[B][A012] Antwerpen - Boom - Brussel
Moderator: Moderatoren
-
- verkeersader
Re: [B][A012] Antwerpen - Boom - Brussel
In de sleuf is de rechter rijstrook veranderd in een weefstrook (met kortere markering), dus vanaf het begin van de sleuf tot afrit Boom.
Bij oprit Boom is de invoegstrook verlengd tot aan het begin van de tunnel als ik me niet vergis, dus de invoegstrook loopt over wat vroeger de rechterrijstrook was.
Bij oprit Boom is de invoegstrook verlengd tot aan het begin van de tunnel als ik me niet vergis, dus de invoegstrook loopt over wat vroeger de rechterrijstrook was.
-
- 2x2 autosnelweg

-
- 2x4 autosnelweg
Er zijn plannen voor de bouw van een ecoduct ter hoogte van Meise: https://wegenenverkeer.be/werken/ecoduc ... n-neromhof
-
- autoweg

Dé grootste collectie aan foto's van Belgische gepersonaliseerde nummerplaten!
www.vanityplates.be
www.vanityplates.be
-
- stadsweg

Het kasteeldomein in dat bos is trouwens een beschermd monument.
In de winter zie je deze kapel (eveneens een beschermd monument) staan tussen de bomen vanop de A12.
-
- 2x2 autosnelweg
Het Kolenwoud lijkt ook in onze streken hier gelegen te hebben, en niet toevallig zijn hier ook veel dorpen met "rode" in hun titel. Zeer interessant weetje!Tommy schreef: ↑di 01 mar 2022, 9:19Op het eerste zicht lijkt het niet echt zo, maar de A12 is aldaar inderdaad wel een knip in de resterende natuur. Buggenhoutbos is een restant van een groot oerbos, namelijk het Kolenwoud. De streek rond Imde, Westrode, Nieuwenrode is eigenlijk daardoor nog relatief dunbevolkt. De naam 'rode' (uit Westrode en Nieuwenrode) komt trouwens van 'rooi', oftewel, kappen van bomen.
-
- 2x4 autosnelweg
-
- autoweg

Het huidige Zoniënwoud, het Hallerbos, het Kravaalbos, het Heverleebos, het Neigembos, het Berchembos, het Meerdaalwoud, het Buggenhoutbos en het Bos van Houssière zijn er restanten van.
www.vanityplates.be
www.vanityplates.be
-
- expressweg
Ik stel mij de vraag of het Muziekbos in Ronse en het Kluisbos in Mont d'Enclus ook geen overblijfselen zijn van het 'kolenwoud'.
Alhoewel deze wel buiten het gebied liggen als ik wikipedia raadpleeg, hebben deze heel veel gelijkenissen met de overgebleven stukken 'kolenwoud', zowel van structuur als van boomsoorten.
Alhoewel deze wel buiten het gebied liggen als ik wikipedia raadpleeg, hebben deze heel veel gelijkenissen met de overgebleven stukken 'kolenwoud', zowel van structuur als van boomsoorten.
-
- zandpaadje
Re: [E019][A001] Brussel - Antwerpen
Ik kreeg vandaag een boete binnen (snelheid was 118 waar 90 mocht). Dit gebeurde op de A12 richting Antwerpen vanuit Brussel bij paal 35,6.
Hier werd ik blijkbaar geflitst alleen dacht ik dat de snelheid 120 was. Weet iemand of bij paal 35,6 standaard een flitser aanwezig is of dat dit een controle was?
Ik kan niks vinden op internet.
Hier werd ik blijkbaar geflitst alleen dacht ik dat de snelheid 120 was. Weet iemand of bij paal 35,6 standaard een flitser aanwezig is of dat dit een controle was?
-
- expressweg

Op dat traject is de maximumsnelheid 90 en dat staat ook met vaste verkeersborden aangegeven.
Bij hectometerpaal 35,6 is op streetview geen flitspaal te zien. Waarschijnlijk stond daar dus een politieauto te flitsen.
-
- autoweg

't Is daar al jaar en dag 90
www.vanityplates.be
www.vanityplates.be
-
- 2x3 autosnelweg

-
- expressweg

-
- zandpaadje
Dank voor de snelle reacties.
Ik zal voortaan gewoon op cruisecontrol rijden wanneer ik de grens oversteek.
Overigens dacht ik dat altijd dat mobiele flitscamera's in België altijd op viaducten werden gedaan.
Ik zag weleens op de E19 richting Antwerpen de politie een camera installeren op het ecoviaduct.
Gelukkig vallen de boeteprijzen nog wel mee
Ik zal voortaan gewoon op cruisecontrol rijden wanneer ik de grens oversteek.

Overigens dacht ik dat altijd dat mobiele flitscamera's in België altijd op viaducten werden gedaan.
Ik zag weleens op de E19 richting Antwerpen de politie een camera installeren op het ecoviaduct.
Gelukkig vallen de boeteprijzen nog wel mee

-
- dorpsstraat
Is dit een goed alternatief voor de A1 bij drukte, ga nog wel eens naar luchthaven Brussel...
Voorheen hier onder de naam B88...
Chaufferen is een vak!
Chaufferen is een vak!
-
- zandpaadje
Ik kreeg gisteravond op de A12 vanuit Brussel richting Antwerpen en op een gegeven moment viel het nieuwe wegdek bij Wilrijk mij meteen op.
Normaliter was het rijden op het viaduct daar een hel met al die hobbels en versleten wegdek.
Nu hebben ze het echt goed neergelegd alleen merkte ik dat de brugvoegen veel meer geluid maken als je erop rijdt dan voorheen.
Weten jullie of het nieuwe wegdek waterabsorberend is zoals in Nederland wanneer het regent of zal het net als in de oude situatie zijn?
Normaliter was het rijden op het viaduct daar een hel met al die hobbels en versleten wegdek.
Nu hebben ze het echt goed neergelegd alleen merkte ik dat de brugvoegen veel meer geluid maken als je erop rijdt dan voorheen.
Weten jullie of het nieuwe wegdek waterabsorberend is zoals in Nederland wanneer het regent of zal het net als in de oude situatie zijn?
-
- 2x2 autosnelweg

De nieuwe asfaltsoort die op de Vlaamse autosnelwegen wordt gebruikt, is fluisterasfalt en geen SMA meer. Het heeft sterk geluidsreducerende eigenschappen, maar is niet sterk waterdoorlatend zoals in NL.
-
- 2x2 autosnelweg
Toch een duur geval, als ik het zo snel uitreken gaat die je meer dan 150 euro kostenBarakzay schreef: ↑di 09 aug 2022, 15:36 Ik kreeg vandaag een boete binnen (snelheid was 118 waar 90 mocht). Dit gebeurde op de A12 richting Antwerpen vanuit Brussel bij paal 35,6.

-
- autoweg
Chris schreef: ↑di 28 sep 2021, 15:17 Het gaat om dit kruispunt volgens mij:
A12 Londerzeel by European Roads, on Flickr
Bron: https://www.hln.be/londerzeel/werken-aa ... ~a3deed5f/Werken aan A12 starten in 2025
In 2018 werd beslist dat de A12 in Londerzeel een op- en afrittencomplex zou krijgen in de plaats van het gevaarlijke kruispunt met de Kerkhofstraat. Deze heraanleg zal beginnen in 2025, zo bleek uit een antwoord van Vlaams minister van Mobiliteit Lydia Peeters (Open VLD) op een vraag van Vlaams parlementslid Nadia Sminate (N-VA).
www.vanityplates.be
www.vanityplates.be
-
- autoweg
In Boom zijn ze minder blij blijkbaar:
Bron en lees verder: https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20230112_93659256Debby heeft genoeg van zwaar verkeer dat barsten veroorzaakt in haar gevel: “Mijn hele huis trilt de godganse dag door”
Verschillende bewoners van de Antwerpsestraat, naast de A12, én Overwinningstraat in Boom luiden de alarmbel over de leefbaarheid door het zwaar verkeer dat de hele dag voorbij dendert. “Alles trilt in huis, er komen barsten in de gevel en het wegdek is binnen de kortste keren weer ‘naar de genoux’. Vlak eronder ligt dan ook nog eens een gasleiding”, maken ze zich zorgen.
www.vanityplates.be
www.vanityplates.be
-
- verkeersader
Foto toont waar de prioriteiten liggen: gaten in de weg maar wel een regenboogzebrapad.
-
- 2x2 autosnelweg
Op Streetview kan je zien dat dat kruispunt nog recent vernieuwd is, maar het kan het zwaar verkeer gewoon niet trekken. Ik heb altijd al gedacht dat het wijzer zou zijn om kruispunten die veel zwaar verkeer moeten slikken, gewoon in beton aan te leggen. Hetzelfde wordt al gedaan bij rotondes, omdat die anders binnen 2 jaar in gemalen guyère veranderen.
-
- expressweg
Heeft men uitsluitend de deklaag \ bovenste 2 lagen asfalt vervangen of is de gehele verharding vernieuwd.
Dat lijkt een diep gat te zijn en dat is doorgaans een teken van een bezweken verharding.
Dat lijkt een diep gat te zijn en dat is doorgaans een teken van een bezweken verharding.
-
- 2x2 autosnelweg
Er ligt een gasleiding die redelijk ondiep onder het kruispunt loopt, dus de verharding is wellicht voorzien om geen te grote puntbelasting op de leiding zelf uit te voeren.
-
- autoweg
De N277 is het oude tracé van de A12 langs Wolvertem en Meise. Dat is ter plaatse nog goed te zien en te merken aan de staat van de weg. Daar wordt nu eindelijk iets aan gedaan!
Plaats toekomstige VRI: https://www.google.be/maps/@50.944173,4 ... 384!8i8192
Meer: https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20230227_93391254Veilige fietspaden en nieuwe bushaltes na herinrichting gewestweg: “De werken duren tot de zomer”
Het Agentschap Wegen en Verkeer start vanaf maandag 6 maart 2023 met de herinrichting van de Nieuwelaan (N277) in Meise. De werken duren tot de zomervakantie.
Plaats toekomstige VRI: https://www.google.be/maps/@50.944173,4 ... 384!8i8192
www.vanityplates.be
www.vanityplates.be
-
- 2x3 autosnelweg
Zelfs zonder tekst wist ik dat de foto in die omgeving moest getrokken zijn. Grimbergen en Meise zijn de enige gemeenten die hun lantarenpalen algemeen geel geschilderd hebben uit Vlaamse overweging. Wellicht een van de weinige plekken waar zelfs de verlichting als politiek doeleinde gebruikt wordt.