Boete trajectcontrole E19

Bespreek hier alles over wegen en verkeer in België

Moderator: Moderatoren

Cornalius21
zandpaadje
Berichten: 8
Lid geworden op: vr 27 mei 2022, 20:08

Boete trajectcontrole E19

Bericht door Cornalius21 » vr 27 mei 2022, 20:12

Beste forumleden

Ik ben een 22 jarige die eerste keer naar Parijs ging via Belgie , Antwerpen - Breda E19. Mn internet kapte ermee op de grensovergang voor fftjes, toen het werkte belandde ik in de trajectcontrole (volgens Flitsmeister)waar ik al met ong 158 per uur ging rijden.

Toen ik op internet keek naar de boetes werd het mij nier echt duidelijk. Kan iemand mij vertellen of ik mijn rijbewijs kwijt ben? Het is uiteraard een 120 weg. Ik ben al terug in NL maar ik wil toch graag weten of ze hiervoor mijn rijbewijs kunnen vragen
Ik hoor het graag en dit zal uiteraard nooit meer gebeuren…

Jeff
expressweg
Berichten: 3029
Lid geworden op: za 12 mei 2018, 10:48

Re: Boete trajectcontrole E19

Bericht door Jeff » vr 27 mei 2022, 20:44

Snelheidsovertredingen boven de 30km/h (na correctie) worden door het Openbaar Ministerie behandeld. Het kan dus zijn dat je moet voorkomen (gebeurt in BE sneller dan in NL)

Qua kwijt zijn: je zal dus moeten afwachten

Verder een tip:
Zowel de A12 (Zandvliet - Ekeren/Antwerpen-Haven) als de E19 (Meer - Brecht) hebben een trajectcontrole.

Davy
expressweg
Berichten: 4618
Lid geworden op: vr 11 sep 2009, 3:06
Locatie: Aardenburg (Zeeuws-Vlaanderen)

Re: Boete trajectcontrole E19

Bericht door Davy » vr 27 mei 2022, 20:49

Het is op dat vlak op het randje: bij 158 op de teller zal het een boete zijn want je zal na correctie onder die 30 te hard uitkomen. Als het 158 GPS/gemeten is zal het net kantje boord zijn voor eventuele dagvaarding.

Cornalius21
zandpaadje
Berichten: 8
Lid geworden op: vr 27 mei 2022, 20:08

Re: Boete trajectcontrole E19

Bericht door Cornalius21 » vr 27 mei 2022, 21:01

Jeff schreef: vr 27 mei 2022, 20:44 Snelheidsovertredingen boven de 30km/h (na correctie) worden door het Openbaar Ministerie behandeld. Het kan dus zijn dat je moet voorkomen (gebeurt in BE sneller dan in NL)

Qua kwijt zijn: je zal dus moeten afwachten

Verder een tip:
Zowel de A12 (Zandvliet - Ekeren/Antwerpen-Haven) als de E19 (Meer - Brecht) hebben een trajectcontrole.
Bedankt voor de tip. Dit zal niet meer weer gebeuren(lesje geleerd) alleen zou het heel jammer zijn als ze mijn rijbewijs gaan invorderen want ik kan absoluut niet naar de dagvaarding en/of mn rijbewijs kwijt
Davy schreef: vr 27 mei 2022, 20:49 Het is op dat vlak op het randje: bij 158 op de teller zal het een boete zijn want je zal na correctie onder die 30 te hard uitkomen. Als het 158 GPS/gemeten is zal het net kantje boord zijn voor eventuele dagvaarding.
Ik hoop dan heel erg dat ik niet harder dan 158 heb gereden… dankjewel!

Davy
expressweg
Berichten: 4618
Lid geworden op: vr 11 sep 2009, 3:06
Locatie: Aardenburg (Zeeuws-Vlaanderen)

Re: Boete trajectcontrole E19

Bericht door Davy » vr 27 mei 2022, 21:11

Invorderen kunnen ze trouwens niet bij een dagvaarding (alleen als je ter plekke wordt staandegehouden) denk ik als je Nederlands ingezetene bent met een Nederlands rijbewijs. Wel kan je een rijverbod krijgen in België.

Gebruikersavatar
Snelwegfreak
Hoofdmoderator
Berichten: 18067
Lid geworden op: do 21 sep 2006, 16:02

Re: Boete trajectcontrole E19

Bericht door Snelwegfreak » vr 27 mei 2022, 21:17

Cornalius21 schreef: vr 27 mei 2022, 21:01 alleen zou het heel jammer zijn als ze mijn rijbewijs gaan invorderen want ik kan absoluut niet naar de dagvaarding en/of mn rijbewijs kwijt
Het is natuurlijk een enorme dooddoener, maar daar had je dan op voorhand over moeten nadenken ;)
Enne gojje mins blieft altied leave.

waldo79
4x3 autosnelweg
Berichten: 20587
Lid geworden op: do 05 mei 2005, 10:28
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: Boete trajectcontrole E19

Bericht door waldo79 » vr 27 mei 2022, 21:21

Oprecht vervelend dat je gesnapt bent in detrajectcontrole. Maar ik mis de relatie tussen de uitval van de internetverbinding en de snelheidsovertreding. Met 158 ga je toch stukken sneller dan de rest van het verkeer. Dit had je kunnen opvallen :x

Cornalius21
zandpaadje
Berichten: 8
Lid geworden op: vr 27 mei 2022, 20:08

Re: Boete trajectcontrole E19

Bericht door Cornalius21 » vr 27 mei 2022, 21:22

Davy schreef: vr 27 mei 2022, 21:11 Invorderen kunnen ze trouwens niet bij een dagvaarding (alleen als je ter plekke wordt staandegehouden) denk ik als je Nederlands ingezetene bent met een Nederlands rijbewijs. Wel kan je een rijverbod krijgen in België.
Goed om te weten, dankjewel! Ik hoop zo erg dat het met de correctie onder 150 blijft en ik er vanaf kom zonder dagvaarding + rijontzegging. Auto staat ook op mn moeder haar naam..

Laat dit een lesje voor mij zijn dat ik nooit meer zo rij bij wegen waar ik nooit eerder ben geweest…

Cornalius21
zandpaadje
Berichten: 8
Lid geworden op: vr 27 mei 2022, 20:08

Re: Boete trajectcontrole E19

Bericht door Cornalius21 » vr 27 mei 2022, 21:23

waldo79 schreef: vr 27 mei 2022, 21:21 Oprecht vervelend dat je gesnapt bent in detrajectcontrole. Maar ik mis de relatie tussen de uitval van de internetverbinding en de snelheidsovertreding. Met 158 ga je toch stukken sneller dan de rest van het verkeer. Dit had je kunnen opvallen :x
Het was in de nacht rond 2 uur dus weg was helemaal leeg. Een vrachtwagen chauffeur scheen grootlicht, toen pas gingen mn hersenen rinkelen en vlak daarna werkte mijn internet weer..

waldo79
4x3 autosnelweg
Berichten: 20587
Lid geworden op: do 05 mei 2005, 10:28
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: Boete trajectcontrole E19

Bericht door waldo79 » vr 27 mei 2022, 21:40

Het zal wel aan mij liggen, maar de relatie met het uitvallen van het internet ontgaat me. Er zit toch een teller in de auto?

Davy
expressweg
Berichten: 4618
Lid geworden op: vr 11 sep 2009, 3:06
Locatie: Aardenburg (Zeeuws-Vlaanderen)

Re: Boete trajectcontrole E19

Bericht door Davy » vr 27 mei 2022, 21:43

Ik denk voor het gebruik van een flitsapp.

Jeff
expressweg
Berichten: 3029
Lid geworden op: za 12 mei 2018, 10:48

Re: Boete trajectcontrole E19

Bericht door Jeff » vr 27 mei 2022, 22:10

Ik kan 'm wel uitleggen:
Je bent in Parijs geweest, eigenlijk later vertrokken dan wenselijk (rijmoment: late avond, dus na 22.00) dus je besluit serieus stevig door te rijden. Om het tempo er goed in te kunnen houden zonder teveel gekkigheid aan boetes heb je dus Flitsmeister/Waze/<vul in> aanstaan op je telefoon en bij elke waarschuwingsbeep ga je van het gas af.

Zodra dat vervelende moment gepasseerd is, hup gas erop.
------------

Goed praten doe ik het niet, maar TopicStarter snapt ie dat fout zit. Die boodschap is al overgekomen, dus extra "natrappen" is niet nodig.
Wellicht is het voor TopicStarter handig om de volgende keer een event in Hannover te plannen. Met 170 a 180 km/h doorkachelen op de BAB2 kijkt niemand raar van op

Gebruikersavatar
Alfa
2x4 autosnelweg
Berichten: 10324
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 20:54

Re: Boete trajectcontrole E19

Bericht door Alfa » vr 27 mei 2022, 22:12

In België (of toch zeker in Vlaanderen) staan er tegenwoordig zoveel flitscamera's en trajectcontrole dat je eigenlijk best niet te snel rijdt. Je kan je dat enkel nog permitteren op trajecten die je goed kent en waar je de camera's weet staan. En zelfs daar kan je nog altijd slachtoffer zijn van mobiele camera's. Zo reed ik vorige week op de N31 in Brugge, daar zijn ze bezig met geluidsschermen te plaatsen. Op de N31 zelf hebben die werken echter geen invloed, echter is de snelheid beperkt tot 50 per uur, wat ik persoonlijk enorm overdreven vind. In het terugrijden zag ik dat er zo'n superflitspaal geplaatst is. In het terugrijden reed ik maar zo'n 58 op de teller, dus dat zal wel geen boete opleveren. Ik maak me echter meer zorgen over de heenrit, ik weet dat die superflitspalen ook de overzijde kunnen flitsen. Bij de N31 heb ik wel gelezen dat er de zaterdag tot zondagmiddag asfalteringswerken bezig waren die het aantal rijstroken naar 1 terugbrachten, in die omstandigheden kan ik me een snelheidsbeperking naar 50 en een superplitspaal nog voorstellen, maar de zondagmiddag waren die werken gedaan en waren er terug twee rijvakken beschikbaar en was er ook niemand meer aan het werk. Toch was er nog steeds een snelheidsbeperking van 50 en dus die flitspaal. Enfin, dit maar om te zeggen dat je nergens veilig bent en je zelfs slachtoffer kunt worden van flitspalen aan de overkant van de weg.

Cornalius21
zandpaadje
Berichten: 8
Lid geworden op: vr 27 mei 2022, 20:08

Re: Boete trajectcontrole E19

Bericht door Cornalius21 » vr 27 mei 2022, 22:16

Jeff schreef: vr 27 mei 2022, 22:10 Ik kan 'm wel uitleggen:
Je bent in Parijs geweest, eigenlijk later vertrokken dan wenselijk (rijmoment: late avond, dus na 22.00) dus je besluit serieus stevig door te rijden. Om het tempo er goed in te kunnen houden zonder teveel gekkigheid aan boetes heb je dus Flitsmeister/Waze/<vul in> aanstaan op je telefoon en bij elke waarschuwingsbeep ga je van het gas af.

Zodra dat vervelende moment gepasseerd is, hup gas erop.
------------

Goed praten doe ik het niet, maar TopicStarter snapt ie dat fout zit. Die boodschap is al overgekomen, dus extra "natrappen" is niet nodig.
Wellicht is het voor TopicStarter handig om de volgende keer een event in Hannover te plannen. Met 170 a 180 km/h doorkachelen op de BAB2 kijkt niemand raar van op
Dit. Inderdaad. Ik ga iig lange tijd niet naar Frankrijk/Belgie

Het is ook absoluut mijn fout, zeker weten. ik probeer alleen te begrijpen wat mij tr wachten staat en dat ik heel blij ben als ik er vanaf kom met alleen een geldboete.

Groetjes

Cornalius21
zandpaadje
Berichten: 8
Lid geworden op: vr 27 mei 2022, 20:08

Re: Boete trajectcontrole E19

Bericht door Cornalius21 » vr 27 mei 2022, 22:18

Alfa schreef: vr 27 mei 2022, 22:12 In België (of toch zeker in Vlaanderen) staan er tegenwoordig zoveel flitscamera's en trajectcontrole dat je eigenlijk best niet te snel rijdt. Je kan je dat enkel nog permitteren op trajecten die je goed kent en waar je de camera's weet staan. En zelfs daar kan je nog altijd slachtoffer zijn van mobiele camera's. Zo reed ik vorige week op de N31 in Brugge, daar zijn ze bezig met geluidsschermen te plaatsen. Op de N31 zelf hebben die werken echter geen invloed, echter is de snelheid beperkt tot 50 per uur, wat ik persoonlijk enorm overdreven vind. In het terugrijden zag ik dat er zo'n superflitspaal geplaatst is. In het terugrijden reed ik maar zo'n 58 op de teller, dus dat zal wel geen boete opleveren. Ik maak me echter meer zorgen over de heenrit, ik weet dat die superflitspalen ook de overzijde kunnen flitsen. Bij de N31 heb ik wel gelezen dat er de zaterdag tot zondagmiddag asfalteringswerken bezig waren die het aantal rijstroken naar 1 terugbrachten, in die omstandigheden kan ik me een snelheidsbeperking naar 50 en een superplitspaal nog voorstellen, maar de zondagmiddag waren die werken gedaan en waren er terug twee rijvakken beschikbaar en was er ook niemand meer aan het werk. Toch was er nog steeds een snelheidsbeperking van 50 en dus die flitspaal. Enfin, dit maar om te zeggen dat je nergens veilig bent en je zelfs slachtoffer kunt worden van flitspalen aan de overkant van de weg.
En ik maar denken dag Nederland zo erg was… echt waar..
Ik reed overigens via de E19

Pino
4x3 autosnelweg
Berichten: 21984
Lid geworden op: ma 28 feb 2005, 9:17
Locatie: Sesamstraat
Contacteer:

Re: Boete trajectcontrole E19

Bericht door Pino » vr 27 mei 2022, 22:23

^^ Helaas, het bord België is allang niet meer het begin van een zone waar je kunt doen wat je wilt. Het bord Wallonië heb ik nog vrij lang kunnen zien als het punt waar gas dieper in mag. Maar zelfs daar moet je nu een beetje gaan opletten. Op weg naar Parijs trajectcontrole bij Mons, op weg naar Luxemburg bij Namur. Routes over Luik zijn er wat geschikter voor, maar daar ben je ook bepaald niet immuun.

Gebruikersavatar
duikgek89
2x3 autosnelweg
Berichten: 7679
Lid geworden op: ma 23 jul 2007, 15:31

Re: Boete trajectcontrole E19

Bericht door duikgek89 » vr 27 mei 2022, 23:17

Heb je al post gehad?
Flitsmeister is buiten NL niet bepaald accuraat, misschien heb je geluk. Op
http://wegenenverkeer.be/controles/snel ... tcontroles zie ik daar op de E19 net na de grens geen controle.

Gebruikersavatar
Chrysa
autoweg
Berichten: 1837
Lid geworden op: za 17 sep 2011, 21:23
Locatie: Breda NL / Lausanne CH

Re: Boete trajectcontrole E19

Bericht door Chrysa » vr 27 mei 2022, 23:29

Er is een TC de andere kant op, richting Nederland, aldus Flitsmeister en de borden. Richting Antwerpen begint de TC pas bij Brecht.

hneel
autoweg
Berichten: 1079
Lid geworden op: zo 15 mei 2005, 8:46
Locatie: Dinteloord

Re: Boete trajectcontrole E19

Bericht door hneel » vr 27 mei 2022, 23:43

Op diezelfde site zie ik op de A12 ook niks.
Een volk dat leeft bouwt aan zijn toekomst

Gebruikersavatar
Alfa
2x4 autosnelweg
Berichten: 10324
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 20:54

Re: Boete trajectcontrole E19

Bericht door Alfa » vr 27 mei 2022, 23:50


Gebruikersavatar
Thom
verkeersader
Berichten: 553
Lid geworden op: zo 19 jul 2020, 23:12
Locatie: Hulst, Goeree-Overflakke en Rotterdam

Re: Boete trajectcontrole E19

Bericht door Thom » za 28 mei 2022, 0:09

^^ Daar staat de TC van Brecht naar Antwerpen niet op.

Cornalius21
zandpaadje
Berichten: 8
Lid geworden op: vr 27 mei 2022, 20:08

Re: Boete trajectcontrole E19

Bericht door Cornalius21 » za 28 mei 2022, 0:36

duikgek89 schreef: vr 27 mei 2022, 23:17 Heb je al post gehad?
Flitsmeister is buiten NL niet bepaald accuraat, misschien heb je geluk. Op
http://wegenenverkeer.be/controles/snel ... tcontroles zie ik daar op de E19 net na de grens geen controle.
Nog geen post gehad was 2 dagen geleden gebeurd. Ik zie ze daar idd ook niet staan..
hoop dat ik geluk heb maar kan zomaar zij dat het de TC van Brecht naar Antwerpen is.
Thom schreef: za 28 mei 2022, 0:09 ^^ Daar staat de TC van Brecht naar Antwerpen niet op.
Zit er idd dik in dat ik ik de TC van Brecht naar Antwerpen ben gepakt maar weet t niet zeker. Ik gok dat Flitsmeister wel heeft kunnen meten welke richting ik reed. Ook omdat ik snel reed kan t zijn dat ik heel snel bij Brecht aan kwam. Het is iig heel spannend. Ik houd jullie sws op de hoogte zodra ik post heb.

Gebruikersavatar
Willem
2x4 autosnelweg
Berichten: 10948
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:46
Locatie: Delft

Re: Boete trajectcontrole E19

Bericht door Willem » za 28 mei 2022, 3:36

Als je gewoon 120 a 130 op de teller rijdt is er niets aan de hand.
Meestal rijden er zoveel vrachtwagens op de E19 in de Noorderkempen dat door alle Nederlanders die ook in België stug met 100 vrachtwagens gaan inhalen (immers is in Nederland overdag de Vmax 100. Dus ook buiten Nederland doe ik dat....) het vrijwel onmogelijk is om een gemiddelde boven de 120 te halen.

Overigens reed ik gisteravond op de E19 tussen Brussel en Antwerpen op enige afstand achter een politiebusje aan. De meeste mensen reden zeg 130 a 135 op de teller. Achter die politie aan dus.
Als die politie iemand net iets te snel vond rijden, of net iets te vaak zonder richting aan te geven van rijstrook wisselde, gaven ze dat met gele of blauwe signalen aan.
Tegelijk hebben ze dat hele stuk niemand aan de kant gezet om te bekeuren.

Om eerlijk te zijn vond ik dat heel net gedrag van de Belgische politie. Niet direct iemand bekeuren die op een heel rustige avond wat harder rijdt.
Maar wel met lichtsignalen waarschuwen als het meer dan een paar kilometer te hard gaat. Of anderszins wat "minder netjes" wordt.

Wat mij betreft :top: :klappen: voor de agenten in dat busje.

Gebruikersavatar
Vinny
4x5 autosnelweg
Berichten: 41385
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 12:52
Locatie: Friesland

Re: Boete trajectcontrole E19

Bericht door Vinny » za 28 mei 2022, 7:34

Pino schreef: vr 27 mei 2022, 22:23 ^^ Helaas, het bord België is allang niet meer het begin van een zone waar je kunt doen wat je wilt. Het bord Wallonië heb ik nog vrij lang kunnen zien als het punt waar gas dieper in mag. Maar zelfs daar moet je nu een beetje gaan opletten. Op weg naar Parijs trajectcontrole bij Mons, op weg naar Luxemburg bij Namur. Routes over Luik zijn er wat geschikter voor, maar daar ben je ook bepaald niet immuun.
In Wallonië staan vaste flitspalen wel aangegeven via bebording, van trajectcontrole weet ik dat zo niet.
Let op: Sarcasmemodus over een lengte van 10 kilometer.

Gebruikersavatar
Km357
2x2 autosnelweg
Berichten: 5376
Lid geworden op: vr 16 okt 2009, 14:51

Re: Boete trajectcontrole E19

Bericht door Km357 » za 28 mei 2022, 8:26

Cornalius21 schreef: vr 27 mei 2022, 22:16
Jeff schreef: vr 27 mei 2022, 22:10 Ik kan 'm wel uitleggen:
Je bent in Parijs geweest, eigenlijk later vertrokken dan wenselijk (rijmoment: late avond, dus na 22.00) dus je besluit serieus stevig door te rijden. Om het tempo er goed in te kunnen houden zonder teveel gekkigheid aan boetes heb je dus Flitsmeister/Waze/<vul in> aanstaan op je telefoon en bij elke waarschuwingsbeep ga je van het gas af.

Zodra dat vervelende moment gepasseerd is, hup gas erop.
------------

Goed praten doe ik het niet, maar TopicStarter snapt ie dat fout zit. Die boodschap is al overgekomen, dus extra "natrappen" is niet nodig.
Wellicht is het voor TopicStarter handig om de volgende keer een event in Hannover te plannen. Met 170 a 180 km/h doorkachelen op de BAB2 kijkt niemand raar van op
Dit. Inderdaad. Ik ga iig lange tijd niet naar Frankrijk/Belgie

Het is ook absoluut mijn fout, zeker weten. ik probeer alleen te begrijpen wat mij tr wachten staat en dat ik heel blij ben als ik er vanaf kom met alleen een geldboete.

Groetjes
Het enigste dat je nu kan doen is het PV afwachten met de boete, als buitenlands kenteken geflitst worden in BE is ook wat anders dan als Belg. De snelheidsboete gaat omhoog per km te snel, dus afhankelijk van de echt gemeten snelheid verlies je meer of minder geld.

Tweede punt, in BE moet de rechter pas verval van recht van sturen uitspreken als men meer dan 40km/h te snel rijdt buiten bebouwde kom, op de autosnelweg is dat dus 161. Daar zit je niet, tenzij je jong bestuurder bent (minder dan 2 jaar officieel rijbewijs), maar van dat laatste weet ik niet of dat ook voor buitenlandse kentekens geldt. Hij kan dat echter wel vanaf meer dan 30km/u te snel, dus vanaf 151.

Momenteel denk ik dat je er met een serieuze geldboete vanaf zal komen, die je binnen de volgende weken mag verwachten.

IQ[]
expressweg
Berichten: 4334
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 20:35
Locatie: Maaseik (België)
Contacteer:

Re: Boete trajectcontrole E19

Bericht door IQ[] » za 28 mei 2022, 10:08

Vinny schreef: za 28 mei 2022, 7:34 In Wallonië staan vaste flitspalen wel aangegeven via bebording, van trajectcontrole weet ik dat zo niet.
De mogelijke trajectcontrole op de E40/E42 Battice - Cheratte staat aangegeven met een bordje met een lengte. Of deze actief is weet ik niet, maar waar vroeger iedereen 135 reed, was dit nu absoluut niet meer het geval. Niet op gegokt ;)

Pino
4x3 autosnelweg
Berichten: 21984
Lid geworden op: ma 28 feb 2005, 9:17
Locatie: Sesamstraat
Contacteer:

Re: Boete trajectcontrole E19

Bericht door Pino » za 28 mei 2022, 12:27

Hier een foto van dat bordje, met (achter paywall) ook een verhaal over de omvang van die bordjes. Wat daar speelt, weet ik niet. Wat ik wel weet, is dat de Waalse bordjes bepaald kleiner plegen te zijn dan Nederlandse en Franse waarschuwingen, alsmede de oudere Waalse bordjes “Radar - zone a risque”
https://lameuse.sudinfo.be/938978/artic ... ifferentes

Inderdaad vraag op zichzelf of alles aan staat wat staat aangekondigd. Ook uit Italië weten we dat de trajectcontroles lang niet altijd aan staan; de mogelijkheid alleen disciplineert al. Zelf heb ik het idee dat mij van eind april nog steeds een boete te wachten staat voor de trajectcontrole tussen de Franse grens en Mons, waar ik na het zien van een waarschuwingsbord zo’n 10 kilometer te hard op de teller ging rijden in afwachting van de flitspaal, toen nog enkele kilometers het besef doordrong dat het een trajectcontrole was waardoor iedereen zo braaf reed. Nog niets van gezien.

Gebruikersavatar
Hajo
2x3 autosnelweg
Berichten: 8661
Lid geworden op: ma 28 feb 2005, 11:17
Locatie: Zeist

Re: Boete trajectcontrole E19

Bericht door Hajo » za 28 mei 2022, 13:46

Chrysa schreef: vr 27 mei 2022, 23:29 Er is een TC de andere kant op, richting Nederland, aldus Flitsmeister en de borden.
Dank voor de tip! :top:

Ben momenteel bezig met een driedaags ommetje en momenteel in Antwerpen voor een wandeling en lunch. Daarna een beetje in de omgeving rondrijden en rond 18.00 - 18.30 uur ergens dineren. In België. 8-)

Gebruikersavatar
Vinny
4x5 autosnelweg
Berichten: 41385
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 12:52
Locatie: Friesland

Re: Boete trajectcontrole E19

Bericht door Vinny » za 28 mei 2022, 13:56

Inderdaad vraag op zichzelf of alles aan staat wat staat aangekondigd. Ook uit Italië weten we dat de trajectcontroles lang niet altijd aan staan; de mogelijkheid alleen disciplineert al. Zelf heb ik het idee dat mij van eind april nog steeds een boete te wachten staat voor de trajectcontrole tussen de Franse grens en Mons, waar ik na het zien van een waarschuwingsbord zo’n 10 kilometer te hard op de teller ging rijden in afwachting van de flitspaal, toen nog enkele kilometers het besef doordrong dat het een trajectcontrole was waardoor iedereen zo braaf reed. Nog niets van gezien
De meeste mensen rijden in een trajectcontrolegebied langzamer dan hoeft. Het gaat natuurlijk ook om de gemiddelde snelheid natuurlijk, dus je kunt best even een vrachtwagen inhalen en wat boven de maximumsnelheid gaan zitten. Ik heb in al die jaren dat ik mijn rijbewijs heb maar zeer sporadisch een snelheidsboete gehad, en dan alleen bij mobiele controlepunten: steeds iets als 108 ipv 100 of 56 ipv 50 (op een weg die totaal niet de indruk gaf dat je binnen de kom reed). Op de Ring-A10 was ik vaak één van de snellere weggebruikers om gewoon in de middenstrook ruimte te laten aan het overige verkeer dat veel in- of uit moet voegen. Dan rijd ik iets van 85-90 op de teller; en nog nooit een bekeuring voor gehad.
Let op: Sarcasmemodus over een lengte van 10 kilometer.

Starlet
stadsweg
Berichten: 397
Lid geworden op: do 02 jun 2011, 13:06
Locatie: Bergen op Zoom

Re: Boete trajectcontrole E19

Bericht door Starlet » ma 30 mei 2022, 8:59

Het valt mij wel op dat in Vlaanderen de trajectcontroles, flitscamera's en roodlichtcamera's in grote getale aanwezig zijn, maar dat het duidelijk aangeven van iets als maximumsnelheid ontbreekt. Op de snelweg is dit anders, maar daarbuiten door de lintbebouwing is het soms een raadsel hoe snel je nu precies mag, wisselend straatbeeld, onduidelijke bebording.
Of soms passeer je een "einde zone-30" bord, maar geen idee waar een "zone-30" bord dan te bekennen is. :s
Achter een Belgisch kenteken aanrijden is geen garantie voor geen boete, zelfs niet als dit een politieauto betreft.

Plaats reactie