[A007] Afsluitdijk

Bespreek hier alles wat specifiek aan een autosnelweg gerelateerd is, maar wat geen actuele plannen of uitvoeringsprojecten betreft

Moderator: Moderatoren

Gebruikersavatar
harry
Wegnummerfotograaf
Berichten: 22844
Lid geworden op: ma 28 feb 2005, 12:09
Locatie: Leipendam
Contacteer:

Re: [A007] Afsluitdijk

Bericht door harry » zo 27 mar 2022, 21:47

Dit bord naar Breezanddijk is verdwenen:
SPOILER: TOON

Afbeelding
Er was al lange tijd ook geen 600m-bord meer. Vanuit Friesland moet men het nu doen met een rechtdoorbord en de uitsmijter.
wegnummers.nl foto's van genummerde wegen (o.a. NBA) en van plaatsnaamborden
--Harry.

VA Boekel
zandpaadje
Berichten: 10
Lid geworden op: di 14 mar 2017, 20:25
Contacteer:

Re: [A007] Afsluitdijk

Bericht door VA Boekel » di 12 apr 2022, 18:19

11 april
Link

Gebruikersavatar
GuteFahrt
2x2 autosnelweg
Berichten: 7136
Lid geworden op: di 07 jun 2011, 22:39
Locatie: Waddenstad Harlingen
Contacteer:

Re: [A007] Afsluitdijk

Bericht door GuteFahrt » wo 27 apr 2022, 16:11

^^ Inmiddels heeft men van de "3" op het bouwbord (te zien op 5:52) een 5 gemaakt. Gereed eind 2025.

Afgelopen zaterdag een paar foto's gemaakt bij Kornwerderzand.

1.De Lorentzsluizen kijkend richting Noord-Holland
Afbeelding

2.Zoom. Ginds bij de mobiele torenkraan/vouwkraan wordt gewerkt aan de vismigratierivier. De onderdoorgang is inmiddels klaar, en beide bouwkuipen zijn met elkaar verbonden
Afbeelding

3.Kijkend richting Friesland. Alle verkeer gaat nog steeds 2-0 over de zuidelijke draaibrug. Op de achtergrond wordt gewerkt aan de keersluis aan de Waddenzee zijde
Afbeelding

4.Die tijd komt er ook weer aan...
Afbeelding

5.Overzichtsplaatje van de spuisluizen
Afbeelding

Dit filmpje van 2 weken geleden brengt het e.e.a. ook wel mooi in beeld: https://www.youtube.com/watch?v=LtD7VlbkOZs

Tot slot hebben de wegenwerken zich nu uitgebreid naar wegvak Kornwerderzand - :KP: Zurich. Beide rijbanen slechts 1 rijstrook beschikbaar, Vmax 70 en verkeer vanaf Noord-Holland naar Harlingen gaat via de vluchtstrook gescheiden met een betonnen barrier.
krusefahrer's photostream

"Geloof niet te veel. Verbaas u niet te weinig."

Gebruikersavatar
GuteFahrt
2x2 autosnelweg
Berichten: 7136
Lid geworden op: di 07 jun 2011, 22:39
Locatie: Waddenstad Harlingen
Contacteer:

Re: [A007] Afsluitdijk

Bericht door GuteFahrt » ma 02 mei 2022, 21:55

GuteFahrt (27-4-2022) schreef:Tot slot hebben de wegenwerken zich nu uitgebreid naar wegvak Kornwerderzand - :KP: Zurich. Beide rijbanen slechts 1 rijstrook beschikbaar, Vmax 70 en verkeer vanaf Noord-Holland naar Harlingen gaat via de vluchtstrook gescheiden met een betonnen barrier.
Inmiddels is de verkeersvoering nog maar weer eens enigszins aangepast, vooral dichter bij :KP: Zurich. Afgelopen middag even een rondje gemaakt via de parallelwegen aan beide kanten van de kop van de Afsluitdijk.

43 foto's toegevoegd aan bestaand album: :arrow: https://www.flickr.com/photos/krusefahr ... 0298435112

Zie de spoiler voor een samenvatting (eerst 2 plaatjes off-topic qua wegenforum):
SPOILER: TOON


1.Overzicht van de bouwplaats aan de noordkant van Kornwerderzand, welke o.a. samenhangt met de bouw van de nieuwe keersluis aan de Waddenzee kant. Kijkrichting noordwest
Afbeelding

2.Met zoom, is hier te zien de kop van de Afsluitdijk gezien vanaf Kornwerderzand richting Zurich. Waddenzeedijk ook hier deels al van nieuwe bescherming voorzien
Afbeelding

3.Vanaf het Kapitein Boers viaduct (onderdeel van :AS: Kornwerderzand) kijkend richting noordoosten
Afbeelding

4.Zoom. 1+1, hier niet over de vluchtstrook
Afbeelding

5.Tijdelijke bewegwijzering geplaatst
Afbeelding

6.Ongeveer hier schuift de verkeersvoering nog wat op. 2 BB04 borden present
Afbeelding

7.Close-up van old school "still going strong" ;)
Afbeelding

8.Iets verderop. Vmax 70. Km 99. Nu 1+1 over de vluchtstrook, nog zonder barrier
Afbeelding

9.Dit is wat komen gaat
Afbeelding

10.De toplagen van het asfalt waren er al afgefreest
Afbeelding

11.Het is lente :D
Afbeelding

12.Zo ziet het er dan uit wat men bij foto 9 aankondigde. Verkeer richting Groningen maakt een stukje gebruik van de uitvoeger van de N31 en switcht dan hier terug naar de A7
Afbeelding

13.Dan nog een slinger zodat ook verkeer richting Harlingen/Leeuwarden weer de vluchtstrook kan verlaten
Afbeelding

14.Dan zijn we erdoor op de N31
Afbeelding

15.Op de A7 richting Groningen na de switch/slinger ook
Afbeelding

16.Goede Reis! oftewel GuteFahrt 8-) :top:
Afbeelding
krusefahrer's photostream

"Geloof niet te veel. Verbaas u niet te weinig."

Gebruikersavatar
harry
Wegnummerfotograaf
Berichten: 22844
Lid geworden op: ma 28 feb 2005, 12:09
Locatie: Leipendam
Contacteer:

Re: [A007] Afsluitdijk

Bericht door harry » ma 02 mei 2022, 22:11

^^ Het was inderdaad even goed opletten (afgelopen zaterdag), ik wilde vanuit Den Oever de N31 nemen en had hem bijna gemist. :)
wegnummers.nl foto's van genummerde wegen (o.a. NBA) en van plaatsnaamborden
--Harry.

Schelpenpaadje
2x2 autosnelweg
Berichten: 5804
Lid geworden op: wo 10 feb 2016, 9:54

Re: [A007] Afsluitdijk

Bericht door Schelpenpaadje » vr 13 mei 2022, 15:19

De fietsbus rijdt tussen Kornwerderzand en het busstation van Den Oever. Moeten fietsers tussen Zurich en Kornwerderzand gebruik maken van de parallelweg aan de IJsselmeerzijde? Of is op dit deel het fietspad nog wel geopend?

Gebruikersavatar
GuteFahrt
2x2 autosnelweg
Berichten: 7136
Lid geworden op: di 07 jun 2011, 22:39
Locatie: Waddenstad Harlingen
Contacteer:

Re: [A007] Afsluitdijk

Bericht door GuteFahrt » vr 13 mei 2022, 15:30

Als ik het mij goed herinner kon buitendijks fietsen op dat deel tot dusver überhaupt niet. Ging via de parallelwegen (beide kanten). Die zijn wel berijdbaar.

Vanavond/vannacht volgt overigens weer eens een afsluiting van de Afsluitijk.

edit: het kon voorheen tot halverwege Kornwerderzand - Zurich.

Afbeelding
krusefahrer's photostream

"Geloof niet te veel. Verbaas u niet te weinig."

Schelpenpaadje
2x2 autosnelweg
Berichten: 5804
Lid geworden op: wo 10 feb 2016, 9:54

Re: [A007] Afsluitdijk

Bericht door Schelpenpaadje » vr 13 mei 2022, 18:12

^^ Grappig, ik heb altijd gedacht dat tussen de A7 en de dijkhoogte een fietspad lag in plaats van een tweede parallelweg :)

Ik denk dat @ibodejoode ons wijzer kan maken hoe je recent, nu en in de nabije toekomst naar Kornwerderzand kunt fietsen.
Vreemd dat dit op de websites van zowel het project Afsluitdijk, het Wadden Experience Center en het Kazemattenmuseum niet wordt uitgelegd.

Attietattie
2x4 autosnelweg
Berichten: 14344
Lid geworden op: ma 04 aug 2008, 15:19
Locatie: Almere

Re: [A007] Afsluitdijk

Bericht door Attietattie » vr 13 mei 2022, 20:37

Je kunt altijd via één van de parallelbanen.
'De beste verkeersdrempel is vriendelijkheid' - Loesje

ibodejoode
stadsweg
Berichten: 255
Lid geworden op: wo 15 okt 2014, 23:27
Locatie: Franeker
Contacteer:

Re: [A007] Afsluitdijk

Bericht door ibodejoode » vr 13 mei 2022, 22:45

Schelpenpaadje schreef:^^ Grappig, ik heb altijd gedacht dat tussen de A7 en de dijkhoogte een fietspad lag in plaats van een tweede parallelweg :)

Ik denk dat @ibodejoode ons wijzer kan maken hoe je recent, nu en in de nabije toekomst naar Kornwerderzand kunt fietsen.
Vreemd dat dit op de websites van zowel het project Afsluitdijk, het Wadden Experience Center en het Kazemattenmuseum niet wordt uitgelegd.
Het is op het ogenblik een rommeltje tussen Zurich en Kornwerderzand.

Voor de toekomst is het duidelijk. Langs de gehele Afsluitdijk kan dan zowel binnendijks (IJsselmeerzijde) als buitenzijde (Waddenzee) gefietst worden. Tussen Zurich en Kornwerderzand ligt nu al inmiddels gereed maar afgesloten buitendijks dus een fietspad en aan beide zijden van de A7 een parallelweg. Dus 3 fietsmogelijkheden.

Parallelweg noordzijde A7 is nu open en fietspad zuidzijde volgens mij ook, maar het blijft een rommeltje. Om de haverklap zijn ze her en der aan de parallelwegen bezig. Maar er komen fietsers naar het museum, dus....

Omdat wij als Kazemattenmuseum belanghebbende zijn (bereikbaarheid) moet ik zeggen dat we te maken hebben met 2 stroperige, burocratische organisaties te weten RWS en Level (de aannemerscombinatie). Dit speelt al van het begin van de werkzaamheden. Voorbeeld: toen wij een rondleiding hadden met een club van Level vertelden zij voor ons museum interessante dingen. Toen we daar meer over wilden weten moest alles ineens via hun voorlichtingsbureau en zelfs met hulp van onze voorzitter bleef het doodstil van die afd. voorlichting.

Gebruikersavatar
GuteFahrt
2x2 autosnelweg
Berichten: 7136
Lid geworden op: di 07 jun 2011, 22:39
Locatie: Waddenstad Harlingen
Contacteer:

Re: [A007] Afsluitdijk

Bericht door GuteFahrt » vr 13 mei 2022, 22:47

Ik kom er de laatste tijd regelmatig (ook deze avond weer) en ervaar het helemaal niet als een rommeltje. Parallelwegen gaat prima. Paar plaatjes:

RIMOB
Afbeelding

Spuisluizen en Kornwerderzand
Afbeelding

De Lorentzsluizen welteverstaan
Afbeelding

Zoom naar museum
Afbeelding

Brug open. Ook voor de brandweer
Afbeelding

Draaibruggen en werken aan keersluis
Afbeelding

Verkeersvoering
Afbeelding

Materieel
Afbeelding

Ondersteunend materieel
Afbeelding
krusefahrer's photostream

"Geloof niet te veel. Verbaas u niet te weinig."

Gebruikersavatar
mavas
2x5 autosnelweg
Berichten: 18191
Lid geworden op: do 31 mar 2005, 17:27
Locatie: Zuid-Kennemerland
Contacteer:

Re: [A007] Afsluitdijk

Bericht door mavas » zo 15 mei 2022, 0:33

Een rood-wit chevronbord? Nog nooit gezien.
In welke situaties wordt dat toegepast?
Noord-Hollandse wegen, dé site voor ontwikkeling van de provinciale wegen in Noord-Holland
Bezoek ook eens de Wegenwiki, dé wiki voor verkeer

Attietattie
2x4 autosnelweg
Berichten: 14344
Lid geworden op: ma 04 aug 2008, 15:19
Locatie: Almere

Re: [A007] Afsluitdijk

Bericht door Attietattie » zo 15 mei 2022, 1:06

mavas schreef: zo 15 mei 2022, 0:33 Een rood-wit chevronbord? Nog nooit gezien.
In welke situaties wordt dat toegepast?
Is gebaseerd op een RIMOB waarbij een permanent kopschild groenwit moet zijn en een tijdelijk kopschild roodwit. Zo benadruk je de tijdelijkheid van de situatie.
'De beste verkeersdrempel is vriendelijkheid' - Loesje

Gebruikersavatar
Palance
4x5 autosnelweg
Berichten: 31547
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 13:17
Locatie: Паланцедрецхт
Contacteer:

Re: [A007] Afsluitdijk

Bericht door Palance » zo 15 mei 2022, 8:49

Voor tijdelijke situaties bestaan toch juist gele borden?

Deze is hier een paar jaar geleden wel eens voorbijgekomen.
Afbeelding
Gele chevron knooppunt Buren by European Roads, on Flickr
"You know the greatest danger facing us is ourselves, an irrational fear of the unknown. But there’s no such thing as the unknown — only things temporarily hidden, temporarily not understood.” - James T. Kirk

Autosnelwegen.net

Attietattie
2x4 autosnelweg
Berichten: 14344
Lid geworden op: ma 04 aug 2008, 15:19
Locatie: Almere

Re: [A007] Afsluitdijk

Bericht door Attietattie » zo 15 mei 2022, 9:33

^^ En daar had men hier toen een hoop commentaar op. :lol:

Voor mij is het niet zo interessant. De discontinuïteit moet zijn benadrukt en dat moet duidelijk zijn.
'De beste verkeersdrempel is vriendelijkheid' - Loesje

Steyn_E
autoweg
Berichten: 1436
Lid geworden op: ma 27 dec 2010, 22:40

Re: [A007] Afsluitdijk

Bericht door Steyn_E » zo 15 mei 2022, 14:23

^^
Dat commentaar sloeg meer op het feit dat die dingen er vervolgens maanden staan; hoe lang moet het duren om een standaardbord als dat (of een UIT-bord) leverbaar is? En zorg als RWS er voor dat je ook een stuk of wat van die veelvoorkomende typen op voorraad hebt staan.

Schelpenpaadje
2x2 autosnelweg
Berichten: 5804
Lid geworden op: wo 10 feb 2016, 9:54

Re: [A007] Afsluitdijk

Bericht door Schelpenpaadje » zo 15 mei 2022, 17:05

GuteFahrt schreef: vr 13 mei 2022, 15:30 Als ik het mij goed herinner kon buitendijks fietsen op dat deel tot dusver überhaupt niet. Ging via de parallelwegen (beide kanten). Die zijn wel berijdbaar.

Vanavond/vannacht volgt overigens weer eens een afsluiting van de Afsluitijk.

edit: het kon voorheen tot halverwege Kornwerderzand - Zurich.

Afbeelding
ibodejoode schreef: vr 13 mei 2022, 22:45
Schelpenpaadje schreef:^^ Grappig, ik heb altijd gedacht dat tussen de A7 en de dijkhoogte een fietspad lag in plaats van een tweede parallelweg :)

Ik denk dat @ibodejoode ons wijzer kan maken hoe je recent, nu en in de nabije toekomst naar Kornwerderzand kunt fietsen.
Vreemd dat dit op de websites van zowel het project Afsluitdijk, het Wadden Experience Center en het Kazemattenmuseum niet wordt uitgelegd.
Het is op het ogenblik een rommeltje tussen Zurich en Kornwerderzand.

Voor de toekomst is het duidelijk. Langs de gehele Afsluitdijk kan dan zowel binnendijks (IJsselmeerzijde) als buitenzijde (Waddenzee) gefietst worden. Tussen Zurich en Kornwerderzand ligt nu al inmiddels gereed maar afgesloten buitendijks dus een fietspad en aan beide zijden van de A7 een parallelweg. Dus 3 fietsmogelijkheden.

Parallelweg noordzijde A7 is nu open en fietspad zuidzijde volgens mij ook, maar het blijft een rommeltje. Om de haverklap zijn ze her en der aan de parallelwegen bezig. Maar er komen fietsers naar het museum, dus....

Omdat wij als Kazemattenmuseum belanghebbende zijn (bereikbaarheid) moet ik zeggen dat we te maken hebben met 2 stroperige, burocratische organisaties te weten RWS en Level (de aannemerscombinatie). Dit speelt al van het begin van de werkzaamheden. Voorbeeld: toen wij een rondleiding hadden met een club van Level vertelden zij voor ons museum interessante dingen. Toen we daar meer over wilden weten moest alles ineens via hun voorlichtingsbureau en zelfs met hulp van onze voorzitter bleef het doodstil van die afd. voorlichting.
Bedankt voor jullie antwoorden.

Ik hoef niet zo nodig met de fietsbus over de Afsluitdijk. Een retourtje Kornwerderzand in een fietstocht opnemen lijkt me wel een keer aardig. Alleen is het dan wel zo leuk dat je heen en terug niet via dezelfde weg hoeft.

Jammer dat de projectorganisatie niet duidelijker communiceert wanneer welke routes beschikbaar zijn. Ter plaatse zal het wel aangegeven staan maar daar heb je thuis niet zoveel aan.

Attietattie
2x4 autosnelweg
Berichten: 14344
Lid geworden op: ma 04 aug 2008, 15:19
Locatie: Almere

Re: [A007] Afsluitdijk

Bericht door Attietattie » zo 15 mei 2022, 17:26

Steyn_E schreef: zo 15 mei 2022, 14:23 ^^
Dat commentaar sloeg meer op het feit dat die dingen er vervolgens maanden staan; hoe lang moet het duren om een standaardbord als dat (of een UIT-bord) leverbaar is?
Die kan je gewoon binnen 1 a 2 dagen hebben hoor.
Steyn_E schreef: zo 15 mei 2022, 14:23En zorg als RWS er voor dat je ook een stuk of wat van die veelvoorkomende typen op voorraad hebt staan.
RWS heeft zelf helemaal niets op voorraad.

Nee, er ging toch echt ook een discussie over zwart op geel.
'De beste verkeersdrempel is vriendelijkheid' - Loesje

Durashift
expressweg
Berichten: 2544
Lid geworden op: zo 04 feb 2018, 15:32

Re: [A007] Afsluitdijk

Bericht door Durashift » zo 15 mei 2022, 23:59

Buitendijks fietsen is wellicht wel leuk.. maar ook vrij onzichtbaar voor al het andere verkeer over de dijk, bij calamiteiten of vervelende zaken, mijn inziens.

Gebruikersavatar
GuteFahrt
2x2 autosnelweg
Berichten: 7136
Lid geworden op: di 07 jun 2011, 22:39
Locatie: Waddenstad Harlingen
Contacteer:

Re: [A007] Afsluitdijk

Bericht door GuteFahrt » ma 16 mei 2022, 0:20

Als verkeersfreak een no-brainer. Binnendijks. :mrgreen:
krusefahrer's photostream

"Geloof niet te veel. Verbaas u niet te weinig."

Schelpenpaadje
2x2 autosnelweg
Berichten: 5804
Lid geworden op: wo 10 feb 2016, 9:54

Re: [A007] Afsluitdijk

Bericht door Schelpenpaadje » ma 16 mei 2022, 7:49

Durashift schreef: zo 15 mei 2022, 23:59 Buitendijks fietsen is wellicht wel leuk.. maar ook vrij onzichtbaar voor al het andere verkeer over de dijk, bij calamiteiten of vervelende zaken, mijn inziens.
Er zijn genoeg fietspaden in Nederland waar geen zicht op is door autoverkeer.

Als een fietspad niet (sociaal) veilig voelt, bijvoorbeeld in het donker of op andere rustige momenten, dan is er doorgaans wel een veiliger alternatief. Zo ook bij de Afsluitdijk.

Sowieso vraag ik me af wat je hebt aan verkeer je met 100+ kilometer per uur voorbijraast en amper bij je kan komen wanneer je op het fietspad aan de A7-zijde iets overkomt.

Dat je aan de wadkant geen langsrazend verkeer hebt maar een wijds uitzicht over de zee zou voor mij een reden zijn om die kant te kiezen. En als je in vrij korte tijd meerdere keren de lange rechte dijk over gaat kun je straks kiezen voor afwisseling.

Gebruikersavatar
GuteFahrt
2x2 autosnelweg
Berichten: 7136
Lid geworden op: di 07 jun 2011, 22:39
Locatie: Waddenstad Harlingen
Contacteer:

Re: [A007] Afsluitdijk

Bericht door GuteFahrt » ma 16 mei 2022, 8:04

Switchen kan ook wel denk ik. Deels buitendijks, deels binnendijks. Dat je bijv. bij Breezanddijk of 't Monument wisselt.
krusefahrer's photostream

"Geloof niet te veel. Verbaas u niet te weinig."

Schelpenpaadje
2x2 autosnelweg
Berichten: 5804
Lid geworden op: wo 10 feb 2016, 9:54

Re: [A007] Afsluitdijk

Bericht door Schelpenpaadje » ma 16 mei 2022, 8:08

De Afsluitdijk is straks een kleine schakel in een veel langere buitendijkse fietsroute door Noord-Holland, Friesland en Groningen

https://lc.nl/friesland/harlingen/Wadde ... 79663.html

Attietattie
2x4 autosnelweg
Berichten: 14344
Lid geworden op: ma 04 aug 2008, 15:19
Locatie: Almere

Re: [A007] Afsluitdijk

Bericht door Attietattie » ma 16 mei 2022, 8:22

Schelpenpaadje schreef: ma 16 mei 2022, 7:49Sowieso vraag ik me af wat je hebt aan verkeer je met 100+ kilometer per uur voorbijraast en amper bij je kan komen wanneer je op het fietspad aan de A7-zijde iets overkomt.
Je kunt vanaf de rijbaan prima op het fietspad komen daar. Dat hebben helaas velen al gedemonstreerd.
'De beste verkeersdrempel is vriendelijkheid' - Loesje

Gebruikersavatar
Vinny
4x5 autosnelweg
Berichten: 41327
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 12:52
Locatie: Friesland

Re: [A007] Afsluitdijk

Bericht door Vinny » ma 16 mei 2022, 8:40

Een paar keer tijdens een "volsperrung'' de dijk beklommen. Dat is toch een behoorlijke klim. En je moet wel wat lenigheid hebben om over de vangrails te stappen. 8-)
Let op: Sarcasmemodus over een lengte van 10 kilometer.

Jutter
dorpsstraat
Berichten: 173
Lid geworden op: wo 08 feb 2017, 0:48
Locatie: Den Helder

Re: [A007] Afsluitdijk

Bericht door Jutter » wo 18 mei 2022, 15:46

Vanochtend rond 10u reed me een fietser tegemoet op de brug bij Kornwerderzand. :nuts:

Gebruikersavatar
GuteFahrt
2x2 autosnelweg
Berichten: 7136
Lid geworden op: di 07 jun 2011, 22:39
Locatie: Waddenstad Harlingen
Contacteer:

Re: [A007] Afsluitdijk

Bericht door GuteFahrt » do 19 mei 2022, 8:26

Dat is niet handig.

Over de brug bij Kornwerderzand gesproken, daarvandaan is deze foto gemaakt, vanaf het wandelpad naar het museum kijkend ri. IJsselmeer
Afbeelding

Idem. Er wonen enkele tientallen mensen in het dorp
Afbeelding

Kazemat en veel megamolens
Afbeelding

Old school
Afbeelding

Nogal een steen
Afbeelding

Info steen
Afbeelding

Zicht op Makkum-strand en vakantiegebied
Afbeelding

Links Kop Afsluitdijk. Kijkrichting noord vanaf Kornwerderzand
Afbeelding

Info stenenpark Kornwerderzand
Afbeelding

bruggen A7
Afbeelding

Afsluitdijk Wadden Center
Afbeelding
krusefahrer's photostream

"Geloof niet te veel. Verbaas u niet te weinig."

Schelpenpaadje
2x2 autosnelweg
Berichten: 5804
Lid geworden op: wo 10 feb 2016, 9:54

Re: [A007] Afsluitdijk

Bericht door Schelpenpaadje » do 19 mei 2022, 8:49

GuteFahrt schreef: do 19 mei 2022, 8:26 Er wonen enkele tientallen mensen in het dorp
Voor een inkijkje in het dagelijks leven op een voormalig werkeiland, zie deze aflevering van de serie Nederland Waterland, vanaf 4:20:

https://www.npostart.nl/nederland-water ... ON_1306993

Gebruikersavatar
mavas
2x5 autosnelweg
Berichten: 18191
Lid geworden op: do 31 mar 2005, 17:27
Locatie: Zuid-Kennemerland
Contacteer:

Re: [A007] Afsluitdijk

Bericht door mavas » ma 23 mei 2022, 17:44

Ik kon het hier niet zo snel terugvinden, maar de kosten van de aanpassingen aan de dijk zijn van 900 miljoen, naar 2 miljard gegaan: :!:
https://www.volkskrant.nl/nieuws-achter ... %2Ft.co%2F
Noord-Hollandse wegen, dé site voor ontwikkeling van de provinciale wegen in Noord-Holland
Bezoek ook eens de Wegenwiki, dé wiki voor verkeer

Attietattie
2x4 autosnelweg
Berichten: 14344
Lid geworden op: ma 04 aug 2008, 15:19
Locatie: Almere

Re: [A007] Afsluitdijk

Bericht door Attietattie » ma 23 mei 2022, 18:07

Echt... Hoeveelste DBFM-contract is dit nu, dat financieel compleet in de soep loopt?
'De beste verkeersdrempel is vriendelijkheid' - Loesje

Plaats reactie