Boete trajectcontrole E19

Bespreek hier alles over wegen en verkeer in België

Moderator: Moderatoren

Gebruikersavatar
paolie
expressweg
Berichten: 4100
Lid geworden op: vr 14 nov 2008, 15:58

Re: Boete trajectcontrole E19

Bericht door paolie » di 31 mei 2022, 11:59

Coyote is niet heel erg bekend in Nederland. Heb het eens opgezocht, maar wat is dat duur zeg! 124 euro per jaar voor de app in combinatie met Apple Carplay.
Gebruik zelf de app van Tomtom, inclusief wereldwijde live traffic en fitsmelders en toegang tot Apple Carplay, voor 13 euro per jaar.

Wimpie25
2x2 autosnelweg
Berichten: 6909
Lid geworden op: wo 16 mei 2012, 13:12
Locatie: Aarschot
Contacteer:

Re: Boete trajectcontrole E19

Bericht door Wimpie25 » di 31 mei 2022, 12:11

^^
Coyote is bij ons op de markt gekomen als losse tool die je in de auto moet installeren. Daar hoorde uiteraard een relatief kostelijk abonnement bij. Omdat het in België al zo lang op de markt is, hebben ze hier nog steeds een grote schare trouwe klanten, hoewel er dus genoeg gratis alternatieven zijn. De app biedt trouwens meer aan dan waarschuwingen voor snelheidscontroles, het is een soort van digitale co-piloot die ook waarschuwt voor slechte rijomstandigheden, gevaarlijke bochten, actuele condities en ongevallen. Klinkt vandaag allemaal zo indrukwekkend niet meer maar pakweg tien jaar geleden hadden zij quasi geen concurrentie. Het is de American Express Gold van de rijhulpsystemen.

Met eigenlijk winkels

Afbeelding

Gebruikersavatar
paolie
expressweg
Berichten: 4100
Lid geworden op: vr 14 nov 2008, 15:58

Re: Boete trajectcontrole E19

Bericht door paolie » di 31 mei 2022, 12:25

Wimpie25 schreef: di 31 mei 2022, 12:11 ^^
Coyote is bij ons op de markt gekomen als losse tool die je in de auto moet installeren. Daar hoorde uiteraard een relatief kostelijk abonnement bij. Omdat het in België al zo lang op de markt is, hebben ze hier nog steeds een grote schare trouwe klanten, hoewel er dus genoeg gratis alternatieven zijn. De app biedt trouwens meer aan dan waarschuwingen voor snelheidscontroles, het is een soort van digitale co-piloot die ook waarschuwt voor slechte rijomstandigheden, gevaarlijke bochten, actuele condities en ongevallen.
Eigenlijk exact vergelijkbaar met Tomtom. Ook ooit begonnen als losse tool en inmiddels ook een app die als co-piloot kan functioneren met vergelijkbare waarschuwingen als Coyote. Maar met het verschil dat Nederlanders massaal zijn overgestapt naar de gratis alternatieven (goh ;) ) waardoor Tomtom haar betaalde service voor een sterk gereduceerd tarief aan moet bieden. Ik vind het overigens die 13 euro per jaar meer dan waard, de app van Tomtom vind ik persoonlijk veel prettiger in gebruik en de informatie nauwkeuriger dan bij de gratis varianten.

Wimpie25
2x2 autosnelweg
Berichten: 6909
Lid geworden op: wo 16 mei 2012, 13:12
Locatie: Aarschot
Contacteer:

Re: Boete trajectcontrole E19

Bericht door Wimpie25 » di 31 mei 2022, 13:03

^^
Tom Tom leek mij ooit toch een grote marktleider geweest te zijn op vlak van navigatietoestellen. Coyote is net naar die rol toegegroeid. Alles aan het bedrijf voelt een beetje achterhaald aan, al zijn hun toestellen wel van degelijke kwaliteit.

De app van Tom Tom heb ik gebruikt gehad op een eerdere roadtrip en de kostprijs was het inderdaad meer dan waard. Ook omdat je de app kan gebruiken zonder actieve 4G-verbinding. Cosmetisch gezien ziet het er ook beter uit dan de interface van bv Waze.

hneel
autoweg
Berichten: 1076
Lid geworden op: zo 15 mei 2005, 8:46
Locatie: Dinteloord

Re: Boete trajectcontrole E19

Bericht door hneel » di 31 mei 2022, 13:44

Tja, bij Google Maps kan je ook vantevoren kaarten downloaden. Maar zit je dan ergens waar je geen bereik hebt, dan kan je toch geen route starten. :wall:
Een volk dat leeft bouwt aan zijn toekomst

Gebruikersavatar
captain007
Forumbeheerder
Berichten: 8709
Lid geworden op: di 21 okt 2008, 16:21
Locatie: Beneden-Leeuwen
Contacteer:

Re: Boete trajectcontrole E19

Bericht door captain007 » di 31 mei 2022, 14:03

Wimpie25 schreef: di 31 mei 2022, 13:03 ^^
Tom Tom leek mij ooit toch een grote marktleider geweest te zijn op vlak van navigatietoestellen. Coyote is net naar die rol toegegroeid. Alles aan het bedrijf voelt een beetje achterhaald aan, al zijn hun toestellen wel van degelijke kwaliteit.
TomTom heeft zijn bestaansrecht eigenlijk defacto alleen nog maar door het verkopen van data en leveren van diensten aan wat autofabrikanten voor ingebouwde navigatie. Wat dat betreft is de markt verder opgedroogd. En sinds er Carplay en Android Auto bestaat ziet de toekomst er ook voor de ingebouwde navigatie een stuk minder rooskleurig uit. Als een auto dat heeft, gebruik ik de ingebouwde navigatie eigenlijk nooit (waar ik die anders niet zozeer voor navigatie gebruikte maar vooral om verloop van wegen te zien op de kaart tijdens het rijden).

Attietattie
2x4 autosnelweg
Berichten: 14341
Lid geworden op: ma 04 aug 2008, 15:19
Locatie: Almere

Re: Boete trajectcontrole E19

Bericht door Attietattie » di 31 mei 2022, 15:06

Ik ben geen fan van Android Auto. Ik blijf nog steeds Waze gebruiken op mijn telefoon.
'De beste verkeersdrempel is vriendelijkheid' - Loesje

Steyn_E
autoweg
Berichten: 1431
Lid geworden op: ma 27 dec 2010, 22:40

Re: Boete trajectcontrole E19

Bericht door Steyn_E » di 31 mei 2022, 17:00

Ik kan nu CarPlay gebruiken maar dan kan ik de navi niet op het instrumentenpaneel krijgen. Daarvoor gebruik ik dus de ingebouwde navigatie (TomTom kaarten en live-traffic). Spotify en CarPlay is wel ideaal.

Gebruikersavatar
duikgek89
2x3 autosnelweg
Berichten: 7670
Lid geworden op: ma 23 jul 2007, 15:31

Re: Boete trajectcontrole E19

Bericht door duikgek89 » di 31 mei 2022, 17:15

Wimpie25 schreef: di 31 mei 2022, 12:11 ^^
Coyote is bij ons op de markt gekomen als losse tool die je in de auto moet installeren. Daar hoorde uiteraard een relatief kostelijk abonnement bij. Omdat het in België al zo lang op de markt is, hebben ze hier nog steeds een grote schare trouwe klanten, hoewel er dus genoeg gratis alternatieven zijn. De app biedt trouwens meer aan dan waarschuwingen voor snelheidscontroles, het is een soort van digitale co-piloot die ook waarschuwt voor slechte rijomstandigheden, gevaarlijke bochten, actuele condities en ongevallen. Klinkt vandaag allemaal zo indrukwekkend niet meer maar pakweg tien jaar geleden hadden zij quasi geen concurrentie. Het is de American Express Gold van de rijhulpsystemen.

Met eigenlijk winkels

Afbeelding
In principe is het gewoon een betaalde Flitsmeister, die heeft die meldingen ook. Wat dat betreft zou het niet onlogisch zijn als iedereen daarop zou overstappen.

Echter, Waze kent die meldingen ook. Nog beter dus dat iedereen wereldwijd op Waze overstapt.

Flitsmeister zet ik in België uit want het ding gilt vooral valse alarmen... Verder vertrouw ik op Waze en wat wegenkennis icm wat ik op dit forum lees. Het zijn toch vooral dezelfde trajecten die ik rij. Het aantal bekeuringen uit België staat in 14 jaar sturen nog steeds op 1; pakweg 12 jaar geleden op de E17.

Attietattie schreef: di 31 mei 2022, 15:06 Ik ben geen fan van Android Auto. Ik blijf nog steeds Waze gebruiken op mijn telefoon.
Ik vind het juist ideaal om Waze op het scherm van de auto te zetten, scheelt ook geklooi met telefoonhouders.

Gebruikersavatar
Chrysa
autoweg
Berichten: 1836
Lid geworden op: za 17 sep 2011, 21:23
Locatie: Breda NL / Lausanne CH

Re: Boete trajectcontrole E19

Bericht door Chrysa » di 31 mei 2022, 17:25

Flitsmeister waarschuwt graag voor vrachtwagentolportalen in België en Frankrijk inderdaad. :shutup:

Attietattie
2x4 autosnelweg
Berichten: 14341
Lid geworden op: ma 04 aug 2008, 15:19
Locatie: Almere

Re: Boete trajectcontrole E19

Bericht door Attietattie » di 31 mei 2022, 18:50

duikgek89 schreef: di 31 mei 2022, 17:15scheelt ook geklooi met telefoonhouders.
Ik heb een heel goede (naar mijn behoeften) dus dat maakt voor mij geen verschil.

Overigens heb ik geen Android Auto in mijn auto, dus ik heb niet zo gek veel keus.
'De beste verkeersdrempel is vriendelijkheid' - Loesje

Gebruikersavatar
Willem
2x4 autosnelweg
Berichten: 10938
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:46
Locatie: Delft

Re: Boete trajectcontrole E19

Bericht door Willem » di 31 mei 2022, 19:29

Chrysa schreef: di 31 mei 2022, 17:25 Flitsmeister waarschuwt graag voor vrachtwagentolportalen in België en Frankrijk inderdaad. :shutup:
Flitsmeister waarschuwt vaak ook voor een flitser op een woonerf of 30-zone ergens achteraan een woonwijk. Ik kan me niet voorstellen dat de politie daadwerkelijk op zulke plaatsen gaat controleren.

Terug naar België: daar gaat het immers om. Op de E19 tussen Mechelen en Brussel staat ergens rondom Mechelen een bord "trajectcontrole". Tegelijk heb ik voor de verkeerswisselaar met de R0 bij Machelen nooit camera's gezien.
Dit is dus typisch zo'n traject waarvan ik me afvraag of er trajectcontrole plaats vindt.

Gebruikersavatar
Chrysa
autoweg
Berichten: 1836
Lid geworden op: za 17 sep 2011, 21:23
Locatie: Breda NL / Lausanne CH

Re: Boete trajectcontrole E19

Bericht door Chrysa » di 31 mei 2022, 20:52

Ik heb daar in elk geval nog nooit direct geremd voor de bordjes 90 die wel erg ruim voor het knooppunt staan en nog nooit post gehad.

Barakzay
zandpaadje
Berichten: 16
Lid geworden op: wo 15 jun 2022, 14:51

Re: Boete trajectcontrole E19

Bericht door Barakzay » wo 15 jun 2022, 15:00

Om toch nog even inhoudelijk te mogen reageren op de topic.
De trajectcontrole op de E19 richting NL en richting Antwerpen is nog niet volledig aangesloten.
Ik rijd zelf al 2 jaar bijna dagelijks tussen Rotterdam en Antwerpen voor mijn werk en vanaf Hazeldonk druk ik het gaspedaal ietwat meer in 8-) .

Wanneer het rustig is op de E19 zie ik veel Belgen makkelijk de 140 halen. Zelf houd ik ook die snelheid aan wanneer het kan en heb tot op heden geen boetes gezien.
Ook op de website van de Vlaamse Wegen Autoriteit staat de trajectcontrole op niet actief.
Overigens las ik laatst op het Belgisch nieuws dat ze in de zomer wel actief zullen worden zoals meerdere trajectcontroles.

Plaats reactie