Hier het persbericht: https://www.autobahn.de/suedbayern/verk ... -kirchheimJarnoNL96 schreef: ↑ma 25 jul 2022, 22:28 Je verzint het niet, maar ze gooien dit weekend in beide richtingen de Ring (A99) München dicht van vrijdagavond 21.00 tot zondagmiddag 16.00. Het gaat hierbij om werkzaamheden aan de brug tussen Kirchheim bei München en Aschheim/Ismaning. Dit is het punt waar de A99 uitgebouwd wordt.
Dat gaat een grote chaos worden rondom München, kan me voorstellen dat er hier ook een aantal forumleden nu hun vakantieroute om moeten leggen, de omleidingsroutes zullen flink vast gaan lopen. Dit is wel typisch Duitsland om dit te gaan doen in het weekend waarop Baden-Würtenberg en Bayern vakantie krijgen en verder alles vakantie heeft. Het zal niet alleen richting het zuiden maar ook richting het noorden druk zijn met mensen die al terugkeren. Dit zijn toch wel de weekenden waarop de A99 flink belast wordt met verkeer.
Het leest eerlijk gezegd vaag en summier, maar ik denk dat het hier gaat om de östlichen Umgehungsstraße van Aschheim (die naast de A99 ligt) en niet om de A99 zelf.
Ik kan mij niet voorstellen dat ze de A99 op het drukste reisweekend van het jaar in Zuid-Duitsland gaan afsluiten. Dan zou het persbericht veel uitgebreider moeten zijn, niet 2 zinnen.