Dit is een gevolg van het overschrijven van de navigatie-instructie (voor de ingewijden, hier is een permalink naar een voorbeeld). Sowieso lijkt me dat geen goede keuze omdat je die tekst maar zeer moeilijk vertaald gaat krijgen in andere talen. Ook lijkt het me logischer dat je geen instructie geeft als je geen actie hoeft te ondernemen. Dus dat de rijstrookaanduiding wel getoond wordt in de app, maar dat je er geen hoorbare melding van krijgt.boe! schreef: ↑ma 06 dec 2021, 12:41[...] Er is nu een variant op die laatste zin bij het splitspunt: "Blijf op de A12 richting Den Haag, Utrecht."
Die zin wordt echter (ten onrechte) overgenomen in de vooraankondiging(en) en dan krijg je nogal kromme zinnen:
"Over 1,5 kilometer; ga rechtdoor; gebruik de twee linkerrijstroken naar blijf op de A12 richting Den Haag, Utrecht, Rotterdam, Eindhoven".
En enkele minuten daarvoor: "Ga rechtdoor gedurende 4 minuten tot aan blijf op de A12 richting Den Haag, Utrecht."
Het stukje 'blijf op de' moet hier worden weggelaten.
Op zich is dit iets in Nederland, dus ik ga me niet uitspreken over wat er moet gebeuren. Maar ik zal het wel bij hen melden (als ze het al niet intern aan het bespreken zijn