Nieuwe verbinding A7 naar Ring-West: Link
Moderator: Moderatoren
Vandaag is het in ieder geval nog afrit 38. (Waar alle verkeer de weg af moet.)
Inderdaad tijdelijk. De afrit Helpman verdwijnt in zijn geheel over een a twee jaar.
Het hele Julianaplein is een tijdelijke situatie. (Maar in Groningen weet je nooit hoe lang "tijdelijk" is.)
Als ik je verhaal goed begrijp ben je via de afrit Helpman van de N7 gereden. Die gaat in de toekomst dicht.Durashift schreef: ↑wo 17 aug 2022, 21:23 Vanmiddag stukje ring(zuid/oost) gereden, op weg naar de Eemshaven.
Gezien de wetenschap van een afgesloten zuidelijke ring > oost had ik mij op de westelijke verbinding ingesteld op zo de N46 te kunnen berijden.
Maar.. op (voormalig) knooppunt Julianaplein (vanuit de richting Assen) aangekomen..vertelde de gele omleidingsborden mij om toch vooral rechtdoor te rijden, de N7 op.. Uh..Nou ja, okay.. want voor de westelijke ring had ik al links voorgesorteerd moeten staan, zag ik bij de kruising overrijden..
Ik dacht: dan is de N7 kennelijk toch openNiet dus.. mooi via afrit centrum Groningen stad mogen doorrijden
, zo langs het ziekenhuis noordwaarts en dan rechtsaf richting Bedum. Ging eigenlijk prima, was niet druk eigenlijk (vakantietijd nog natuurlijk.).
Blijft het nu voor altijd zo dat je vanaf Groningen centrum, N7 naar/van de A28 rechtdoor de kruising kan oversteken? Ideaal wel, beter dan zoals het vroeger was. Vind ik.
Namen en nummers veranderen vrij vaak hier. De huidige situatie (althans vorige week zag het er nog zo uit):
Verstandige man! In plaats van doorrijden tot je in Berlijn bent gewoon naar een herkenbaar punt rijden waar je weet dat er mensen zijn die je kunnen helpenSchelpenpaadje schreef: ↑do 18 aug 2022, 21:36 Durashift is niet de enige die verrast werd door de omleidingen:
https://lc.nl/friesland/Tachtigjarige-m ... 75753.html
Nadat hij via Hoogkerk probeerde te draaien en opnieuw naar Groningen te rijden, eindigde de man op allerlei onbekende plekken. Na meer dan een uur rondjes te hebben gereden op de ringweg, zag de man dat het Martiniziekenhuis werd aangegeven. Daar is hij vervolgens naartoe gereden.
Maar je wordt daar rechtsaf geleid over het oude stukje A7 naar oprit Westerbroek. Dat is de kortste en ook meest logische weg en ik zou het niet dwars door de stad willen noemen.
Geen zorgen, dat jullie beiden stuitten op een onverwacht andere situatie was alleen bedoeld als bruggetje, ik vergelijk je niet met een verwarde hoogbejaardeDurashift schreef: ↑do 18 aug 2022, 21:44Ik ben er via Europaplein afgegaan, zo langs de Ikea. Eigenlijk zoals ik altijd wel reed in de afgelopen jaren (begin jaren 00 met enige regelmaat geweest
).
Ik ben niet in de war geraakt van de omleidingsborden. Ik vind het alleen vreemd dat men (restant) verkeer van de A28 richting Delfzijl e.o. via het nog open deel van de N7 zuid laat rijden, zo dwars door de stad. Via de ring west en noord lijkt mij logischer..alhoewel die op drukke dagen natuurlijk ook wel vol lopen door verkeer wat van west naar oost moet rijden. Het zouden dynamische omleidingen moeten zijn, geprogrammeerd op vakantie(on)drukte en weekend verkeer..![]()