[N280] Aanpassingen Weert - Roermond

Discussies over N-wegen en het overige onderliggend wegennet - ook voor wat betreft planvorming.

Moderator: Moderatoren

Lekkere Kwal
autoweg
Berichten: 2416
Lid geworden op: ma 04 apr 2005, 1:30

Re: [N280] Aanpassingen Weert - Roermond

Bericht door Lekkere Kwal » ma 02 nov 2020, 8:03

Met andere woorden: waarschijnlijk is er reguliere muziek op de achtergrond te horen, wat de automatische copyrightfilters inschakelt.

Gebruikersavatar
sven_engelen
expressweg
Berichten: 3368
Lid geworden op: ma 09 dec 2013, 10:42
Locatie: Venlo/Hengelo
Contacteer:

Re: [N280] Aanpassingen Weert - Roermond

Bericht door sven_engelen » ma 02 nov 2020, 8:07

keokiracer schreef: ma 02 nov 2020, 7:31 ^^ Je video is geblokkeerd in Nederland dankzij SME.
Godsamme. Het is ook elke keer wat met die kakcopyright. Zal m rond 10u even filteren
TOEVOEGING
Nummer is inmiddels gedempt. Dan maar zonder muziek...
Svenlo

Gebruikersavatar
Jackbauer1350
2x3 autosnelweg
Berichten: 7887
Lid geworden op: ma 21 nov 2011, 22:03
Locatie: Wijdemeren
Contacteer:

Re: [N280] Aanpassingen Weert - Roermond

Bericht door Jackbauer1350 » ma 02 nov 2020, 10:57

De reden dat ik amper meer nieuwe populaire muziek onder mn video's gebruik. Oudere nummers en/remixes er van zoals in mijn A68/N280 video enkele post terug willen vaak nog wel lang uithouden op YT. Ik gebruik regelmatiger nu tracks uit de library of rechtenvrije van een van de YT kanalen die dat aanbieden.

Best mooi stukje weg geworden door Roermond heen. Er zal de eerstkomende tijd vast nog wel gevloekt worden door mensen die de verkeerde strook kiezen.

Gebruikersavatar
captain007
Forumbeheerder
Berichten: 8713
Lid geworden op: di 21 okt 2008, 16:21
Locatie: Beneden-Leeuwen
Contacteer:

Re: [N280] Aanpassingen Weert - Roermond

Bericht door captain007 » ma 02 nov 2020, 11:13

^^ Ik gok dat het vooral Duitsers zullen zijn die verkeerd rijden. Sowieso was het bizar om te zien hoeveel rare toeren er werden uitgehaald tijdens de faseringen. Spookrijden, keren tussen paaltjes, verplichte rijrichtingen negeren, het was aan de orde van de dag. Ben ook benieuwd hoe de doorstroming nu is voor het doorgaande verkeer. 9/10 keer moet ik toch vanaf de A73 naar de afrit Horn toe en dan kon je soms best wel wat tijd verliezen.

Gebruikersavatar
Chris
Moderator
Berichten: 76519
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:19
Locatie: NL

Re: [N280] Aanpassingen Weert - Roermond

Bericht door Chris » ma 02 nov 2020, 11:51

captain007 schreef: ma 02 nov 2020, 11:13Sowieso was het bizar om te zien hoeveel rare toeren er werden uitgehaald tijdens de faseringen. Spookrijden, keren tussen paaltjes, verplichte rijrichtingen negeren, het was aan de orde van de dag.
Mensen zijn bang van de wereld af te vallen of in een zwart gat te verdwijnen als ze de afslag missen...

Gebruikersavatar
captain007
Forumbeheerder
Berichten: 8713
Lid geworden op: di 21 okt 2008, 16:21
Locatie: Beneden-Leeuwen
Contacteer:

Re: [N280] Aanpassingen Weert - Roermond

Bericht door captain007 » ma 02 nov 2020, 11:54

^^ Als je van die rare capriolen gaat uithalen is de kans de wereld te verlaten wel een stuk groter ja :shutup:

Gebruikersavatar
mavas
2x5 autosnelweg
Berichten: 18216
Lid geworden op: do 31 mar 2005, 17:27
Locatie: Zuid-Kennemerland
Contacteer:

Re: [N280] Aanpassingen Weert - Roermond

Bericht door mavas » ma 02 nov 2020, 13:12

Ik wist niet dat ze al klaar waren! :o

Ik vind die bewegwijzering wel echt ondermaats hoor. Die staat vaak pas op de beslispunten, dus je hebt helemaal geen tijd om te anticiperen. Zeker vanaf de A73 vind ik dat er niet goed uit zien bij de splitsing tussen hoofdrijbaan en parallelbaan.

Wat me nog meer opviel: Blijkbaar is het tankstation verwijderd bij de laatste aansluiting van de parallelbaan. Daar was namelijk door dat tankstation een verkeerslicht gepland in het eindontwerp. Goed nieuws, nu zit er op die enkelstrooksgedeeltes van de parallelbaan geen enkel verkeerslicht meer!
Noord-Hollandse wegen, dé site voor ontwikkeling van de provinciale wegen in Noord-Holland
Bezoek ook eens de Wegenwiki, dé wiki voor verkeer

Gebruikersavatar
GuteFahrt
2x2 autosnelweg
Berichten: 7136
Lid geworden op: di 07 jun 2011, 22:39
Locatie: Waddenstad Harlingen
Contacteer:

Re: [N280] Aanpassingen Weert - Roermond

Bericht door GuteFahrt » vr 06 nov 2020, 11:51

krusefahrer's photostream

"Geloof niet te veel. Verbaas u niet te weinig."

Gebruikersavatar
EtienneM
Moderator
Berichten: 1189
Lid geworden op: vr 12 okt 2012, 22:08
Locatie: Oostenrijk

Re: [N280] Aanpassingen Weert - Roermond

Bericht door EtienneM » wo 16 dec 2020, 0:36

Luchtbeelden door de provincie gedeeld van het project: :D
Link
Flickr • EtienneMuis
Lidnummer 0016

Egbert
expressweg
Berichten: 2738
Lid geworden op: do 27 okt 2011, 8:10

Re: [N280] Aanpassingen Weert - Roermond

Bericht door Egbert » wo 16 dec 2020, 8:52

mavas schreef: ma 02 nov 2020, 13:12
Ik vind die bewegwijzering wel echt ondermaats hoor. Die staat vaak pas op de beslispunten, dus je hebt helemaal geen tijd om te anticiperen. Zeker vanaf de A73 vind ik dat er niet goed uit zien bij de splitsing tussen hoofdrijbaan en parallelbaan.
Ik ben er nu ook een paar keer langs geweest en dit klopt wel. Sowieso vind ik dat RWS vaak (te) laat bewegwijzering neerzet, vooral nu de algemene concensus is dat je nadat er een pijl op de weg staat niet meer van rijbaan mag veranderen. Vaak staan/hangen de borden zo'n beetje op dat punt.
Ik zie dus ook vaak dat mensen lekker links blijven plakken (wat IMHO vooral populair is bij Belgen en Duitsers die naar het outletcenter willen) en dan opeens naar rechts moeten want links gaat de doorgaande baan op en rechts gaan twee banen naar het outletcenter.

Gebruikersavatar
captain007
Forumbeheerder
Berichten: 8713
Lid geworden op: di 21 okt 2008, 16:21
Locatie: Beneden-Leeuwen
Contacteer:

Re: [N280] Aanpassingen Weert - Roermond

Bericht door captain007 » wo 16 dec 2020, 8:56

^^ Er had gewoon nog komende vanaf de A73 een extra portaal moeten staan. Verkeerde zuinigheid geweest en ik hoop dat dat nog aangepast gaat worden in de toekomst. Overigens is het in dit geval niet RWS, maar de Provincie Limburg die hier over gaat.

Edit:
Overigens is mijn algemene indruk dat het nu een stuk vlotter doorstroomt. Ik moet vaak als ik daar kom Roermond voorbij en dan kan mij dat zo enkele minuten besparen. Geen wachttijd meer voor de verkeerslichten en opstoppingen voor de outlet waar ik toch niet moet zijn.

Egbert
expressweg
Berichten: 2738
Lid geworden op: do 27 okt 2011, 8:10

Re: [N280] Aanpassingen Weert - Roermond

Bericht door Egbert » wo 16 dec 2020, 15:14

Ik weet niet of een extra portaal veel zin heeft want dan zit je nog op het tweebaans stuk en daar is geen beslismoment. Je wil niet dat de linkerbaan daar gaat invoegen op de rechterbaan want er gaan toch twee banen rechtsaf.
Ik denk dat de uitvoeger gewoon verkeerd is belijnd. De linkerbaan gaat rechtdoor en daarvan moet je afslaan om naar het outletcenter te gaan. Het zou denk ik veel natuurlijker zijn om beide banen naar rechts te sturen d.m.v. de belijning en de linkerbaan dan een duidelijke uitvoeger te geven.
Dat je links moet zitten om rechtdoor te gaan is wel duidelijk.

Zie ook 2:55 in het filmpje.

Qua doorstroming is het zeker beter. Als je vanaf de N280 komt en richting Herkenbosch of Melick moet heb je altijd de vraag of je door de stad moet gaan of de omweg via de A73. Nu dit daar zo doorstroomt is dat voor mij geen vraag meer, ik ga niet meer door de stad.

Gebruikersavatar
captain007
Forumbeheerder
Berichten: 8713
Lid geworden op: di 21 okt 2008, 16:21
Locatie: Beneden-Leeuwen
Contacteer:

Re: [N280] Aanpassingen Weert - Roermond

Bericht door captain007 » wo 16 dec 2020, 15:29

^^ Je hebt nu ongeveer 250 meter de tijd tussen het eerste bord waarbij je pas voor het eerst te zien krijgt dat je eraf moet (voor Roermond-Centrum en de Outlet) en het puntstuk, dus een extra portaal zou daar wel degelijk kunnen helpen om eerder aan te kondigen dat je eraf moet. Desnoods een bord op een flespaal in de berm, het is nu gewoon te karig. Je komt ook nog vanuit een bocht, dus het doorzicht is ook niet dat je als je onbekend bent dat je nog veel meer tijd hebt om hierop te anticiperen. Hoe die taper vervolgens beter aangegeven kan worden weet ik ook niet. Dat vind ik momenteel vaak ook al een ding bij NBA bewegwijzering (waar hier al helemaal geen sprake van is).

Gebruikersavatar
Chris
Moderator
Berichten: 76519
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:19
Locatie: NL

Re: [N280] Aanpassingen Weert - Roermond

Bericht door Chris » za 30 jan 2021, 18:07

Een losgeslagen duwbak gaat aardig hard tegen een pijler van de Maasbrug in Roermond aan.

Op video: https://twitter.com/RWS_ZN/status/1355528722770767876

Gebruikersavatar
Kaaiman
Secretaris
Berichten: 17416
Lid geworden op: ma 26 jun 2006, 16:54
Locatie: Hoogeveen
Contacteer:

Re: [N280] Aanpassingen Weert - Roermond

Bericht door Kaaiman » wo 14 jul 2021, 21:59

Op 1 juni 2021 hebben Gedeputeerde Staten het ontwerp-PIP (provinciaal inpassingsplan) voor de N280 Weert - Baexem - Horst vastgesteld. De inzageperiode is net afgelopen, maar dat neemt natuurlijk niet weg dat de plannen nog gewoon te bekijken zijn: https://www.n280verbindtleudal.nl/proje ... ip-inzage/

Het blijft een behoorlijk gevalletje jammer dat de weg 2x1 GOW wordt, in plaats van 2x2 GOW of stroomweg. Men beweert dat 2x2 in de toekomst niet onmogelijk wordt gemaakt. Maar met die net niet voldoende brede halfverharde bermen met vrij dicht daarop de ventwegen zie ik ook weinig inspanningen om een volwaardige ruimtereservering voor 2x2 te realiseren. Had dan de ruimte tussen de ventwegen met een metertje of 2 of 3 groter gelaten.
Ook bij kunstwerken over de N280 heen lijkt 2x2 alleen te passen als de ventwegen of taluds worden ingesnoerd. Zelfs de brug bij Weert direct na een rotonde met bypasses heeft slechts plek voor 2x2 rijstroken, maar daarvoor lijkt de ventweg helemaal opgeheven te moeten worden. Misschien dat er bij 2x2 nog net ruimte voor een fietspad overblijft. Voor 2x2 bij Baexem zal er een tweede tunnelbak naast gebouwd moeten worden.

Kortom: weer een hoop geld over de balk voor een matige oplossing. O, het gaat er zeker op vooruit. Maar met een iets hoger budget en fatsoenlijke ruimtereserveringen voor 2x2 was men meteen klaar geweest voor de rest van de 21e eeuw...
Deur Drenthe • website over het Drentse provinciaal en rijkswegennet
@DeurDrenthe • volg het Drentse wegennieuws op Mastodon

Gebruikersavatar
Chris
Moderator
Berichten: 76519
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:19
Locatie: NL

Re: [N280] Aanpassingen Weert - Roermond

Bericht door Chris » di 16 aug 2022, 10:01

In­pas­sings­plan N280 Leu­dal vast­ge­steld

Op vrijdag 24 juni 2022 hebben Provinciale Staten het provinciaal inpassingsplan (PIP) voor de N280 Leudal vastgesteld.

In het PIP N280 Leudal wordt de voorgenomen herinrichting van de provinciale weg N280 van het weggedeelte in Leudal tussen de kruising met de N273 en de A2 ter hoogte van Kelpen/Oler geregeld. Ten behoeve van het PIP is ook een milieueffectrapport (MER) opgesteld, plus een besluit hogere waarden Wet geluidhinder.
https://www.n280verbindtleudal.nl/nieuw ... stgesteld/

Link naar inpassingsplan: https://www.ruimtelijkeplannen.nl/docum ... L-VG01.pdf


Daar los van staand is ook een contract gegund voor € 5 miljoen voor groot onderhoud aan het snelwegdeel langs Horn. KWS gaat dit uitvoeren. Onderdeel hiervan is dat de vluchtstroken verwijderd worden.

Gebruikersavatar
mavas
2x5 autosnelweg
Berichten: 18216
Lid geworden op: do 31 mar 2005, 17:27
Locatie: Zuid-Kennemerland
Contacteer:

Re: [N280] Aanpassingen Weert - Roermond

Bericht door mavas » di 16 aug 2022, 11:26

Chris schreef: di 16 aug 2022, 10:01Onderdeel hiervan is dat de vluchtstroken verwijderd worden.
Dat was natuurlijk weer te verwachten, want stel je voor dat mensen 105 gaan rijden, dat is daar natuurlijk levensgevaarlijk. Zonder vluchtstrook is de weg dan weer een stuk veiliger! :top:
Noord-Hollandse wegen, dé site voor ontwikkeling van de provinciale wegen in Noord-Holland
Bezoek ook eens de Wegenwiki, dé wiki voor verkeer

Gebruikersavatar
Snelwegfreak
Hoofdmoderator
Berichten: 18067
Lid geworden op: do 21 sep 2006, 16:02

Re: [N280] Aanpassingen Weert - Roermond

Bericht door Snelwegfreak » di 16 aug 2022, 12:09

Dit gebeurt alleen in Nederland: we verwijderen vluchtstroken om de weg veiliger te maken. Je zou als buitenlander denken dat het een grap is :facepalm:
Enne gojje mins blieft altied leave.

Gebruikersavatar
Jackbauer1350
2x3 autosnelweg
Berichten: 7887
Lid geworden op: ma 21 nov 2011, 22:03
Locatie: Wijdemeren
Contacteer:

Re: [N280] Aanpassingen Weert - Roermond

Bericht door Jackbauer1350 » di 16 aug 2022, 12:14

Zonder vluchtstrook is veel veiliger, een voorbeeld daarvan is de de nieuwe N69. :roll:

Gebruikersavatar
harry
Wegnummerfotograaf
Berichten: 22895
Lid geworden op: ma 28 feb 2005, 12:09
Locatie: Leipendam
Contacteer:

Re: [N280] Aanpassingen Weert - Roermond

Bericht door harry » di 16 aug 2022, 12:31

^^ Op dat korte stukje kost een vluchtstrook alleen maar extra asfalt en levert het bijna niks op.
Ook de oversteekbaarheid voor (groot en klein) wild wordt ietsje beter.
wegnummers.nl foto's van genummerde wegen (o.a. NBA) en van plaatsnaamborden
--Harry.

Gebruikersavatar
Jackbauer1350
2x3 autosnelweg
Berichten: 7887
Lid geworden op: ma 21 nov 2011, 22:03
Locatie: Wijdemeren
Contacteer:

Re: [N280] Aanpassingen Weert - Roermond

Bericht door Jackbauer1350 » di 16 aug 2022, 12:46

^^ Het levert op dat voertuigen minder snel naast de rijbaan raken. Nu hoeft het bij de N69 geen volledige vluchtstrookbreedte te zijn, zou voor de N280 ook niet persé hoeven, maar een halve breedte is geen overbodige luxe.

Gebruikersavatar
captain007
Forumbeheerder
Berichten: 8713
Lid geworden op: di 21 okt 2008, 16:21
Locatie: Beneden-Leeuwen
Contacteer:

Re: [N280] Aanpassingen Weert - Roermond

Bericht door captain007 » di 16 aug 2022, 13:30

^^ Plus helaas zie je ook dat men bij stuurfoutjes gelijk de klos is, omdat de berm niet vergevingsgezind is. Dan raak je vrijwel direct in de slip en heb je een voertuig wat onbestuurbaar is. Er is in dit geval maar een reden waarom men dit doet en dat is geld. Het is goedkoper om geen nieuwe vluchtstrook aan te leggen. Alle andere gebruikte argumenten zijn een vorm van window dressing om de daadwerkelijke reden te verhullen....

sjoerd102
dorpsstraat
Berichten: 126
Lid geworden op: wo 26 dec 2007, 20:11

Re: [N280] Aanpassingen Weert - Roermond

Bericht door sjoerd102 » ma 12 sep 2022, 20:33

Leuk om onderstaande even hier te posten.
Ik rij dagelijks de N280 van Roermond tot aan Kelpen/Oler.
Begin dit jaar stonden er plots van de een op de andere dag op de N280 van Roermond richting Baexem plots max. snelheid 70 borden thv Horn.
Gezien de al wat beschadigde borden, leek het om wegwerkzaamheden te gaan.
Echter was er niks van werkzaamheden te zien
Na 3 maanden werden deze vervangen door meer permanentere borden.
Daarop heb ik de wegbeheerder (Provincie Limburg) een mailtje gestuurd.
Als reactie kreeg ik dat dit te maken had met de slechte staat van het wegdek en dat dit er in het najaar werkzaamheden gepland waren.
Ondanks dat het asfalt van Baexem naar Roermond ook te wensen overliet bleef dit stuk gewoon 100.

Regelmatig online (site van Rijkswaterstaat, provincie Limburg, Gemeente Roermond, als ook Gemeente Leudal) gezocht of er info over werkzaamheden te vinden was, maar buiten de geplande uitbreiding tussen Baexem en de A2 geen info.
Plotseling is men op dinsdag 23 augustus begonnen met het plaatsen van noodverlichting tussen Horn en Baexem.
Online nog steeds geen info te vinden. Ook op de N280 geen verkeersborden te zien over aanstaande werkzaamheden.
Toevallig moet ik donderdag 1 september in Roermond zijn. Op een tekstkar op het wilhelminaplein (zijweg van de N280) staat dat er tussen 2 september en 2 oktober ernstige verkeershinder te verwachten is op de N280.
Op de genoemde sites nog steeds geen info te vinden.
Dezelfde avond dan maar een Twitterbericht naar de provincie Limburg gestuurd:
Werkzaamheden gepland op de N280 thv Horn? Vangrail verwijderd en tijdelijke verlichting geplaatst. Online geen info te vinden over de duur. ook Geen borden langs de weg
een dag later (zaterdag 3 september) verschijnt op de regionale nieuwssite onderstaand bericht:
https://www.1limburg.nl/nieuws/1833392/ ... r-verwacht

Tenminste wat info.

Op maandag 5 september krijg ik een reactie van de provincie Limburg op mijn twitterbericht
Beste Sjoerd, dank voor je melding! We begrijpen de melding, maar we zijn nog steeds bezig om met partijen tot een oplossing te komen voor de taludverschuivingen. We zijn hierbij afhankelijk van derden waar we de werkzaamheden op moeten verrichten. en hierdoor ook nog geen definitieve oplossing hebben kunnen uitwerken.

Het is dus nog zeer onzeker hoe de oplossing eruit gaat zien en wanneer er uitgevoerd kan worden, dus ook tot hoe lang de afzetting hierdoor gehandhaafd moet blijven. (2/2)
Nu kan ik me niet voorstellen dat de werkzaamheden met een verschoven talud te maken hebben :s
Heb de provincie op het artikel gewezen met de vraag of de info van de regionale media dan niet kloppend is.
Krijg ik dit als antwoord:
Dit heeft niets te maken met het talud. Dit heeft te maken met de reconstructie van de N280 ter hoogte van Horn/Baexem. Bekijk voor meer informatie de N280 op de kaart: https://melvin.ndw.nu/public.
Provincie Limburg leek zelf in 1e instantie niet te weten wat er aan de hand was, of gaf foutieve info :nuts:

Gebruikersavatar
sven_engelen
expressweg
Berichten: 3368
Lid geworden op: ma 09 dec 2013, 10:42
Locatie: Venlo/Hengelo
Contacteer:

Re: [N280] Aanpassingen Weert - Roermond

Bericht door sven_engelen » zo 18 sep 2022, 23:27

Vandaag een stuk N280 tijdens het werken gehad. Het lijkt erop dat na de renovatie, van de vluchtstrook niets meer over zal zijn:
Afbeelding
De asfaltverharding van de vluchtstrook heeft plaats gemaakt voor grasbetontegels... :geenlach:
Svenlo

Gebruikersavatar
Hajo
2x3 autosnelweg
Berichten: 8661
Lid geworden op: ma 28 feb 2005, 11:17
Locatie: Zeist

Re: [N280] Aanpassingen Weert - Roermond

Bericht door Hajo » ma 19 sep 2022, 8:14

Dat is in ieder geval nog iets. De N237 had ook vluchtstroken, maar die zijn tijdens een reconstructie destijds helemaal verwijderd.

Gebruikersavatar
mavas
2x5 autosnelweg
Berichten: 18216
Lid geworden op: do 31 mar 2005, 17:27
Locatie: Zuid-Kennemerland
Contacteer:

Re: [N280] Aanpassingen Weert - Roermond

Bericht door mavas » ma 19 sep 2022, 8:28

Oh dat is toch beter dan verwacht. Ik had verwacht dat ze de hele verharding zouden verwijderen en er een groene berm voor in de plaats zou komen. Maar met grasbetontegels kun je in ieder geval nog gestrande voertuigen bergen.
Toch nog positief dit!
Noord-Hollandse wegen, dé site voor ontwikkeling van de provinciale wegen in Noord-Holland
Bezoek ook eens de Wegenwiki, dé wiki voor verkeer

Egbert
expressweg
Berichten: 2738
Lid geworden op: do 27 okt 2011, 8:10

Re: [N280] Aanpassingen Weert - Roermond

Bericht door Egbert » ma 19 sep 2022, 11:10

Sowieso, waarom zijn ze ooit van de klinkerbestrating op de vluchtstrook afgestapt. Als je dit overal zou doen (behalve waar je hem als spitsstrook gebruikt) zul je ook minder mensen hebben die er via de vluchtstrook rechts voorbij willen.

Gebruikersavatar
Snelwegfreak
Hoofdmoderator
Berichten: 18067
Lid geworden op: do 21 sep 2006, 16:02

Re: [N280] Aanpassingen Weert - Roermond

Bericht door Snelwegfreak » ma 19 sep 2022, 11:14

Let wel: nu ziet het er allemaal nog grijs en verhard uit, straks is het één groen tapijt. Dan zie je dus niet meer dat het verhard is.
Enne gojje mins blieft altied leave.

Egbert
expressweg
Berichten: 2738
Lid geworden op: do 27 okt 2011, 8:10

Re: [N280] Aanpassingen Weert - Roermond

Bericht door Egbert » ma 19 sep 2022, 13:14

Dat is helemaal niet erg. Dan is er nog minder kans dat mensen het gaan gebruiken om overheen te rijden, en als ze moeten dan is het hard genoeg om niet weg te zakken.

Of je moet denken dat ze straks bang zijn om ook bij pech de auto er op stil te zetten.
Ik neem toch wel aan dat ze er elk jaar met de grasmaaier overheen gaan.

Gebruikersavatar
harry
Wegnummerfotograaf
Berichten: 22895
Lid geworden op: ma 28 feb 2005, 12:09
Locatie: Leipendam
Contacteer:

Re: [N280] Aanpassingen Weert - Roermond

Bericht door harry » ma 19 sep 2022, 13:20

Egbert schreef: ma 19 sep 2022, 11:10 Sowieso, waarom zijn ze ooit van de klinkerbestrating op de vluchtstrook afgestapt.
Omdat je dan geen ruimte hebt voor 0+4 of 2+1 bij werkzaamheden.
Egbert schreef: ma 19 sep 2022, 11:10 zul je ook minder mensen hebben die er via de vluchtstrook rechts voorbij willen.
Dit zie ik eigenlijk alleen bij ongewone files. En daar is het eigenlijk geen probleem als de vluchtstrook maar vrij blijft.
wegnummers.nl foto's van genummerde wegen (o.a. NBA) en van plaatsnaamborden
--Harry.

Plaats reactie