Toen ik er 2 of 3 weken geleden langs kwam, was er nergens meer een beperking van 70. Ze hadden de slechtste plekken asfalt weer wat opgelapt.
[A050] Waterberg - Beekbergen
Moderator: Moderatoren
-
- verkeersader
Re: [A050] Waterberg - Beekbergen
-
- 2x2 autosnelweg
-
- 2x3 autosnelweg
Ben net thuis na een ommetje waarbij ik de A50 van Beekbergen naar Waterberg heb gevolgd. Er geldt geen snelheidsbeperking van 70 meer, maar het is gewoon 100.
Wat mij wel opvalt en irriteert, is het feit dat ondanks geopende plusstrook, maar weinig verkeer daarvan gebruik maakt. Af en toe een vrachtwagen, een camper en twee of drie auto's met caravan.
Het meeste verkeer reed gewoon op rijstrook 2 met ongeveer 95 - 105 km/h. En dan zul je net zien dat een ander voertuig met 107 km/h naar links komt en gaat inhalen...
Wat mij wel opvalt en irriteert, is het feit dat ondanks geopende plusstrook, maar weinig verkeer daarvan gebruik maakt. Af en toe een vrachtwagen, een camper en twee of drie auto's met caravan.

Het meeste verkeer reed gewoon op rijstrook 2 met ongeveer 95 - 105 km/h. En dan zul je net zien dat een ander voertuig met 107 km/h naar links komt en gaat inhalen...

Donateur Vereniging Wegenforum
-
- Wegnummerfotograaf
Terwijl de maximumsnelheid 100 is. Je mag dus niet klagen als je niet harder dan 100 kunt.
wegnummers.nl foto's van genummerde wegen (o.a. NBA) en van plaatsnaamborden
--Harry.
--Harry.
-
- 2x3 autosnelweg
Ik kwam er toestraks ook langs, zelfde stuk beide richtingen. Wat een geklungel allemaal weer... De spitsstrook is lava, het gaspedaal is lava, men jojo't en suft maar wat heen...Hajo schreef: ↑ma 06 jun 2022, 18:06 Ben net thuis na een ommetje waarbij ik de A50 van Beekbergen naar Waterberg heb gevolgd. Er geldt geen snelheidsbeperking van 70 meer, maar het is gewoon 100.
Wat mij wel opvalt en irriteert, is het feit dat ondanks geopende plusstrook, maar weinig verkeer daarvan gebruik maakt. Af en toe een vrachtwagen, een camper en twee of drie auto's met caravan.![]()
Het meeste verkeer reed gewoon op rijstrook 2 met ongeveer 95 - 105 km/h. En dan zul je net zien dat een ander voertuig met 107 km/h naar links komt en gaat inhalen...![]()
-
- stadsweg
-
- 2x3 autosnelweg

Heb ik op de heenweg ook gedaan en ook nog vrij aso omdat ik haast had, op de terugweg niet. Ik hou er niet van.
Je ziet dat rechts inhalen, kleven en tussen elkaar door frommelen meer en meer gebruikelijk en standaard wordt maar de keerzijde is een onrustiger verkeer terwijl dat gewoon allemaal niet nodig zou moeten zijn.
-
- polderweggetje
Welkom in Nederland, waar de meeste mensen niet fatsoenlijk kunnen rijden.
-
- 2x3 autosnelweg
Doe ik ook niet, maar het is wel frustrerend als je van doorrijden houdt. Maar ja, er is niets anders aan te doen dan meesukkelen in de rij.

Hoe anders was de A1 van Azelo tot Beekbergen: hier kon ik deze hele afstand lekker doorrijden met 130 op de cruise control.

-
- Moderator
Je mag ander verkeer niet hinderen, ook niet als dat harder rijdt dan mag. Toch? 

Het mooiste overkomt je, het minste is bedacht. Freek de Jonge
-
- autoweg
Naar mijn indruk wordt het juist onrustiger ervaren doordat bijna niemand het nog doet: terug naar de meest rechter rijstrook na inhalen / dommelen op de eigen rijstrook.
Gisteren op de A2 was ik die onruststoker

-
- 2x3 autosnelweg

Maar als iemand door zich aan de maximum snelheid te houden, een sneller rijdend achteropkomend voertuig dwingt zijn snelheid te minderen, is dat volgens de wet geen hinderen. De bestuurder die zich aan de maximum snelheid houdt, doet in dit geval niets verkeerd.
Tenzij het achteropkomende voertuig een voorrangsvoertuig is dat gebruik maakt van blauw en geluid. Als je daar bewust en met opzet voor gaat rijden, ook al hou je je daarbij aan de geldende maximum snelheid, waardoor je het voorrangsvoertuig in zijn vrije doorgang belemmerd, dan ben je strafbaar. Het OM neemt zulke "geintjes" vaak hoog op en je kunt, indien opzet bewezen wordt geacht, op een stevige boete rekenen.
-
- 2x3 autosnelweg

Dan zullen er vast mensen zijn die zeggen dat die dan maar eerder weg moesten gaan; maar die vlieger gaat niet altijd op.
In dit geval door drukte op een plek waar ik het totaal niet verwachtte in combinatie met een verkeerd gecommuniceerde tijd kwam ik van een "ik heb tijd zat dus ik kachel op het gemakske binnendoor" situatie ineens in een situatie waar de marge weg was.
Zo moeilijk is het niet om gewoon zoveel mogelijk rechts te houden, inhaalacties vlot uit te voeren, voorrang te verlenen, elkaar wat ruimte te gunnen en niet te schoolmeesteren (ook niet selectief de regels die je zelf belangrijk vindt). Maar dan moet je actief rijden en niet alleen aan jezelf denken; maar misschien zijn net die twee dingen teveel gevraagd....
-
- 2x5 autosnelweg
-
- 2x3 autosnelweg
Wat verwacht je duidelijk te maken of te bereiken met die post van je?
Als je weleens buiten komt weet je dondersgoed wat ik daarmee bedoel.
Als je weleens buiten komt weet je dondersgoed wat ik daarmee bedoel.
-
- expressweg
Het is een ervaring die ik vooral in het weekend vaker terug zie komen op wegen met 2x3 rijstroken of meer. Mensen die op hun gemakje met 100 op alle rijstroken behalve rechts blijven kachelen terwijl dat totaal onnodig is. "Je hebt links nog een rijstrook dus ga daar maar inhalen". Zo werkt dat niet. Rot gewoon op naar rechts als je niet aan het inhalen bent het is geen rocket science.duikgek89 schreef: ↑ma 06 jun 2022, 22:35 Zo moeilijk is het niet om gewoon zoveel mogelijk rechts te houden, inhaalacties vlot uit te voeren, voorrang te verlenen, elkaar wat ruimte te gunnen en niet te schoolmeesteren (ook niet selectief de regels die je zelf belangrijk vindt). Maar dan moet je actief rijden en niet alleen aan jezelf denken; maar misschien zijn net die twee dingen teveel gevraagd....
Door de weeks op de A50/A12 zit ik meestal van knooppunt Valburg tot knooppunt Waterberg in een trein van auto's die 110-115 rijden op de linkerrijstrook terwijl de rechterrijstrook bezet is door een aantal vrachtwagens met grote gaten ertussen waar makkelijk een aantal auto's tussen passen maar men durft niet naar rechts omdat men bang is er niet meer op de middelste rijstrook tussen te kunnen. Nou voor die mensen heb ik goed nieuws: Als je actief rijdt, op tijd je richtingaanwijzer aanzet en goed kijkt kun je er wel degelijk tussen. Ik zou aanraden dat een keer te proberen

Zo. Dit is pas schoolmeesteren.
Ja en nee. Het RVV schrijft namelijk ook dat een inhaalactie zo snel mogelijk afgerond moet worden om je weer zo snel mogelijk naar de rechterrijstrook te kunnen begeven. Een klein beetje sneller rijden om weer terug naar de rechterrijstrook op te schuiven kan dus echt geen kwaad. Als ik zelf harder rij dan toegestaan en ik loop op iemand in die 100 rijdt, laat ik mijn snelheid zakken en houd ik afstand maar ik heb wel graag dat zodra diegene ruimte heeft om naar rechts te gaan, ook naar rechts gaat zodat ik mijn weg kan vervolgen met mijn snelheid die boven de vmax ligt.Hajo schreef: ↑ma 06 jun 2022, 22:21@ Wouter14: Dat is correct, hinderen houdt ook opzet in. Iemand die een ander opzettelijk hindert, is strafbaar.
Maar als iemand door zich aan de maximum snelheid te houden, een sneller rijdend achteropkomend voertuig dwingt zijn snelheid te minderen, is dat volgens de wet geen hinderen. De bestuurder die zich aan de maximum snelheid houdt, doet in dit geval niets verkeerd.
Svenlo
-
- dorpsstraat
Strafrechtelijk is hinderen iets anders dan opzet. Neem je dat mee, zal dat ook weer wettig en overtuigend bewezen moeten worden.
Voor de strafmaat daarmee ook een wezenlijk verschil.
Onnodig links rijden is hinderlijk en daarmee al voldoende om strafbaar te stellen, of dat nu komt door onkunde, bewust of door afleiding of uit gewoonte is, maaks niks uit
Een onderschrift, daar komt hij dan
Ps. De groeten van Playertwo
-
- Moderator
https://www.rijkswaterstaat.nl/nieuws/a ... ustus-2022Rijkswaterstaat schreef:A50 richting Apeldoorn dicht wegens groot onderhoud; 5 - 22 augustus 2022
Rijkswaterstaat start op vrijdag 5 augustus 2022 met het groot onderhoud aan de A50 tussen de knooppunten Waterberg en Beekbergen in de richting van Apeldoorn. Vanwege de werkzaamheden is het ruim 21 km lange traject tot maandagochtend 22 augustus 2022 volledig afgesloten. We verwachten forse verkeershinder.
Weggebruikers moeten rekening houden met omleidingen en een extra reistijd van minimaal 30 minuten.
De A50 in noordelijke richting tussen Arnhem en Apeldoorn krijgt nieuw asfalt. Daarnaast voeren we andere werkzaamheden uit, zoals het aanbrengen van markeringen, het herstellen van voegen, betonreparaties en het vervangen of vernieuwen van de vangrail.
Met een volledige afsluiting van 16 dagen kunnen we in verhouding meer werk verzetten in minder tijd. De hinder voor de weggebruiker is daardoor het meest beperkt. Ook kunnen we tijdens een aaneengesloten periode de veiligheid voor de weggebruiker én de wegwerker beter waarborgen dan bij kortstondige afsluitingen.
-
- 4x3 autosnelweg
Die wegafsluiting gaat een groot deel van Midden-Nederland voelen.
-
- dorpsstraat

A18 richting Enschede, A348 richting Deventer en A30 richting Zwolle?
Optioneel de wegen over de Veluwe zelf (N310 resp. N304/N804.
Een onderschrift, daar komt hij dan
-
- stadsweg
De N804 zou ik ten zeerste afraden als omleidingsroute. Het is landschappelijk een schitterende weg, maar er liggen om de haverklap drempels, de hele weg is Vmax 60, en halverwege ligt een grote wildwissel waar de Vmax zelfs 30 is.
-
- Voorzitter

Verkeer kan wel over de N310 en N304 via Otterlo, of langs de andere kant via Dieren over de A348/N348 en N345. Of via de N786, of de weg langs het Apeldoorns Kanaal, maar zowel de N786 als de weg langs het Apeldoorns Kanaal zijn totaal ongeschikt voor meer verkeer.
-
- 2x3 autosnelweg
Wat zou er gebeuren op het parallelweggetje bij Groenendaal? Het zou interessant zijn als mensen daar onterecht worden beboet omdat de borden niet kloppen/onvolledig zijn... als er überhaupt wordt gehandhaafd.
-
- autoweg
Ik heb ook zo'n weg die ik soms als uitwijkroute gebruik als ik zie dat het stilstaat op de A27 bij oprit 16.Sondermaut schreef: ↑wo 03 aug 2022, 9:58 er liggen om de haverklap drempels, de hele weg is Vmax 60,
Tussen Dorst en Oosterhout, Wethouder van Dijklaan - Hoevestraat.
Ik kan dan wel doorrijden, dat wil zeggen... voorbij Dorst

Gewoon aansluiten in de file bij oprit 16 kost uiteindelijk minder tijd, ik weet het. Doe ik ook meestal.
-
- stadsweg
Het is mij afgelopen weken aan beide kanten ondanks het feit dat ik alle vakantieritjes heb gereden niet opgevallen, maar wat is er met die parallelweg, waardoor dat voor lokaal verkeer geen alternatief is? Geslotenverklaring, of heeft deze weg dezelfde kwaliteit als de N804?
-
- 2x3 autosnelweg

-
- autoweg
Ja, dat had ik vroeger ook weleens.. als ik vanuit Almere over de 27 naar de ring Utrecht noord moest in de avondspits ( dik 10 jaar geleden).Victor schreef: ↑wo 03 aug 2022, 14:01Ik heb ook zo'n weg die ik soms als uitwijkroute gebruik als ik zie dat het stilstaat op de A27 bij oprit 16.Sondermaut schreef: ↑wo 03 aug 2022, 9:58 er liggen om de haverklap drempels, de hele weg is Vmax 60,
(..)
de A27 in beeld komt[/url] bij VZP Kalix Berna te zien dat het daar gewoon doorrijdt![]()
Gewoon aansluiten in de file bij oprit 16 kost uiteindelijk minder tijd, ik weet het. Doe ik ook meestal.
Bij Hilversum eraf en via Maartensdijk en Groenekan naar de aansluiting bij tuincentum Overvecht. (of via Westbroek, zoals ik in een ander draadje al eens schreef). Keek ik na Maartensdijk op de A27... reed het daar gewoon door..

-
- 2x3 autosnelweg
Gisteren over de A50 van Beekbergen naar
Waterberg gereden. Er ligt nu grotendeels strak asfalt en belijning (wegmarkering) met profiel. Dat had ik nog niet eerder gezien op een snelweg in Nederland.

Laatst gewijzigd door Wesso op zo 07 aug 2022, 14:17, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- 2x5 autosnelweg
Het meeste verkeer lijkt te kiezen voor de route via Otterlo. Op de N310 staat voor de rotonde bij Otterlo 3 km file en ook op de N304 vanuit Ede loopt het hier vast. Er lijkt nog wel wat verkeer vanuit het zuiden verrast te zijn door de afsluiting bij knooppunt Waterberg. Daar staat nu 4 km file.Coen Tunnel schreef: ↑wo 03 aug 2022, 10:07Verkeer kan wel over de N310 en N304 via Otterlo, of langs de andere kant via Dieren over de A348/N348 en N345. Of via de N786, of de weg langs het Apeldoorns Kanaal, maar zowel de N786 als de weg langs het Apeldoorns Kanaal zijn totaal ongeschikt voor meer verkeer.
-
- 2x3 autosnelweg
Op de N310 bij Otterlo zijn werkzaamheden. De Vmax is verlaagd naar 30 km/h.