Het wel en wee op de wegen in Duitsland

Moderator: Moderatoren

Plaats reactie
martien
verkeersader
Berichten: 605
Lid geworden op: di 17 apr 2012, 20:38
Locatie: Groningen

Re: Het wel en wee op de wegen in Duitsland

Bericht door martien » vr 01 jul 2022, 10:10

Dit weekend weer een Turbobaustelle op de A2 richting Berlijn bij Peine: NDR.
Het werkvak is 3 kilometer lang. De omleiding is A7, A39 en A391. (Ik zou gewoon de A39 afrijden, A391 is een achtbaan).

Gebruikersavatar
Chris
Moderator
Berichten: 76529
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:19
Locatie: NL

Re: Het wel en wee op de wegen in Duitsland

Bericht door Chris » vr 01 jul 2022, 13:30

^^ Dat ze al op donderdagavond zijn gestart betekent wel de nodige filevorming op de uitwijkroutes:

Afbeelding

Gebruikersavatar
Chris
Moderator
Berichten: 76529
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:19
Locatie: NL

Re: Het wel en wee op de wegen in Duitsland

Bericht door Chris » wo 06 jul 2022, 19:49

Als Tirol de hoeveelheid vrachtverkeer aan de grens doseert, ontstaan enorme files op de A93 en A8, soms wel 40 - 50 kilometer lang.

Söder heeft nu aangekondigd dat men langs de A93 en A8 ook alle afritten gaat afsluiten voor vrachtverkeer op zulke dagen. Dit om te voorkomen dat de dorpen in de buurt van de snelweg verstopt raken met vrachtwagens en sluipverkeer.

https://www.sueddeutsche.de/bayern/innt ... -1.5616274

Ben wel benieuwd hoe lang het duurt tot zo'n file een keer gaat terugslaan tot de ring van München.

martien
verkeersader
Berichten: 605
Lid geworden op: di 17 apr 2012, 20:38
Locatie: Groningen

Re: Het wel en wee op de wegen in Duitsland

Bericht door martien » vr 15 jul 2022, 21:08

Ik heb op moment wat ruzie tussen Apple CarPlay en de GPS, daarom maar heel stom met de navigatie van VAG van Groningen naar Hildesheim gereden.
Dat was een fout, want ik ben drie filefuiken voor werkzaamheden ingereden. De totale reistijd was 7 uur, exclusief pauzes 6:01 uur voor 332 km.
De route was N7/A7 - A280 - A31 - A28 - A1 - A27 - A7.
Werkzaamheden met 1+1 tussen Emstunnel en Dreieck Leer. Verkeer wordt voor de tunnel al geknepen. Vertraging van 20 min.
Werkzaamheden met 1+1 voor/in Oldenburg. Vertraging 40 minuten. Heerlijk dat de opritten open zijn, nadat je geritst hebt. Alles staat stil.
Daarna met 40 km/h over een brug bij Bremen. 5 minuten, verkeer bleef in beweging.
Werkzaamheden met 1+2 achter Verden. Vertraging anderhalf uur. Het stond muurvast.
En als toetje op de A7 tussen Hannover en Hildesheim een versmalling van 2x3 naar 2+1+2 op één weghelft. Er lag een heuse wisselbaan die nu niet in gebruik was (of misschien een baan voor 2+1 in de nacht).

Morgen van Hildesheim naar Quedlinburg. Ik twijfel nog tussen route via Salzgitter of Goslar. Iemand een mening?

En zondag rijd ik Quedlinburg-Groningen via A2-A30-A31 :heygrr: (of wel via Bremen-Oldenburg en dan de B401?).
Laatst gewijzigd door martien op vr 15 jul 2022, 21:56, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Chris
Moderator
Berichten: 76529
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:19
Locatie: NL

Re: Het wel en wee op de wegen in Duitsland

Bericht door Chris » vr 15 jul 2022, 21:16

martien schreef: vr 15 jul 2022, 21:08 Werkzaamheden met 1+2 achter Verden. Vertraging anderhalf uur. Het stond muurvast.
Dit is wel ongebruikelijk, normaal is de A27 helemaal niet zo'n drukke verbinding tussen Bremen en Hannover.

Ik denk dat je de pech had dat dit weekend ook de schoolvakantie in Bremen en Niedersachsen begint, dus extra veel vakantieverkeer dat al op vrijdag vertrekt. Lang niet iedereen rijdt naar Italië, er zijn ook massa's Duitsers die gewoon in eigen land of zelfs regio blijven en op vrijdag naar de stacaravan of gasthof rijden een paar honderd kilometer verderop. En dan zijn dit soort werkzaamheden die een heel seizoen betrekkelijk weinig hinder opleveren, wel ineens grote knelpunten. Helemaal als er ook nog een aanrijding gebeurt of zo.

Pino
4x3 autosnelweg
Berichten: 21984
Lid geworden op: ma 28 feb 2005, 9:17
Locatie: Sesamstraat
Contacteer:

Re: Het wel en wee op de wegen in Duitsland

Bericht door Pino » vr 15 jul 2022, 21:20

^^ Het doet wat denken aan de Franse A83 die volloopt bij die paar gelegenheden dat mensen uit Nantes naar het zuiden trekken. Maar dan voor die paar gelegenheden dat Bremen erop uittrekt.

SnarfFlevoland
2x2 autosnelweg
Berichten: 6221
Lid geworden op: di 20 mei 2008, 8:40
Locatie: [CH]

Re: Het wel en wee op de wegen in Duitsland

Bericht door SnarfFlevoland » vr 22 jul 2022, 11:24

Gistermiddag was ik een paar keer rond Lörrach oppad en het viel me zowel op de A5 als A98 erg op, dat auto's met Frans kenteken enorm agressief reden. Dat gold niet voor 1-2 uitzonderingen, maar het leek wel de regel, want er reden een hoop Fransen rond. Bumperkleven, de Vmax van 120 km/h ruim negeren (ik en anderen werden ook gebumperkleefd bij 140), net voor de afrit zich agressief er tussen proppen waar eigenlijk geen plek meer is, zonder kijken snel de linkerrijstrook opkomen etc. En ook in Zwitserland vond ik het niet veel soeps met de Franse automobilisten, al was het beeld niet meer zo agressief. Toch ken ik dit beeld van Fransen helemaal niet zo in Frankrijk. Misschien denken ze dat in Duitsland geen verkeersregels gelden, of dat het in Duitsland allemaal niks uitmaakt?!

Er waren ook best een hoop Nederlanders en Belgen oppad (op de A98 weliswaar niet gezien, maar wel op de A5 en Zwiterse A2/A3), maar die reden van wat ik zag allemaal netjes en defensief.
"A mile of highway will take you just one mile... A mile of runway takes you anywhere!"

Gebruikersavatar
Wesso
2x3 autosnelweg
Berichten: 7943
Lid geworden op: za 16 jul 2005, 1:27
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: Het wel en wee op de wegen in Duitsland

Bericht door Wesso » vr 22 jul 2022, 13:53

Het is not done om etnisch te profileren, maar als het bij die Franse kentekens om Mercedessen, BMW's en Audi's gaat (of snelle Renaultjes) heb ik wel een vermoeden wie er achter het stuur zit...

Nathan_070
woonerf
Berichten: 84
Lid geworden op: do 05 aug 2021, 22:53

Re: Het wel en wee op de wegen in Duitsland

Bericht door Nathan_070 » za 23 jul 2022, 22:47

Wesso schreef: vr 22 jul 2022, 13:53 Het is not done om etnisch te profileren, maar als het bij die Franse kentekens om Mercedessen, BMW's en Audi's gaat (of snelle Renaultjes) heb ik wel een vermoeden wie er achter het stuur zit...
Ik neem aan dat je runnertjes van een bepaalde afkomst bedoeld?

waldo79
4x3 autosnelweg
Berichten: 20587
Lid geworden op: do 05 mei 2005, 10:28
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: Het wel en wee op de wegen in Duitsland

Bericht door waldo79 » zo 24 jul 2022, 22:41

Vandaag terug gereden van St. Goarshausen via Königswinter naar huis. Eerste stuk over de B42. Wegdek is ronduit wisselvallig, met grote stukken spoorvorming en langsrichels. Wel enkele langere stukken autobahnähnlich uitgebouwd. Thv Köningswinter/Bonn Ost eerst een viaduct wat verstevigd wordt en daarna een aantal galerijen waar over lange afstand de snelheid is beperkt tot 40 km/h.

Waze wilde mij Linksrheinisch naar de A57 krijgen, vandaar route A59 - A565 - A555 - A4 - A1, de Rijnoversteek al bij Bonn gehad. Veel spoorvorming, rijbaanverspringingen en vrij weinig Limitlos.

Op de A1 de Einhausung bij Böcklemund. Geheel op 80 begrensd. Daarna weer een tweetal Baustelles tot aan Köln-Nord. Eenmaal op de A57 was de ellende voorbij, afgezien van een beperking tot 100 bij Neuss en Nettetal was het geheel Limitlos over de A57 - A52 en A61 tot aan de grens bij Venlo 8-)

En ook daar met name op de A52 veel spoorvorming (op beide rijstroken) en soms ook langsrichels.
Netjes Köln-Nord tot aan Den Bosch in 1:30 uur :woop:

Gebruikersavatar
duikgek89
2x3 autosnelweg
Berichten: 7679
Lid geworden op: ma 23 jul 2007, 15:31

Re: Het wel en wee op de wegen in Duitsland

Bericht door duikgek89 » zo 24 jul 2022, 23:19

^^ Interessante route optie. Ik zou uit mijn hoofd bij Köln West rechtdoor zijn gegaan via de A4 en dan bij Kerpen de A61 op. Scheelt dat gerommel op de A1. Al heb je daarvoor in de plaats natuurlijk het gehannes bij de kolenput van Garzweiler.

De A57 is al vele jaren 100 bij Neuss, daarna kun je tot Meerbusch op het gas om dan tot Kr-Gartenstadt weer max 100 te hebben.

waldo79
4x3 autosnelweg
Berichten: 20587
Lid geworden op: do 05 mei 2005, 10:28
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: Het wel en wee op de wegen in Duitsland

Bericht door waldo79 » ma 25 jul 2022, 7:55

A61 is dicht in noordelijke richting, vandaar de slinger over de A1.

Ernst76
stadsweg
Berichten: 490
Lid geworden op: zo 21 feb 2016, 19:31

Re: Het wel en wee op de wegen in Duitsland

Bericht door Ernst76 » zo 31 jul 2022, 21:30

Is de ellende op de A2 richting Hannover al bekend tussen Lauenau en Garbsen? Werkzaamheden van 3 naar 1 strook oostwaarts. Andere kant op wordt niet gewerkt en zijn gewoon 3 stroken beschikbaar. Ik ben er lokaal langs gereden met slechts een half uur vertraging ten opzichte van de normale reistijd. Vrienden van mij hebben er drie uur (!) over gedaan.

Harald80
dorpsstraat
Berichten: 118
Lid geworden op: za 07 apr 2018, 13:18

Re: Het wel en wee op de wegen in Duitsland

Bericht door Harald80 » zo 31 jul 2022, 21:44

waldo79 schreef: ma 25 jul 2022, 7:55 A61 is dicht in noordelijke richting, vandaar de slinger over de A1.
Weet je ook waar precies en hoe lang dit duurt? Is er een omleiding?

Jeff
expressweg
Berichten: 3029
Lid geworden op: za 12 mei 2018, 10:48

Re: Het wel en wee op de wegen in Duitsland

Bericht door Jeff » zo 31 jul 2022, 21:52

@Ernst: Snelste route om die ellende te vermijden lijkt via de B65, B6 (optioneel: + B3)

Deze baustelle vinden kostte mij nog geen 30 sec: https://www.hannover.de/Service/Mobil-i ... nd-Garbsen

Gebruikersavatar
Chris
Moderator
Berichten: 76529
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:19
Locatie: NL

Re: Het wel en wee op de wegen in Duitsland

Bericht door Chris » zo 31 jul 2022, 22:18

Ernst76 schreef: zo 31 jul 2022, 21:30 Is de ellende op de A2 richting Hannover al bekend tussen Lauenau en Garbsen? Werkzaamheden van 3 naar 1 strook oostwaarts. Andere kant op wordt niet gewerkt en zijn gewoon 3 stroken beschikbaar. Ik ben er lokaal langs gereden met slechts een half uur vertraging ten opzichte van de normale reistijd. Vrienden van mij hebben er drie uur (!) over gedaan.
Deze werkzaamheden zijn alleen dit weekend. Ze hebben ervoor gekozen een weekend met 1 rijstrook richting Berlijn te doen, het alternatief was namelijk 3 weken baustellen met hinder voor beide richtingen.

Maar het is wel lastig, van 3 naar 1 levert in Duitsland vaak enorme vertragingen op. En de A2 heeft ook geen goede uitwijkroute. De Bundesstraßen in dat gebied zijn vaak slecht uitgebouwd en voeren door bebouwde kommen.

waldo79
4x3 autosnelweg
Berichten: 20587
Lid geworden op: do 05 mei 2005, 10:28
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: Het wel en wee op de wegen in Duitsland

Bericht door waldo79 » ma 01 aug 2022, 7:55

Harald80 schreef: zo 31 jul 2022, 21:44
waldo79 schreef: ma 25 jul 2022, 7:55 A61 is dicht in noordelijke richting, vandaar de slinger over de A1.
Weet je ook waar precies en hoe lang dit duurt? Is er een omleiding?
Tussen Erftstadt en Gymnich waarmee in feite het hele deel tussen Köln en Mönchengladbach ontoegankelijk is, duurt tot ongeveer eind november. Omleiding via A1 A57 A52 bijvoorbeeld.

Ernst76
stadsweg
Berichten: 490
Lid geworden op: zo 21 feb 2016, 19:31

Re: Het wel en wee op de wegen in Duitsland

Bericht door Ernst76 » ma 01 aug 2022, 9:39

Chris schreef: zo 31 jul 2022, 22:18
Ernst76 schreef: zo 31 jul 2022, 21:30 Is de ellende op de A2 richting Hannover al bekend tussen Lauenau en Garbsen? Werkzaamheden van 3 naar 1 strook oostwaarts. Andere kant op wordt niet gewerkt en zijn gewoon 3 stroken beschikbaar. Ik ben er lokaal langs gereden met slechts een half uur vertraging ten opzichte van de normale reistijd. Vrienden van mij hebben er drie uur (!) over gedaan.
Deze werkzaamheden zijn alleen dit weekend. Ze hebben ervoor gekozen een weekend met 1 rijstrook richting Berlijn te doen, het alternatief was namelijk 3 weken baustellen met hinder voor beide richtingen.

Maar het is wel lastig, van 3 naar 1 levert in Duitsland vaak enorme vertragingen op. En de A2 heeft ook geen goede uitwijkroute. De Bundesstraßen in dat gebied zijn vaak slecht uitgebouwd en voeren door bebouwde kommen.
Zowel vorig als dit weekend waren die werkzaamheden, dat heb ik zelf kunnen zien. Op de B65 stond ook file richting Hannover. Ik heb er 2 km ingestaan voordat ik weer naar het noorden kon afslaan (en dat was dan weer de voornaamste vertraging op mijn alternatieve route, voor de rest is de extra tijd te danken aan dat die omleidingsroute op zichzelf al langzamer is).

Harald80
dorpsstraat
Berichten: 118
Lid geworden op: za 07 apr 2018, 13:18

Re: Het wel en wee op de wegen in Duitsland

Bericht door Harald80 » di 02 aug 2022, 12:16

Google Maps geeft een afsluiting aan op de B51 tussen Bitburg en de aansluiting met de A60. Is het bekend in welke richting deze afsluiting is, en tot wanneer dit duurt?

Gebruikersavatar
Wesso
2x3 autosnelweg
Berichten: 7943
Lid geworden op: za 16 jul 2005, 1:27
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: Het wel en wee op de wegen in Duitsland

Bericht door Wesso » di 02 aug 2022, 12:29

^^ Er is waarschijnlijk een omleiding over de L32 die parallel aan de B51 loopt. Het is daar wel druk op dit moment.

bas1984
autoweg
Berichten: 1233
Lid geworden op: ma 28 feb 2005, 18:15
Locatie: Heerlen
Contacteer:

Re: Het wel en wee op de wegen in Duitsland

Bericht door bas1984 » di 02 aug 2022, 14:04

Deze afsluiting was een aantal weken geleden in de richting van de BAB60. Verkeer gaat dan inderdaad over de L32. Er zijn daar wegwerkzaamheden. Nog gepland tot 23 december 2022.
Verkeer kan er dus wel voorbij in beide richtingen, maar houd rekening met langzaam rijden.

HMN
zandpaadje
Berichten: 2
Lid geworden op: ma 08 aug 2022, 9:45

Re: Het wel en wee op de wegen in Duitsland

Bericht door HMN » ma 08 aug 2022, 10:16

SnarfFlevoland schreef: vr 04 feb 2022, 19:55
Willem schreef: vr 04 feb 2022, 15:58Is het wel nodig om die brief ingevuld terug te sturen? Als je dat niet doet hoor je er misschien nooit meer iets van.
Je hoeft inderdaad die brieven na snelheidsovertredingen in Duitsland niet te beantwoorden. De Duitse wetgever geeft je daarmee de kans jou zicht op de geconstateerde overtreding af te geven of - als je zelf niet de bestuurder was - de bestuurder aan te geven. Antwoorden hoeft uiteraard niet, maar het beschermd je niet voor de oplegging van de boete.
Volgens de Duitse Wet is de kentekenhouder verplicht om als getuige de naam op te geven van de verantwoordelijke bestuurder. Tenzij de houder zich beroept op een eventueel toepasselijk 'verschoningsrecht'. @Willem: Ja, het is dus nodig die brief - volledig en naar waarheid - ingevuld terug te sturen. Doel van de Duitse instantie is de verantwoordelijke bestuurder op te sporen, eventueel met behulp van de NL politie en men kan daar erg vasthoudend in zijn. En extra kosten hiervoor, kunnen in rekening worden gebracht.

waldo79
4x3 autosnelweg
Berichten: 20587
Lid geworden op: do 05 mei 2005, 10:28
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: Het wel en wee op de wegen in Duitsland

Bericht door waldo79 » ma 08 aug 2022, 10:19

^^ Zolang als men de moeite neemt om mij een in het Nederlands gestelde brief te sturen met kennisgeving van een overtreding, dan ben ik bereid die te beantwoorden. Gaat men corresponderen in het Duits, dan ik me erop beroepen dat ik het niet begrijp.

SnarfFlevoland
2x2 autosnelweg
Berichten: 6221
Lid geworden op: di 20 mei 2008, 8:40
Locatie: [CH]

Re: Het wel en wee op de wegen in Duitsland

Bericht door SnarfFlevoland » di 09 aug 2022, 10:00

HMN schreef: ma 08 aug 2022, 10:16 Volgens de Duitse Wet is de kentekenhouder verplicht om als getuige de naam op te geven van de verantwoordelijke bestuurder.
Dat is correct, maar je hoeft nooit jezelf als beschuldige aan te geven. Beantwoord je de brief niet, neemt de staat al aan dat de kentekenhouder zelf de bestuurder was.
HMN schreef: ma 08 aug 2022, 10:16 Ja, het is dus nodig die brief - volledig en naar waarheid - ingevuld terug te sturen.
Dat is niet een correcte conclussie. Dat hoeft alleen als iemand anders is gereden.
waldo79 schreef: ma 08 aug 2022, 10:19 Zolang als men de moeite neemt om mij een in het Nederlands gestelde brief te sturen met kennisgeving van een overtreding, dan ben ik bereid die te beantwoorden. Gaat men corresponderen in het Duits, dan ik me erop beroepen dat ik het niet begrijp.
Volledig begrijpelijk, want je hebt volgens geldend EU-recht ook het recht in je eigen taal bij aantijgingen aangesproken te worden. Krijg je een boete in een andere taal, dan mag je er inderdaad niks van begrijpen. Iets anders word het, als het gaat om naheffingen van bijv. tolwegen. Daar hoef je niet je eigen taal aangesproken te worden, desondanks ben je verplicht te betalen.
"A mile of highway will take you just one mile... A mile of runway takes you anywhere!"

Gebruikersavatar
Coen Tunnel
Voorzitter
Berichten: 32171
Lid geworden op: di 26 apr 2005, 11:39
Locatie: Aan de 🅰2️⃣8️⃣

Re: Het wel en wee op de wegen in Duitsland

Bericht door Coen Tunnel » di 09 aug 2022, 11:51

Chris schreef: zo 31 jul 2022, 22:18
Ernst76 schreef: zo 31 jul 2022, 21:30 Is de ellende op de A2 richting Hannover al bekend tussen Lauenau en Garbsen? Werkzaamheden van 3 naar 1 strook oostwaarts. Andere kant op wordt niet gewerkt en zijn gewoon 3 stroken beschikbaar. Ik ben er lokaal langs gereden met slechts een half uur vertraging ten opzichte van de normale reistijd. Vrienden van mij hebben er drie uur (!) over gedaan.
Deze werkzaamheden zijn alleen dit weekend. Ze hebben ervoor gekozen een weekend met 1 rijstrook richting Berlijn te doen, het alternatief was namelijk 3 weken baustellen met hinder voor beide richtingen.

Maar het is wel lastig, van 3 naar 1 levert in Duitsland vaak enorme vertragingen op. En de A2 heeft ook geen goede uitwijkroute. De Bundesstraßen in dat gebied zijn vaak slecht uitgebouwd en voeren door bebouwde kommen.
Het was niet alleen dat weekend, het was ook afgelopen weekend. Nu was de file toen ik er kwam niet enorm lang, iets van 20 minuten. Al is dat voor een zondagochtend best fors. Ik ben via Wunstorf en Schloß Ricklingen naar de B6 bij Garbsen gereden en bij Hannover-Herrenhausen de A2 weer op. Was ietsje sneller. Er was nauwelijks ander verkeer dat binnendoor reed.

HMN
zandpaadje
Berichten: 2
Lid geworden op: ma 08 aug 2022, 9:45

Re: Het wel en wee op de wegen in Duitsland

Bericht door HMN » di 09 aug 2022, 16:21

HMN schreef: ma 08 aug 2022, 10:16 Ja, het is dus nodig die brief - volledig en naar waarheid - ingevuld terug te sturen.
Dat is niet een correcte conclussie. Dat hoeft alleen als iemand anders is gereden.
Wanneer je zelf hebt gereden heb je het recht om te zwijgen vanwege het verbod op zelfincriminatie.
Wanneer bijv. een familielid of partner heeft gereden, kun je je beroepen op het verschoningsrecht.
In overige gevallen is de kentekenhouder verplicht om als getuige de verantwoordelijke bestuurder te noemen.
Gegevens onder "A" van de verklaring - persoonlijke gegevens van de kentekenhouder - dienen te allen tijde te worden ingevuld. De verplichting daartoe leidde bij mij tot de conclusie, dat het nodig is dit formulier wel op te sturen.
Het is tenslotte de bedoeling dat de feitelijke bestuurder zijn bekeuring ook daadwerkelijk betaald. Door niet de volle medewerking te verlenen kunnen de kosten alleen maar oplopen en de kans dat men er überhaupt onder uit komt, is klein.

IQ[]
expressweg
Berichten: 4334
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 20:35
Locatie: Maaseik (België)
Contacteer:

Re: Het wel en wee op de wegen in Duitsland

Bericht door IQ[] » di 30 aug 2022, 13:33

Op dit moment zijn zowel de A3 tussen Montabaur en Bonn als de A45 tussen Siegen en Gießen afgesloten in beide richtingen na ongelukken in wegwerkzaamheden. Hou je weinig noord-zuidverbindingen over op de A61 na..

Gebruikersavatar
Wesso
2x3 autosnelweg
Berichten: 7943
Lid geworden op: za 16 jul 2005, 1:27
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: Het wel en wee op de wegen in Duitsland

Bericht door Wesso » di 30 aug 2022, 14:08

A61 is ook dicht tussen Nettetal en Süchteln (richting zuiden). Door een ongeval met meerdere vrachtwagens is de weg tot vanavond gesperrt.

bas1984
autoweg
Berichten: 1233
Lid geworden op: ma 28 feb 2005, 18:15
Locatie: Heerlen
Contacteer:

Re: Het wel en wee op de wegen in Duitsland

Bericht door bas1984 » di 30 aug 2022, 14:32

IQ[] schreef: di 30 aug 2022, 13:33 Op dit moment zijn zowel de A3 tussen Montabaur en Bonn als de A45 tussen Siegen en Gießen afgesloten in beide richtingen na ongelukken in wegwerkzaamheden. Hou je weinig noord-zuidverbindingen over op de A61 na..
En op die A61 zie je het tussen Koblenz <> Bonn nu ook drukker worden. Op de A3 vanuit Frankfurt richting Köln is de file voor de afsluiting inmiddels ruim 15 kilometer met een wachttijd volgens TomTom van 2,5u. De A3 blijft zeker tot 16u dicht.

Gebruikersavatar
mhkamp
2x2 autosnelweg
Berichten: 6137
Lid geworden op: vr 15 jun 2007, 21:32
Locatie: Nieuw Buinen
Contacteer:

Re: Het wel en wee op de wegen in Duitsland

Bericht door mhkamp » do 15 sep 2022, 21:42

Die Duitsers worden steeds gekker:

BAB1 bij Bremen richting Hamburg bij de Weserbrug opeens 40km/h en :J1:. Dacht eerst dat een landhoofd of iets dergelijks verzakt was bij de brug.

Blijkt dat ze er van die rijplaten hadden neergelegd om kabels van de zijberm naar de middenbem te laten lopen.

En 20 meter verderop ligt er een brug!! :nuts: :facepalm:
Als je wilt worden wie je nog nooit bent geweest, zal je moeten doen wat je nog nooit hebt gedaan!
WeFo Lidnummer 0010.

Plaats reactie