Enig punt is natuurlijk de tolwegen en het tolvignet in Zwitserland. De route via de Route de Soleil heb ik zelf al 2x afgelegd heen en weer en van vroeger vanaf de achterbank ken ik de route ook wel zo'n beetje. Via Duitsland en Zwitserland rijden lijkt mij juist erg leuk om te doen, maar ik kom er niet echt uit welke kosten dat met zich mee gaat brengen. Het tolvignet zelf kost €41,95 via de ANWB zie ik. Maar zijn er in Zwitserland nog meer tolkosten te verwachten via deze route? De Franse websites willen mij via de Frejus tunnel sturen, terwijl ik liever dan de A41 pak vanaf Genève tot aan Grenoble.
Via de Route de Soleil (Dijon - Lyon) kom ik uit op € 45,60 aan tol in Frankrijk = totaal € 91,20 heen en terug.
Via Duitsland / Zwitserland kom ik uit op € 41,95 vignet in Zwitserland + € 16,40 aan tol in Frankrijk = totaal € 74,75 heen en terug. (Als ik dit correct heb)
Wat voor adviezen hebben jullie? En weet iemand een website waar de toltarieven een beetje makkelijk om terug te vinden zijn i.p.v. vage routeplanners etc.?