Beleidsmatig wordt zeker gekeken naar oorzaken en omstandigheden, en wordt ook gezocht naar de juiste context en nuancering. Maar de afstand naar de politiek is soms groot...
Moderator: Moderatoren
Ahh dat klinkt wat logischer. Waarschijnlijk die campagne dan toegespitst naar de provincie. Kan mij alleen niet zo gauw voor de geest halen dat ik die slogan "***** voor 0 verkeersdoden" in een andere provincie heb gezien dan N-B. Maar goed, ik blijf vooral binnen de provincie.Wouter N14 schreef: ↑ma 09 mei 2022, 20:01Nul doden is het landelijke doel, maar inmiddels opgeschoven van 2030 naar 2050. Dat is natuurlijk ook een tactiek
![]()
Beleidsmatig wordt zeker gekeken naar oorzaken en omstandigheden, en wordt ook gezocht naar de juiste context en nuancering. Maar de afstand naar de politiek is soms groot...
Als je het verkeer op de weg en deze berichten zo ziet dan doen velen ook wel hun best om die statistieken op te drijven en maken Darwin en Murphy ook overuren....
Alles komt door automobilisten die te hard rijden toch?MaartenE schreef: ↑ma 09 mei 2022, 19:56 Ga waarschijnlijk heel veel commentaar op onderstaande krijgen, maar swa.
Wordt er eigenlijk voor bij het maken van beleid onderscheid gemaakt hoe een dodelijk ongeluk wordt veroorzaakt? Want, om het even heel cru te zeggen, de teller verkeersdoden krijgt een "+1" bij iedere dode die valt, maar dat zegt niks over waar dat door komt.
Die doelstellingen zijn dan ook geen realistische SMART doelen maar dom politiek geblaat...
In ieder proces worden fouten gemaakt, dus er zullen altijd mensen buiten de registratie vallen. Uitgangspunt blijft dat iemand die binnen 6 maanden aan de gevolgen van een verkeersongeluk overlijdt als verkeersslachtoffer geregistreerd zou moeten worden.Wouter N14 schreef: ↑di 10 mei 2022, 19:56 Na 6 maanden en 5 minuten dus niet. Of als het ziekenhuis een vinkje vergeet. Of als degene niet eens naar het ziekenhuis hoefde en thuis niet meer wakker werd.
Ja dat valt mij ook op. Veel mensen zijn helemaal niet bezig met hun omgeving waardoor je vaak moet corrigeren.Chris schreef: ↑ma 06 jun 2022, 16:23 In de media lees je her en der van landen dat het aantal verkeersdoden in 2022 flink omhoog lijkt te gaan. In Nederland trend het ook die kant op.
Ik merk in het verkeer ook dat mensen rare dingen uithalen. Afgelopen week iemand die tussen een rij auto's doorfietste terwijl die auto's groen hadden en bovendien ook al 30+ reden, leek wel een kamikaze-actie. En mensen die zonder kijken de straat over staken. Of fietsers die door rood rijden zonder te kijken of er wat aan komt. En op de snelweg zie je helemaal veel rare acties, zoals hem echt asociaal ervoor gooien in een veel te klein gat, mensen die helemaal niet op lijken te letten, etc.
Ik weet niet wat er loos is met de psyche post-corona, maar het lijkt wel een groot effect te hebben. Ook veel agressiviteit in het verkeer, maar dat schijnt ook op scholen zo te zijn, wellicht zijn we als samenleving sneller overprikkeld.
https://nos.nl/artikel/2458538-politie- ... toegenomen
enMinister Harbers in de telegraaf schreef:Het aantal slachtoffers moet omlaag door de Nederlandse wegen en fietspaden veiliger te maken”, reageert minister Harbers (Infrastructuur). „Dat doen we bijvoorbeeld met de Investeringsimpuls Verkeersveiligheid (500 miljoen euro, waarvan 84 procent al is geïnvesteerd) en de 200 miljoen extra voor N-wegen in deze coalitieperiode.
enMarga de Jager van de ANWB in de Telegraaf schreef:Voor de verbetering van de infrastructuur is dankzij de investeringsimpuls Verkeersveiligheid 500 miljoen euro beschikbaar gekomen. Dat is een stap in de goede richting maar onvoldoende om het tij te keren. De Verkeersveiligheidscoalitie roept de politiek daarom op om zo snel mogelijk extra maatregelen te nemen”, aldus De Jager.
Portefeuillehouder verkeer Broer van de politie schreef:De landelijke politiek gaat niet over lokale wegen en de N-wegen, waar veel slachtoffers vallen. Vandaar dat ik de lagere overheden oproep wegen veiliger te maken door vaak kleine infrastructurele aanpassingen en betere controle.
Nee, dat zijn het niet. Al denken heel veel weggebruikers van wel. Saneren zou overigens niet veel helpen, tweerichtingfietspaden op rotondes zijn voornamelijk te vinden op plekken waar doorgaande tweerichtingpaden aan een zijde van de weg liggen en er zal geen fietser bijna een volledige rotonde gaan fietsen om rechtdoor te gaan. Dergelijke fietsbewegingen kun je dan ook maar beter faciliteren, zodat je weggebruikers er ook voor kunt waarschuwen.