[N233] Veenendaal - Ochten
Moderator: Moderatoren
-
- 2x5 autosnelweg
Re: [N233] Veenendaal - Ochten
Laat ze maar sidderen en beven in Arnhem. GS van Gelderland kunnen niet ineens terugkrabbelen qua toegekend budget.
-
- autoweg
Voorzichtig positief nieuws vanuit de Provinciale Staten in Gelderland aangaande de Rijnbrug. https://www.gelderlander.nl/de-vallei/g ... ~acebd32b/
Is de gezamenlijke inspanning van vele toch niet voor niks geweest. Nu nog het rijk nog over de brug zien te krijgen.
Is de gezamenlijke inspanning van vele toch niet voor niks geweest. Nu nog het rijk nog over de brug zien te krijgen.
Met vriendelijke groet,
Peter Schoeber uit Remmerden
-
- Secretaris
Positief dat PS in feite een ander standpunt heeft dan GS, namelijk doorgaan met die brug.
Hopelijk komt het alsnog goed.

Hopelijk komt het alsnog goed.

Deur Drenthe • website over het Drentse provinciaal en rijkswegennet
@DeurDrenthe • volg het Drentse wegennieuws op Twitter
-
- autoweg
Rijkswaterstaat heeft een nieuwe uitdaging met de Rijnbrug in Rhenen, althans volgens "De Grebbekrant" https://grebbekrant.nl/wordpress/tijdel ... -rijnbrug/
Ik had zelf maanden geleden al geconstateerd dat de brug bij deze pijler op vijzels stond maar dacht dat het om regulier onderhoud aan de opleggingen ging. Niet dus.
Ik had zelf maanden geleden al geconstateerd dat de brug bij deze pijler op vijzels stond maar dacht dat het om regulier onderhoud aan de opleggingen ging. Niet dus.
Met vriendelijke groet,
-
- autoweg

Ik verwacht zelf dat het met de verbreding van de brug niks meer wordt.. de komende jaren wordt zo'n project niet goedkoper..door de gestegen grondstofprijzen, de aankomende stijging van de rente en de landelijke tekorten op de meerjarenbegroting.
Anyway.. aankomende vrijdagavond en zaterdag overdag wordt er verderop op de rondweg, langs Veenendaal-Oost een nieuwe deklaag aangebracht.
Er zitten inderdaad een aantal plekken met gaten in de rijstroken.
https://www.derijnpost.nl/lokaal/verkee ... veenendaal(..)Vanaf vrijdagavond 22 april tot zaterdagavond 23 april voert de provincie Utrecht een noodreparatie uit aan de Rondweg Oost (N233) in Veenendaal over een lengte van 200 meter, ter hoogte van De Groene Velden.
Tijdens de werkzaamheden is de Rondweg Oost afgesloten voor doorgaand verkeer, tussen de A12 en de rotonde Wageningselaan. (..)
De werkzaamheden bestaan uit het vervangen van de asfaltdeklaag over de gehele wegbreedte. Vervanging is nodig omdat de huidige deklaag onvoldoende veilig is en eruit gereden wordt. De werkzaamheden starten op vrijdagavond 22 april, om 21:00 uur en duren tot uiterlijk zaterdagavond 23 april, 20:00 uur.
-
- autoweg

Maar met alles wat er in de Oekraïne gebeurt kun je op dit moment nergens meer zeker van zijn. Rutte IV, en zijn opvolgers, zullen in de toekomst nog hele moeilijke beslissingen moeten nemen met alle infrastructuur die nu het einde van de technische levensduur nadert. Regeren is vooruitzien maar in politiek Den Haag kijkt men veelal niet verder dan de vier jaar waarvoor men gekozen is als Kamerlid.
Met vriendelijke groet,
-
- Secretaris
Tsja, de tijd is ook voorbij dat het Rijk zegt: 'Weet je wat? Verkoop deze wegverbinding maar aan ons, want we willen hier een fatsoenlijke rijksweg aanleggen.'
Er heerst sterk de 'Nederland is af'-gedachte in RO-land. Alles is planologisch en juridisch zó dichtgetimmerd dat nieuwe ontwikkelingen die grotere ingrepen vergen haast niet van de grond komen. En dan heb ik het nog niet eens over het hele stikstofverhaal.
Er heerst sterk de 'Nederland is af'-gedachte in RO-land. Alles is planologisch en juridisch zó dichtgetimmerd dat nieuwe ontwikkelingen die grotere ingrepen vergen haast niet van de grond komen. En dan heb ik het nog niet eens over het hele stikstofverhaal.
-
- 2x2 autosnelweg

Alle grote problemen waar ons land nu mee kampt (vooruit, op de oorlog in Oekraïne na) zijn gecreëerd door regeringen die voornamelijk bestonden uit VVD en CDA. Het lijkt de kiezer weinig te kunnen schelen.
-
- Moderator
Vanaf de jaren '90 heerste dat idee wel in RO-kringen en daarna kwamen ook verwachtingen van het CBS dat de bevolking niet veel meer zou groeien en daarna zou afvlakken of krimpen.
Nu 15 jaar later blijken die verwachtingen er echt volledig naast te hebben gezeten, de 17 miljoen inwoners is in de helft van de verwachte tijd gehaald en de bevolkingsgroei is met 3 miljoen omhoog bijgesteld. Dus Nederland is niet af zo lang er elk decennium 1 miljoen mensen bij komen die een huis en mobiliteitsbehoefte hebben.
Nu 15 jaar later blijken die verwachtingen er echt volledig naast te hebben gezeten, de 17 miljoen inwoners is in de helft van de verwachte tijd gehaald en de bevolkingsgroei is met 3 miljoen omhoog bijgesteld. Dus Nederland is niet af zo lang er elk decennium 1 miljoen mensen bij komen die een huis en mobiliteitsbehoefte hebben.
-
- Secretaris
Dat is nou juist de paradox van het hele verhaal. Planologisch is alles wel zodanig dichtgetimmerd alsof Nederland 'af' is. Er zijn nu inderdaad grote opgaven in woningbouw, klimaat en energie die vragen om een grootscheepse verbouwing. Maar ik heb nog niet echt het idee dat daar al goede planologische en juridische instrumenten voor zijn om dat te bewerkstelligen. Wellicht brengt de Omgevingswet en alles wat daarbij hoort nog wat, maar dat is ook maar afwachten hoe het gaat (vast)lopen.Schelpenpaadje schreef: ↑do 21 apr 2022, 16:20De enorme woningbouwopgave (en ambities van dit kabinet) en de gedachte 'Nederland is af' gaan bepaald niet samen.
Bij de eerdere grote opgaven waar Nederland voor stond in de vorige eeuw, zoals wederopbouw, woningnood, landbouw, massamotorisatie, milieuhygiëne heeft het Rijk altijd veel regie gepakt. Dáár ergens komen woningen, dáár ergens gaan we ruilverkavelen, dáár ergens komt een autosnelweg. Beginnend in de jaren '80 en vooral vanaf de jaren '90 waart echter het neoliberale decentralisatiespook rond. Het Rijk veegt zijn straatje schoon en kiepert de rommel over de rand naar provincies en vooral gemeenten. Gooi er nog een armetierig zakje geld achteraan en zoek het maar uit. Het enige dat je nog krijgt is een wollig geformuleerde rijksvisie en succes ermee... òf het Rijk neemt onder het mom van daadkracht ineens de touwtjes strak in handen, zet decentrale overheden en burgers compleet buitenspel en dramt plannen door (windmolens Veenkoloniën, iemand?).
Hollen of stilstaan is echter voor niemand werkbaar. Betrouwbaarheid, billijkheid, langetermijnvisie, leiding durven nemen en leiding durven geven buiten de politieke waan van de dag, dat is wat dit land nodig heeft.

-
- Moderator

Decentralisatie kan wel eens de strop van Nederland blijken te zijn geweest. Inderdaad heeft het Rijk alles over de schutting gefl*kkerd zonder bijbehorende financiële middelen (althans, het meegeven zakje grijpstuivers bleek iedere keer volstrekt ontoereikend), zonder heldere rolverdeling in taken en verantwoordelijken (weliswaar mooi beschreven in een overeenkomst of visiedocument), zonder plan B en zonder het Rijk als sluitpost die op tafel slaat als iets spaak dreigt te lopen en bijspringt voordat het vastloopt. Zolang de decentralisatie niet wordt teruggeschroefd en het Rijk haar plicht niet opneemt als eindverantwoordelijke voor het nationale beleid en de langere termijn-planning kunnen we het wel vergeten. Niet gek ook dat de burger steeds verder vervreemd van politiek en overheid. Er gebeurt van alles en de burger wordt zogenaamd steeds meer betrokken bij van alles en nog wat, maar uiteindelijk levert het hen nauwelijks iets op.
Edit, decentralisatie an sich is niet verkeerd, maar wel hoe het in Nederland is doorgeschoten.
En dan hebben we nota bene een financiële crisis en een gezondheidscrisis doorstaanChris schreef: ↑do 21 apr 2022, 16:23 Nu 15 jaar later blijken die verwachtingen er echt volledig naast te hebben gezeten, de 17 miljoen inwoners is in de helft van de verwachte tijd gehaald en de bevolkingsgroei is met 3 miljoen omhoog bijgesteld. Dus Nederland is niet af zo lang er elk decennium 1 miljoen mensen bij komen die een huis en mobiliteitsbehoefte hebben.

Het mooiste overkomt je, het minste is bedacht. Freek de Jonge
-
- autoweg

Ik vind dat we de afgelopen decenia gewoon bij de neus genomen zijn door enkele personen die op cruciale beleidsposities zaten of nog zitten en eigenlijk ook niet de durf (en gebrek aan kennis wellicht? ) hebben om pijnlijke beslissingen voor Europa te nemen.
-
- Secretaris
Decentralisatie is in Nederland vaak een ordinaire rijksbezuiniging geweest. Roofbouw, want het levert slechts eenmalig iets op en vervolgens blijf je járen met de gevolgen zitten die uiteindelijk véél duurder uitpakken. Want in die bezuiniging is ook nog eens bezuinigd op een fatsoenlijke overdracht en toerusting.
Verzelfstandiging van overheidsbedrijven is in Nederland vaak het stukslaan van een vet spaarvarken geweest. Roofbouw, want het kan maar één keer. Plus de samenleving is nu overgeleverd aan de grillen van (weliswaar gereguleerde, maar sterk lobbyende) commerciële investeerders.
Oftewel: het is belangrijk om op de centen te letten, maar door dat neoliberale roofbouwbeleid is het sociaal kapitaal in 30 jaar tijd totaal verkwanseld.
Verzelfstandiging van overheidsbedrijven is in Nederland vaak het stukslaan van een vet spaarvarken geweest. Roofbouw, want het kan maar één keer. Plus de samenleving is nu overgeleverd aan de grillen van (weliswaar gereguleerde, maar sterk lobbyende) commerciële investeerders.
Oftewel: het is belangrijk om op de centen te letten, maar door dat neoliberale roofbouwbeleid is het sociaal kapitaal in 30 jaar tijd totaal verkwanseld.

-
- dorpsstraat
Om mezelf te citeren heeft er inmiddels iemand een peertje gevonden, want vandaag deed dit waarschuwingslicht het dan toch ineens weerplayertwo schreef: ↑vr 24 dec 2021, 20:31Die deed het laatst helaas nog niet, dus zal wel buiten het project zijn gehoudenSteyn_E schreef: ↑za 23 okt 2021, 18:10 Hopelijk pakken ze het waarschuwingslicht aan de brugzijde mee, deze doet helemaal niks meer: https://goo.gl/maps/YS2BR9weCXw1dwLn7

Een onderschrift, daar komt hij dan
Ps. De groeten van Playertwo
Ps. De groeten van Playertwo
-
- autoweg
Ik mocht gisteren (sinds tijden..) voor het werk weer even de brug over naar de Betuwe. Aan de Gelderse kant viel mij op dat die provincie, kennelijk, wel geld over heeft voor een flink bouwbord op de oever van de nederrijn aan hun kant. Wat er op dat bord stond? De grootste letters waren de woorden
'Duurzaam veilig' én 'gereed eind 2022.
Wát er nu precies gereed moet komen.. geen idee.
'Duurzaam veilig' én 'gereed eind 2022.
Wát er nu precies gereed moet komen.. geen idee.

-
- 2x5 autosnelweg

Ook zoeken binnen Gelderland.nl geeft geen afdoende resultaat.
Noord-Hollandse wegen, dé site voor ontwikkeling van de provinciale wegen in Noord-Holland
Bezoek ook eens de Wegenwiki, dé wiki voor verkeer
Bezoek ook eens de Wegenwiki, dé wiki voor verkeer
-
- 2x5 autosnelweg
Het asfalt is net opgeknapt op de brug. En de rondweg van Kesteren ligt er fatsoenlijk bij. Dus wat het is?
-
- 2x3 autosnelweg

Donateur Vereniging Wegenforum
-
- autoweg
Daniël Koerhuis, van de VVD, heeft zijn partijgenoot en minister Mark Harbers vragen gesteld over de Rijnbrug tussen Rhenen en Kesteren. https://www.gelderlander.nl/rivierenlan ... ~ab4598cc/ voor het hele verhaal in De Gelderlander.
Met vriendelijke groet,
-
- autoweg

Kerel is mij iet te popie jopie, ook op het luchtvaartdossier in de afgelopen weken..
Sorry, beetje late reactie: het betreft verlichting, inzet van LED's. Provincie breed, N wegen.
Eenzelfde bord staat ook langs de N224 van Ede naar Arnhem, daar las ik het op (stond wat dichterbij

-
- 2x3 autosnelweg
Koerhuis snijdt wel een terecht punt aan, namelijk dat je wel grote woningbouw in de regio kunt plannen maar dat de infrastructuur daar niet op berekend is, met de Rijnbrug als grootste knelpunt. Hoewel de aansluiting op de N225 eigenlijk het echte knelpunt is.
-
- autoweg

Ik heb bijna 10 jaar, als bestuurslid van de Bedrijvenkring Rhenen, in de klankbordgroep over de Rijnbrug gezeten en mede op mijn verzoek is deze variant door de provincie onderzocht. Met de loop der jaren kan er enige congestie ontstaan voor het verkeer uit Wageningen maar dat is dan niet te vergelijken met de toestanden van heden ten dagen.
En de zogenaamde "intelligente" verkeerslichten werken voor geen meter heb ik de afgelopen maanden vele keren kunnen vaststellen.
Met vriendelijke groet,
-
- 2x3 autosnelweg
Ik heb intelligente verkeerslichten nog nooit in positieve zin hun werk zien doen. Lijkt me vooral een een leuk verkoopverhaaltje van dure adviesbureaus, maar op enig nut/voordeel heb ik die verkeerslichten nog nooit kunnen betrappen.
-
- autoweg
Het (stelselmatig) verlagen van de V max op parallelwegen langs grote doorgaande N wegen in de provincie Utrecht neemt een aanvang langs de N 233 in de gemeente Rhenen. https://grebbekrant.nl/wordpress/parall ... -de-schop/
Volgens mij is dit, kan mij erin vergissen, een van de eerste parallelwegen waar de snelheid wordt verlaagd tot 30 km/u. Nu rijden hier wel erg veel fietsers en in de spits wordt hier behoorlijk geracet om de files op de hoofdweg te vermijden.
Volgens mij is dit, kan mij erin vergissen, een van de eerste parallelwegen waar de snelheid wordt verlaagd tot 30 km/u. Nu rijden hier wel erg veel fietsers en in de spits wordt hier behoorlijk geracet om de files op de hoofdweg te vermijden.
Met vriendelijke groet,
-
- 2x3 autosnelweg

-
- autoweg
Tijdens school(spits)tijden maken de fietsers het er zelf wel zodanig van dat er rond de 30 km/h gereden kan worden.. ze rijden toch drie/vier breed soms..
Via de Zuidelijke Meentsteeg en de Maanderdijk mag je gewoon legaal naar Ede (aansluiting A12) rijden.
Naar het industrieterrein in Veendaal-Zuid mag alleen bestemmingsverkeer.. maar ja. dat is soms toch wel verrekte handig om even door te steken.
Op de par.baan straks 30 km/h.. nu ja, de landbouwvoertuigen hebben kentekens.. als die wat snelheidsovertredingen binnen krijgen is het misschien wel eens goed voor, vind ik. Plus de scooters etc.. (blauwe platen die de gele platen snelheid én meer rijden..)
.. en dan had ik laatst vanuit Kesteren groen licht om naar Rhenen te gaan..bocht om, hele rijstrook leeg.. en bovenaan nog steeds groen..
Ik voelde mij haast beschaamd om de kruising over te steken, ten opzichte van de wachtende mede burgers aan de andere kanten van de kruising.
Via de Zuidelijke Meentsteeg en de Maanderdijk mag je gewoon legaal naar Ede (aansluiting A12) rijden.
Naar het industrieterrein in Veendaal-Zuid mag alleen bestemmingsverkeer.. maar ja. dat is soms toch wel verrekte handig om even door te steken.
Op de par.baan straks 30 km/h.. nu ja, de landbouwvoertuigen hebben kentekens.. als die wat snelheidsovertredingen binnen krijgen is het misschien wel eens goed voor, vind ik. Plus de scooters etc.. (blauwe platen die de gele platen snelheid én meer rijden..)
Klopt, in de afgelopen maanden vaak één keer per week vanuit Wageningen, zo rond de klok van 18 uur, moeten oversteken naar Rhenen.. stond al voor de dierentuin in de file.. vroeger ging het dan wel redelijk vlot door.. maar de laatste tijd kost dat gewoon dik een half uur. ..PeterSchoeber schreef: ↑wo 13 jul 2022, 20:12
(..)
En de zogenaamde "intelligente" verkeerslichten werken voor geen meter heb ik de afgelopen maanden vele keren kunnen vaststellen.
.. en dan had ik laatst vanuit Kesteren groen licht om naar Rhenen te gaan..bocht om, hele rijstrook leeg.. en bovenaan nog steeds groen..

Ik voelde mij haast beschaamd om de kruising over te steken, ten opzichte van de wachtende mede burgers aan de andere kanten van de kruising.
-
- 2x3 autosnelweg
Nog geen plannen voor 30 km/h in het Binnenveld, maar wel meer drempels en "knips" aldus de portefeuillehouder mobiliteit Foodvalley...
Link
Link
-
- stadsweg
Het zijn geen verkeerslichten, maar VRI's. VerkeersREGELinstallaties. Dus mits goed afgesteld regelen ze het verkeer op een veilige (en misschien zo efficient) mogelijke manier. Maar bij te grote aantallen verkeer krijg je filevorming voor de VRI. Vallen ze uit dan gaat bij de meeste kruisingen er meer verkeer overheen maar wordt het wel gevaarlijker en de inteligente durfal wint.Rein schreef:Ik heb intelligente verkeerslichten nog nooit in positieve zin hun werk zien doen. Lijkt me vooral een een leuk verkoopverhaaltje van dure adviesbureaus, maar op enig nut/voordeel heb ik die verkeerslichten nog nooit kunnen betrappen.
-
- 2x3 autosnelweg
Verkeerslichten zijn de essentie van VRI's, dus om daar nou op te gaan zitten... het is al mooi dat Rein het geen stoplichten noemt.ibodejoode schreef: ↑za 16 jul 2022, 15:34Het zijn geen verkeerslichten, maar VRI's. VerkeersREGELinstallaties.Rein schreef:Ik heb intelligente verkeerslichten nog nooit in positieve zin hun werk zien doen. Lijkt me vooral een een leuk verkoopverhaaltje van dure adviesbureaus, maar op enig nut/voordeel heb ik die verkeerslichten nog nooit kunnen betrappen.
Ik weet dat er vaklui zijn op het gebied van intelligente VRI's, maar ook ik heb ze nog nooit als een hoogwaardig beter functionerend product ervaren.
-
- autoweg
Ik kwam er einde ochtend achter dat een (groot deel) van de Rondweg-Oost was afgesloten wegens een triatlon.
Ik kwam vanaf de brug kant aanrijden.... was er niet bedacht op, zag ook niet echt een aankondiging ofzo.. Er stonden een paar kegels om mij linksaf te sturen + een paar hekken van de gemeente Veenendaal. Magertjes.
Omdat ik bij de woonboulevard moest zijn (andere zijde van het spoor, min of meer.. en niet heel ruim in de tijd zat.. ben ik maar binnendoor via Petenbos gereden. Deden meer mensen die lokaal bekend waren..
Mijn gedachten hierover:
1.) Mag de gemeente Veenendaal de rondweg wel afzetten? Wegbeheerder is de provincie.
2). Het is een zaterdag, het is na de schoolvakantieperiode in deze regio... het is 2022..ís het in deze tijd nog wel wenselijk om een dergelijke stroomweg voor het plezier van een minderheid zowat een dag lang af te sluiten én een groot deel van de gemeente met druk verkeer (Rondweg-West) op te zadelen?. Ik vind het niet meer passen in de huidige tijdsgeest.

https://veenendaal.nieuws.nl/nieuws/127 ... -augustus/(..)De atleten zijn (bijna) klaar voor de Triathlon Veenendaal. Zaterdag 27 augustus staan ze aan de start van dit grote sportevenement. Het wielerparcours loopt over het zuidelijke deel van de Rondweg-oost. Deze is daarom tussen 07.00 uur tot 16.00 afgesloten.
Wegafsluitingen
Van 7.00 en 16.00 uur
Rondweg-oost: het gedeelte tussen de rotonde Prins Clauslaan/Van Essenlaan en de Cuneraweg in beide richtingen.
Van 7.00 tot 20.00 uur
Wageningselaan: het gedeelte tussen de kruising Industrielaan/Groeneveldselaan en de Rondweg-oost, in beide richtingen.
Rotonde Prins Clauslaan/Van Essenlaan
De rotonde Prins Clauslaan/Van Essenlaan is open en vanuit het centrum, de A12 en Veenendaal-oost gewoon bereikbaar. De Rondweg-oost is net na deze rotonde in zuidelijke richting aan beide kanten afgesloten. (..)
Ik kwam vanaf de brug kant aanrijden.... was er niet bedacht op, zag ook niet echt een aankondiging ofzo.. Er stonden een paar kegels om mij linksaf te sturen + een paar hekken van de gemeente Veenendaal. Magertjes.
Omdat ik bij de woonboulevard moest zijn (andere zijde van het spoor, min of meer.. en niet heel ruim in de tijd zat.. ben ik maar binnendoor via Petenbos gereden. Deden meer mensen die lokaal bekend waren..

Mijn gedachten hierover:
1.) Mag de gemeente Veenendaal de rondweg wel afzetten? Wegbeheerder is de provincie.
2). Het is een zaterdag, het is na de schoolvakantieperiode in deze regio... het is 2022..ís het in deze tijd nog wel wenselijk om een dergelijke stroomweg voor het plezier van een minderheid zowat een dag lang af te sluiten én een groot deel van de gemeente met druk verkeer (Rondweg-West) op te zadelen?. Ik vind het niet meer passen in de huidige tijdsgeest.