Chris schreef: ↑ma 11 jul 2022, 19:47
Ik denk dat Google te dominant is om de kleine groep mensen die fouten opvalt af te schrikken en op die manier gebruikers te verliezen die echt een meetbaar effect hebben op de omzet van Google of het product Google Maps.
Ik geloof oprecht niet dat slechts een kleine groep mensen zo ontevreden is over de betrouwbaarheid van Google Maps dat ze overstappen op een andere dienst.
De fouten zitten overal. Het meest prominent in de routebeschrijvingen die iedereen gebruikt. En dan de adressen. De bedrijfsvermeldingen. De wegafsluitingen. Zo kan ik nog wel even doorgaan, de exoniemen laat ik weer even achterwege. Juist door de dominantie van Google Maps hebben sommige fouten een enorme impact. Natuurlijk kom je alle fouten die ik noem ook tegen bij andere kaartapplicaties, maar ik kan er met mijn hoofd soms niet bij hoe machteloos en traag ermee wordt omgegaan. Here Maps, Waze, Flitsmeister, zelfs het minder bruikbare Openstreetmap, ze doen het allemaal beter. Waarom heeft een megadienst als Google Maps dan geen incentive om ze te volgen? Valt er te weinig te verdienen aan Google Maps? Het tegendeel lijkt waar als ik lees dat Google plannen heeft om meer gerichte advertenties in het platform te stoppen. De vraag is nog hoe dat kan zonder afbreuk te doen aan de leesbaarheid. Maar dat er geld mee kan worden verdiend lijkt me evident. Er zijn ook ontwikkelaars die kaarten van GM ombouwen voor websites en die betalen er grif voor. Tja, het is misschien niet helemaal het verdienmodel, maar moet alles nou om miljarden en miljarden draaien?
Serieus, ik zou best fouten willen opsporen en repareren voor Google, maar het lijkt dat ze daar niet meer/nog geen* behoefte aan hebben. En dat is bijzonder jammer.
*
Niet meer: sinds Google Map Maker is gestopt in 2017 en er een inefficiënt alternatief is gekomen (Local Guides met feedback).
Nog geen: de bal is rond...