Moderator: Moderatoren
Aan de bandensporen te zien is de auto ongeveer haaks op de vangrail ingereden en dan is de impact veel groter dan bij een zijdelingse aanrijding. Misschien is het wel goed dat zo'n vangrail dan afbreekt en niet dezelfde sterkte heeft als een betonnen muur.
Het lijkt meer op een tuinhekjeWouter N14 schreef: ↑zo 24 apr 2022, 14:44Ik mis ergens het geleidende effect van deze geleiderails
![]()
Snelwegfreak schreef: ↑zo 24 apr 2022, 17:52 ... Wat mij betreft gaat die oude meuk meteen weg en worden overal Crashguards geplaatst.
Probleem vandaag de dag is dat men heel snel denk 'CE gemarkeerd!?' Oh dan is het veiligSnelwegfreak schreef: ↑ma 25 apr 2022, 16:57 Overigens heeft de gehele verplichte CE-markering inderdaad niet geholpen in voertuigkeringland. Je ziet veel minder presterende rommel langs de weg verschijnen, vooral als we het hebben over de standaard geleiderails.
Tja, marktwerking moest het zijn en marktwerking is het geworden. Kon je mooi al je dure kennis overboord zetten, de organisatie stroomlijnen en lean&mean aan de slag gaan. Meer dan wat toetsingskaders en een rijtje ferme criteria had je niet nodig. Scoorde het aangebodene genoeg vinkjes, dan voldeed het en zal het goed zijn.Snelwegfreak schreef: ↑ma 25 apr 2022, 17:22 Het is hetzelfde als met de nieuwe komborden tegenwoordig: wegbeheerders laten zich volledig inpakken door de marktpartijen.
Zoals de P800 van 80cm breed?Snelwegfreak schreef: ↑ma 25 apr 2022, 16:57maar de bredere botskussens à la Crashguard vind ik veruit de veiligste keuze.
Dat is denk ik ook wel nodig bij een toepassing op de middenstreep? De werkende ruimte is dan beperkt, tenzij je de verkeersruimte van de tegenrichting daarvoor wil inzetten.
Dit Koreaans systeem is al ruim 10 jaar op de markt. Men vindt het idee wel aardig maar er zijn bezwaren vandaar dat het in Europa niet echt van de grond komt. Welk commentaar hoor je dan zoals?