Moderator: Moderatoren
Je moet over de A5 (of over de A6 en A81, maar dan kom je niet over de A8 Karlsruhe-Stuttgart waar dit topic over gaat) om bij de A8 richting München te komen. Ik snap niet precies wat je bedoelt...kingpin1966 schreef:![]()
Kan dat ook aan de baustelles op de A3 liggen?
Dat men o.a de A8 als "Ausweichstrecke" gebruikt richting München?
Of komt dan de A5 meer in beeld?
Niet onlogisch nee, maar wel minder vervelend. De A6 veelal 3 baans en meer Raststättes. In kilometers is het niet heel ver om via KP Feuchtwagen/Crailsheim de A7 op te gaan. Komt toch op hetzelfde punt uit daar de A8 en de A7 samenkomen.Coen Tunnel schreef:Ah, op die manier. De A8 is niet de meest prettige weg, maar de A6 heeft als transportroute tussen Frankrijk en Oost-Europa ook zo z'n nadelen. Komende vanaf de A3 of A61 is de route via Karlsruhe of Heilbronn richting Stuttgart en dan de A8 naar München niet onlogisch.
Omrijden via de A8 naar München zal korter zijn dan via de A6, want via de A6 kom je of weer bij Nürnberg uit om vervolgens over de A73 en A9 naar München te gaan, of je moet vanafFeuchtwagen/Crailsheim alsnog over de A7 richting de A8 doorsteken. Op drukke dagen kan dat overigens best werken om wat drukte te omzeilen.
Ik vind het opvallend dat hier Singen gekozen is al verste doel en niet Konstanz, dat, weliswaar nog verder ligt, maar in dezelfde regio en bijna twee keer zo groot is qua inwonertal. De redenering zal wel zijn dat Singen min of meer op de kruising tussen de A81 en de A98 ligt en daarmee diverse richtingen afdekt.
Zoals ik al aangaf kan ik me wel voorstellen dat het daar inderdaad zijn logische oorsprong vindt.
En toch kan ik uit ervaring vertellen dat de route niet verkeerd is: de reistijd en afstand naar Zürich zijn via Stuttgart nagenoeg gelijk aan die via Basel, zeker sinds de Zwitserse A4 werd verbeterd.