Qua navigatie doet waze wel rare dingen, dwars door woonwijken omdat het 3 meter korter is en dat soort dingen.
Moderator: Moderatoren
Ook zo'n fijne reactie, wat mankeert jou?duikgek89 schreef: ↑za 11 jun 2022, 1:32Wat echt bullshit is, is jouw reactie. Waze gebruikt een algoritme om de meest duidelijke instructie te geven. Waarbij de interpretatie totaal geen relatie heeft tot verkeersregels en die ook zeker niet ondermijnt. Maar als je het niks vind dan staat het je vrij een fatsoenlijke suggestie te doen of een andere app te gebruiken in plaats van op deze manier tegen een vrijwilliger van leer te trekken op basis van halfbakken argumenten.Edjekadetje schreef: ↑vr 10 jun 2022, 23:44Met alle respect, je bedoeld het goed, maar dit is complete bullshit.
Soms heeft Waze er een handje van om wat rare routes te preferen, die theoretisch marginaal sneller zouden kunnen zijn.Chrysa schreef: ↑di 14 jun 2022, 22:39 In de Baltische staten ook erg goed bevallen, waar ik het voor alles gebruikt heb omdat de ingebouwde navigatie blijkbaar na Polen ophoudt. Heeft me flink wat geld bespaard bij de mobiele flitsers.![]()
Qua navigatie doet waze wel rare dingen, dwars door woonwijken omdat het 3 meter korter is en dat soort dingen.
Ik hoopte dat ik met mijn reactie je frustratie constructief kon sturen en dat het dit soort discussie ging voorkomen. Ik ben inderdaad een vrijwilliger bij Waze en doe dit in mijn vrije tijd zonder enige vergoeding (op een jaarlijkse all-expenses-paid meeting na), maar ik zou toch hopen dat dit geen verschil zou maken in hoe je met mensen omgaat. Want eerlijk gezegd: je reactie kwam zeer bot over voor mij. De meeste reacties die "Met alle respect" beginnen, zijn dat eigenlijk. Maar ik doe dit ondertussen al enkele jaren, en heb geleerd dat niet persoonlijk op te nemen.Edjekadetje schreef: ↑di 14 jun 2022, 22:58Ook zo'n fijne reactie, wat mankeert jou?
In de eerste plaats refereer ik naar een opvatting als zou er verschil in rotondes bestaan.
Ten tweede kan ik niet ruiken wie hier een vrijwilliger of gebruiker van het systeem is.
Ik trek niet va leer, ik ga gewoon een open discussie aan omdat ik met een vraag zit.
Halfbakken argumenten? Lees jij eerst de Wegenverkeerswet nog eens door.
[...]
Heren, alsjeblieft. Laten we even normaal doen tegen elkaar. Elkaar zo aanspreken doen jullie maar ergens anders, niet op dit forum. Eventuele volgende fitties worden verwijderd met mogelijk een officiële waarschuwing.Edjekadetje schreef: ↑di 14 jun 2022, 22:58Ook zo'n fijne reactie, wat mankeert jou?duikgek89 schreef: ↑za 11 jun 2022, 1:32Wat echt bullshit is, is jouw reactie. Waze gebruikt een algoritme om de meest duidelijke instructie te geven. Waarbij de interpretatie totaal geen relatie heeft tot verkeersregels en die ook zeker niet ondermijnt. Maar als je het niks vind dan staat het je vrij een fatsoenlijke suggestie te doen of een andere app te gebruiken in plaats van op deze manier tegen een vrijwilliger van leer te trekken op basis van halfbakken argumenten.Edjekadetje schreef: ↑vr 10 jun 2022, 23:44Met alle respect, je bedoeld het goed, maar dit is complete bullshit.
(...)
Wie denk je wel helemaal dat je bent!
Een rondje Google leert dat android auto support pas vanaf versie R4.0 van IntelliLink erop zit. Geen idee of het model deze versie heeft. Zo ja, dan zou het gewoon moeten werken met alle apps die Android Auto ondersteunen lijkt mij.
Mijn auto komt niet van Jetten in Cuijk, maar van Motorhuis (tegenwoordig Mulders groep) in Nijmegen. Maar inderdaad geen slechte tip om daar even langs te gaan óf er een e-mail aan te wagen om aan de hand van het chassisnummer een en ander te laten achterhalen. Met de USB kabel heb ik het nog niet geprobeerd. Gisteren wel met Google Maps gereden met het geluid via het Infotainmentsysteem maar dan kun je weer geen radio luisteren....Durashift schreef: ↑za 13 aug 2022, 1:30^ Ik denk het ook. Ik heb ook even wat zitten lezen.. maar dat Android Auto icm Intellilink is pas op de Astra voor het eerst beschikbaar gekomen.
Niet voor niks is dat BringGo voor de 'mindere' modellen ontwikkelt// kennelijk kon dat uit.. want een Adam is nou ook niet zo'n verkooptopper.
Volgens mij hebben ze e.e.a. vooral voor Chevrolet (Azië) ontwikkeld.
https://www.bringgo.com/compatibility/comp03.php
Google schrijft zelf ook dat Android auto pas voor de Corsa (modeljaar) 2016 beschikbaar is.
https://www.android.com/intl/nl_nl/auto ... y-vehicles
Ik zou even, op weg van of naar je werk, bij Jetten in Cuijk stoppen om op basis van je chassisnummer te laten achterhalen welke versie van intellilink in jouw Corsa zit én of dat misschien nog op te halen is naar een recentere versie zodat android auto wél kan draaien?
Heb je al wel met een USB kabel geprobeerd om bijvoorbeeld Google Maps te tonen op het scherm in je auto? Kabeltje is soms stabieler dan de blauwe tand verbinding.
Mijn vader heeft een Opel Astra gekocht ik oktober 2019, maar die is van januari 2019. Deze werkt niet met de BringGo ellende maar heeft navigatie via een andere weg geïntegreerd! Mijn Opel Corsa van 2015 heeft inderdaad geen Wifi!captain007 schreef: ↑za 13 aug 2022, 9:13Android Auto (en ook Apple Carplay) werkt bij de draadloze varianten niet via Bluetooth maar via Wifi. Dat zat sowieso vaak al niet op de eerste generatie apparaten waar het op zat.
Toch wel, ten oosten van de H.J. Koenenstraat is de Rustenburgerlaan in beide richtingen afgesloten volgens het kaartje. Dat klopt dus niet.mavas schreef: ↑di 16 aug 2022, 17:29 In LTC (waar Haarlem nog gebruik van maakt) https://bereikbaarheid.andes.nl/haarlem kan ik niks van een afsluiting vinden:
Rijstroken eruit nemen voor fietsverkeer wordt inderdaad steeds vaker toegepast.Durashift schreef: ↑di 16 aug 2022, 20:32bewust zo in de applicatie gezet om autoverkeer te ontmoedigen?
Wellicht een software regel?
Immers, rijstroken eruit nemen om fietsverkeer mogelijk te maken tijdens werkzaamheden wordt, naar mijn idee, steeds vaker toegepast. Logisch misschien.. fietsverkeer is ook steeds drukker..alhoewel het nu nog vakantietijd is.. dus minder schooljeugd op de fiets.
Bedankt voor uw antwoord. Inmiddels contact gehad met de Opel dealer en voor BringGo is geen oplossing. Ze kunnen er een andere radio (met navigatie) inzetten á al gauw honderden euro's denk ik maar de exacte prijs verwacht ik morgen te horen. Omdat ik ook net een huis heb gekocht zal dat het niet worden verwacht ik maar zal het Waze worden in de telefoonhouder.Glodenox schreef: ↑do 11 aug 2022, 22:13 Ik vrees dat ik de mogelijkheden van Intellilink niet ken. Als het effectief Android Auto ondersteunt, kan je er Waze zo op gebruiken. Anders durf ik het niet meteen te zeggen.
Waze is volledig gratis, en dit wereldwijd. De inkomsten van Waze komen 100% uit advertenties. Die komen in de vorm van zoekresultaten, iconen op de kaart en een stilstaande afbeelding die getoond kan worden voor zo lang je stil staat aan een kruispunt. De nodige delen van de kaart worden automatisch gedownload bij het starten van een route. Dus als je wifi hebt op je startpunt en mobiele data wilt besparen kan je de route al eens op voorhand laten berekenen. Waze rekent er op dat het tijdens je rit ook internet heeft, zodat het je een andere route kan geven als je route plots trager wordt wegens file of zo. Maar op zich kan het ook offline werken, zolang de kaart al maar ingeladen is.