Die goedkope 4-sterren hotels doen mij aan een Duits Gasthof denken. Goedkoop, maar netjes. Als die hotels in die noord-oost hoek van Polen iets daarvan weg hebben, vind ik het geen probleem.
In Duitsland heb je wegen met een Mehrzweckstreifen. Als je langzamer rijdt dan de verkeersstroom, mag je daarvan gebruik maken om achteropkomend verkeer de gelegenheid te geven om in te halen. Dat zal dus in Polen en Litouwen niet anders zijn, vermoed ik zo.
Dat de acceptatie van Amex minder is, verbaasd mij niet. Op eerdere reizen naar Hongarije, Tsjechië en Slowakije heb ik overwegend mijn Visa card gebruikt. Bij de hotelprijzen blijkt dat die naar mijn mening en ervaring lager liggen dan voor een gelijkwaardig hotel in West-Europa. Het prijspeil daar ligt lager dan hier, klopt dat?
Ik ga in ieder geval proberen Kaunas te bezoeken, dat is wel het idee. Of ik daarna ook nog naar Vilnius rij, weet ik nog niet. Dat ligt naar mijn idee net iets teveel uit de route.
Parkeren: we zullen het zien. Ik parkeer mijn auto bij voorkeur in een parkeergarage, die zijn meestal bewaakt, en mijn auto staat uit het zicht. Dat vind ik veiliger, zeker in die contreien. Gele kentekenplaten vallen nogal op. Bovendien hoef ik mij dan geen zorgen te maken over een maximale parkeerduur, klein geld etc.
Trakai moest ik opzoeken.

Ziet er mooi en interessant uit, dus wie weet. Maar het is dus ook een "tourist trap". Dank voor de waarschuwing, Jeff.