[F][A330][N057] Nancy - Remiremont - Besançon

Moderator: Moderatoren

Pino
4x3 autosnelweg

Re: [F][A330][N057] Nancy - Remiremont - Besançon

Bericht door Pino » do 06 okt 2022, 20:22

Vinny schreef: do 06 okt 2022, 20:07 Dat is andersom redeneren. Vroeger was de N 66 de belangrijkste weg, maar - mede omdat ze in Zwitserland de A 16 hebben aangelegd, zijn de afgelopen 20 jaar grootschalige verbeteringen doorgevoerd in de andere routes: N 19, D 64 en het betreffende deel van de N 57. Daar is de bewegwijzering op aangepast.
Dat het om de N66 als oude hoofdroute gaat, tegenover D64-N19, dat lijkt me duidelijk. Denk wel dat het verder los staat van de N19-A16 naar Zwitserland - dat men het net zo prima vindt als je A36-A35 naar Basel pakt. Sterker, ik denk dat de hoofdmoot van het transitverkeer die optie pakt. Maar dat zal de Fransen wordt wezen. Men wil naar mijn gevoel bovenal niet dat verkeer die oude hoofdroute pakt. Stuk Le Thillot-Mulhouse gaat door teveel dorpen, valt niet uit te bouwen, en met de N19 is een prima route beschikbaar. Hoewel die op weg naar Basel wél 45 kilometer langer is, en vraag is of met name een vrachtauto dat terug kan pakken door de veel betere uitbouw van de N19-A36.
T-hijs schreef: do 06 okt 2022, 17:34 De kwaliteit van het wegdek in Frankrijk is op tolvrije wegen sowieso vaak minder dan op tolwegen. Kort-door-de-bocht-opmerking: dan zie je tenminste waarvoor het tolgeld wordt gebruikt. En ja daarop zijn genoeg uitzonderingen te bedenken.
Nogal. Heb van de zomer bijvoorbeeld weer eens de A20 op en neer gereden en da's toch echt een fijne weg hoor. Bretonse expreswegen zijn bepaald ook niet zo'n hobbelbak als tolvrije snelwegen in de grootstedelijke gebieden. Uiteindelijk is het maar een vraag naar welke wegen je je geld brengt. Het creëren van een volledig gesloten circuit uit tolgelden voor de mooie intercity-snelwegen waar men van gekkigheid niet weet hoe mooi men ze kan maken, tegen een verhoudingsgewijs gering budget uit algemene middelen voor de complete rest van het wegennet ademt dat prioriteiten niet op de juiste manier kunnen worden gelegd.

Chris
Moderator

Bericht door Chris » do 01 dec 2022, 10:48

Er is een DUP afgegeven om het stedelijke deel in Besançon naar 2x2 rijstroken te verbreden. Het gaat om een 3,5 kilometer lang deel tussen L'Amitié en Beure. Dus inclusief een brug over de Doubs.

Momenteel is dit een weg met een wisselend karakter. Bijna de hele rondweg is ongelijkvloers, maar er is een voetgangersoversteekplaats op een kort stuk waar 2x2 rijstroken tussen twee aansluitingen liggen. De rest is enkelbaans en ongelijkvloers tot de rotonde bij Beure.

https://www.estrepublicain.fr/amp/socie ... e-publique

Afbeelding

Willem
2x4 autosnelweg

Bericht door Willem » do 01 dec 2022, 15:36

Blijft staan dat je die stad aan drie zijden passeert voordat je weer verder kunt.

Pino
4x3 autosnelweg

Bericht door Pino » do 01 dec 2022, 15:42

^^ De hoeveelheid verkeer dat van Vesoul richting Pontarlier gaat zal vrij beperkt zijn. Zelfde voor verkeer dat van Belfort richting Pontarlier gaat. Dus er zal weinig behoefte zijn aan een bypass die je sneller van Nancy richting Zwitserland brengt.

Chrysa
autoweg

Bericht door Chrysa » do 01 dec 2022, 15:53

Dat is er nog best veel, het is een transitroute tussen Luxemburg/Nancy en Zwitserland. Heb wel het idee dat het meeste autoverkeer via Baume-les-Dames rijdt, daar zie ik best veel Zwitserse kentekens. Vrachtverkeer mag daar echter niet langs.

Ik kan me ook voorstellen dat je dat transitverkeer liever over een N57 lijdt dan helemaal binnendoor via allerlei dorpjes, hoewel het volgens mij niet voor enorme problemen zorgt.