En dan? Als langzamer rijden meer bespaart, dan kan zoiets toch ook uitgaan van de bestuurder zelf? Het is immers zijn portemonnee.Verlaag de maximumsnelheid op snelwegen met minstens 10 km per uur
Iets met sociale cohesie enzo. Maar goed, als dat een oplossing zou zijn: Wie gaat dan die extra stroomkosten betalen als je thuisbent? Die thuiswerkvergoedingen dekken nu al lang niet meer de kostenWerk als dat mogelijk is drie dagen in de week vanuit huis.
Een straat in een centrum? De hele stad? Met welk doel?Autoloze zondagen in grote steden.
Ook het OV moet stroom- en brandstofkosten betalen. Maar goed, wat meer lopen en fietsen zou ook eens geen kwaad kunnen natuurlijk.Maak het openbaar vervoer goedkoper, stimuleer lopen en fietsen.
Beperk autogebruik in grote steden. Bijvoorbeeld met een rijverbod op bepaalde dagen voor auto's met een oneven nummer in het nummerbord, afgewisseld met een rijverbod voor mensen met een even nummer.
En wat denk je hoe dat dan gaat met mensen die 2 of zelfs 3 auto's hebben en het geluk hebben zowel een even als oneven nummerplaat te hebben?
Niemand anders rijdt in mijn auto.Promoot autodelen en methodes om zuinig te rijden.
Ik denk eerder dat een efficiëntere route handiger is.Laad vrachtwagens zo efficiënt mogelijk in.
Ja, het vliegtuig naar mijn werk pak ik al dagelijksStimuleer hogesnelheids- en nachttreinen als alternatief voor het vliegtuig.

Kan nooit kwaad. Maar ook geldt dat persoonlijk contact toch wel belangrijk is.Vermijd zakelijke reizen als er online vergaderd kan worden.
Dat dat zo goed werkt wordt al uitgebreid besproken in het topic dat daarover gaat.Zet vaart achter de omslag naar elektrisch rijden.
Wil je een échte autoloze zondag, dan zet een afgezette straat in een centrum natuurlijk geen zoden aan de dijk, dan moet je dat landelijk verplicht stellen.