Voor mij is over Oberhausen 8km of 10km langer dan via Waterberg - Beekbergen. Als ik door de Achterhoek en Twente ga dan kan ik nog iets meer kilometers sparen; maar op de N18 [staat voor 18x niks?] wil je niet komen en via de N315 kun je alleen flink doorrijden als je erg vroeg of erg laat bent.Pino schreef: ↑di 16 aug 2022, 8:50Vanuit omgeving Arnhem-Nijmegen zijn opties De Lutte en Dortmund inderdaad ongeveer gelijk. Het omslagpunt loopt denk ik min of meer over de lijn Breda-Nijmegen. Betekent dus ook dat verreweg de meeste Nederlanders aan de “De Lutte kant” zitten waar het gaat om routes richting Hannover en verder.
Denk eerder Breda - Apeldoorn; maar het is een wat zwevende grens. Het hangt ook van tijdstip en bestuurder af. En rond het omslagpunt weegt voorkeur ook erg mee. De spitstijden liggen net iets anders en waar sommige bestuurders zich weinig van limieten aantrekken maar het op vrije stukken redelijk rustig aan doen (zijn meestal degenen die voor Tempolimit zijn; maar laten we het er over eens zijn dat we het niet eens worden en dat bier en chips onderwerp verder maar parkeren); zijn er andere bestuurders die zich liever redelijk aan de limiet houden indien ze daar tijd voor hebben, maar die op vrije stukken wel gas geven.
Maar de laatste is misschien nog wel de belangrijkste. Ik heb een gruwelijke hekel aan dat gerotzooi met Vmax 100, ben niet echt kapot van het Nederlandse verkeer en ken de route over Oberhausen - Dortmund nog veel meer op mijn duimpje. Dus dan heeft hop de grens over en gewoon lekker autorijden meestal toch mijn voorkeur. Terwijl een collega van mij juist aangeeft dat hij via Enschede fijner vind rijden.
Ben me op de B8 (toen nog B8n) net echter de 23L bij DUS weleens kapot geschrokken; je ziet het niet en dan komt er ineens een vliegtuig vlak over je hoofd heen.SnarfFlevoland schreef: ↑ma 22 aug 2022, 21:59![]()
De A5 is wat dat betreft nog net iets spectaculairder, wanneer de banen 25L en 25C in gebruik zijn voor landingen. De grote jets vliegen dat kort boven de snelweg om te landen. Vooral als een 747 of A380 land erg spectaculair! Een viaduct over de A5 wordt ook vaak door spotters gebruikt.