Ik denk dat je zelfs op eerste kerstdag niet zo weinig verkeer hebt.

London traffic 9 am Monday 19 September 2022 by European Roads, on Flickr
Moderator: Moderatoren
Het lijkt wel een soort 'magic roundabout'Oude borden: die rotondes kloppen zo natuurlijk niet
Je ziet dit wel meer in Engeland. Misschien dacht men dat als 1 rotonde de doorstroom verbetert, dat 2 rotondes dan een nog beter resultaat bieden?verfmeer95 schreef: ↑ma 17 okt 2022, 20:18Locatie
Het zijn dus twee minirotondes vlak na elkaar. In die zin lijkt het een beetje op de magic roundabout. Wat ik mij vooral afvraag: Waarom is er hier niet voor een standaard vier-taksrotonde gekozen. Dat lijkt te passen.
Dat blauw zie je meestal op oude borden, is mij ook opgevallen, nog een voorbeeld:
Een uit de kluiten gewassen voorstad en een windrichting. Het maakt feitelijk van de regionale bestemming The NORTH de enige bestemming die echt terzake doet. Het is hoe dan ook wel redelijk consistent met wat je ziet wanneer je vanaf de Circular Road de uitvalswegen op rijdt: naar de A1(M) is het Hatfield/The NORTH, naar de M1 Watford/The NORTH, naar de M4 Heathrow/The WEST; naar de M3 Richmond/The SOUTH WEST. Snelwegen niet voorzien van een regionale bestemming hebben betere doelen wat mij betreft. Naar de M40 Uxbridge/Oxford, A3 Guildford/Portsmouth, M20 Dover/Channel Tunnel, M11 Cambridge/Stansted. Kortom, alles draait feitelijk om die windrichtingen die dienst doen als regionale bestemmingen. De Britten (of moet ik zeggen: Londonaren, want het is een enorm London-centric systeem) geloven erin. Ik sta aan de kant van de rest van de wereld.
Roads.org.uk had pas een aardig artikel over de nulpunten van Engelse snelwegen. Deze kwam er ook in terug. Het lijkt gekoppeld aan de oude methode dat afstanden naar London worden weergegeven als de afstand naar Charing Cross. Dat wil niet zeggen dat ook was gepland de M1 ook daadwerkelijk daarheen door te trekken. In de 11 kilometer zit zelfs nog wat afronding, want het is eerder 10 kilometer in een rechte lijn en bij gebrek aan geplande weg lijkt men er dan maar een draai aan het hebben gegeven "zal dan wel 11 over de weg zijn". Het is nu 12.5 kilometer over de weg, dus da's nog niet zo gek ...
Dat vind ik het zwakke inderdaad, The NORTH can beide wegen betekenen, en eigenlijk ook nog de M11. De M40 zou dan nog The NORTHWEST kunnen zijn maar dat past ook voor de M1.
Dat wist ik niet, ik dacht altijd Bank omdat daar vroeger de A3, A4 en nog een paar A-wegen begonnen (nu zijn ze ingekort).Het lijkt gekoppeld aan de oude methode dat afstanden naar London worden weergegeven als de afstand naar Charing Cross.