeuring. Volgens mij wil je niet zozeer tijdwinst halen, maar eerder de frustratie beperken dat je achter een camper zit met weinig uitzicht en met een snelheid waar je steeds op moet letten.
Gelukkig kun je op de Haringvlietdam wel inhalen.)
wegnummers.nl foto's van genummerde wegen (o.a. NBA) en van plaatsnaamborden
--Harry.

Jeff
expressweg
Berichten: 3028
Lid geworden op: za 12 mei 2018, 10:48

Re: [N057] Brielle - Middelburg

Bericht door Jeff » ma 26 apr 2021, 12:59

^^ In sommige gevallen kan je uren eerder vertrekken, maar alsnog in tijdnood komen.
Dat is hier in de regio geen kunst met een oa Botlek- brug & tunnel. Of in de N57: een brugdek dat uitzet en daardoor eerst gekoeld moet worden.

Ken je locatie, ken je papheimers: Kern van de discussie blijft dat 2x2 nodig is @ Dammenweg (N57 VPR)

Gebruikersavatar
Palance
4x5 autosnelweg
Berichten: 31586
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 13:17
Locatie: Паланцедрецхт
Contacteer:

Re: [N057] Brielle - Middelburg

Bericht door Palance » di 27 apr 2021, 11:10

Vanmorgen heb ik gereden van Stellendam tot de A15. Het was heerlijk rustig, slechts 1 keer een vrachtwagen in hoeven te halen bij een van de rotondes, maar die reed sowieso al lekker door.
"You know the greatest danger facing us is ourselves, an irrational fear of the unknown. But there’s no such thing as the unknown — only things temporarily hidden, temporarily not understood.” - James T. Kirk

Autosnelwegen.net

Jeff
expressweg
Berichten: 3028
Lid geworden op: za 12 mei 2018, 10:48

Re: [N057] Brielle - Middelburg

Bericht door Jeff » zo 02 mei 2021, 17:08

Ik zat nog even te zoeken in de planvorming van Maasvlakte I & II en kwam de volgende 2 plaatjes tegen:

Afbeelding

Afbeelding

Datum: 2e helft 2017

Jeff
expressweg
Berichten: 3028
Lid geworden op: za 12 mei 2018, 10:48

Re: [N057] Brielle - Middelburg

Bericht door Jeff » za 12 jun 2021, 17:49

Ik dacht dat ik alles netjes opgenomen had met de Dashcam, maar helaas. SD-kaart had nog oud materiaal.

Bij deze in het kort uitgeschreven(Middelburg -> Hellevoetsluis):
- De Veerse gatdam afwaardering is zwaar goedkoop gebeurt: Overplakken van de :A1-100: en het uitvrezen van het groene middengedeelte (hier en daar nog zichtbaar).
Verder is er niets aangepast.

- Oosterscheldekering (bruggen) op de aanbruggen is de rijbaan iets verlegd. Op de zuidelijke brug is de rijbaan versmald door extra blokken beton te plaatsen en de groene streep is ook hier met een bloedvaart uitgevreest (nog gedeeltelijk zichtbaar).
De EWT-60 ziet er totaal niet meer geloofwaardig uit: De breedte geeft de indruk van een GOW.
>> Vraagje voor de kenners: Is de zuidelijke brug op jaren 60/70 snelwegprofiel aangelegd? (Er lijkt namelijk 2x2 te passen zonder parallelweg)

- Burgh Haamstede: 2x een rotonde (enkelstrooks) aangelegd: Bij de uitrit van het Landal Park en in de bocht / kruising Kraaiensteinweg.
Ondanks dat het niet echt druk was, stroopte het al lekker op.

- N57 x N59: De werkzaamheden zijn begonnen (bouwplaats van Boskalis was al ingericht). Bord gaf aan dat de boel in 2022 moet worden opgeleverd.

boe!
2x5 autosnelweg
Berichten: 18265
Lid geworden op: di 19 jul 2005, 20:02
Locatie: Leusden

Re: [N057] Brielle - Middelburg

Bericht door boe! » ma 14 jun 2021, 14:23

^^ Ik las jouw post en dacht "volgens mij heb ik daar wel beelden van".
Op 30 mei reed ik in omgekeerde richting (richting Middelburg). In de video zie je eerst de twee nieuwe rotondes en daarna een stukje Oosterscheldekering die nu 80 km/u is. Ik ben niet over de Veerse Gatdam gereden.

Link

Jeff schreef: za 12 jun 2021, 17:49 - N57 x N59: De werkzaamheden zijn begonnen (bouwplaats van Boskalis was al ingericht). Bord gaf aan dat de boel in 2022 moet worden opgeleverd.
Afbeelding

Gebruikersavatar
Mark
Forumbeheerder
Berichten: 10243
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 21:11
Locatie: Spijkenisse

Re: [N057] Brielle - Middelburg

Bericht door Mark » zo 20 feb 2022, 11:39

Enige tijd geleden is bekend geworden dat vanuit het Rijk 120 miljoen euro beschikbaar komt om de bereikbaarheid van Voorne-Putten te verbeteren. De eerder benoemde wens voor een upgrade van de N57 is hiermee ook wat dichterbij gekomen. Men heeft het over een verbreding en nieuwe viaducten, maar wordt mij niet duidelijk of de gehele N57 tussen de Haringvlietdam en Brielle 2x2 ongelijkvloers wordt.

Bron: Spijkenisse in- en uitkomen moet in de spits makkelijker worden

Gebruikersavatar
mavas
2x5 autosnelweg
Berichten: 18215
Lid geworden op: do 31 mar 2005, 17:27
Locatie: Zuid-Kennemerland
Contacteer:

Re: [N057] Brielle - Middelburg

Bericht door mavas » zo 20 feb 2022, 13:00

120 miljoen euro is wel serieus geld. Daar kun je wel behoorlijk wat mee doen als dit geïnvesteerd wordt in 1 weg.
Maar als het geld over meerdere wegen wordt uitgesmeerd dan vraag ik me af of er echt stappen gemaakt kunnen worden.
Noord-Hollandse wegen, dé site voor ontwikkeling van de provinciale wegen in Noord-Holland
Bezoek ook eens de Wegenwiki, dé wiki voor verkeer

Gebruikersavatar
Chris
Moderator
Berichten: 76492
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:19
Locatie: NL

Re: [N057] Brielle - Middelburg

Bericht door Chris » zo 20 feb 2022, 13:26

mavas schreef: zo 20 feb 2022, 13:00 Maar als het geld over meerdere wegen wordt uitgesmeerd dan vraag ik me af of er echt stappen gemaakt kunnen worden.
Dit is eigenlijk het voortdurende probleem met geld voor pakketten voor N-wegen. Men geeft een zak geld voor veiligheidsverbeteringen om van het gezeur af te zijn en functioneel gezien is er gewoon nul verbetering. We zien dat in Oost-Nederland ook telkens met wegen als de N35, N36 en N50. En in het zuidwesten kent men de beloften omtrent de N59 inmiddels ook wel...

Gebruikersavatar
Kaaiman
Secretaris
Berichten: 17415
Lid geworden op: ma 26 jun 2006, 16:54
Locatie: Hoogeveen
Contacteer:

Re: [N057] Brielle - Middelburg

Bericht door Kaaiman » zo 20 feb 2022, 13:45

De N57 op Voorne-Putten is wel geïdentificeerd als capaciteitsknelpunt in de Integrale Mobiliteitsanalyse (IMA, opvolger NMCA):

Afbeelding

Gedeeltes van de N9, N35, N50 en N59 overigens ook.
Deur Drenthe • website over het Drentse provinciaal en rijkswegennet
@DeurDrenthe • volg het Drentse wegennieuws op Mastodon

Gebruikersavatar
Kaaiman
Secretaris
Berichten: 17415
Lid geworden op: ma 26 jun 2006, 16:54
Locatie: Hoogeveen
Contacteer:

Re: [N057] Brielle - Middelburg

Bericht door Kaaiman » zo 20 feb 2022, 14:11

In het MIRT projectenboek 2022 staat de N57 trouwens op plaats 39 in de File Top 50. De N9, N35, N50 en N59 staan niet in de File top 50.

Is er iets bijzonders geweest waardoor de N57 zo hoog op de filelijstjes staat? Want anders zou dit gegeven betekenen dat de IMA nu al flink achterloopt op de feiten.

Over het MIRT-onderzoek naar de N57 is hier meer achtergrond te vinden: https://move-rdh.nl/projecten/1315945.a ... -Rotterdam

Gezien de inhoud van de rapporten gaat het om een ongelijkvloerse N57 vanaf de Haringvlietdam tot de N218. Voor de verdubbeling zijn twee varianten onderzocht: volledig van dam tot N218, of alleen het deel Hellevoetsluis - N218.
Deur Drenthe • website over het Drentse provinciaal en rijkswegennet
@DeurDrenthe • volg het Drentse wegennieuws op Mastodon

Plaats reactie