Afbeelding

Beste route naar Cavalaire-sur-Mer

Een speciaal subforum voor reisadviezen waar dan ook in Europa en reisverslagen uit de wereld.

Moderator: Moderatoren

Koots
woonerf

Re: Beste route naar Cavalaire-sur-Mer

Bericht door Koots » di 25 jan 2022, 14:37

Ik ben wel van plan om echt vroeg te vertrekken vanuit Nijmegen, dus denk even midden in de nacht en dan naar het licht toerijden. De kinderen kunnen dat inmiddels ook prima aan, slapen zelfs best goed in de auto en kunnen dan 's avonds in het hotel hopelijk ook lekker slapen.

En als het maar wat minder druk is dan op de zaterdag, ben ik al gelukkig :D !
"I'll try being nicer if you try being smarter.."

Km357
2x2 autosnelweg

Bericht door Km357 » di 25 jan 2022, 14:39

Volgens Bison Futé wordt die zaterdag zwart gekleurd in het Zuiden, die vrijdag is oranje en de zondag quasi normaal.

Ik vrees - wel eigenlijk weet ik dat zeker - dat je dus weer veel opstoppingen mag gaan verwachten. Maar nu waarschijnlijk op vrijdagmiddag in de spits. Zaterdagmorgen vertrekken vanuit Bollène zal wel meevallen, alhoewel ik tot Aix-en-Provence nog altijd trager verkeer verwacht.

Koots
woonerf

Bericht door Koots » di 25 jan 2022, 14:48

^^ Die had ik, dank aan dit forum, ook gezien en mede daarom besloten om op zaterdag zo min mogelijk te rijden.

T-hijs
verkeersader

Bericht door T-hijs » wo 26 jan 2022, 18:00

Waarom niet op zaterdag eind van de ochtend vertrekken, achter alle files aan rijden, overnachting ergens tussen Dijon en Lyon en zondag het restant? Terugweg idem, dus zaterdag in de loop van de middag vertrekken, overnachting bijvoorbeeld tussen Orange en Lyon en zondag het restant?
Time flies like an arrow; fruit flies like a banana.

Km357
2x2 autosnelweg

Bericht door Km357 » wo 26 jan 2022, 18:07

Achter de files rijden bevat het risico dat je ook achter al de ongevallen rijdt die tegen dan nog altijd niet volledig opgelost zijn. De kans is dan ook groot dat je gewoon even hard stilstaat en dat je voor niks hebt gewacht thuis.

T-hijs
verkeersader

Bericht door T-hijs » wo 26 jan 2022, 18:23

^^
Ik ben in het verleden vaak achter de files aan gereden naar zowel Zwitserland (via de A5) als naar Denemarken (via de A1) en de files die er hadden gestaan waren bijna allemaal opgelost, en anders substantieel korter. De situatie die jij schetst heb ik één keer meegemaakt op de A61, doordat er plotseling een onverwachte bak sneeuw was gevallen.

Ds79m
2x3 autosnelweg

Bericht door Ds79m » wo 26 jan 2022, 18:37

T-hijs schreef: wo 26 jan 2022, 18:00 Waarom niet op zaterdag eind van de ochtend vertrekken, achter alle files aan rijden, overnachting ergens tussen Dijon en Lyon en zondag het restant? Terugweg idem, dus zaterdag in de loop van de middag vertrekken, overnachting bijvoorbeeld tussen Orange en Lyon en zondag het restant?
Hij wil dus ‘s nachts rijden om de kinderen onderweg te laten slapen.

Overigens zou ik bij vertrek op een Zwarte Zaterdag liever vroeg in de ochtend vertrekken uit Nederland om op zaterdag zo veel mogelijk kilometers te maken en in elk geval Lyon te passeren. Op de route via Luxemburg en Dijon (en indien nodig de A39 langs Dole/Lons) kom je normaal gesproken toch weinig oponthoud tegen. Stel dat je op zondagochtend maar uit Beaune vertrekt, dan rij je immers nog uren in de ellende.
Peter - Als je veel tegenwind hebt, kun je beter zelf gaan liggen

Chris
Moderator

Bericht door Chris » wo 26 jan 2022, 18:44

In de regel zijn er op zwarte zaterdagen bijna geen files ten noorden van Lyon. Vanaf Dijon kan je in het geval van incidenten nog uitwijken over de A39.

Ik heb afgelopen jaar de webcam van tolstation Gye (begin tolweg A31) in de gaten gehouden en op zwarte zaterdag is daar gewoon rustig verkeer. Zwarte zaterdag wordt niet veroorzaakt door Nederlanders in Frankrijk, maar vooral door de Fransen zelf.

Het is wel zo dat het vanaf Lyon wel gegarandeerd bal is, ook op vrijdag en ook op zondag ontkom je daar niet aan. Na Orange rijdt het dan wel weer goed door in de regel. Iedereen wil door dat Rhônedal. Je hebt daar niet alleen doorgaand verkeer naar de Côte d'Azur of de Languedoc of Spanje, maar ook een hele slootlading verkeer naar alle zijdalen van de Ardèche, Drôme en Vaucluse daar. Vrijwel elke afrit ten zuiden van Valence trekt een boel vakantieverkeer op zulke dagen.

hoompey
dorpsstraat

Bericht door hoompey » wo 26 jan 2022, 18:58

Zoals Chris zegt, op de A7 is het altijd vol. Iets wat ik doe op dit soort dagen is de bis routes volgen, vanaf Romans / Crest / Valreas (te bereiken via A432/43/48/49 of A7 afrit Tournon) Niet sneller dan de autoroute, maar een stuk relaxter dan in de file aanschuiven. Ook goed om alvast het Franse vakantiegevoel te krijgen.

Km357
2x2 autosnelweg

Bericht door Km357 » wo 26 jan 2022, 19:13

^^ De andere Bisroute door de Rhonevallei vertrekt vanaf sortie 10 (A7) Condrieu en volgt de oude RN86, desnoods tot Nîmes, maar je kan altijd wel afbuigen richting Avignon en Co.

Nog avontuurlijker is vanuit gelijk welke richting Autun-Roanne-St Etienne-Le Puy-Langogne en dan Mende-Millau of Aubenas-Alès-Nîmes. Beide zijn heel mooie routes, maar tijd win je er niet mee. Je staat tenminste niet stil zal ik maar zeggen.

Chris
Moderator

Bericht door Chris » wo 26 jan 2022, 19:16

Ik heb zoals wellicht bekend vorig jaar een lang stuk van de ex-N86 gereden, parallel aan de A7. Het is wel een heel erg lang stuk binnendoor waarbij deze weg nergens hoogwaardig is uitgebouwd, je gaat eindeloos door dorpen. Je ziet wel eens wat van Frankrijk maar voor de tijdswinst hoef je het niet te doen. Ook niet bij grote congestie op de A7 ben ik bang.

Koots
woonerf

Bericht door Koots » do 27 jan 2022, 15:16

T-hijs schreef: wo 26 jan 2022, 18:00 Waarom niet op zaterdag eind van de ochtend vertrekken, achter alle files aan rijden, overnachting ergens tussen Dijon en Lyon en zondag het restant? Terugweg idem, dus zaterdag in de loop van de middag vertrekken, overnachting bijvoorbeeld tussen Orange en Lyon en zondag het restant?
We willen graag zaterdag bijtijds op de camping aankomen, maar ik wil het liefst op die zaterdag zo min mogelijk km's over de Route du Soleil rijden. Mijn insteek is dus om op vrijdag (want dan zijn we al vrij) zover mogelijk ri. het zuiden af te zakken. Als dat kan door bv. vrijdagochtend heel vroeg (lees: 2 uur) te vertrekken is dat wat mij betreft geen probleem. Vrijdagmiddag/-avond dan een lekker biertje en/of wijntje in Bollene en dan op zaterdag nog ca. 3 uur naar Cavalaire..

Terug hebben we afgelopen jaar idd gedaan zoals jij hierboven schetst: de hele zaterdag nog op de camping, rond 15:00 naar Aix-en-Provence gereden, daar een prima overnachting gehad en zondag de rest naar huis.

Koots
woonerf

Bericht door Koots » do 27 jan 2022, 15:21

Chris schreef: wo 26 jan 2022, 18:44 In de regel zijn er op zwarte zaterdagen bijna geen files ten noorden van Lyon. Vanaf Dijon kan je in het geval van incidenten nog uitwijken over de A39.

Ik heb afgelopen jaar de webcam van tolstation Gye (begin tolweg A31) in de gaten gehouden en op zwarte zaterdag is daar gewoon rustig verkeer. Zwarte zaterdag wordt niet veroorzaakt door Nederlanders in Frankrijk, maar vooral door de Fransen zelf.

Het is wel zo dat het vanaf Lyon wel gegarandeerd bal is, ook op vrijdag en ook op zondag ontkom je daar niet aan. Na Orange rijdt het dan wel weer goed door in de regel. Iedereen wil door dat Rhônedal. Je hebt daar niet alleen doorgaand verkeer naar de Côte d'Azur of de Languedoc of Spanje, maar ook een hele slootlading verkeer naar alle zijdalen van de Ardèche, Drôme en Vaucluse daar. Vrijwel elke afrit ten zuiden van Valence trekt een boel vakantieverkeer op zulke dagen.
Dank voor bovenstaand, en inderdaad een bekend gegeven. Het is gewoon druk, niets aan te doen en een gegeven. Wellicht wat specifieker gevraagd dan: hoe laat zou ik uiterlijk voorbij Lyon moeten zijn, of verder de A7 af, om zo min mogelijk last te hebben van die drukte?

Ds79m
2x3 autosnelweg

Bericht door Ds79m » do 27 jan 2022, 15:49

^^ In de vroege ochtend vertrekt de regio Parijs, dus rond het middaguur begint het feest wel rond Lyon. Ik zou overigens niet gaan racen om dat voor te blijven, want in de praktijk is natuurlijk de hele dag één onhandig geplaatste vrachtwagen met pech al genoeg voor een uur vertraging, dus het is sowieso een beetje geluk hebben daarmee.

Als je dat wil vermijden, kan je nog overwegen een hotel in de buurt van Lyon te pakken en de dag erna heel vroeg (zeg voor 7 uur) te vertrekken. Of een creatieve oplossing dat je doorrijdt naar de regio Grenoble, en daarvandaan de volgende ochtend voor de drukte uitrijdt.

Ik vind die tussenstop in Bollène overigens geen gek idee, zolang je er mentaal op bent voorbereid dat de laatste 150 km nogal tijdrovend kunnen zijn.
Peter - Als je veel tegenwind hebt, kun je beter zelf gaan liggen

Koots
woonerf

Bericht door Koots » vr 28 jan 2022, 11:28

Ds79m schreef: do 27 jan 2022, 15:49 ^^ In de vroege ochtend vertrekt de regio Parijs, dus rond het middaguur begint het feest wel rond Lyon. Ik zou overigens niet gaan racen om dat voor te blijven, want in de praktijk is natuurlijk de hele dag één onhandig geplaatste vrachtwagen met pech al genoeg voor een uur vertraging, dus het is sowieso een beetje geluk hebben daarmee.

Als je dat wil vermijden, kan je nog overwegen een hotel in de buurt van Lyon te pakken en de dag erna heel vroeg (zeg voor 7 uur) te vertrekken. Of een creatieve oplossing dat je doorrijdt naar de regio Grenoble, en daarvandaan de volgende ochtend voor de drukte uitrijdt.

Ik vind die tussenstop in Bollène overigens geen gek idee, zolang je er mentaal op bent voorbereid dat de laatste 150 km nogal tijdrovend kunnen zijn.
Racen is inderdaad nooit een goed idee, en die laatste 150 km (dus zeg tussen Lyon en Bollene) is dan nog wel te overzien. Ik weet dan iig dat ik de zaterdag erop nog maar een klein stukje hoef 8-). Ik stel mezelf gewoon een lekker koud biertje in het vooruitzicht, dan komt het goed!

Koots
woonerf

Bericht door Koots » vr 15 apr 2022, 13:27

Kleine update en meteen een vraag: waarschijnlijk kunnen we donderdag al gaan rijden, waardoor we de heenreis in 3 stukken kunnen opknippen. Dat geeft mij evt. de gelegenheid om iets van mijn bucketlist af te strepen, nl. het rijden over de brug bij Milau.

Wat zou een mooie route zijn, uitgaande van:

- vertrek donderdag uit Nijmegen
- overnachting ergens in Frankrijk van donderdag op vrijdag
- rijden over de brug bij Milau
- overnachten van vrijdag op zaterdag in Bollene (is nog wel te annuleren..)
- aankomst zaterdagochtend in Cavalaire-sur-mer

Hoor graag!

Km357
2x2 autosnelweg

Bericht door Km357 » vr 15 apr 2022, 14:34

Nijmegen-Millau-Cavalaire is wel een mooie S-bocht doorheen Frankrijk. Persoonlijk zou ik dan Nijmegen-Maastricht-Luxembourg-Lyon-Clermont Fd-Millau-Montpellier-Nîmes-Salon-Aix-Cavalaire aanraden. Weet wel dat je op deze manier zowat uit het hoofd 400km toevoegt aan je route. Maar je ontwijkt notoire zwarte punten zoals Antwerpen, Brussel, Lille en Paris.

Ik kwam op 680km tussen Lyon aansluiting A89-Millau-Salon tegenover gewoon 280 Lyon aansluiting A89-Salon via A7 als ik het optel via de Michelinkaart, dus 400km om is toch wel een investering zullen we zeggen. Je kan ook iets rechter naar Millau rijden vanuit Lyon door Lyon-St Etienne-Le Puy-Mende te nemen, maar dat is zeker niet minder tijdverslindend, maar wel een fraaie route. Da's dan de A47-N88.

Je kan natuurlijk ook gewoon over Brussel-Valenciennes-Paris en zo naar Orléans en Clermont Fd, maar dan moet je een beetje zoeken of je nu voor de avondspits of na de avondspits door Paris geraakt wat dan je overnachting zal beïnvloeden. Je zit toch al aan dik 500km als je bij Paris komt, dus als je niet voor 10-11h kan vertrekken op donderdag zet je je daar gewoon in de file met al de andere Parisiens. Op vrijdag start de spits in Lille-Valenciennes al rond 15h, dus je ontwijkt het niet echt.

Mocht je Millau-Montpellier doen, zou ik eerder over Béziers rijden, kost nog wat meer tijd en km, maar je zit tenminste niet met het stadsverkeer van Montpellier en je kan de A9 rond de stad nemen, ipv de A709 aan Vmax 90 wat onnodig lang duurt. In tijd zal het dus quasi hetzelfde zijn, of zelfs iets sneller, maar in gemak is het meer waard.

Ik vergat even hoe jullie precies reizen (caravan of hotel) dus afhankelijk daarvan kan je ook je logies inplannen. Als je gewoon vanuit Nijmegen naar Luxembourg rijdt en vandaar Frankrijk in, vind je meestal wel wat overnachtingscampings tussen Dijon en Langres, en 1 bekende zit aan de afrit Til-Chatel ten noorden van Dijon bijvoorbeeld. Moest je hotels nodig hebben zou ik afhankelijk van de route eerder richting Compiègne/Senlis kijken of rond Langres/Tournus, want rond Dijon zit je in de Bourgognewijnstreek en da's vaak een stukje duurder.

Is tijd van geen belang en wil je echt donderdag en vrijdag de hele dag rijden, dan is er nog deze route:

Nijmegen-Maastricht-Bouillon-Charleville-Reims-Troyes-Sortie 22-Bar s Seine-Chatillon-Montbard-Saulieu-Autun-Roanne-St Etienne-Le Puy-Mende-Millau-Béziers-Nîmes-Salon-Aix-Le Luc-Hyères-Cavalaire. Het minst filegevoelig, tamelijk rechtlijnig om die S-bocht door Frankrijk naar het viaduct er wat uit te halen, vast ook de mooiste, maar wel de langste in tijd, om nog niet van de "gewone omweg" richting het Viaduc de Millau in km's te spreken, maar dat zal bij iedere route meespelen. Op die manier zou je toch wel rond Troyes-Bar s Seine moeten kunnen raken op donderdag en ergens rond Béziers-Nîmes eindigen op vrijdag, en dan 2-3h nog naar Cavalaire op zaterdag. Of zelfs minder, ik denk dat je op vrijdag zeker Arles-Aix moet kunnen halen. Bollène vanuit MIllau om bij Cavalaire uit te komen lijkt me nogal onzinnig. Maar het is wel een heel mooi stukje rijden om in 2 dagen te doen.

Pino
4x3 autosnelweg

Bericht door Pino » vr 15 apr 2022, 15:45

Km357 schreef: vr 15 apr 2022, 14:34 Is tijd van geen belang en wil je echt donderdag en vrijdag de hele dag rijden, dan is er nog deze route:

Nijmegen-Maastricht-Bouillon-Charleville-Reims-Troyes-Sortie 22-Bar s Seine-Chatillon-Montbard-Saulieu-Autun-Roanne-St Etienne-Le Puy-Mende-Millau-Béziers-Nîmes-Salon-Aix-Le Luc-Hyères-Cavalaire. Het minst filegevoelig, tamelijk rechtlijnig om die S-bocht door Frankrijk naar het viaduct er wat uit te halen, vast ook de mooiste, maar wel de langste in tijd, om nog niet van de "gewone omweg" richting het Viaduc de Millau in km's te spreken, maar dat zal bij iedere route meespelen.
Mooie rit inderdaad. Maar van Nijmegen naar Millau is een route over Reims nog lang niet zo slecht. Het stuk Troyes-Nevers gaat grotendeels over enkelbaans wegen, die ook veel door vrachtverkeer worden gebruikt. Dus da’s wel even doorbijten; moet je zeker wel drie uur rekenen voor zo’n 180 kilometer. Maar geen spits- of vakantiedrukte van Brussel, Parijs, Luxembourg, de Route du Soleil. En misschien kun je het in tweeën knippen door ergens halverwege te overnachten.

Voor alle duidelijkheid: de meest directe route over de N151 loopt eerder over Auxerre, dit in tegenstelling tot de mooie route over Autun die Km357 schetst. Zelfde voor Maastricht-Reims: rit over Bouillon is leuker, maar Charleroi zal sneller zijn.

Koots
woonerf

Bericht door Koots » di 19 apr 2022, 9:39

Dank beiden! We kunnen zowel donderdag als vrijdag de gehele dag rijden, het doel is om uiteindelijk zaterdagochtend in Cavalaire aan te komen. Check ik even op Google-maps, dan lijkt idd de overnachting in Bollene een rare zet op vrijdag; beter zou dan bv. een overnachting in bv. Nimes zijn.

We kunnen dus donderdag bijtijds weg en tot, zeg, Clermont Fd (via Gent, Parijs en Bourges) rijden en daar in de buurt overnachten. Dan vrijdag via Milau naar Nimes, wederom een overnachting en dan zaterdagochtend het resterende stukje, het liefst nog via Marseille en dan de D559 langs de kust naar Cavalaire.

Km's: 1540 voor de route hierboven vs. 1275 indien we via de Route de Soleil naar beneden denderen.

Km357
2x2 autosnelweg

Bericht door Km357 » di 19 apr 2022, 9:48

De eerste dag hoef je Clermont niet te halen als je dat in 2 dagen wil doen. Bourges-Montluçon is voldoende. De A71 neemt je op zich maar 3h en de A75 ongeveer hetzelfde, dat gaat een stuk sneller voorbij dan je denkt.

Koots
woonerf

Bericht door Koots » wo 20 apr 2022, 10:26

Ah top, merci. Ik ga eens kijken naar overnachtingsmogelijkheden aldaar.

Koots
woonerf

Bericht door Koots » di 10 mei 2022, 14:08

Welnu, de beslissing is gevallen: vrouwlief heeft dienst tot donderdagochtend, dus we gebruiken die donderdag om thuis lekker alles op het gemak voor te bereiden, de auto in te pakken en dan op het gemak naar Cavalaire af te zakken.

Voor nu heb ik het hotel in Bollene geannuleerd en ons hotel van vorig jaar in Aix weer geboekt. Nog verder inderdaad, maar omdat we nu donderdag rustig aan kunnen doen is er ook geen drempel om in de nacht van donderdag op vrijdag al te gaan sturen. Nijmegen - Lyon is ca. 9 uur sturen (inclusief pauzes) en daar wil je eigenlijk voor/rond het middaguur wel zijn. Dat betekent dus rond 3 uur 's nachts weg, en lekker naar het licht toerijden.

Km357
2x2 autosnelweg

Bericht door Km357 » di 10 mei 2022, 15:02

^^ Lukt dat eigenlijk een beetje, van 's nachts te vertrekken? Ik weet dat ik door het uitkijken naar de vakantie eigenlijk niet zou kunnen slapen en op zich vermoeid zou wakker worden. Daarom rij ik liever van de vorige avond gewoon door.

Jeff
expressweg

Bericht door Jeff » di 10 mei 2022, 15:51

^^ Grootmoeders wijsheid: Ook al lig je maar op bed, je pakt toch iets van rust.

brytje008
verkeersader

Bericht door brytje008 » di 10 mei 2022, 17:56

^^ Dat is dus een wijsheid die niet waar is. Dat hoor je onzettend vaak, maar ik heb al meerdere onderzoeken gezien die dit ontkrachten.
Volgens onderzoek van het Nederlands Slaapinstituut is dit niet waar, je rust niet uit als je wakker in bed ligt. Het is bekend dat het lichaam hersteld tijdens de slaap en elke slaapfase van de slaapcyclus heeft een eigen functie.
Touren is rough so you got to be tough

brytje008
verkeersader

Bericht door brytje008 » di 10 mei 2022, 17:59

Km357 schreef: di 10 mei 2022, 15:02 ^^ Lukt dat eigenlijk een beetje, van 's nachts te vertrekken? Ik weet dat ik door het uitkijken naar de vakantie eigenlijk niet zou kunnen slapen en op zich vermoeid zou wakker worden. Daarom rij ik liever van de vorige avond gewoon door.
Ik vertrek meestal ook zo rond 3 a 4 uur s'nachts. Maar precies om deze reden die je noemt, begint me dat een beetje tegen te staan. Je gaat dan vaak met hooguit 3 a 4 uurtjes slaap rijden. Ik voel me vaak dan de hele dag duf en niet zo lekker.
Touren is rough so you got to be tough

Pino
4x3 autosnelweg

Bericht door Pino » di 10 mei 2022, 18:26

brytje008 schreef: di 10 mei 2022, 17:56 ^^ Dat is dus een wijsheid die niet waar is. Dat hoor je onzettend vaak, maar ik heb al meerdere onderzoeken gezien die dit ontkrachten.
Mensen met onregelmatige slaap, zoals personeel op intercontinentale vluchten of medisch personeel met nachtdiensten, zullen hun rust zo timen dat ze hele slaapcycli meemaken. Ook al zijn het er minder dan normaal, je komt dan beter tot rust dan met een wekker die halverwege een slaapcyclus afgaat. Moet je echter wel goed in kunnen slapen. Mijn eigen ervaring, bovenal op intercontinentale vluchten, is dat je op een gegeven moment echt wel wat slaap mee krijgt. Die is in alles onvolwaardig, maar je kunt er wel weer een tijdje op door - en naar mijn gevoel bepaald langer dan wanneer je bezig bent gebleven.

Maar goed, dat is niet het hele verhaal. Laat het zo zijn dat je in het “vroeg vertrekken”-scenario om acht uur ‘s ochtends frisser bent dan in het “nacht doorrijden”-scenario. Maar als je in dat laatste scenario om negen uur op bestemming bent en kunt crashen (als het geen slapen is, dan tenminste de rest van de dag in screensaver-mode kunnen staan), moet je in het “vroeg vertrek”-scenario nog wel de uren doorrijden die de ander extra door avond en nacht heeft gereden. En dan is de vraag wie er om vier uur ‘s middags afgeragder is.

Ik denk dat dat niet in algemene zin valt te zeggen. Het is te persoonlijk, en deels ook wel gedreven door hoe je dag eruit zou kunnen zien. Kán de doorhaler in screensaver of valt dat met kinderen oid gewoon niet te doen? Kan de vroege vertrekker ‘s middags een beetje op autopilot de laatste kilometers rijden of is dat stressig/breekt dan op de achterbank de pleuris uit? Hoe ver je precies wilt komen op zo’n dag speelt onvermijdelijk een rol. Op enig moment komt de man met de hamer, in beide scenario’s, en ik denk niet dat je veel meer dan een 1200 kilometer moet rijden (tenzij je meer dan twee chauffeurs hebt, waarvan er eentje een deel van de nacht slaapt).

Km357
2x2 autosnelweg

Bericht door Km357 » di 10 mei 2022, 19:16

In screensaver mode gaan, die moet ik onthouden. :write: Sowieso late middag/begin avond vertrekken - eten - doorrijden door de nacht - ontbijt op leuke locatie laat z'n sporen na de dag er op. Dat zal ik nooit ontkennen.

duikgek89
2x3 autosnelweg

Bericht door duikgek89 » di 10 mei 2022, 19:19

Denk inderdaad dat het persoonlijk is. Doorhalen betekend voor mij per definitie rond zonsopkomst de man met de hamer. Of ik de dag ervoor om 06:00 of om 10:00 opgestaan ben en of zonsopkomst om 05:00 of om 08:00 is veranderd daar niet veel aan. Bovendien schop ik mijn biologische klok te veel in de war op die manier, daar heb ik dan last van.
Als ik een paar uur geslapen heb en vroeg vertrek voel ik me tot ver in de middag topfit en met de juiste pauzes ook een eind in de avond. In de avond vertrekken en doorrijden tot 04:00, ook prima. Doorhalen liever niet.

T-hijs
verkeersader

Bericht door T-hijs » di 10 mei 2022, 19:23

Hier ben ik het echt van harte mee eens. Ik vind het prima om tot 4 uur 's nachts door te rijden, of om 4 uur 's ochtends te vertrekken. Maar daar ligt echt de grens voor mij. Daar zijn de marges gewoon op.