En anders kan medeforummer Stefan er wel een paar mooie voor ze maken.
Moderator: Moderatoren
Als er één conducteur op de trein zit, dan mag deze maximaal 8 rijtuigen lang zijn. Daarom zijn ze niet langer dan dat.
Van een beetje krant verwacht je dat nog wel, maar van de NS zelf?
Dat beweer ik toch ook niet?
Dat dus. Dit staat gewoon slordig. Het geeft toch wel de suggestie dat de afdeling communicatie maar wat aanrommelt. Maar NS en communicatie is sowieso al geen sterk punt.
Ik ga me pas zorgen maken als de NS bij nieuwsartikelen ineens foto's plaatst van de Afsluitdijk of de Oosterscheldekering.
Nu ja, afdeling voorlichting bij de NS is wel consequent in niet bijpassende foto's.
Er is nu toch geen internationaal verkeer met sprinter- of regiomaterieel? En aan welke verbindingen kunnen we dan denken?Daarnaast is er de mogelijkheid om met diverse opties voor aanvullende bestellingen het park in de toekomst verder uit te breiden en voor het bestellen van soortgelijke treinen voor grensoverschrijdend verkeer.
Van Hengelo naar Duitsland wordt dit materieel ingezet, idem vanaf Venlo.Wouter N14 schreef: ↑do 01 sep 2022, 21:19 Er is nu toch geen internationaal verkeer met sprinter- of regiomaterieel? En aan welke verbindingen kunnen we dan denken?
En Heerlen - Aken.boe! schreef: ↑do 01 sep 2022, 21:22Van Hengelo naar Duitsland wordt dit materieel ingezet, idem vanaf Venlo.Wouter N14 schreef: ↑do 01 sep 2022, 21:19 Er is nu toch geen internationaal verkeer met sprinter- of regiomaterieel? En aan welke verbindingen kunnen we dan denken?
Je mag er vanuit gaan dat de bewoording "diverse opties voor aanvullende bestellingen het park in de toekomst verder uit te breiden en voor het bestellen van soortgelijke treinen voor grensoverschrijdend verkeer" inhoudt dat dat ook meerspanningsmaterieel zal zijn. Want enkelspannings materieel kun je alleen naar Bentheim inzetten voor het grensoverschrijdend verkeer.
Het lijkt me inderdaad erg posimistisch om te denken dat december haalbaar is gezien de gigantische schade.PeterSchoeber schreef: ↑do 15 sep 2022, 17:17
@Chris, ik vind de door ProRail afgegeven prognose erg ambitieus gelet op wat er moet gebeuren en de omstandigheden, gebrek aan materieel/materiaal/personeel, zijn een echte uitdaging voor ProRail. Petje af voor de spoorbeheerder als men het haalt.
Je vergeet dat de rails waar op die dieseltreinen rijden onderdeel zijn van de stroomkring van elektrische treinen en dus zou het laten rijden van treinen de werkzaamheden alleen maar langer laten duren. In het geval dat je schetst zou je,omdat je natuurlijk geen treinbeveiliging hebt want ook dat is nu geheel vernietigd,als ik posimistisch ben 1 trein op het baanvak Dronten-Lelystad kunnen laten rijden per keer.Rogier schreef: ↑do 15 sep 2022, 23:12 Prorail en de NS moeten beide de ogen uit de kop schamen vanwege het gebrek aan creativiteit bij beide organisaties.
Kijk aan het tekort aan materiaal kan men weinig aan doen. Echter met een diesel treinstel tussen Dronten en Lelystad op zicht rijden voor regionaal vervoer moet zeker mogelijk zijn. Het traject heeft 0 overwegen en het zicht is extreem lang, dus veilig moet geen probleem zijn.
Om je een idee te geven van wat voor schakelaars dat zijn, zie onderstaand plaatje. Links zie je drie schaarverbindingen plat liggen en rechts zie je die opstaan. Dat is wat niet wilde uitschakelen.Taran 5 schreef: ↑do 15 sep 2022, 21:18
Het lijkt me inderdaad erg posimistisch om te denken dat december haalbaar is gezien de gigantische schade.
Wat ik me afvraag is hoe dit eigenlijk uberhaupt mogelijk was.
Als je de foto´s bekijkt zijn er grote stromen gaan lopen door kabels en draden die die stroom absoluut niet kon hebben.
Draden die voor zwakstroom weden gebruikt was de isolatie totaal verbrand.
Ergens is er bij Tennet niet goed nagedacht wat er kan gebeuren bij een overstroom van deze grootte.
Wat ik zo begreep zijn de stromen door de kabel(s)dermate groot te zijn dat de geleiders erg warm/heet geworden waardoor de
zijn gaan uitzetten met gevolg dat de bovenleiding werd geraakt met als gevolg dat die grote stromen door alle installaties van Prorail is gegaan met extreme gevolgen.
Ik hoorde een woordvoerder van Tennet zeggen dat de beveiliging niet had gewerkt en maakte een vergelijking met de aardlekschakelaar thuis en ik vond dat in eerste instantie een nogal lompe opmerking omdat de aardlekschakelaar daar niet voor gemaakt is(dacht ik).
Misschien wat ongelukkig verwoord een dergelijk incident wordt ook wel een Black Swan genoemd omdat de kansen dat een dergelijk incident gebeurt
Midden december is de ingang van de nieuwe dienstregeling, wellicht dat daarom die voorlopige datum gekozen is. Gezien de schade lijkt 5-6 maanden voor het herstel meer realistisch.Taran 5 schreef: ↑do 15 sep 2022, 21:18Het lijkt me inderdaad erg posimistisch om te denken dat december haalbaar is gezien de gigantische schade.PeterSchoeber schreef: ↑do 15 sep 2022, 17:17
@Chris, ik vind de door ProRail afgegeven prognose erg ambitieus gelet op wat er moet gebeuren en de omstandigheden, gebrek aan materieel/materiaal/personeel, zijn een echte uitdaging voor ProRail. Petje af voor de spoorbeheerder als men het haalt.
Ik had het gezien op maps!Egbert schreef: ↑ma 19 sep 2022, 7:41 Ja, dat is dezelfde lijn maar een stuk verder richting Hattem. Normaal zijn er 3 circuits naar (1x) en via (2x) Hattem waarvan Olsterpad aan het circuit naar Hattem hangt. Omdat die masten toen omgevallen zijn is er tussen Olsterpad en Hattem maar één circuit dat gevoed wordt uit twee circuits uit Lelystad (waardoor Olsterpad en Dronten via twee routes gevoed worden) en kan Hattem niet meer rechtstreeks via Lelystad gevoed worden (wat normaal niet erg is en normaal waarschijnlijk ook niet gebeurt, Hattem wordt normaal gevoed vanuit Woudhuis)