Afbeelding

Hotels onderweg

Een speciaal subforum voor reisadviezen waar dan ook in Europa en reisverslagen uit de wereld.

Moderator: Moderatoren

Chris
Moderator

Re: Hotels onderweg

Bericht door Chris » vr 09 sep 2022, 9:42

Genius Level 3 bereik je met 15 verblijven in 2 jaar tijd. Als je zoals ik elke dag een ander hotel pakt op een vakantie dan heb je Genius Level 3 vrij snel bereikt. Level 3 hou je levenslang en is het hoogste level van Booking.com.

De voordelen die ze aangeven:
* 10 - 20% korting
* gratis ontbijt bij bepaalde opties
* gratis kamerupgrades bij bepaalde opties
* priority klantenservice (ik heb hier nog nooit van gebruik gemaakt)

Ik heb in het verleden ook wel eens via de website van het hotel geboekt, maar via de Booking.com app is je reservering meteen bevestigd, bij de website kan dat soms wel lang duren (meer dan een dag heb ik wel eens meegemaakt). En het is makkelijk om met je telefoon en credit card meteen te reserveren. Ze hebben dan ook je gegevens, ik hoef bij inchecken alleen mijn naam te geven en ik krijg dan een sleutel, pasje of code. Ik heb nergens nog een ID hoeven laten zien. Inchecken gaat daardoor erg snel.

Jeff
expressweg

Bericht door Jeff » vr 09 sep 2022, 10:18

15 aparte boekingen in 2 jaar is niet heel erg veel (in vergelijking met de hoogste status van een Airliner, waarbij je bij sommige bijna 3 maanden in een vliegtuig moet 'wonen' om die status te verkrijgen welke dan ook maar 1 of 2 jaar geldig is)

Wesso
2x3 autosnelweg

Bericht door Wesso » vr 09 sep 2022, 11:13

Ik heb Genius level 2 bereikt door 7 boekingen te doen in 7 jaar tijd. Ik maak ook gebruik van de korting, er is ook mobile only-korting en bij sommige overnachtingen kan je tegoed verdienen. Dat is dan weer in te zetten als korting op verblijf, taxi's en attracties. Ja, het is me wat...

Pino
4x3 autosnelweg

Bericht door Pino » vr 09 sep 2022, 11:22

waldo79 schreef: vr 09 sep 2022, 9:37 Booking.com pakt een vast percentage op de geadverteerde kamerprijzen en verlangt van de hotelier dat die via Booking.com exclusief de laagste prijzen toont.
Je boekt doorgaans voor dezelfde prijs bij het hotel, dus je maakt in ieder geval de eigenaar blij door hem die courtage te besparen. Overigens heb ik “onder de tafel” wel eens flinke kortingen kunnen regelen, juist ook door te zeggen “ik boek liever bij jou direct”. Werkt natuurlijk niet zo bij een nachtje Kyriad dat je online boekt.

waldo79
2x5 autosnelweg

Bericht door waldo79 » vr 09 sep 2022, 12:08

Al die voordeeltjes die Chris noemt heb ik nog nooit gepakt. Op de één of andere manier belemmeren de voorwaarden om ervan te profiteren mij.

Chris
Moderator

Bericht door Chris » vr 09 sep 2022, 12:12

Het laatste hotel dat ik had stond bij de receptie voor € 89 per nacht. Ik betaalde € 72. Dat is dan toch die 20% korting.

Coen Tunnel
Voorzitter

Bericht door Coen Tunnel » vr 09 sep 2022, 13:46

Pino schreef: vr 09 sep 2022, 9:30 Heeft dat nou voordelen, dat level? Ik zoek vaak uit via Booking en boek dan op de website van het hotel. Die luchthandelaren in Amsterdam sponsor ik liever niet, en daar besteed ik graag wat extra tijd aan op de website van het hotel.
Ja, dat heeft voordelen! Met zo'n hoger level zie je soms exclusieve aanbiedingen, die vaak een stuk goedkoper zijn dan het reguliere tarief en zelfs wat je op de website van het hotel kan boeken. Ik zit binnenkort met een goede deal drie dagen in een hotel, waarbij ik in totaal meer dan 60 euro heb bespaard.

Eerder had booking.com Genius twee levels, waarbij ik al zolang als ik me kan heugen level 2 had (en dat zou levenslang gelden), toen dat naar drie levels ging ben ik automatisch naar level 3 gegaan.

Ik gebruik booking.com vooral op plekken waar geen hotel van Accor beschikbaar is, want bij Accor heb ik de Goldstatus en dat spaarprogramma levert me ook effectief wel wat op. Ik kan redelijk snel voor kortingen sparen.
waldo79 schreef: vr 09 sep 2022, 9:37 Booking.com pakt een vast percentage op de geadverteerde kamerprijzen en verlangt van de hotelier dat die via Booking.com exclusief de laagste prijzen toont.

Die levels leveren volgens mij gratis taxi's etcetera op.
Veel ketens hebben op hun website wel lagere prijzen. Het kan wel zijn dat de annuleringsvoorwaarden iets anders zijn.

Gratis taxi's heb ik nog nooit gehad, maar gratis kamerupgrades, gratis parkeren, gratis ontbijt en aanbiedingen exclusief voor Genius-leden heb ik wel meermaals gehad. En ook wel kortingen achteraf, die ofwel naar mijn creditcard gingen, ofwel als tegoed naar de booking.com wallet, en die je dan weer voor een volgende boeking kan gebruiken.
Chris schreef: vr 09 sep 2022, 9:42Ik heb in het verleden ook wel eens via de website van het hotel geboekt, maar via de Booking.com app is je reservering meteen bevestigd, bij de website kan dat soms wel lang duren (meer dan een dag heb ik wel eens meegemaakt). En het is makkelijk om met je telefoon en credit card meteen te reserveren. Ze hebben dan ook je gegevens, ik hoef bij inchecken alleen mijn naam te geven en ik krijg dan een sleutel, pasje of code. Ik heb nergens nog een ID hoeven laten zien. Inchecken gaat daardoor erg snel.
Ik heb via de website van booking.com nooit problemen gehad, de bevestiging kwam altijd snel. Maar de app is erg efficiënt. Inchecken verschilt per land, in sommige landen is het tonen van een identiteitsbewijs simpelweg een vereiste. Of het invullen en ondertekenen van een formulier. Maar ja, dat is bureaucratische rompslomp waar het hotel niks aan kan doen.

Bij Accor maak ik gebruik van online inchecken, indien mogelijk. Dat beperkt de bureaucratie ter plekke behoorlijk. Ook hebben ze daar vaak voor Silver- of Gold-status en hoger aparte incheckbalies, wat zeker bij grotere hotels wel wat tijdswinst oplevert.

Hajo
2x3 autosnelweg

Bericht door Hajo » vr 09 sep 2022, 20:17

Ik boek mijn hotels altijd via:
https://www.delta.com/merch/searchHotelAction.action

Als je dat vaak genoeg doet ontvang je extra voordelen zoals korting, gratis upgrades, gratis ontbijt, extra punten etc. En die punten zijn, afhankelijk van de hotelketen, weer te gebruiken bij diverse loyaliteitsprogramma's.
Donateur Vereniging Wegenforum

Willem
2x4 autosnelweg

Bericht door Willem » vr 09 sep 2022, 20:34

Meestal gebruik ik ook booking.com. Maar ik kijk meestal ook op Trivago of het hotel naar keuze elders niet goedkoper wordt aangeboden. De ene keer is dat zo en een andere keer weer niet.

Soms loont het om nog even op de website van het hotel zelf te kijken. Die geven wel eens korting bij het rechtstreeks boeken.

marcel
2x2 autosnelweg

Bericht door marcel » vr 23 sep 2022, 19:37

Ik ging vroeger weleens op de bonnefooi maar de laatste 10 jaar boek ik altijd van te voren.
Bij voorkeur ga ik naar hotels waar ik al eens geweest ben, maar helaas zijn drie van mijn favoriete hotels de laatste jaren gesloten. Van de nog bestaande is mijn favoriet wel het Barons Court hotel in Wolverhampton
https://www.google.com/maps/place/Baron ... -2.1327727
en het kost maar zo'n 50 euro per nacht. Waarschijnlijk omdat Wolverhampton niet bepaald toeristisch is. In Exeter betaalde ik voor een vergelijkbaar (maar minder goed) hotel een stuk meer.
Normaal gesproken betaal ik tussen 50 en 80 euro, en 15 tot 20 jaar geleden was dat nog 30 tot 50, dus het is wel een stuk meer duurder geworden dan de inflatie.

Wat betreft booking sites:
Onlangs heb ik veel slechte dingen gehoord over traveluro. Ik kende het niet, maar mensen klagen dat de prijs eerst heel laag lijkt en er dan nog allerlei bijkomende kosten zijn waardoor het uiteindelijk veel duurder wordt. En nog veel erger: ze komen bij het hotel aan en daar weten ze niets van een boeking. Ze krijgen dan meestal wel hun geld terug, maar pas na een urenlange worsteling met een vrijwel onbereikbaar call centre. Bovendien moeten ze dan nog een ander hotel zien te vinden.
Ik dacht dus dat dit gewoon een oplichterssite was, maar toen bleek dat als je naar reviews kijkt, traveluro een hogere rating heeft dan booking.com!
Ik heb zelf nooit problemen gehad met booking.com of andere zulke sites. Ik boek soms ook direct bij het hotel.

Peter
2x4 autosnelweg

Bericht door Peter » zo 25 sep 2022, 13:53

Nu in Chester. 100 pond per nacht ofzo in het centrum. Volgende week naar Blackpool. Goedkoop in de herfst met redelijk weer, maar geen nazomer. Ik boek ook meestal met booking premium 3. Soms ter plekke als de receptie bij een bonnefooi alleen een hogere prijs geeft. Stom natuurlijk van zo'n hotel want ze kunnen gewoon matchen en die 5-10% in eigen zak steken.
130 km/h ? Dan haalt de trein me nog steeds in ...

Chris
Moderator

Bericht door Chris » do 06 okt 2022, 20:00

Ik heb weer diverse hotels bezocht in Duitsland, Italië en Tsjechië. Telkens één nacht. Hier lijken minder ketenhotels te zijn dan in Frankrijk, in de booking.com app kom ik ze veel minder tegen. Of ze zijn telkens niet beschikbaar want ik boek altijd 1 nacht vooruit.

Ik had alleen in Wetzlar een ketenhotel, een B&B Hotel bij een arena. Dat was een gloednieuw hotel leek het.

Daarna familiehotels gehad in Oberau, Sterzing en nu Cesky Krumlov. Allemaal netjes. Die familiehotels zijn eigenlijk wat beter, je moet wel even de reviews checken of het wat is, maar de kamers zijn vaak groter / minder standaard. Alleen is de kans op oubollig interieur wel een stuk groter is mijn indruk. Maar oubollig interieur is nog wel beter dan de gevangeniscellen die Ibis Budget heten. En oubollig betekent zeker niet dat het dan niet schoon is.

Met de booking.com app kan ik zo goed op de bonnefooi rondreizen dat ik de AirBnB app nog geen één keer gebruikt heb. Misschien is AirBnB meer voor overnachtingen van meerdere dagen of een week. Maar als je alleen reist moet je ook wel willen om zo lang op dezelfde plek te blijven. Ik hou meer van rondreizen.

Mijn overnachtingen zijn meestal in de range van 60-80 euro. Zeg gemiddeld 70 exclusief ontbijt.

borglevens
polderweggetje

Bericht door borglevens » vr 07 okt 2022, 20:20

meestal gaat het hier richting Italie, en daarbij is Novotel in Lugano Paradiso (vanaf de Lugano-sud op de A2 ongeveer 3 minuten) onze vaste stop. Ben er ondertussen 20 keer geweest (heen en terug op pakweg 10 reizen dus). Accor heeft daar eigenlijk een Ibis Budget, Ibis en Novotel in 1 gebouw, maar we nemen altijd de Novotel. De reden is omdat we met 4 zijn en de andere 2 geen zulke familiekamers hebben. Als je dan 2 kamers moet boeken ben je al even duur uit met ééntje bij Novotel. Prijzig is het wel, doorgaans tussen 250 en 300. Maar een wandeling langs het meer 's avonds maakt veel goed.Op den duur heeft een mens ook wel zijn favoriete restaurants en is zo'n tussenstop meer dan gewoon een stop op 2 reisdagen, de vakantie is dan echt wel al begonnen.

Chris
Moderator

Bericht door Chris » vr 07 okt 2022, 20:23

Loont het dan niet om even 20 minuten verder te rijden tot in Italië? Want Zwitserland staat wel bekend om de dure hotels, ik heb wel eens rondgekeken en de goedkoopste lijken nog meestal wel boven de 120 euro te zitten. In mijn eentje vind ik dat toch wel wat te gek voor één nacht in een budgethotel. Laat staan als je er meerdere wil doen.

Maarja, dat geldt ook voor Scandinavië. Al heb je daar weer meer keuze uit hutten op campings die het budget niet doen ontsporen.

brytje008
verkeersader

Bericht door brytje008 » vr 07 okt 2022, 20:49

^^ Ik heb dit jaar in Zürich in het Crowne plaza hotel gezeten, voor 130 euro voor een nacht. Nog steeds veel geld, maar wel een luxe hotel, ook met een spa erbij. Ik vind het dan voor een nacht niet zo erg omdat te betalen. Wat wel stak, was de parkeerkosten van 30 euro en het ontbijt van 29 euro. bizar hoe ze het durven te vragen. Nu had ik geluk dat ik de parkeer gratis van de receptonist gekregen heb (vreemd genoeg vorig jaar september ook :lol: ) Het ontbijt had ik maar gedaan, want ik had geen zin om een broodje bij de bakker te halen, ik wilde gewoon even rustig kunnen zitten en rustig wakker kunnen worden. overigens zag ik laatst dat ze nu 160 euro voor een nacht vragen dat vind ik dan te gek worden.

Het goedkoopste hotel waar ik gezeten heb in Zwitserland was een Ibis hotel in Chur, die koste toen 90 euro voor een nacht.
Touren is rough so you got to be tough

Ds79m
2x3 autosnelweg

Bericht door Ds79m » vr 07 okt 2022, 22:12

Chris schreef: vr 07 okt 2022, 20:23 Loont het dan niet om even 20 minuten verder te rijden tot in Italië? Want Zwitserland staat wel bekend om de dure hotels, ik heb wel eens rondgekeken en de goedkoopste lijken nog meestal wel boven de 120 euro te zitten. In mijn eentje vind ik dat toch wel wat te gek voor één nacht in een budgethotel. Laat staan als je er meerdere wil doen.

Maarja, dat geldt ook voor Scandinavië. Al heb je daar weer meer keuze uit hutten op campings die het budget niet doen ontsporen.
Ja, om even hier op terug te komen
Ds79m schreef: vr 02 sep 2022, 11:06 Ik was toevallig zelf onlangs aan het kijken voor een lang weekend later deze maand aan het Meer van Geneve. Nog niets geboekt, want eerst maar eens het weer afwachten. En hoewel ik me prima realiseer dat de Zwitserse steden de premium-locatie zijn ten opzichte van de Franse dorpjes, zeker buiten het hoogseizoen, praat je dan toch echt over honderden euro’s aan prijsverschil bij vergelijkbare accomodaties voor zo’n korte trip.
Dat is uiteindelijk naar volle tevredenheid een accommodatie in Evian geworden. Voor een 120 euro per nacht een luxe driekamerappartement, direct aan het water naast de veerpont naar Lausanne. Aan de overkant van het water was er niets te krijgen dat maar enigszins in de buurt kwam van deze prijs/kwaliteit, dus dat was, ook inclusief reiskosten naar Zwitserland, een prima deal.
Peter - Als je veel tegenwind hebt, kun je beter zelf gaan liggen

waldo79
2x5 autosnelweg

Bericht door waldo79 » vr 07 okt 2022, 22:34

Evian lijkt me toch meer dan prima om te verblijven.

Ds79m
2x3 autosnelweg

Bericht door Ds79m » za 08 okt 2022, 8:27

^^ Dat was zeker geen straf :)

Al is dat buiten het seizoen een beetje slaperig stadje, maar nog steeds prima. De grote massa aan goedkope grenshotels is meer in Annemasse bij Geneve.
Peter - Als je veel tegenwind hebt, kun je beter zelf gaan liggen

Seat Ibiza
2x2 autosnelweg

Bericht door Seat Ibiza » za 08 okt 2022, 8:40

brytje008 schreef: vr 07 okt 2022, 20:49 Ik heb dit jaar in Zürich in het Crowne plaza hotel gezeten, voor 130 euro voor een nacht.... overigens zag ik laatst dat ze nu 160 euro voor een nacht vragen dat vind ik dan te gek worden.
Wij waren afgelopen augustus in Zürich, maar waren toen duidelijk duurder uit dan jouw voorbeeld. Ruim op tijd een driesterrenhotel met goede beoordeling gezocht en vastgelegd (Züri by Fassbind), maar dat zat toen al boven de €150 per nacht voor een tweepersoonskamer zonder ontbijt. Goedkoper lukte echt niet. Zwitserland is gewoon duur en steden in Zwitserland zijn nog duurder.

Coen Tunnel
Voorzitter

Bericht door Coen Tunnel » za 08 okt 2022, 17:13

brytje008 schreef: vr 07 okt 2022, 20:49Het goedkoopste hotel waar ik gezeten heb in Zwitserland was een Ibis hotel in Chur, die koste toen 90 euro voor een nacht.
Met Ibis kun je nog wel eens een goede deal hebben in Zwitserland. Ik heb in Chur en Zürich-Adliswil voor onder de 100 frank overnacht, en die in Baden was net iets duurder.

Twee jaar geleden heb ik in de coronazomer bij Mövenpick Egerkingen overnacht voor 104 frank, ook geen slechte deal.
Chris schreef: vr 07 okt 2022, 20:23 Loont het dan niet om even 20 minuten verder te rijden tot in Italië? Want Zwitserland staat wel bekend om de dure hotels, ik heb wel eens rondgekeken en de goedkoopste lijken nog meestal wel boven de 120 euro te zitten. In mijn eentje vind ik dat toch wel wat te gek voor één nacht in een budgethotel. Laat staan als je er meerdere wil doen.
Het probleem is dat de regio Como voor Italiaanse begrippen ook flink aan de prijs is. Dan moet je al bijna doorrijden tot Milaan om iets te vinden dat echt beduidend goedkoper is. Ik heb bijvoorbeeld wel eens in Gerenzano overnacht, vlakbij de A9.
Zweden valt nog mee, in Denemarken moet je goed zoeken, maar in Noorwegen heb ik destijds vooral privékamers bij jeugdherbergen geboekt. Dan zit je voor een tweepersoonskamer met douche en wc vaak nog onder de 100 euro. Ook zijn er her en der redelijk geprijsde motels.

borglevens
polderweggetje

Bericht door borglevens » za 08 okt 2022, 18:41

ja, het loont zeker om door te rijden. Maar we zijn er een beetje aan verknocht. En waarschijnlijk is er een autistisch kantje aan mij waardoor ik veelal terugkeer naar waar ik het ken; Dat maakt de reis voor mij een pak aangenamer.

marcel
2x2 autosnelweg

Bericht door marcel » zo 16 okt 2022, 0:05

Coen Tunnel schreef: za 08 okt 2022, 17:13 Met Ibis kun je nog wel eens een goede deal hebben in Zwitserland. Ik heb in Chur en Zürich-Adliswil voor onder de 100 frank overnacht, en die in Baden was net iets duurder.
Ze tonen de prijzen als bij een benzinestation, momenteel is het een stuk duurder (in Adliswil):
Afbeelding

Wesso
2x3 autosnelweg

Bericht door Wesso » zo 16 okt 2022, 0:33

^^ Waarom is een overnachting in het weekend goedkoper dan doordeweeks? Meestal is het andersom...

brytje008
verkeersader

Bericht door brytje008 » zo 16 okt 2022, 1:51

Auw die prijzen doen zeer, voor een simpele kamer van een ketenhotel.
Touren is rough so you got to be tough

Palance
4x5 autosnelweg

Bericht door Palance » zo 16 okt 2022, 8:34

Wesso schreef: zo 16 okt 2022, 0:33 ^^ Waarom is een overnachting in het weekend goedkoper dan doordeweeks? Meestal is het andersom...
Niet bij hotels zich richten op de zakelijke markt. Daar is amper vraag in het weekend vanuit de zakelijke wereld.
"You know the greatest danger facing us is ourselves, an irrational fear of the unknown. But there’s no such thing as the unknown — only things temporarily hidden, temporarily not understood.” - James T. Kirk

Autosnelwegen.net

Pino
4x3 autosnelweg

Bericht door Pino » zo 16 okt 2022, 10:01

Doet me denken aan overnachtingen nabij Stuttgart op weg naar skivakanties. Vrijdagavond bijna voor niets overnachten in Sindelfingen of Böblingen, in tenten vol gericht op Mercedes en de Messe. Zou niet meer weten welk hotel, maar opties genoeg daar.

Jeff
expressweg

Bericht door Jeff » zo 16 okt 2022, 10:12

brytje008 schreef: zo 16 okt 2022, 1:51 Auw die prijzen doen zeer, voor een simpele kamer van een ketenhotel.
Daarom kan je beter een hotel op de grens zoeken (Weil, Rheinfelden, enz)
Van het verschil voor 1 week kan je met 1 gezin 1x uit eten in Zürich / Zug en nog wat kleingeld overhouden

Chris
Moderator

Bericht door Chris » zo 16 okt 2022, 10:34

Die Ibisprijzen die ze tonen bij de hotels zijn vaak niet wat ik ervoor betaald heb via booking.com. En ik boek nog geen 24 uur van te voren.

Ik heb dit jaar in 26 verschillende hotels overnacht, mijn conclusie is wel dat Ibis toch wel de minste is. Voor vergelijkbare prijzen heb je sfeervollere / betere hotels bij andere ketens of onafhankelijke / familiehotels.

Wesso
2x3 autosnelweg

Bericht door Wesso » zo 16 okt 2022, 11:55

Ik zat toevallig te kijken in Sankt Gallen op Booking.com en daar kon ik voor 90 euro een tweepersoonskamer in een prima hostel krijgen. Nog steeds duur voor mijn maatstaven, maar goed. Er zit wel ontbijt bij.

waldo79
2x5 autosnelweg

Bericht door waldo79 » zo 16 okt 2022, 11:59

Chris schreef: zo 16 okt 2022, 10:34 Die Ibisprijzen die ze tonen bij de hotels zijn vaak niet wat ik ervoor betaald heb via booking.com. En ik boek nog geen 24 uur van te voren.
Als je spontaan binnenloopt en een kamer reserveert betaal je ook niet de prijs waarmee men buiten adverteert.