De FORUMREGELS, en opmerkingen over dit forum
Moderator: Moderatoren
-
Kaaiman
- Secretaris
Bericht
door Kaaiman » do 18 aug 2022, 21:46

Dank!

Deur Drenthe • website over het Drentse provinciaal en rijkswegennet
@DeurDrenthe • volg het Drentse wegennieuws op Mastodon
-
mavas
- 2x5 autosnelweg
Bericht
door mavas » vr 19 aug 2022, 10:14
Even een vraagje aan het forumteam.
Wordt het coronatopic op termijn opgeslagen op het forum, om in terug te kunnen kijken? Of ergens anders op het forum opgeslagen? Het zal me niks verbazen als hier al over gesproken is in het moderatorensubforum?
Het heeft namelijk ieder zijn leven op zijn kop gezet. En het heeft mij persoonlijk ook veel gebracht dit topic.
-
mavas
- 2x5 autosnelweg
Bericht
door mavas » vr 26 aug 2022, 9:18
Zou het bestuur van de vereniging of het forumteam hier iets over kunnen zeggen?
Na meer dan een week mag ik toch wel reactie verwachten?
-
captain007
- Forumbeheerder
Bericht
door captain007 » vr 26 aug 2022, 9:29
We hebben het er intern al over gehad en het is nu niet nodig te archiveren. De draad is nu nog steeds actief dus zal niet door autopruning verwijderd worden. Hij kan later altijd nog in het forum-archief als gesloten draad geplaatst worden.
-
Palance
- 4x5 autosnelweg
Bericht
door Palance » vr 26 aug 2022, 18:53
Er is nog een covidtopic dat wel is verwijderd, een draadje dat vanaf het begin van de pandemie liep. Dat is helaas verwijderd dankzij het gedrag van 1 gebruiker (Bluemoon23) die in elke posting alles en iedereen voor fascist uitmaakte.
Jammer, want ook dat had een interessant draadje kunnen zijn om eens in terug te kijken.
"You know the greatest danger facing us is ourselves, an irrational fear of the unknown. But there’s no such thing as the unknown — only things temporarily hidden, temporarily not understood.” - James T. Kirk
Autosnelwegen.net
-
harry
- Wegnummerfotograaf
Bericht
door harry » di 30 aug 2022, 14:29
In dit geval:
xxx, die momenteel op je negeerlijst staat, heeft dit bericht geschreven
had ik tot voor kort een optie om een specifiek bericht toch te lezen.
Die optie is verdwenen.
Is het makkelijk om dat weer mogelijk te maken?
(Zo niet, dan ga ik bepaalde mensen weer ont-negeren, want soms zeggen ze wél nuttige dingen.

)
wegnummers.nl foto's van genummerde wegen (o.a. NBA) en van plaatsnaamborden
--Harry.
-
captain007
- Forumbeheerder
Bericht
door captain007 » vr 02 sep 2022, 10:20
Het was mij ook al opgevallen dat de knop om toch berichten te kunnen bekijken dan is verdwenen. Ik vermoed dat dit dan bij een van de laatste updates van phpBB is gebeurd.
-
mavas
- 2x5 autosnelweg
Bericht
door mavas » do 22 sep 2022, 17:41
Ik heb iets van een week geleden een opmerking gemaakt over berichten van de Guisweg die allemaal verspreid over het forum staan.
Ik kan nergens terugvinden of daar iets mee gedaan is. En als er niks mee is gedaan, kan ik ergens de reden daarvan terugvinden?
-
Km357
- 2x2 autosnelweg
Bericht
door Km357 » do 22 sep 2022, 19:24
Ik gebruik al jaren flux om de helderheid en kleurstelling van alles op m'n PC wat minder hard te maken voor m'n ogen. Wat me opvalt is dat dit forum immens wit en helder blijft waardoor ik de helderheid in Nvidia naar 55% moet zetten om het leesbaar te houden, terwijl als ik films wil kijken dat gemakkelijk naar 80-90% kan.
Kan er een soort van dark thema gebruikt worden of kan de helderheid wat omlaag?
-
Mark
- Forumbeheerder
Bericht
door Mark » do 22 sep 2022, 19:35
Km357 schreef: ↑do 22 sep 2022, 19:24Kan er een soort van dark thema gebruikt worden of kan de helderheid wat omlaag?
Het gebrek aan donkere modus is iets wat mij ook wel irriteert. Heb in het verleden hier ook wat experimenten mee gedaan maar het is stiekem wel lastiger dan het lijkt. Om echt tot een goede donkere modus te komen in de huidige stijl is er veel
fine tuning vereist. En de wat verouderde code van het huidige thema heeft sowieso wel weer wat liefde nodig. Maarja, de vrije uurtjes in de avond zijn beperkt...
Neemt niet weg dat je reactie mij ook wel weer prikkelt om hier weer eens naar te kijken.
-
Snelwegfreak
- Hoofdmoderator
Bericht
door Snelwegfreak » do 22 sep 2022, 19:40
mavas schreef: ↑do 22 sep 2022, 17:41
Ik heb iets van een week geleden een opmerking gemaakt over berichten van de Guisweg die allemaal verspreid over het forum staan.
Ik kan nergens terugvinden of daar iets mee gedaan is. En als er niks mee is gedaan, kan ik ergens de reden daarvan terugvinden?
Goed dat je het zegt. Die melding stond nog open, maar heb ik nu afgesloten met het verplaatsen van enkele berichten.
Enne gojje mins blieft altied leave.
-
Chrysa
- autoweg
Bericht
door Chrysa » do 22 sep 2022, 19:44
Ik gebruik de Dark Reader add-on voor Firefox. Werkt ook op dit forum perfect.
-
mavas
- 2x5 autosnelweg
Bericht
door mavas » do 22 sep 2022, 20:06
Snelwegfreak schreef: ↑do 22 sep 2022, 19:40
mavas schreef: ↑do 22 sep 2022, 17:41
Goed dat je het zegt. Die melding stond nog open, maar heb ik nu afgesloten met het verplaatsen van enkele berichten.
Geweldig!
-
Km357
- 2x2 autosnelweg
Bericht
door Km357 » do 22 sep 2022, 21:20
Chrysa schreef: ↑do 22 sep 2022, 19:44
Ik gebruik de Dark Reader add-on voor Firefox. Werkt ook op dit forum perfect.
Niet mis, dank voor de tip. Dit is als tussenoplossing perfect!
-
Seat Ibiza
- 2x2 autosnelweg
Bericht
door Seat Ibiza » do 05 jan 2023, 16:03
Sinds gisteren (?) krijg ik bij een inlog via de Chrome browser op mobiel een pop up met de melding om Tapatalk te installeren. Ik meen dat dit eerder ook eens het geval was en dat dit via een gewijzigde instelling van het forum te verhelpen is?
Alvast bedankt.
-
waldo79
- 4x3 autosnelweg
Bericht
door waldo79 » do 05 jan 2023, 16:11
Die melding zie ik bij tijd en wijle bij het inloggen met een mobiel.
-
Thunderbolt
- woonerf
Bericht
door Thunderbolt » do 05 jan 2023, 18:10
Nieuw jaar, dus nieuwe jaartopics. (Wel en wee/Weer/etc). Maar waarom worden deze topics eigenlijk niet gemaakt met een mededeling in het topic van het jaar daarvoor en dan een afsplitsing van dat topic? Op die manier zijn zij die op het topic van 2022 geabonnemeerd waren ook direct geabonneerd op het topic voor 2023... Nu is het (kort) zoeken naar het nieuwe topic en opnieuw abonneren...
-
ManuelNeuerFan1
- polderweggetje
Bericht
door ManuelNeuerFan1 » zo 08 jan 2023, 22:05
Ik heb het vermoeden dat de forumsoftware mijn berichten verkeerd telt.
De vorige keer werden er 17 berichten voor mij weergegeven. Ik heb echter al 23 berichten geschreven en zou eigenlijk de volgende hoogste rang zijn. Als ik naar mijn eigen berichten op mijn profiel zoek, verschijnen ze alle 23 ook.
Is dit een bug of is dit by design? (Worden berichten in bepaalde delen van het forum niet meegeteld?)
Ik dans, dus ik ben. // I dance, so I am. // Ich tanze, also bin ich. // Je danse, donc je suis.
-
Snelwegfreak
- Hoofdmoderator
Bericht
door Snelwegfreak » zo 08 jan 2023, 22:14
Berichten geplaatst in het Wegrestaurant worden niet meegeteld. Juist om het gehaast een rang omhoog gaan te voorkomen. Je postcount mag namelijk geen reden zijn om maar berichten te plaatsen

Enne gojje mins blieft altied leave.
-
ManuelNeuerFan1
- polderweggetje
Bericht
door ManuelNeuerFan1 » zo 08 jan 2023, 22:35
Snelwegfreak schreef: ↑zo 08 jan 2023, 22:14
Berichten geplaatst in het Wegrestaurant worden niet meegeteld. Juist om het gehaast een rang omhoog gaan te voorkomen. Je postcount mag namelijk geen reden zijn om maar berichten te plaatsen
Bedankt. Dat is inderdaad een verklaring.
Ik dans, dus ik ben. // I dance, so I am. // Ich tanze, also bin ich. // Je danse, donc je suis.
-
Kaaiman
- Secretaris
Bericht
door Kaaiman » zo 15 jan 2023, 22:16
Zou de sectie 'Wereld' ook opgedeeld kunnen worden in continenten? Heel globaal hoor, ik zou dan doen Azië, Afrika, Amerika en Australië/Oceanië. Het is nu een behoorlijke vergaarbak aan het worden, waarbij je van hot naar haar geslingerd wordt per topic. Van Argentinië naar Fiji, en van Taiwan naar Equatoriaal Guinea, en dan weer via Oman naar Honduras.
-
Mark
- Forumbeheerder
Bericht
door Mark » zo 15 jan 2023, 22:37

Lijkt mij geen onlogische wijziging in ieder geval.
-
Kaaiman
- Secretaris
Bericht
door Kaaiman » za 28 jan 2023, 22:04
^^Is er al een ei over gelegd?
Nog een ander probleem: spamaccounts. Zo nu en dan wordt er wel een spambericht weggehaald, maar de spamaccounts blijven kennelijk intact. Via de ledenlijst zijn ze er zo op basis van verdachte kenmerken uit te pikken:
- URL is ingevuld, vaak met al op het oog verdachte URLs.
- Berichtenaantal < 2, geen nog bestaande berichten (want weggehaald wegens spaminhoud).
- Locatie is buiten de Benelux of niet ingevuld
- Onderschrift heeft niet-Nederlandse tekst of niet ingevuld
Wat is hieromtrent het beleid van het moderatorenteam?
-
Chris
- Moderator
Bericht
door Chris » za 28 jan 2023, 22:18
Volgens mij worden periodiek inactieve accounts opgeruimd door het beheer, maar bij het verbannen van spammers blijft het account nog intact. Het is inderdaad wel de moeite waard om deze ook te verwijderen, maar ik denk niet dat moderators dat zelf kunnen.
Spam wordt overigens zeer snel opgepakt, het meeste is binnen een paar minuten al verwijderd. Er komen meestal wel één of twee spammers per dag door de registratie heen. Ik denk dat de gemiddelde gebruiker het overgrote deel van de spam niet zal zien. Sommige gebruikers zijn zeer snel met het maken van het maken van een melding, maar het komt mij ook vaak voor dat het nog niet gemeld is.
-
Kaaiman
- Secretaris
Bericht
door Kaaiman » za 28 jan 2023, 22:28
Ik zie dat de enige barrière tegen spam de activatie-e-mail is...? Zou het niet beter zijn om een eenvoudige barrière op te werpen in de vorm van een simpele vraag of som (i.v.m. internationaal begrip), of een (variant van) CAPTCHA?
Zoals "Hoeveel letters telt het woord 'Wegenforum'? / How many characters counts the word 'Wegenforum'?". Of "2 ÷ 2 = ?".
-
Palance
- 4x5 autosnelweg
Bericht
door Palance » zo 29 jan 2023, 8:12
Er was toch altijd al een vragenlijst? Of is die er niet meer?
"You know the greatest danger facing us is ourselves, an irrational fear of the unknown. But there’s no such thing as the unknown — only things temporarily hidden, temporarily not understood.” - James T. Kirk
Autosnelwegen.net
-
Rene
- 4x5 autosnelweg
Bericht
door Rene » zo 29 jan 2023, 10:27
Kaaiman schreef: ↑zo 15 jan 2023, 22:16
Zou de sectie 'Wereld' ook opgedeeld kunnen worden in continenten? Heel globaal hoor, ik zou dan doen Azië, Afrika, Amerika en Australië/Oceanië. Het is nu een behoorlijke vergaarbak aan het worden, waarbij je van hot naar haar geslingerd wordt per topic. Van Argentinië naar Fiji, en van Taiwan naar Equatoriaal Guinea, en dan weer via Oman naar Honduras.
De VS en Australië hebben al een apart subforum binnen "Wereld". Op dezelfde manier andere werelddelen een subforum geven lijkt me prima. Maar dus wel op het niveau onder "Wereld", en niet ernaast. Anders loopt de hoofdpagina ermee vol.

-
Kaaiman
- Secretaris
Bericht
door Kaaiman » zo 29 jan 2023, 11:32

Eens hoor, het hoeft w.m.b. niet op de hoofdpagina.
-
Chris
- Moderator
Bericht
door Chris » zo 29 jan 2023, 11:35
Ik zie de meerwaarde niet echt, subforums moeten niet een doel op zich zijn, ik heb ook wel eens van lezers gehoord dat ze vinden dat het Wegenforum al relatief veel subforums heeft. Het wereld subforum is niet enorm actief, van de landen is in de regel maar één topic en de meest actieve blijven wel bovenaan staan, met andere landen waar af en toe wat over te melden valt.
-
Kaaiman
- Secretaris
Bericht
door Kaaiman » zo 29 jan 2023, 11:38
Het verwijst vooral makkelijker van buiten het Wegenforum: 'Klik hier voor Afrika'. Nu heb je de hele wereld door elkaar als je ergens naar wilt linken.
Overigens, wat mij betreft mogen de subforums Italië, Spanje, Polen en Oostenrijk & Zwitserland ook wel van de hoofdpagina af.