Ik weet dat het moeilijk is om die Vlaamse/Belgische visie van "wij doen het beter" te doorzien, maar we doen het helemaal niet zo goed als we kunnen.
Moderator: Moderatoren
Die is redelijk eenvoudig, de bezoekersaantallen aan de Belgische kust liggen een stuk hoger dan aan gelijkaardige badplaatsen in Noord-Frankrijk. Maar ik kan me niet voorstellen dat men zonder betalende zone's geen stortvloed aan parkeerproblemen kent.
Ik denk dat je onderschat hoe druk de Belgische badplaatsen zijn. Bray-Dunes is een erg kleine badplaats en komt qua bezoekersaantallen gewoon niet in de buurt van de Belgische badplaatsen (ik denk dat enkel Raversijde, Bredene en Lombardsijde vergelijkbaar zijn, waar je trouwens ook allen gratis kan parkeren). In Cadzand, Nieuwvliet en Groede moet je ook betalen. Enkel in Breskens moet je (nog niet) betalen. Het is dus geen Vlaamse kwestie.Km357 schreef: ↑di 26 apr 2022, 19:37 Als je twijfelt aan het gemis van parkeerproblemen, raad ik je aan om ter plekke eens te gaan kijken. In volle Paasvakantie kon ik om 11h nog gewoon op de parking aan de stranddijk parkeren, gratis wel te verstaan. Moet je na 9h eens proberen in 1 van onze badsteden, als er nog een parking met zicht op zee overgebleven is natuurlijk. Ik kom er al 7 jaar niet meer, want het was toen al een onvriendelijke ramp.
Kijk, ook dit soort zaken doen we in Nederland toch véél beter: netjes hetzelfde formaat bord
Alfa schreef: ↑vr 07 feb 2020, 0:39 ^^Ik kan niet op je vraag antwoorden, maar het is wel tof dat je de Vlaamse Verkeersbordendatabank op geopunt aanhaalt. Ik kende geopunt al langer, maar ik wist niet dat de Vlaamse Verkeersbordendatabank daar ook stond. Alleen het jaar van plaatsing wordt zo te zien maar sinds kort bijgehouden, want er staat meestal 1/1/1950 wat uiteraard niet zal kloppen.
Voor wie een rechtstreekse link zoekt: https://www.geopunt.be/kaart?viewer_url ... de85010000
Het is tegenwoordig een gewaagde keuze om uitgerekend die poppetjes in het zwart uit te voeren.Wimpie25 schreef: ↑vr 03 jun 2022, 9:59 Eerder zeldzaam in het wild, maar toch gespot bij de rust-plaza van Heverlee; het verkeersbord dat vrachtwagenchauffeurs waarschuwt voor transmigranten.
https://www.google.be/maps/@50.8528948, ... 384!8i8192
Hoh. Ik snap je wel hoor. Toch ga ik de moeite niet doen. Tegen dat het bij de bevoegde instantie(s) zou raken zijn de werken hoogstwaarschijnlijk al gedaan. Ik wou mijn (kleine) frustratie snel kwijt door even hier een foto te posten. :-)Wimpie25 schreef: ↑di 09 aug 2022, 9:31 Dat nummer zou er idd verplicht moeten op vermeld staan. Maar wellicht kan je op de firmanaam wel contactgegevens uit Google trekken. Wat ik in het geval van flagrante signalisatieflaters al eens doe, is contact opnemen met de dienst mobiliteit van de stad. Meestal komt dat dan wel ter ore van het diensthoofd of zelfs de schepen.