[N233] Veenendaal - Ochten

Discussies over N-wegen en het overige onderliggend wegennet - ook voor wat betreft planvorming.

Moderator: Moderatoren

Gebruikersavatar
Wesso
2x3 autosnelweg
Berichten: 7932
Lid geworden op: za 16 jul 2005, 1:27
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: [N233] Veenendaal - Ochten

Bericht door Wesso » za 27 aug 2022, 21:53

^^ Die Rondweg-West zat behoorlijk verstopt vanmiddag inderdaad. Zowel onder als boven het spoor lange rijen auto's gezien. Het stuk tussen 't Goeie Spoor en het Panhuis is wel vaste prik volgens mij met dat zwembad ertussen.

Of het mag en wenselijk is? Alles kan, zeker als het om zo'n groot evenement gaat waar Veenendaal apetrots op is. Ongetwijfeld goed geregeld met de provincie.

Rein
2x4 autosnelweg
Berichten: 10197
Lid geworden op: zo 10 jun 2007, 10:18
Locatie: Haarlemmermeer

Re: [N233] Veenendaal - Ochten

Bericht door Rein » za 27 aug 2022, 22:10

Durashift schreef: za 27 aug 2022, 21:28 2). Het is een zaterdag, het is na de schoolvakantieperiode in deze regio... het is 2022..ís het in deze tijd nog wel wenselijk om een dergelijke stroomweg voor het plezier van een minderheid zowat een dag lang af te sluiten én een groot deel van de gemeente met druk verkeer (Rondweg-West) op te zadelen?. Ik vind het niet meer passen in de huidige tijdsgeest.
Zoiets gebeurt natuurlijk wel vaker. Sterker, op dit moment is de N205 afgesloten vanwege (het einde van) Mysterlyland, en morgenavond wederom. En over een paar weken is de IJtunnel in Amsterdam afgesloten vanwege de Dam-tot-Dam-loop. En vorige week waren diverse wegen dicht vanwege de Vuelta. En zo heb je wel meer evenementen die over provinciale (of anderszins belangrijke) wegen lopen. Zolang dat niet tot mega-verkeersoverlast zorgt en het maar niet te vaak voorkomt, is het gewoon iets dat je moet accepteren vind ik. Ik heb er geen probleem mee om één keer per jaar om te moeten rijden voor Mysteryland. Leven en laten leven lijkt me zo.

playertwo
dorpsstraat
Berichten: 222
Lid geworden op: di 29 okt 2019, 23:06

Re: [N233] Veenendaal - Ochten

Bericht door playertwo » za 27 aug 2022, 22:51

^^ Diverse wegen voor de Vuelta? Prins Willem Alexanderbrug, Rhenense brug
Eigenlijk een aanzienlijk aantal hoofdwegen in Utrechts, Gelderland en Brabant die afgesloten was.
Het is een dag, dus oké is leuk voor de promotie van Nederland en leverde mooie plaatjes op voor de TV, maar als weggebruiker levert het natuurlijk nogal een flinke omweg op.
Een onderschrift, daar komt hij dan
Ps. De groeten van Playertwo

Gebruikersavatar
Palance
4x5 autosnelweg
Berichten: 31547
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 13:17
Locatie: Паланцедрецхт
Contacteer:

Re: [N233] Veenendaal - Ochten

Bericht door Palance » zo 28 aug 2022, 9:17

Als je het van te voren weet kun je er rekening mee houden.
"You know the greatest danger facing us is ourselves, an irrational fear of the unknown. But there’s no such thing as the unknown — only things temporarily hidden, temporarily not understood.” - James T. Kirk

Autosnelwegen.net

boe!
2x5 autosnelweg
Berichten: 18236
Lid geworden op: di 19 jul 2005, 20:02
Locatie: Leusden

Re: [N233] Veenendaal - Ochten

Bericht door boe! » zo 28 aug 2022, 9:20

playertwo schreef: za 27 aug 2022, 22:51 Het is een dag
De wegen waar de Vuelta langs kwam waren een paar uur dicht. Geen dag.

PeterSchoeber
autoweg
Berichten: 1311
Lid geworden op: vr 25 dec 2009, 20:11

Re: [N233] Veenendaal - Ochten

Bericht door PeterSchoeber » zo 28 aug 2022, 9:53

Palance schreef: zo 28 aug 2022, 9:17 Als je het van te voren weet kun je er rekening mee houden.
De afsluitingen in Veenendaal voor de jaarlijkse triatlon stonden al enkele weken van te voren in de omgeving van het afgesloten gebied keurig aangekondigd. Tenminste ik heb op diverse plekken de vooraankondigingen hiervoor gezien als ik rond tufte in die hoek van Veenendaal.
Met vriendelijke groet,

Peter Schoeber uit Remmerden

Schelpenpaadje
2x2 autosnelweg
Berichten: 5804
Lid geworden op: wo 10 feb 2016, 9:54

Re: [N233] Veenendaal - Ochten

Bericht door Schelpenpaadje » zo 28 aug 2022, 10:01

Durashift schreef: za 27 aug 2022, 21:28 Mag de gemeente Veenendaal de rondweg wel afzetten? Wegbeheerder is de provincie.
Bij dit soort grote evenementen vraagt de organisatie een vergunning aan. Vaak gebeurt dit in nauwe samenwerking met de gemeente. Daarin staat ook hoe aankondigingen, bebording, verkeersregelaars en omleidingen worden geregeld. De provincie zal (formeel of informeel) om toestemming zijn gevraagd. En sowieso kunnen belanghebbenden beroep en bezwaar aantekenen tegen een vergunning.
voor het plezier van een minderheid
Noem eens een evenement waar de meerderheid plezier van heeft.

(Grote tv-evenementen zoals het WK Voetbal en Olympische Spelen tellen niet)

Gebruikersavatar
Vinny
4x5 autosnelweg
Berichten: 41327
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 12:52
Locatie: Friesland

Re: [N233] Veenendaal - Ochten

Bericht door Vinny » zo 28 aug 2022, 11:52

Noem eens een evenement waar de meerderheid plezier van heeft.
Je hebt landen zoals Afganistan en Jemen en daar zijn geen evenementen. Want daar zouden maar goddeloze dingen gebeuren. Zo prettig wonen daar: er wordt nooit een weg afgesloten :nothanks:
Let op: Sarcasmemodus over een lengte van 10 kilometer.

Gebruikersavatar
Jackbauer1350
2x3 autosnelweg
Berichten: 7874
Lid geworden op: ma 21 nov 2011, 22:03
Locatie: Wijdemeren
Contacteer:

Re: [N233] Veenendaal - Ochten

Bericht door Jackbauer1350 » zo 28 aug 2022, 12:19

Voor Koningsdag worden door het hele land wegen afgesloten in verband met evenementen.
Voor Concert at Sea wordt een deel van de N57 afgesloten. .
In de gemeente Wijdemeren waar ik woon zijn elk jaar een paar evenementen in één van de dorpen waardoor een middag de doorgaande weg door het centrum dicht is. En dat is altijd in een weekend.
Dat van "die huidige tijdsgeest" vind ik onzin. Evenementen zijn van alle tijden en dan ontkom je niet aan dat afhankelijk van het type evenement een of meerdere wegen deels of geheel afgesloten zijn .

Gebruikersavatar
Kaaiman
Secretaris
Berichten: 17386
Lid geworden op: ma 26 jun 2006, 16:54
Locatie: Hoogeveen
Contacteer:

Re: [N233] Veenendaal - Ochten

Bericht door Kaaiman » zo 28 aug 2022, 12:56

Ik heb wel eens in een krantenbericht gelezen dat op de gehele rijksweg 31 langs de Drentse Hoofdvaart in verband met de TT in Assen eenrichtingsverkeer werd ingesteld, zodat er voor de toestroom van het publiek twee rijstroken richting Assen waren (en na de TT wellicht ook twee rijstroken terug, dat weet ik niet meer). Tegenverkeer diende waarschijnlijk gebruik te maken van de stille kant van het kanaal.

Dat was nog in de tijd dat er geen A28 was, en volgens mij ook nog geen (complete) autoweg P13, de voorloper van de A28 Hoogeveen - Assen. Kortom: wegafsluitingen en bijzondere verkeersmaatregelen voor grote en minder grote evenementen zijn al sinds de motorisatie van ons land geen uitzondering.
Deur Drenthe • website over het Drentse provinciaal en rijkswegennet
@DeurDrenthe • volg het Drentse wegennieuws op Mastodon

Durashift
expressweg
Berichten: 2544
Lid geworden op: zo 04 feb 2018, 15:32

Re: [N233] Veenendaal - Ochten

Bericht door Durashift » zo 28 aug 2022, 22:37

PeterSchoeber schreef: zo 28 aug 2022, 9:53
Palance schreef: zo 28 aug 2022, 9:17 Als je het van te voren weet kun je er rekening mee houden.
De afsluitingen in Veenendaal voor de jaarlijkse triatlon stonden al enkele weken van te voren in de omgeving van het afgesloten gebied keurig aangekondigd. Tenminste ik heb op diverse plekken de vooraankondigingen hiervoor gezien als ik rond tufte in die hoek van Veenendaal.
Dan zijn ze jouw meer opgevallen dan mij. Komt wellicht ook doordat ik meer met de Vuelta afsluiting van vorige week bezig was. :s

Durashift
expressweg
Berichten: 2544
Lid geworden op: zo 04 feb 2018, 15:32

Re: [N233] Veenendaal - Ochten

Bericht door Durashift » zo 28 aug 2022, 22:44

Schelpenpaadje schreef: zo 28 aug 2022, 10:01
Durashift schreef: za 27 aug 2022, 21:28 Mag de gemeente Veenendaal de rondweg wel afzetten? Wegbeheerder is de provincie.
Bij dit soort grote evenementen vraagt de organisatie een vergunning aan. (..). De provincie zal (formeel of informeel) om toestemming zijn gevraagd. En sowieso kunnen belanghebbenden beroep en bezwaar aantekenen tegen een vergunning.
Ik vond de afzetting / aankondiging gewoon matig, ik reed bijna de eerste kegel aan omdat ik gewoon rechtdoor wilde rijden.

Provincie kan toch gewoon tegen de evenementenorganisator zeggen: = mijn weg, dus wij regelen de afzetting. Ze komen ook als er een incident is. Zo'n rood/witte VW Transporter met uitklapbare DRIP op het dak valt toch meer op langs een 80 km/h weg.. of niet dan?
Schelpenpaadje schreef: zo 28 aug 2022, 10:01
voor het plezier van een minderheid
Noem eens een evenement waar de meerderheid plezier van heeft.

(Grote tv-evenementen zoals het WK Voetbal en Olympische Spelen tellen niet)
Ja, dat wordt lastig.. maar ik zag slechts één triatleet op de N233 keren om weer het spoor onderdoor te duiken. :|
Het komt op mij over dat men de rondweg gewoon nodig heeft voor dat hellinkje onder het spoor door. Was er een vlakke weg, is het niet interessant.

Gebruikersavatar
harry
Wegnummerfotograaf
Berichten: 22844
Lid geworden op: ma 28 feb 2005, 12:09
Locatie: Leipendam
Contacteer:

Re: [N233] Veenendaal - Ochten

Bericht door harry » zo 28 aug 2022, 23:12

Durashift schreef: zo 28 aug 2022, 22:44 Provincie kan toch gewoon tegen de evenementenorganisator zeggen: = mijn weg, dus wij regelen de afzetting.
Nee, ze zeggen: "Dus jullie willen dat die weg afgezet wordt? Dan regelen en betalen jullie dat maar lekker zelf."

Waarschuwing: komend weekend worden de provinciale wegen N200 en N201 naar Zandvoort afgezet wegens de hobby van een minderheid. :)
wegnummers.nl foto's van genummerde wegen (o.a. NBA) en van plaatsnaamborden
--Harry.

Durashift
expressweg
Berichten: 2544
Lid geworden op: zo 04 feb 2018, 15:32

Re: [N233] Veenendaal - Ochten

Bericht door Durashift » zo 28 aug 2022, 23:39

^^ natuurlijk stuurt de provincie dan de rekening naar de evenementenorganisator.

Gebruikersavatar
Wesso
2x3 autosnelweg
Berichten: 7932
Lid geworden op: za 16 jul 2005, 1:27
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: [N233] Veenendaal - Ochten

Bericht door Wesso » ma 29 aug 2022, 0:30

Durashift schreef: zo 28 aug 2022, 22:44 Ik vond de afzetting / aankondiging gewoon matig, ik reed bijna de eerste kegel aan omdat ik gewoon rechtdoor wilde rijden.
Was er op de Cuneraweg dan ook geen geel bord met omleiding te zien? Dat zou wel heel kwalijk zijn, maar ik kan het me bijna niet voorstellen. Heb je geen dashcam in de auto?

Rogier
2x2 autosnelweg
Berichten: 5070
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:54

Re: [N233] Veenendaal - Ochten

Bericht door Rogier » di 30 aug 2022, 10:13

https://www.rijksoverheid.nl/ministerie ... ug-impasse

Overigens volgens dit bericht is vervanging of grootschalige renovatie voor deze brug voorlopig niet noodzakelijk. Op dat vlak verkeerd de brug (nog) in een goede staat.

waldo79
4x3 autosnelweg
Berichten: 20524
Lid geworden op: do 05 mei 2005, 10:28
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: [N233] Veenendaal - Ochten

Bericht door waldo79 » di 30 aug 2022, 13:36

De Kamervragen zijn tevergeefs gesteld want het Rijk geeft geen donder om deze verbinding, stelt geen euro's ter beschikking en ziet het vooral als een regionaal probleem.

PeterSchoeber
autoweg
Berichten: 1311
Lid geworden op: vr 25 dec 2009, 20:11

Re: [N233] Veenendaal - Ochten

Bericht door PeterSchoeber » di 30 aug 2022, 13:51

Rogier schreef: di 30 aug 2022, 10:13 https://www.rijksoverheid.nl/ministerie ... ug-impasse

Overigens volgens dit bericht is vervanging of grootschalige renovatie voor deze brug voorlopig niet noodzakelijk. Op dat vlak verkeerd de brug (nog) in een goede staat.
Dat is helaas enigszins bezijden de waarheid van de brug valt al gedurende een aantal jaren onder een verscherpt onderhouds-/inspectieregime. Normaliter wordt een brug, als ik mij niet vergis, eenmaal in de vijf jaar grondig geïnspecteerd, bij de Rijnbrug in Rhenen vinden deze inspectie jaarlijks plaats.
Met vriendelijke groet,

Peter Schoeber uit Remmerden

Rogier
2x2 autosnelweg
Berichten: 5070
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:54

Re: [N233] Veenendaal - Ochten

Bericht door Rogier » di 30 aug 2022, 14:01

Tja, Rutte de oplichtersvirus is zeer besmettelijk jammergenoeg.

Gebruikersavatar
harry
Wegnummerfotograaf
Berichten: 22844
Lid geworden op: ma 28 feb 2005, 12:09
Locatie: Leipendam
Contacteer:

Re: [N233] Veenendaal - Ochten

Bericht door harry » di 30 aug 2022, 14:45

Rogier schreef: di 30 aug 2022, 10:13 Op dat vlak verkeerd de brug (nog) in een goede staat.
Verkeerd of goed? :duck:
wegnummers.nl foto's van genummerde wegen (o.a. NBA) en van plaatsnaamborden
--Harry.

Wouter8
polderweggetje
Berichten: 37
Lid geworden op: wo 01 jul 2020, 21:49
Locatie: Rosmalen

Re: [N233] Veenendaal - Ochten

Bericht door Wouter8 » wo 31 aug 2022, 11:32

Dat is goed fout.

Durashift
expressweg
Berichten: 2544
Lid geworden op: zo 04 feb 2018, 15:32

Re: [N233] Veenendaal - Ochten

Bericht door Durashift » wo 31 aug 2022, 22:20

waldo79 schreef: di 30 aug 2022, 13:36 De Kamervragen zijn tevergeefs gesteld want het Rijk geeft geen donder om deze verbinding, stelt geen euro's ter beschikking en ziet het vooral als een regionaal probleem.
Ja.. maar goed, nu wordt (weer) iets duidelijker hoe het ministerie er in zit.

Uit de antwoorden blijkt mij dat er dus gekeken moet worden naar de ontbindende voorwaarden van het bestuursakkoord uit 2012.
Immers, de minister beroept zich daar meermaals op. Dat is dus een (financiële) belemmering op dit moment. Als het bestuursakkoord opgezegd / open gebroken wordt, komt er misschien een kans om de rijksoverheid er meer bij te betrekken.. ondanks hun druk op al de andere projecten..

playertwo
dorpsstraat
Berichten: 222
Lid geworden op: di 29 okt 2019, 23:06

Re: [N233] Veenendaal - Ochten

Bericht door playertwo » do 01 sep 2022, 16:58

^^ Zolang stikstof niet is opgelost komen we hier voorlopig niet aan toe, ondanks de structurele files en de relatief slechte staat van de brug. Ben benieuwd wanneer er een geslotenverklaring komt voor het zware vrachtverkeer (40ton en meer)
boe! schreef: zo 28 aug 2022, 9:20
playertwo schreef: za 27 aug 2022, 22:51 Het is een dag
De wegen waar de Vuelta langs kwam waren een paar uur dicht. Geen dag.
Ja, klopt heb je gelijk in, maar dat doet niks af aam de omweg die je moest maken.
Een onderschrift, daar komt hij dan
Ps. De groeten van Playertwo

nederland24
2x2 autosnelweg
Berichten: 5540
Lid geworden op: vr 04 sep 2009, 19:22
Locatie: Breda

Re: [N233] Veenendaal - Ochten

Bericht door nederland24 » vr 02 sep 2022, 21:24

Durashift schreef: za 27 aug 2022, 21:28 2). Het is een zaterdag, het is na de schoolvakantieperiode in deze regio... het is 2022..ís het in deze tijd nog wel wenselijk om een dergelijke stroomweg voor het plezier van een minderheid zowat een dag lang af te sluiten én een groot deel van de gemeente met druk verkeer (Rondweg-West) op te zadelen?. Ik vind het niet meer passen in de huidige tijdsgeest.
Goed punt inderdaad. Dergelijke evenementen op de biblebelt zouden inderdaad beter op de zondag kunnen plaatsvinden.
Laatst gewijzigd door nederland24 op za 03 sep 2022, 18:05, 1 keer totaal gewijzigd.

Steyn_E
autoweg
Berichten: 1436
Lid geworden op: ma 27 dec 2010, 22:40

Re: [N233] Veenendaal - Ochten

Bericht door Steyn_E » vr 02 sep 2022, 22:35

^^
Oeioeioei toch niet op zondag, laat het ze niet horen daar in Veenendaal :wijsvinger:

:hap:

PeterSchoeber
autoweg
Berichten: 1311
Lid geworden op: vr 25 dec 2009, 20:11

Re: [N233] Veenendaal - Ochten

Bericht door PeterSchoeber » di 27 sep 2022, 22:18

Brede steun in de tweede kamer voor een nieuwe Rijnbrug in Rhenen. https://www.gelderlander.nl/rhenen/twee ... ~a5474a94/
Met vriendelijke groet,

Peter Schoeber uit Remmerden

Schelpenpaadje
2x2 autosnelweg
Berichten: 5804
Lid geworden op: wo 10 feb 2016, 9:54

Re: [N233] Veenendaal - Ochten

Bericht door Schelpenpaadje » di 27 sep 2022, 23:22

^^ Zo lang er geen brede steun in de Tweede Kamer is voor een motie om het rijk extra te laten bijdragen is het een sympathiek initiatief maar valt het te betwijfelen of het een oplossing dichterbij brengt.

boe!
2x5 autosnelweg
Berichten: 18236
Lid geworden op: di 19 jul 2005, 20:02
Locatie: Leusden

Re: [N233] Veenendaal - Ochten

Bericht door boe! » wo 28 sep 2022, 8:28

^^ Inderdaad.
PeterSchoeber schreef: di 27 sep 2022, 22:18 Brede steun in de tweede kamer voor een nieuwe Rijnbrug in Rhenen.
Heb je de motie gelezen? Er staat in de motie niets over een nieuwe Rijnbrug. Blijkbaar is Foodvalley een locatie waar grootschalige woningbouw zou kunnen plaatsvinden, maar men vindt een goede ontsluiting van de regio belangrijk. Onderdeel van die ontsluiting is de Rijnbrug en dan wordt in de motie aangegeven:
verzoekt de regering samen met de betreffende regio’s te bezien hoe de aanpak van de Rijnbrug als verkeersknelpunt in het licht van de woningbouwopgave en van de rol van de Rijnbrug in de interregionale bereikbaarheid gezamenlijk tot een goed einde gebracht kan worden
Nou, vager kan je het niet maken. Een nietszeggende oproep, een proefballon. Je maakt jezelf blijf met een dode mus.

Gebruikersavatar
Snelwegfreak
Hoofdmoderator
Berichten: 18033
Lid geworden op: do 21 sep 2006, 16:02

Re: [N233] Veenendaal - Ochten

Bericht door Snelwegfreak » wo 28 sep 2022, 10:54

boe! schreef: wo 28 sep 2022, 8:28Heb je de motie gelezen?
Je doet alsof dat heel normaal is, maar ik denk dat jij één van de weinigen bent die zoiets doet.
Enne gojje mins blieft altied leave.

Schelpenpaadje
2x2 autosnelweg
Berichten: 5804
Lid geworden op: wo 10 feb 2016, 9:54

Re: [N233] Veenendaal - Ochten

Bericht door Schelpenpaadje » wo 28 sep 2022, 11:08

^^ De tekst die boe! quote uit de motie staat letterlijk in het nieuwsbericht van De Gelderlander waarnaar Peter linkte.

In dit artikel staat ook letterlijk dat de door de regio gehoopte financiële steun nog ver weg is.

Zie ook de reactie van de wethouders aan het eind van het artikel dat zij blij zijn dat "de Tweede Kamer oog heeft voor dit verkeersknelpunt en snel duidelijkheid wil hoe we dit met elkaar, Rijk, provincies, regio’s én gemeenten, kunnen oplossen". Oftewel het betekent (nog) niets.

Plaats reactie