Ik had niet waarschijnlijk moeten zeggen?Attietattie schreef: ↑wo 11 mei 2022, 8:17Oeh, ik had m bijna willen liken. Tot ik je laatste zin las. So close!
![]()

Moderator: Moderatoren
Ik had niet waarschijnlijk moeten zeggen?Attietattie schreef: ↑wo 11 mei 2022, 8:17Oeh, ik had m bijna willen liken. Tot ik je laatste zin las. So close!
![]()
Veelal zijn niet de beleids- en/of uitvoeringsmensen de dader maar de politiek zelf als ook het fenomeen 'participatie', welke uiteraard weer nauw met elkaar verweven zijn. Je kan als "gemeentefiguur" hoog en laag springen, met een stapel richtlijnen zwaaien, je smeekbedes onderbouwen met rapporten, studies, best practices etc., als meneer of mevrouw de wethouder iets wil dat is het ja en amen en gij zult doen.
De term "gemeente figuren" koos ik bewust. Ik snap best dat er ook kundige mensen zijn en dat er experts overruled worden door "gemeente figuren." En dan wil ik ook nog bgeloven dat dat allemaal de beste bedoelingen zijn.Wouter N14 schreef: ↑wo 11 mei 2022, 18:38 Veelal zijn niet de beleids- en/of uitvoeringsmensen de dader maar de politiek zelf als ook het fenomeen 'participatie', welke uiteraard weer nauw met elkaar verweven zijn. Je kan als "gemeentefiguur" hoog en laag springen, met een stapel richtlijnen zwaaien, je smeekbedes onderbouwen met rapporten, studies, best practices etc., als meneer of mevrouw de wethouder iets wil dat is het ja en amen en gij zult doen.
Daar is m.i. zeer dringend behoefte aan ja. Maar het aantal vakinhoudelijke mensen is ernstig klein dus het probleem is nog veel basaler.
Dit is mij ook wel eens opgevallen bij sommige onderdelen van de beheer openbare ruimte, wegontwerp, bewegwijzering, etc. Soms zijn het blijkbaar maar een paar mensen die het beleid voor heel Nederland maken omdat er bijna niemand echt expert is op zo'n vakgebied. Wellicht ook een reden dat zo'n bordenfabrikant weg komt met het massaal verkopen van verkeersborden die helemaal niet in het RVV voorkomen, zoals die komborden.Wouter N14 schreef: ↑wo 11 mei 2022, 20:16 Maar het aantal vakinhoudelijke mensen is ernstig klein dus het probleem is nog veel basaler.
Volgens mij speelt dit door de hele maatschappij wel. Alles moet worden overgereguleerd, dichtgetimmerd en vooral niet buiten de lijntjes kleuren.Chris schreef: ↑wo 11 mei 2022, 20:27 Misschien is dit ook wel een probleem van de opleidingen, dat het vak verkeerstechniek > verkeerskunde > mobiliteit te algemeen is geworden of te veel naar urban design is gaan neigen.
Je ziet dit ook wel bij Rijkswaterstaat, waar de hogere functies vroeger echt civiel ingenieurs waren zijn dat tegenwoordig steeds meer de carrière managementhoppers. Misschien speelt dat in het ministerie ook wel.
Zal je net die ene Engelsman hebben ... Gelukkig is de mobiele fietsenmaker dichtbij.
Ik ken het alleen van uit Spijkenisse, die heb ik vorig jaar op de foto gezet.
Ligt er een trottoir in 2 verschillende kleuren of ligt er een fietspad in 2 verschillende kleuren? Volgens mij ziet een kleurenblinde hier gewoon 1 grijs vlak.
Als er een trottoir ligt, waarom zou het dan beter zijn? Bovendien, wat is een driehoek? Ik denk dat je