[E] [A007] [AP007] A-7 / AP-7 Algeciras - Málaga - Valencia - Barcelona - La Jonquera

Moderator: Moderatoren

Chris
Moderator

Re: [E] [A007] [AP007] A-7 / AP-7 Algeciras - Málaga - Valencia - Barcelona - La Jonquera

Bericht door Chris » vr 29 jul 2022, 14:22

Het ministerie heeft plannen gepresenteerd om de AP-7 en AP-2 te verbeteren nu het tolvrij is geworden en er een stuk meer verkeer rijdt. Het hele programma omvat 40 projecten met een kostenraming van ruim 1 miljard euro.

De verbredingen liggen op de AP-7, die hier al eerder besproken zijn. De verbredingen omvatten 133 kilometer autosnelweg, de kosten zijn geraamd op € 687 miljoen.

* Hostalric - Montornès del Vallès: 2x4 rijstroken
* El Papiol - El Vendrell: 2x4 rijstroken (dit is uitgebreider dan eerst gemeld)
* L'Hospitalet del Infant - Amposta: 2x3 rijstroken
* reconstructie knooppunt AP-7 / C-33 bij Montmeló
* reconstructie knooppunt AP-7 / C-17 bij Parets del Vallès
* niet genoemd in de tekst maar wel op de kaart: verbreding AP-7 bij de Franse grens!

Daarnaast worden nieuwe aansluitingen aangelegd (€ 75,9 miljoen)
* AP-2 Castelldans en Vimbodí
* AP-7 aansluitingen op de A-7 bij L'Hospitalet de L'Infant en A-7 bij Tarragona-Norte
* AP-7 aansluitingen Ferran, Roda de Berà, aansluiting met C-51 (El Vendrell), Banyeres del Penedès, Sant Celoni/La Batllòria en Figueres centro.

Ook worden 12 aansluitingen gereconstrueerd (€ 52,6 miljoen)
* AP-2 Lleida
* AP-7 Vilafranca del Penedès centro, Martorell, Santiga, C-58/ B-30 in Cerdanyola del Vallès, aansluiting met C-60 in Granollers, Maçanet de la Selva, Girona Sur, Girona Norte, Orriols/L'Escala, La Jonquera Norte

Verder zijn nog aanvullende projecten gepland (€ 233,7 miljoen)
* verdubbeling N-240 tussen Borgues Blanques en Lleida
* aanpassing A-2 tussen Abrera en Martorell (aansluiting B-40 richting AP-7)
* verdubbeling N-II langs Figueres en aansluitingen op de AP-7 ten noorden en zuiden van Figueres
* N-260 omlegging bij Vilafant
* N-II verdubbeling tussen Riera de Cinyana en Orriols
* aansluiting A-7 op AP-7 bij La Mora / Ferran (ten oosten van Tarragona)

Kaart van alle maatregelen:
Afbeelding

Snelwegfreak
Hoofdmoderator

Re: [E] [A007] [AP007] A-7 / AP-7 Algeciras - Málaga - Valencia - Barcelona - La Jonquera

Bericht door Snelwegfreak » di 06 sep 2022, 9:32

Het voormalige tolplein La Jonquera, richting Barcelona.

Afbeelding
IMG_6435 by Benjamin van der Velden, on Flickr

Afbeelding
IMG_6438 by Benjamin van der Velden, on Flickr

Bij alle voormalige tolpleinen tot en met Salou zie je hetzelfde beeld: aan de buitenzijdes nog de restanten van enkele tolpoorten, daar tussenin een snel aangelegde doorgaande rijbaan.

(Onder andere) Bij Hostalric een mooi teken dat de Catalaanse onafhankelijkheidsdrift nog altijd stilletjes sluimert... :lol:

Afbeelding
IMG_6453 by Benjamin van der Velden, on Flickr
Enne gojje mins blieft altied leave.

Willem
2x4 autosnelweg

Bericht door Willem » di 06 sep 2022, 10:41

Wat ik op de AP7 ook bijzonder vond is dat je vanaf Girona tot Tarragona permanent Lleida op de borden ziet terwijl de afstand niet heel veel afneemt.

De kaart had ik toch even nodig om te begrijpen hoe de vork in de steel zit.

Pino
4x3 autosnelweg

Bericht door Pino » di 06 sep 2022, 19:09

^^ Dat onderstreept dan toch ergens het nut van een horizontale streep op het afstandenbord, en dan de kruisende doelen vooraf laten gaan door het bijbehorende wegnummer. Dan zie je meteen dat het geen doel in lijn is, en had je dat kruisende wegnummer ook drie keer kunnen zien verspringen.

Snelwegfreak
Hoofdmoderator

Bericht door Snelwegfreak » di 13 sep 2022, 13:28

Een kleine fotoreeks van de AP-7 tussen Benicarló en L'Hospitalet de L'Infant van gistermiddag.

1. We beginnen bij de gelijknamige VZP die je tegenkomt als je bij Benicarló de AP-7 op draait. Meerdere VZP's lijken een voetgangersbrug over de snelweg te hebben. Geen idee of die toegankelijk zijn, maar wellicht leuk om nog eens een paar foto's vanaf te nemen. Overigens is foto's nemen vanuit de auto ook nog een riskante onderneming: op meerdere DRIP's werd gewaarschuwd dat telefoongebruik tijdens het rijden 6 punten kost en er een paar honderd camera's zijn die daarop controleren.
Afbeelding
IMG_7103 by Benjamin van der Velden, on Flickr

2. Typische toeristische borden voor de regio Valencia. Zij gaan daar beduidend anders mee om dan andere regio's.
Afbeelding
IMG_7111 by Benjamin van der Velden, on Flickr

3. Vrachtverkeer met vier assen is verboden in meerdere kernen langs de AP-7. Deze zijn verplicht de AP-7 te volgen.
Afbeelding
IMG_7114 by Benjamin van der Velden, on Flickr

4. Afrit Vinaròs. Deze en de volgende afrit werden al vele kilometers van tevoren aangekondigd.
Afbeelding
IMG_7115 by Benjamin van der Velden, on Flickr

5. Tarragona en Barcelona liggen op nét geen honderd kilometer afstand van elkaar.
Afbeelding
IMG_7117 by Benjamin van der Velden, on Flickr

6. We rijden de Republiek regio Catalonië weer in ;) Op verschillende komborden van kleinere plaatsen heeft men met de hand "República Catalana" onder de plaatsnaam geschreven :lol:
Afbeelding
IMG_7124 by Benjamin van der Velden, on Flickr

7. Er zijn redelijk wat trajectcontroles op de AP-7. Niet heel gek, want veel lange stukken zonder afritten en er wordt regelmatig stevig doorgereden.
Afbeelding
IMG_7126 by Benjamin van der Velden, on Flickr

8. Deze omgeving is nog redelijk bergachtig.
Afbeelding
IMG_7140 by Benjamin van der Velden, on Flickr

9. We naderen Amposta, waar zich de monding van de Ebre in de Middellandse Zee bevindt. Hier zie je ook een portaal dat voor trajectcontrole gebruikt wordt. Op de achtergrond een groot spoorviaduct.
Afbeelding
IMG_7142 by Benjamin van der Velden, on Flickr

10. Idem, we steken hier de Ebre zelf over. Deze stond gelukkig niet droog ;)
Afbeelding
IMG_7144 by Benjamin van der Velden, on Flickr

11. Toeristische informatie voor de afrit Tortosa. Het Parc Natural dels Ports heeft een uitzichtspunt op zo'n 1450 meter hoogte, wat (als het helder weer is) zéker de moeite waard is.
Afbeelding
IMG_7148 by Benjamin van der Velden, on Flickr

12. Verzorgingsplaats "lage Ebre".
Afbeelding
IMG_7152 by Benjamin van der Velden, on Flickr

13. Waarschuwingen voor windstoten, wat hier aan de kust geen zeldzaam iets is. Dit bord is in het Catalaans, iets hiervoor stond de Spaanse versie.
Afbeelding
IMG_7155 by Benjamin van der Velden, on Flickr

14. Nog maar eens een verwijzing naar het Parc Natural Delta de l'Ebre, terwijl we weer zicht hebben op de zee.
Afbeelding
IMG_7156 by Benjamin van der Velden, on Flickr

15. L'Ametlla de Mar. Uiteraard leidt elke afrit naar de N-340.
Afbeelding
IMG_7166 by Benjamin van der Velden, on Flickr

16. Verwijzing naar het kasteel van Miravet, dat via de afrit L'Hospitalet de L'Infant te bereiken is. Schijnbaar dan nog 40 km rijden. Ik kan mij niet herinneren verder op het OWN nog verwijzingen te hebben gezien naar dit kasteel.
Afbeelding
IMG_7177 by Benjamin van der Velden, on Flickr

17. We eindigen deze fotoreeks bij de afrit L'Hospitalet de L'Infant.
Afbeelding
IMG_7181 by Benjamin van der Velden, on Flickr

Willem
2x4 autosnelweg

Bericht door Willem » di 13 sep 2022, 17:56

Snelwegfreak schreef: di 13 sep 2022, 13:28 7. Er zijn redelijk wat trajectcontroles op de AP-7. Niet heel gek, want veel lange stukken zonder afritten en er wordt regelmatig stevig doorgereden.
Toch vraag ik me af hoe dat nu zit. Er staan wel borden, maar op veel plaatsen zijn nergens camera's o.i.d. te zien. Ook niet verstopt achter een wegwijzer ofzo.
Vermoedelijk staan op veel plaatsen alleen borden zonder dat echt gecontroleerd wordt.

Willem
2x4 autosnelweg

Bericht door Willem » di 13 sep 2022, 18:00

Extreem steile afrit van 20% op de A7 ten oosten van Malaga:

https://maps.app.goo.gl/j7RXT1HBynUfmsY9A

De constructie lijkt niet zo veilig.

Snelwegfreak
Hoofdmoderator

Bericht door Snelwegfreak » di 13 sep 2022, 18:20

Willem schreef: di 13 sep 2022, 17:56 Toch vraag ik me af hoe dat nu zit. Er staan wel borden, maar op veel plaatsen zijn nergens camera's o.i.d. te zien. Ook niet verstopt achter een wegwijzer ofzo.
Vermoedelijk staan op veel plaatsen alleen borden zonder dat echt gecontroleerd wordt.
Dat zal op plaatsen ongetwijfeld het geval zijn, maar op de AP-7 zijn er portalen met camera's aanwezig. Deze zullen ongetwijfeld "het systeem" voorstellen.

Willem
2x4 autosnelweg

Bericht door Willem » di 13 sep 2022, 22:10

^^ Dan ben ik benieuwd of er volgende maand opeens post uit Spanje in de brievenbus ligt.

Coen Tunnel
Voorzitter

Bericht door Coen Tunnel » wo 14 sep 2022, 11:27

Snelwegfreak schreef: di 13 sep 2022, 18:20
Willem schreef: di 13 sep 2022, 17:56 Toch vraag ik me af hoe dat nu zit. Er staan wel borden, maar op veel plaatsen zijn nergens camera's o.i.d. te zien. Ook niet verstopt achter een wegwijzer ofzo.
Dat zal op plaatsen ongetwijfeld het geval zijn, maar op de AP-7 zijn er portalen met camera's aanwezig. Deze zullen ongetwijfeld "het systeem" voorstellen.
Iets soortgelijk gebruiken de Spanjaarden volgens mij ook op de A-62.

Snelwegfreak
Hoofdmoderator

Bericht door Snelwegfreak » zo 18 sep 2022, 10:31

Wolken die zachtjes over de Pyreneeën heen glijden, gisterochtend om 7:15 uur.

Afbeelding
IMG_7331 by Benjamin van der Velden, on Flickr

Chris
Moderator

Bericht door Chris » wo 09 nov 2022, 14:48

Wat updates omtrent de AP-7 in Catalonië.

In de regio Vallés, het suburbane gebied landinwaarts van Barcelona, komt een variabele maximumsnelheid van 100 km/h tussen km 132 en km 161, dus bijna 30 kilometer lang tussen Montornés del Vallés en El Papiol. Dit is het deel van de AP-7 dat achter langs Barcelona loopt.

Op een 25 kilometer lang traject in de provincie Tarragona gaat de maximumsnelheid omlaag naar 100 km/h tussen Calafat en L'Ampolla, omdat er veel ongevallen gebeuren. Ik vraag mij af hoe dat kan omdat dit een overwegend recht en vlak traject is.

Ook wordt de bewegwijzering op de delen langs Tarragona en Girona aangepast. Het klinkt alsof de rechterrijstrook op de AP-7 langs Girona één lange weefstrook wordt (hier liggen 2x4 rijstroken).

Men zegt dat sinds de AP-7 tolvrij is, het licht verkeer met 40% is toegenomen en het vrachtverkeer zelfs met 80%.

https://www.mitma.es/el-ministerio/sala ... 12022-1419

Pino
4x3 autosnelweg

Bericht door Pino » wo 09 nov 2022, 15:51

Chris schreef: wo 09 nov 2022, 14:48 Op een 25 kilometer lang traject in de provincie Tarragona gaat de maximumsnelheid omlaag naar 100 km/h tussen Calafat en L'Ampolla, omdat er veel ongevallen gebeuren. Ik vraag mij af hoe dat kan omdat dit een overwegend recht en vlak traject is.
Bij Calefat ligt het zuidelijke einde van de parallelle A-7, dus daar stroomt mogelijk veel verkeer uit Tarragona de AP-7 op. In zekere zin is dat een overgang van 4x2 naar 2x2. Wellicht is dat iets teveel van het goede. Los daarvan zie ik op Streetview weliswaar rechte stukken weg, maar nou ook weer geen heel ruim overzicht. Zeker als er veel vrachtverkeer is, zou het wel eens kunnen zijn dat weggebruikers te laat remmen doordat ze dingen te laat zien.

Aan de andere kant van de A-7, aan de noordkant van Tarragona, doet dit effect zich dan minder voor doordat AP-7 breder is uitgebouwd.

Chris
Moderator

Bericht door Chris » za 12 nov 2022, 20:02

Ik ben vorig jaar bij Almería op een viaduct gestopt om wat foto's te maken van de A-7 met woestijnlandschap en zee als achtergrond. Best bijzonder stukje snelweg dit, on-Europees. Eentje is mijn bureaubladachtergrond. ;)

Afbeelding
A-7 Almería 02 by European Roads, on Flickr

Afbeelding
A-7 Almería 03 by European Roads, on Flickr

Afbeelding
A-7 Almería 04 by European Roads, on Flickr

Afbeelding
A-7 Almería 06 by European Roads, on Flickr

waldo79
2x5 autosnelweg

Bericht door waldo79 » za 12 nov 2022, 21:58

Behalve tropisch regenwoud heb je zowat alle landschappen op het Europese vasteland :yes:

Coen Tunnel
Voorzitter

Bericht door Coen Tunnel » ma 14 nov 2022, 12:22

^^ Omdat Europa niet in de tropen ligt gaat dat ook wat lastig. ;) Wat je op Madeira, de Azoren en de Canarische Eilanden tegenkomt, komt nog het meest in de buurt, maar dan zit je niet op het vasteland van Europa. Er zijn overigens wel zogenaamde gematigde regenwouden op het Europese continent: https://en.wikipedia.org/wiki/Temperate_rainforest

Almería is trouwens landschappelijk ook in Spanje een uitzondering, het is er erg droog. De Tabernaswoestijn vlakbij Almería is dan weliswaar niet de enige woestijn van Europa, maar met zijn bergachtige en rotsige karakter doet het veel typischer als een woestijn aan dan bijvoorbeeld de Monegroswoestijn rond Zaragoza. De Tabernaswoestijn was dan niet voor niets de locatie waar veel westernfilms zijn opgenomen. De Bardenas Reales in Navarra komt er misschien een beetje bij in de buurt, maar kent alweer meer begroeiing.

Willem
2x4 autosnelweg

Bericht door Willem » ma 14 nov 2022, 14:01

De Cabo de la Gata, ook nabij Almeria, schijnt de droogste plek van Europa te zijn.

Het ligt net voor en op de rotsen die op de eerste en derde foto aan de overzijde van het water te zien is.

waldo79
2x5 autosnelweg

Bericht door waldo79 » ma 14 nov 2022, 14:07

@Coen Tunnel: dat van het regenwoud op het Europees continent wist ik niet ;)

Pino
4x3 autosnelweg

Bericht door Pino » ma 14 nov 2022, 14:34

Coen Tunnel schreef: ma 14 nov 2022, 12:22 ^^ Omdat Europa niet in de tropen ligt gaat dat ook wat lastig. ;) Wat je op Madeira, de Azoren en de Canarische Eilanden tegenkomt, komt nog het meest in de buurt, maar dan zit je niet op het vasteland van Europa.
In die categorie heb je natuurlijk ook nog de Franse overzeese gebiedsdelen. Guyana in het bijzonder - tropisch regenwoud in Frankrijk ;)

Ernst76
stadsweg

Bericht door Ernst76 » ma 14 nov 2022, 14:41

Dat de omgeving van Almeria het meest droog is kan kloppen in de zin dat er na verdamping de minste effectieve neerslag overblijft.
Maar ik kan me voorstellen dat er in de regenschaduw van het Scandinavisch Hooggebergte nog minder mm per jaar valt, maar daar verdampt door de lagere temperatuur niet zo veel van, zodat er daar dan geen steppe- of woestijnklimaat is. Met een deftig woord hebben we het dan over de droogte-index.

Chris
Moderator

Bericht door Chris » za 19 nov 2022, 20:40

Bij Tarragona zit denk ik de enige snelwegparkeerplaats ter wereld met een Romeins aquaduct.

Dit is het Aqüeducte de les Ferreres, deze is circa 2000 jaar oud.

Afbeelding
AP-7 Les Ferreres Aqueduct 01 by European Roads, on Flickr

Afbeelding
AP-7 Les Ferreres Aqueduct 03 by European Roads, on Flickr

Afbeelding
Les Ferreres Aqueduct 02 by European Roads, on Flickr

Afbeelding
Les Ferreres Aqueduct 04 by European Roads, on Flickr

Afbeelding
Les Ferreres Aqueduct 05 by European Roads, on Flickr

Snelwegfreak
Hoofdmoderator

Bericht door Snelwegfreak » za 19 nov 2022, 21:04

Mooi. Je kunt er ook overheen lopen. Ik wilde daar van de zomer ook even kijken, maar ik las veel berichten over ingeslagen autoruiten aldaar, dus dat heb ik niet gedaan.

Coen Tunnel
Voorzitter

Bericht door Coen Tunnel » za 19 nov 2022, 23:00

Chris schreef: za 19 nov 2022, 20:40 Bij Tarragona zit denk ik de enige snelwegparkeerplaats ter wereld met een Romeins aquaduct.
Dat moet denk ik wel. De Italiaanse A11 komt er dicht bij in de buurt, die doorsnijdt bij Lucca het aquaduct van Nottolini, dat ter plekke gesloopt is: https://www.google.nl/maps/@43.8285336, ... 384!8i8192

En geen aquaduct, maar wel Romeinse oudheden: de Britse A1(M) loopt bij Welwyn over de Romeinse baden die ontdekt werden bij de aanleg van de snelweg, maar wel te bezoeken zijn: https://www.millgreenmuseum.co.uk/roman-baths/

Op de weg zelf is er echter niks van te zien.

Chris
Moderator

Bericht door Chris » wo 22 feb 2023, 15:40

De A-7 in de provincie Tarragona. Dit ligt parallel aan de AP-7.

Wat highlights.

Overgang van de N-340 naar de A-7 bij L'Hospitalet de l'Infant.
Afbeelding
A-7 L'Hospitalet de l'Infant - Tarragona - Torredembarra 01 by European Roads, on Flickr

Bij de kerncentrale Vandellòs.
Afbeelding
A-7 L'Hospitalet de l'Infant - Tarragona - Torredembarra 02 by European Roads, on Flickr

Uitzicht over de Middellandse Zee bij L'Hospitalet de l'Infant en Miami Platja.
Afbeelding
A-7 L'Hospitalet de l'Infant - Tarragona - Torredembarra 05 by European Roads, on Flickr

4-cijferige afritnummers.
Afbeelding
A-7 L'Hospitalet de l'Infant - Tarragona - Torredembarra 10 by European Roads, on Flickr

Beetje apart dat Barcelona en Valencia hier zo prominent staan aangegeven bij de N-340. Niemand zou hier de snelweg verlaten om via de N-340 naar Barcelona of Valencia te rijden.
Afbeelding
A-7 L'Hospitalet de l'Infant - Tarragona - Torredembarra 19 by European Roads, on Flickr

Beetje totempaal.
Afbeelding
A-7 L'Hospitalet de l'Infant - Tarragona - Torredembarra 22 by European Roads, on Flickr

Afritten naar Tarragona.
Afbeelding
A-7 L'Hospitalet de l'Infant - Tarragona - Torredembarra 44 by European Roads, on Flickr

Tarragona.
Afbeelding
A-7 L'Hospitalet de l'Infant - Tarragona - Torredembarra 49 by European Roads, on Flickr

Afrit 1168, het hoogste afritnummer van de A-7 en heel Europa.
Afbeelding
A-7 L'Hospitalet de l'Infant - Tarragona - Torredembarra 63 by European Roads, on Flickr

Kilometer 1170, vanaf Cádiz gerekend.
Afbeelding
A-7 L'Hospitalet de l'Infant - Tarragona - Torredembarra 67 by European Roads, on Flickr

De laatste afrit Altafulla heeft geen afritnummer.
Afbeelding
A-7 L'Hospitalet de l'Infant - Tarragona - Torredembarra 69 by European Roads, on Flickr

Pino
4x3 autosnelweg

Bericht door Pino » wo 22 feb 2023, 20:39

Chris schreef: wo 22 feb 2023, 15:40 Beetje apart dat Barcelona en Valencia hier zo prominent staan aangegeven bij de N-340. Niemand zou hier de snelweg verlaten om via de N-340 naar Barcelona of Valencia te rijden.
Afbeelding
A-7 L'Hospitalet de l'Infant - Tarragona - Torredembarra 19 by European Roads, on Flickr
Tja, als je naar een N-weg verwijst met zijn hoofddoelen … dit is feitelijk waarom op Duitse B-wegen (in het bijzonder die parallel aan snelwegen) de bewegwijzerde doelen naar een veel regionaler niveau zijn afgeschaald vanaf pak ‘m beet de jaren ‘90. Vergelijkbaar in Italië. Voor verkeer op de langere afstand telt vrijwel alleen de snelste route naar de snelweg(en). Genummerde wegen op secundair niveau mogen lang doorlopen, maar als je ze bewegwijzert roept het alleen maar twijfel op. Zeker wanneer, zoals hier, de doelen Barcelona en Valencia niet verschijnen. Barcelona had nog op het rechtdoorbord kunnen staan, Valencia is natuurlijk de andere kant uit.

Maar goed, stonden de hoofddoelen per A- en N-weg in Spanje niet in officiële lijstjes? Daar moest Fomento dan maar eens iets mee gaan doen.

Overigens is ten zuiden van Tarragona niet Valencia het N-340-hoofddoel, maar Castelló. Dat maakt Valencia dubbel opvallend.

Snelwegfreak
Hoofdmoderator

Bericht door Snelwegfreak » wo 22 feb 2023, 20:56

^^ Uit eigen ervaring kan ik vertellen dat, wanneer je vanaf de A-7 naar Barcelona of Valencia wilt, je het best zo snel mogelijk de AP-7 op gaat. De A-7 is op delen redelijk druk en substandaard. Direct eraf en de AP-7 op is veel sneller en comfortabeler. Daarom snap ik die verwijzingen via de afrit wel.

verfmeer95
expressweg

Bericht door verfmeer95 » wo 22 feb 2023, 21:04

^^ Deze afrit sluit niet aan op een afrit naar de AP-7.
Sowieso bijzondere bewegwijzering hier. Als je de afrit neemt staat op de afrit alleen Mont-Roig aangegeven. Bij de rotonde staat de N340 dan wel weer aangegeven, maar dan enkel met de doelen Taragona en Castello.
Laatst gewijzigd door verfmeer95 op wo 22 feb 2023, 21:09, 1 keer totaal gewijzigd.

Jeff
expressweg

Bericht door Jeff » wo 22 feb 2023, 21:08

Eens met verfmeer95.
Dit bord zou eigenlijk bij de volgende afrit moeten hangen ( :AS: 1143 ), welke aansluiting geeft op :AS: 37 van de AP-7.

Ik vermoed nog een overblijvertje van "vroeguher"

Pino
4x3 autosnelweg

Bericht door Pino » wo 22 feb 2023, 21:22

^^ Zou echt wel heul vroeger moeten zijn dan, want de AP-7 langs Tarragona ligt er echt al heel lang.
Snelwegfreak schreef: wo 22 feb 2023, 20:56 Uit eigen ervaring kan ik vertellen dat, wanneer je vanaf de A-7 naar Barcelona of Valencia wilt, je het best zo snel mogelijk de AP-7 op gaat. De A-7 is op delen redelijk druk en substandaard. Direct eraf en de AP-7 op is veel sneller en comfortabeler. Daarom snap ik die verwijzingen via de afrit wel.
Maar als dat is waarom het draait: geeft dan als afritdoel [AP-7] Barcelona/Valencia. Dat zou die boodschap toch veel beter over brengen dan wit-op-zwart die doelen met N-340 erbij?

Chris
Moderator

Bericht door Chris » wo 22 feb 2023, 21:42

Ik ben wel benieuwd hoeveel de intensiteiten op de A-7 in de regio Tarragona zijn gedaald nu de AP-7 tolvrij is. Helaas is de data van Fomento niet bijgewerkt, de meest recente data is van 2020 en dat is sterk beïnvloed door covid-19.

In 2019 reden er tussen Cambrils en Tarragona 50.000 voertuigen per dag en in 2020 37.000 voertuigen.

Mijn beeld van mijn rit in september 2021 was een vrij rustige snelweg, is ook wel aan de foto's te zien. Het deel rond Tarragona is wel duidelijk wat drukker, maar ook niet enorm druk.