[SNUP] Sporen van nooit uitgevoerde plannen in Duitsland

Moderator: Moderatoren

Plaats reactie
Gebruikersavatar
GuteFahrt
2x2 autosnelweg
Berichten: 7136
Lid geworden op: di 07 jun 2011, 22:39
Locatie: Waddenstad Harlingen
Contacteer:

Re: [SNUP] Sporen van nooit uitgevoerde plannen in Duitsland

Bericht door GuteFahrt » vr 13 mei 2022, 8:37

HollandandJasper schreef: wo 09 mar 2022, 22:21 Een SNUP die ooit nog wel afgebouwd gaat worden, het onbrekende stuk B221 tussen Heinsberg en Wassenberg.
https://goo.l/maps/LbbqSFuyQnCT2sC28
Ooit is het juiste woord. Uit de B221 draad:

Over de verdere doortrekking naar Heinsberg schreef de Rheinische Post vorige maand het volgende:
Rheinische Post (11-11-19) schreef:
Mit der Inbetriebnahme des vorletzten 5,5 Kilometer langen Teilstücks sind die Baumaßnahmen an der B221 noch nicht beendet. „Nun heißt es, die weit fortgeschrittenen Planungen für die Ortsumgehung Unterbruch zu beenden, damit der Lückenschluss der B221 endlich erreicht werden kann. Für diese Maßnahme steht das Geld beim Bund bereit. Das Projekt muss „nur“ noch umgesetzt werden“, so Oellers.
Het geld hiervoor is volgens een volksvertegenwoordiger van het CDU al gereserveerd, het project moet "slechts" nog worden opgestart. Wat men dan precies bedoelt en vooral hoelang dat gaat duren is de volgende vraag...

Van begin dit jaar: https://www.wilfried-oellers.de/pressea ... nterbruch/

Een bouwstart vóór 2025 is erg onrealistisch. Wellicht tussen 2025 en 2030.
„Zurzeit werden die Entwurfsunterlagen überarbeitet und an die aktuellen Richtlinien angepasst“, teilt Elena Färber, Pressesprecherin von Straßen NRW, mit. „Wahrscheinlich Ende 2023“ sollen die aktualisierten Entwurfsunterlagen an die Bezirksregierung Köln übergeben werden. Die Bezirksregierung führt das Planfeststellungsverfahren dann aus und setzt die weiteren Termine fest. „Daher kann kein verlässlicher Termin für einen Baubeginn genannt werden“, so Färber.
Bundestagsabgeordneter Wilfried Oellers (CDU) steht nach wie vor hinter diesem Straßenbauprojekt. Er fordert, dass die Planfeststellung „in dieser Legislaturperiode“ – also bis Ende 2025 – abgeschlossen werden soll. „Das ist immer noch viel Zeit“, das sei aber angesichts der langen Planungszeiten in Deutschland „leider“ nicht ungewöhnlich, sagt Oellers. Er hofft dafür, dass dann alle Einwände gegen den Bau der Straße berücksichtigt werden und dass die Akzeptanz deshalb groß sein wird.
Er was ruim 33 miljoen euro voor gereserveerd, dat bedrag is inmiddels ver achterhaald.
krusefahrer's photostream

"Geloof niet te veel. Verbaas u niet te weinig."

Teetje
verkeersader
Berichten: 601
Lid geworden op: di 26 jun 2018, 11:13

Re: [SNUP] Sporen van nooit uitgevoerde plannen in Duitsland

Bericht door Teetje » do 19 mei 2022, 10:23

Iemand enig idee of dit een SNUP betreft en, zo ja, wat hier de plannen waren?

https://www.google.nl/maps/@51.2346441, ... a=!3m1!1e3

Afrit 9 van de A52 met de L390 in noordwestelijke richting.

Gebruikersavatar
Coen Tunnel
Voorzitter
Berichten: 32134
Lid geworden op: di 26 apr 2005, 11:39
Locatie: Aan de 🅰2️⃣8️⃣

Re: [SNUP] Sporen van nooit uitgevoerde plannen in Duitsland

Bericht door Coen Tunnel » do 19 mei 2022, 23:09

https://www.landkartenarchiv.de/mobil/falkplanindex.php

Twee stadsplattegronden van Mönchengladbach uit 1976 en 1979. Duidelijk is dat er toen ook een stompje op de kaart te zien was en dat de weg vermoedelijk van midden/eind jaren '70 dateert. Mogelijk is de weg tegelijkertijd met de A52 geopend in 1974, of vlak daarna. Maar of er concrete plannen waren voor een doortrekking naar Viersen...

Ik heb op dezelfde site ook nog gekeken op Generalkarten uit 1980 en 1985, maar meer dan een gepland stompje is daar niet op te zien. 100% zeker een SNUP, maar wat het precies had moeten worden is mij nog niet duidelijk.

Schelpenpaadje
2x2 autosnelweg
Berichten: 5804
Lid geworden op: wo 10 feb 2016, 9:54

Re: [SNUP] Sporen van nooit uitgevoerde plannen in Duitsland

Bericht door Schelpenpaadje » do 19 mei 2022, 23:28

Impliceert het wegnummer L390 dat er ooit een verbinding met de L39 was bedacht?

Teetje
verkeersader
Berichten: 601
Lid geworden op: di 26 jun 2018, 11:13

Re: [SNUP] Sporen van nooit uitgevoerde plannen in Duitsland

Bericht door Teetje » vr 20 mei 2022, 11:04

Coen Tunnel schreef: do 19 mei 2022, 23:09Ik heb op dezelfde site ook nog gekeken op Generalkarten uit 1980 en 1985, maar meer dan een gepland stompje is daar niet op te zien. 100% zeker een SNUP, maar wat het precies had moeten worden is mij nog niet duidelijk.
De L390 loopt in oost-/zuidoostelijke richting, gaat over in de L361 en eindigt net voorbij de A46 ten noorden van Kapellen met óók weer een stompje:

https://www.google.nl/maps/@51.1326388, ... !1e3?hl=nl

Had dit misschien een BxxN-weg moeten worden? Ter vervanging van een oude(re) Bundesstrasse? Helaas geven de kaarten geen uitsluitsel. Wel een ontzettend leuke site trouwens, die kende ik nog niet! :D

verfmeer95
expressweg
Berichten: 3549
Lid geworden op: wo 31 jul 2013, 19:37

Re: [SNUP] Sporen van nooit uitgevoerde plannen in Duitsland

Bericht door verfmeer95 » vr 20 mei 2022, 11:09

De Kosbacher Damm in Erlangen had doorgetrokken moeten worden naar de afrit Erlangen-Zentrum van de A73. Aan beide eindes zijn er duidelijke sporen te vinden die wijzen op doortrekking.

Teetje
verkeersader
Berichten: 601
Lid geworden op: di 26 jun 2018, 11:13

Re: [SNUP] Sporen van nooit uitgevoerde plannen in Duitsland

Bericht door Teetje » vr 20 mei 2022, 12:18

^^ Een paar kilometer zuidelijker, afrit 35 van de A73, eveneens een weg met 'stompjes' en sporen van kruispunten die nooit gebouwd zijn:

https://www.google.nl/maps/@49.5422071, ... a=!3m1!1e3

Gebruikersavatar
Coen Tunnel
Voorzitter
Berichten: 32134
Lid geworden op: di 26 apr 2005, 11:39
Locatie: Aan de 🅰2️⃣8️⃣

Re: [SNUP] Sporen van nooit uitgevoerde plannen in Duitsland

Bericht door Coen Tunnel » ma 23 mei 2022, 14:38

Teetje schreef: vr 20 mei 2022, 11:04
Coen Tunnel schreef: do 19 mei 2022, 23:09Ik heb op dezelfde site ook nog gekeken op Generalkarten uit 1980 en 1985, maar meer dan een gepland stompje is daar niet op te zien. 100% zeker een SNUP, maar wat het precies had moeten worden is mij nog niet duidelijk.
De L390 loopt in oost-/zuidoostelijke richting, gaat over in de L361 en eindigt net voorbij de A46 ten noorden van Kapellen met óók weer een stompje:

https://www.google.nl/maps/@51.1326388, ... !1e3?hl=nl

Had dit misschien een BxxN-weg moeten worden? Ter vervanging van een oude(re) Bundesstrasse? Helaas geven de kaarten geen uitsluitsel. Wel een ontzettend leuke site trouwens, die kende ik nog niet! :D
De L361 gaat voorbij Kapellen weer verder. Ik kan me zo voorstellen dat het stuk door het bosgebied bij Kapellen en het stroomdal van de Erft wat omstreden is geweest en daarom nooit is aangelegd.

Het zou een alternatieve/nieuwe route geweest kunnen zijn voor de B59 tussen Grevenbroich, Mönchengladbach en Viersen. De L361/L390 is op veel plekken best goed uitgebouwd, dateert uit de jaren '70 en loopt in grote lijnen tussen twee plaatsen die beiden destijds aan de B59 lagen. In plaats van een route door Mönchengladbach zou er dan een nieuwe route zijn die er grotendeels omheen loopt.

HollandandJasper
dorpsstraat
Berichten: 234
Lid geworden op: ma 13 jun 2011, 20:52
Locatie: Sassenheim

Re: [SNUP] Sporen van nooit uitgevoerde plannen in Duitsland

Bericht door HollandandJasper » wo 25 mei 2022, 10:42

Teetje schreef: vr 20 mei 2022, 12:18 ^^ Een paar kilometer zuidelijker, afrit 35 van de A73, eveneens een weg met 'stompjes' en sporen van kruispunten die nooit gebouwd zijn:

https://www.google.nl/maps/@49.5422071, ... a=!3m1!1e3
Lastig te zeggen wat hier het plan was. Aan de oostkant: aansluiting met de Wetterkreuz in Tennenlohe? Aan de westkant: aansluiting op de ST2263? Lijkt mij allemaal erg overbodig.

HollandandJasper
dorpsstraat
Berichten: 234
Lid geworden op: ma 13 jun 2011, 20:52
Locatie: Sassenheim

Re: [SNUP] Sporen van nooit uitgevoerde plannen in Duitsland

Bericht door HollandandJasper » wo 25 mei 2022, 16:03

omNOMNOMNOM schreef: ma 21 sep 2020, 13:17 Ik kwam laatst deze tegen in de buurt van Prüm:
https://maps.app.goo.gl/dLybJtFZWfqZZkft5
Het talud loopt nog een flink stuk door en bijkomend was er een klaverblad gepland, iemand enig idee wat men hiermee van plan was? Een doortrekking van de B51 naar Bitburg terwijl de A60 daar min of meer parallel loopt? De aansluiting van Bitburg met de A60 is een klaverblad, dus het zou wel voor de hand liggen.
Ben nog even op Google Maps gaan speuren, tot mijn verbazing zie ik nog 2 (verlaten) viaducten in het landschap liggen, zie:

1. https://www.google.com/maps/@50.1953713 ... a=!3m1!1e3
2. https://www.google.com/maps/@50.1915071 ... a=!3m1!1e3

Na het Schonecker Schwartz verdwijnen alle sporen.

Gebruikersavatar
Chris
Moderator
Berichten: 76287
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:19
Locatie: NL

Re: [SNUP] Sporen van nooit uitgevoerde plannen in Duitsland

Bericht door Chris » wo 25 mei 2022, 16:10

^^ Het lijkt er op dat er oorspronkelijk plannen waren voor een betere B51 tussen Prüm en Bitburg, maar dat dit plan overbodig werd door de bouw van de A60. Dat stuk A60 is in 1985 geopend.

Ik heb er wat van gevonden:

Mitten durch die Schönecker Schweiz plante man 1969 den Bau der Europastraße 42. Schnurgerade sollte sie sich von Brühlborn aus durch das heutige Naturschutzgebiet ziehen. Dämme wurden aufgeschüttet, Täler verfüllt und vorausschauend schon einmal drei Brücken gebaut. Das einzige Problem: Die E42 sollte nie in ihrer geplanten Form gebaut werden, die Einrichtung der Autobahn 60 wenige Kilometer weiter westlich grub allen Planungen das Wasser ab. Was vom ambitionierten Projekt blieb, sind ein gut ausgebautes Teilstück der B51, ein ungenutzter Damm und drei Bauruinen - wobei eine bis heute doch noch einen Zweck erfüllen sollte.

https://www.volksfreund.de/region/bitbu ... id-5945959

HollandandJasper
dorpsstraat
Berichten: 234
Lid geworden op: ma 13 jun 2011, 20:52
Locatie: Sassenheim

Re: [SNUP] Sporen van nooit uitgevoerde plannen in Duitsland

Bericht door HollandandJasper » wo 25 mei 2022, 16:41

Chris schreef: wo 25 mei 2022, 16:10 ^^ Het lijkt er op dat er oorspronkelijk plannen waren voor een betere B51 tussen Prüm en Bitburg, maar dat dit plan overbodig werd door de bouw van de A60. Dat stuk A60 is in 1985 geopend.

Ik heb er wat van gevonden:

Mitten durch die Schönecker Schweiz plante man 1969 den Bau der Europastraße 42. Schnurgerade sollte sie sich von Brühlborn aus durch das heutige Naturschutzgebiet ziehen. Dämme wurden aufgeschüttet, Täler verfüllt und vorausschauend schon einmal drei Brücken gebaut. Das einzige Problem: Die E42 sollte nie in ihrer geplanten Form gebaut werden, die Einrichtung der Autobahn 60 wenige Kilometer weiter westlich grub allen Planungen das Wasser ab. Was vom ambitionierten Projekt blieb, sind ein gut ausgebautes Teilstück der B51, ein ungenutzter Damm und drei Bauruinen - wobei eine bis heute doch noch einen Zweck erfüllen sollte.

https://www.volksfreund.de/region/bitbu ... id-5945959
He, dat nieuwsbericht wilde ik net ook delen... :)

Je kan goed zien waar de B51 weer zou aansluiten, namelijk op de A60 waar nu afslag Bitburg ligt. De B51 loopt hier door richting het zuiden: https://www.google.com/maps/@50.0394318 ... a=!3m1!1e3

HollandandJasper
dorpsstraat
Berichten: 234
Lid geworden op: ma 13 jun 2011, 20:52
Locatie: Sassenheim

Re: [SNUP] Sporen van nooit uitgevoerde plannen in Duitsland

Bericht door HollandandJasper » ma 30 mei 2022, 23:12

Plannen voor een noordelijke rondweg voor Schweiz om aan te sluiten op de L47? Of aansluiten op de Bahnhofstrasse en de B53 zodat verkeer uit Schweiz en Ehrang niet meer via het centrum hoeft te rijden om de A1 op te kunnen?

https://www.google.com/maps/@49.834999, ... a=!3m1!1e3

IQ[]
expressweg
Berichten: 4331
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 20:35
Locatie: Maaseik (België)
Contacteer:

Re: [SNUP] Sporen van nooit uitgevoerde plannen in Duitsland

Bericht door IQ[] » di 31 mei 2022, 7:15

^^ zal waarschijnlijk samenhangen met de plannen die er ooit waren voor een alternatief voor de doorgetrokken A64.

Pino
4x3 autosnelweg
Berichten: 21916
Lid geworden op: ma 28 feb 2005, 9:17
Locatie: Sesamstraat
Contacteer:

Re: [SNUP] Sporen van nooit uitgevoerde plannen in Duitsland

Bericht door Pino » di 31 mei 2022, 9:58

Chris schreef: wo 25 mei 2022, 16:10 Het lijkt er op dat er oorspronkelijk plannen waren voor een betere B51 tussen Prüm en Bitburg, maar dat dit plan overbodig werd door de bouw van de A60. Dat stuk A60 is in 1985 geopend.
Ik vind dit wel een fascinerend verhaal. Want over welke E42 hebben ze het hier? "De E42 ging niet door, want ze bouwden de A60" klinkt wat paradoxaal, want dat zijn tegenwoordig dezelfde wegen. Maar in de oude E-nummering was de E42 ... de weg van Köln naar Luxembourg.

Dit is dus de huidige E29, en dan roept dat feitelijk de vraag op of de hele A1 Euskirchen-Trier wellicht eerder hier gedacht was voordat men uitkwam op het uiteindelijke (deels nog in aanbouw zijnde) tracé Euskirchen-Dreieck Vulkaneifel-Trier. Ik vind het bepaald niet ondenkbaar dat men vanaf Köln/Euskirchen heeft nagedacht over een veel westelijker tracé dan wat de A1 nu uiteindelijk gaat worden. Het had een veel dichterbevolkt deel van de Eifel bediend, en had de luchtmachtbases in deze buurt sneller aangebonden met de regio Rhein-Ruhr. De uiteindelijke A1 Euskirchen-Dreieck Vulkaneifel-Trier vind ik eerlijk gezegd maar een onlogisch tracé, wat me vooral het idee geeft dat ze het aantal kilometers nieuwbouw minimaal wilden houden. En dat zal dan wellicht het einde zijn geweest van deze plannen nabij Prüm.

Dat de bouw van de moderne A60 het einde was van deze SNUP, voelt eerlijk gezegd wat paradoxaal. De moderne A60 is namelijk relatief laat uit een hoge hoed komen rollen als een bruikbare oost-west-verbinding van België naar Zuid-Duitsland. Het tracé daarvan zou dan toch vermoedelijk zijn gecombineerd met de B51-nieuwbouw door de Schönecker Schweiz: vanaf de grens noordelijk langs Prüm, dan over de nieuwbouw, en dan in de buurt van de huidige afrit Bitburg weer de splitsing tussen de route naar Trier en die naar Frankfurt. Zelfs als de E29 al was afgevoerd, had men dan tenminste nog de kunstwerken kunnen gebruiken voor de A60. Maar ik denk dan eerder dat duidelijk was dat daar niets meer gerealiseerd zou kunnen worden, mogelijk door natuurbeschermings-gedachten, en dat men dus op zoek moest naar een ander tracé voor de A60. Wat het huidige tracé is geworden.

Gebruikersavatar
Coen Tunnel
Voorzitter
Berichten: 32134
Lid geworden op: di 26 apr 2005, 11:39
Locatie: Aan de 🅰2️⃣8️⃣

Re: [SNUP] Sporen van nooit uitgevoerde plannen in Duitsland

Bericht door Coen Tunnel » di 31 mei 2022, 10:14

Pino schreef: di 31 mei 2022, 9:58De uiteindelijke A1 Euskirchen-Dreieck Vulkaneifel-Trier vind ik eerlijk gezegd maar een onlogisch tracé, wat me vooral het idee geeft dat ze het aantal kilometers nieuwbouw minimaal wilden houden. En dat zal dan wellicht het einde zijn geweest van deze plannen nabij Prüm.
De A1 tussen Euskirchen en Dreieck Vulkaneifel vind ik gepland op het huidige tracé al terug op kaarten uit 1974. En ik vraag me af of er in een eerdere fase, dan moeten we het al bijna over de jaren '60 hebben, aan een radicaal ander tracé werd gedacht.

Op kaarten van rond 1980 zie ik wel een upgrade van de B51 gepland, die ook grotendeels daadwerkelijk is uitgevoerd, met rondwegen om Blankenheim en Stadtkyll. Ik dacht misschien dat dat 2x2-gedeelte rond Stadtkyll nog kon duiden op oudere plannen rond het verloop van de A1, maar het is beduidend nieuwer, op dat moment was het tracé van de A1 naar Dreieck Vulkaneifel al vastgelegd. Dat het vijftig jaar later nog steeds niet helemaal gereed is, is natuurlijk een ander verhaal.

Op die kaart uit 1980 staat ook een gepland tracé tussen het gedeeltelijk voltooide klaverblad oosten van Prüm en het klaverblad met de A60 bij Bitburg. Dat is wel duidelijk gesneuveld door de A60, maar met de A1 heeft dat niks meer te maken.

De betreffende kaart uit 1980:

Afbeelding

Pino
4x3 autosnelweg
Berichten: 21916
Lid geworden op: ma 28 feb 2005, 9:17
Locatie: Sesamstraat
Contacteer:

Re: [SNUP] Sporen van nooit uitgevoerde plannen in Duitsland

Bericht door Pino » di 31 mei 2022, 11:23

De E42 in planning was zo te zien ook een enkelbaans weg, geen snelweg. Dat verklaart wat: een A60 en een E42 hier vlak parallel aan elkaar, beide als snelweg, had verrekt weinig toegevoegde waarde gehad.

HollandandJasper
dorpsstraat
Berichten: 234
Lid geworden op: ma 13 jun 2011, 20:52
Locatie: Sassenheim

Re: [SNUP] Sporen van nooit uitgevoerde plannen in Duitsland

Bericht door HollandandJasper » za 04 jun 2022, 13:04

Rondweg voor B3 bij Celle. Verkeer op de B3 moet nu door het centrum van Celle rijden. Sinds de jaren 80 zijn er plannen voor een bypass voor Celle, waarbij verkeer met een boog ten oosten van Celle langs het centrum kan rijden, om ter hoogte van Gross Hehlen weer op de B3 aan te sluiten. Op Google Maps kan je goed zien dat er gewerkt wordt aan een brug over de B214.
https://www.google.com/maps/@52.6036493 ... !1e3?hl=de

De L679 komt abrupt ten einden ter hoogte van Unna. De L679 was vroeger de A443, en zou door moeten lopen om aan te sluiten op de A2 bij Lerche. De A443 was een snelweg plan uit de jaren 70 en 80 voor een verbinding tussen Iserlohn en de A42 (die nooit is afgemaakt).

https://www.google.com/maps/@51.53232,7 ... !1e3?hl=de

Beide traces staan ingesteld in mijn Opel Euro Atlas die in 1983 is uitgegeven.

verfmeer95
expressweg
Berichten: 3549
Lid geworden op: wo 31 jul 2013, 19:37

Re: [SNUP] Sporen van nooit uitgevoerde plannen in Duitsland

Bericht door verfmeer95 » za 04 jun 2022, 14:24

Die B3 wordt as we speak gebouwd, en is dus geen SNUP. Het heeft, zoals wel vaker in Duitsland, nogal lang geduurd voordat geplande wegen ook echt in uitvoering gingen:
GuteFahrt schreef: zo 17 nov 2019, 16:46
Chris schreef: do 20 jun 2013, 20:05 B3 Celle, Niedersachsen

Vandaag is de tweede fase van de rondweg van Celle opengesteld, een kleine stad even ten noordoosten van Hannover. Het gaat om het deel vanaf de B3 tot de B214 en is ruim 3 kilometer lang. De aanleg kostte € 20 miljoen. De nieuwe weg is ongelijkvloers en met 2+1 uitgebouwd.

Afbeelding

Bij de openstelling was ook een protest om de derde fase snel aan te leggen:
Afbeelding

Het volledige uitbouwplan:
Afbeelding
Gisteren was de symbolische start voor de bouw van het middendeel:

https://www.cellesche-zeitung.de/Celle/ ... itergebaut

Afbeelding

Wanneer het klaar moet zijn staat er niet bij, wel dat het Rijk er 92 miljoen euro in investeert. Aan de noordkant van Celle is ook nog een omlegging rond Groß Hehlen gepland:

Afbeelding

HollandandJasper
dorpsstraat
Berichten: 234
Lid geworden op: ma 13 jun 2011, 20:52
Locatie: Sassenheim

Re: [SNUP] Sporen van nooit uitgevoerde plannen in Duitsland

Bericht door HollandandJasper » wo 29 jun 2022, 18:11

De B236 (oorspronkelijk bedoelt als A441), is een noord-zuid verbinding in het Roergebied. Aan de noordkant eindigt de weg vrij abrupt bij Brambauer. Op Google Maps ligt een stukje bos, precies op de plek waar de B236 naar links aftakt. Misschien fantaseer ik, maar het doet vermoeden dat er plannen waren om de B236/A441 te verlengen richting Olfen en Waltrop.

http://www.autobahnatlas-online.de/A441alt.htm Hier staat dat er een aansluiting gepland was met de A40 bij Brambauer (knooppunt Brambauer), echter komt de A40 hier niet in de buurt. Ik word hier niet echt wijzer van. Iemand die hier meer vanaf weet?

https://www.google.com/maps/@51.591729, ... a=!3m1!1e3

Gebruikersavatar
Coen Tunnel
Voorzitter
Berichten: 32134
Lid geworden op: di 26 apr 2005, 11:39
Locatie: Aan de 🅰2️⃣8️⃣

Re: [SNUP] Sporen van nooit uitgevoerde plannen in Duitsland

Bericht door Coen Tunnel » vr 01 jul 2022, 22:30

^^ Tip: klik op die A40 en je ziet een oude A40-planning.

HollandandJasper
dorpsstraat
Berichten: 234
Lid geworden op: ma 13 jun 2011, 20:52
Locatie: Sassenheim

Re: [SNUP] Sporen van nooit uitgevoerde plannen in Duitsland

Bericht door HollandandJasper » ma 04 jul 2022, 22:08

Coen Tunnel schreef: vr 01 jul 2022, 22:30 ^^ Tip: klik op die A40 en je ziet een oude A40-planning.
Ah, was mij niet duidelijk. Na enige zoekwerk het volgende gevonden:
Dit betreft een andere A40 (noordelijk van de A42 en de A2).

ThatPCDude
zandpaadje
Berichten: 8
Lid geworden op: do 04 jul 2019, 17:58

Re: [SNUP] Sporen van nooit uitgevoerde plannen in Duitsland

Bericht door ThatPCDude » za 16 jul 2022, 12:06

Ik weet niet of deze al eerder voorbij gekomen is, maar tussen afritten Gelsenkirchen-Hassel en Gelsenkirchen-Scholven in de A 52 zit een opvallend grote hoeveelheid ruimte tussen de rijbanen, alsof er iets tussendoor gelopen zou moeten hebben.
Zie https://www.openstreetmap.org/#map=16/51.5954/7.0361
Bordjes, bordjes en nog eens bordjes. Beter kan het niet!

IQ[]
expressweg
Berichten: 4331
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 20:35
Locatie: Maaseik (België)
Contacteer:

Re: [SNUP] Sporen van nooit uitgevoerde plannen in Duitsland

Bericht door IQ[] » za 16 jul 2022, 12:35

^^ Volgens de Autobahn Atlas had hier de A41 aan moeten sluiten.

http://www.autobahnatlas-online.de/

HollandandJasper
dorpsstraat
Berichten: 234
Lid geworden op: ma 13 jun 2011, 20:52
Locatie: Sassenheim

Re: [SNUP] Sporen van nooit uitgevoerde plannen in Duitsland

Bericht door HollandandJasper » zo 24 jul 2022, 12:50

ThatPCDude schreef: za 16 jul 2022, 12:06 Ik weet niet of deze al eerder voorbij gekomen is, maar tussen afritten Gelsenkirchen-Hassel en Gelsenkirchen-Scholven in de A 52 zit een opvallend grote hoeveelheid ruimte tussen de rijbanen, alsof er iets tussendoor gelopen zou moeten hebben.
Zie https://www.openstreetmap.org/#map=16/51.5954/7.0361
Hier zou de A41 lopen, in de jaren 70 gepland als een autobahn. De snelweg had een noord-zuidroute moeten vormen door het Ruhrgebied, vanaf de A31 bij Rhade via Gelsenkirchen, Essen en Bochum naar de A43 bij Sprockhövel. De geplande lengte was circa 50 kilometer. Bij Leithe stoppen de aanwijzingen.

Bijgevoegd een linkje naar het trace: https://www.google.com/maps/d/viewer?mi ... mAg6mog3ho

henmar
polderweggetje
Berichten: 43
Lid geworden op: vr 05 aug 2005, 23:30
Locatie: Frankfurt am Main, Duitsland
Contacteer:

Re: [SNUP] Sporen van nooit uitgevoerde plannen in Duitsland

Bericht door henmar » di 09 aug 2022, 13:40

IQ[] schreef: za 16 jul 2022, 12:35 ^^ Volgens de Autobahn Atlas had hier de A41 aan moeten sluiten.

http://www.autobahnatlas-online.de/
Nauwkeurige kaart: http://www.autobahn-online.de/ehem/a41.html

HollandandJasper
dorpsstraat
Berichten: 234
Lid geworden op: ma 13 jun 2011, 20:52
Locatie: Sassenheim

Re: [SNUP] Sporen van nooit uitgevoerde plannen in Duitsland

Bericht door HollandandJasper » wo 10 aug 2022, 14:34

henmar schreef: di 09 aug 2022, 13:40
IQ[] schreef: za 16 jul 2022, 12:35 ^^ Volgens de Autobahn Atlas had hier de A41 aan moeten sluiten.

http://www.autobahnatlas-online.de/
Nauwkeurige kaart: http://www.autobahn-online.de/ehem/a41.html
Jammer dat bij Leithe de sporen vervagen, ben wel benieuwd hoe precies het tracé zou lopen. Heb op Google Maps geen sporen kunnen vinden.

Jeff
expressweg
Berichten: 3014
Lid geworden op: za 12 mei 2018, 10:48

Re: [SNUP] Sporen van nooit uitgevoerde plannen in Duitsland

Bericht door Jeff » zo 14 aug 2022, 21:10

De B57 & L443 in Krefeld ziet eruit alsof er meer was. Ik heb het dan over het gedeelte tussen de BAB44 en de BAB57
OSM: https://www.openstreetmap.org/#map=14/51.3104/6.5694

marcel
2x2 autosnelweg
Berichten: 5460
Lid geworden op: ma 07 mar 2005, 14:15
Locatie: Adliswil CH
Contacteer:

Re: [SNUP] Sporen van nooit uitgevoerde plannen in Duitsland

Bericht door marcel » zo 14 aug 2022, 22:14

Ik heb dit ooit op een kaart als de A524 gezien. Ik weet niet hoever die dan had moeten doorlopen.

HollandandJasper
dorpsstraat
Berichten: 234
Lid geworden op: ma 13 jun 2011, 20:52
Locatie: Sassenheim

Re: [SNUP] Sporen van nooit uitgevoerde plannen in Duitsland

Bericht door HollandandJasper » vr 02 sep 2022, 20:48

Naar aanleiding van mijn eerdere post over de GTI's en SNUP's van Nederland en België, hierbij de versie voor Duitsland (en onder andere Zwitserland en Oostenrijk). Voor Oostenrijk heb ik nog niet echt iets kunnen vinden, maar er zijn vast wel genoeg SNUP's waar ik nog niet bekend mee ben.

Bronnen zijn nagenoeg hetzelfde, voornamelijk dit forum en wegenwiki + losse inzendingen.

Ook hier weer: mochten jullie input hebben, dan hoor ik het graag. Zodoende kan ik het een en ander aanpassen indien er genoeg bewijs is dat mijn input foutief is. Bij voorbaat excuus :)

Veel lees en kijkplezier!

Link naar Google Maps: https://www.google.com/maps/d/u/1/edit? ... 8c4bPB1xM&

Plaats reactie