Nou, ik heb voor een trip naar de VS komend jaar toch ook maar eens voor wat hotels gekeken op hun eigen websites. Want Californië en Nevada zijn sowieso geen heel goedkope staten. In veel gevallen kan het toch wel wat schelen. Het is soms wat lastig vergelijken, omdat je op booking.com prijzen inclusief alle belastingen ziet en je dat op Amerikaanse websites niet ziet, die worden pas berekend als je een boeking gaat maken, maar al met al heb ik toch aardig kunnen besparen. Ik heb nog wel wat via booking.com geboekt als er geen prijsverschil was, maar ik heb ook mijn accounts bij Best Western en Choice Hotels gebruikt, en een kleiner hotel bij het hotel direct zelf geboekt. Ik heb booking.com wel gebruikt voor vergelijken en voor het kiezen van een hotel. Voor de negen nachten dat ik in de VS ben heb ik voor slechts twee nachten bij booking.com geboekt, voor die andere zeven nachten heb ik bij het hotel zelf geboekt (in alle gevallen een annuleerbaar tarief, net als wat ik op booking.com zou hebben geboekt) en daarmee heb ik in totaal meer dan $ 150 mee bespaard. Dus het was wel de moeite waard.
Ik ben normaal trouwe klant bij Accor, maar Accor heeft sowieso al niet zoveel hotels in de VS en zit (sinds ze Motel 6 van de hand hebben gedaan) in de VS vrijwel alleen maar in het hogere prijssegment en was mij te duur. De vier hotels in de regio LA lagen voor mij eigenlijk te ver van waar ik wil zijn, en met tweemaal Fairmont, eenmaal Sofitel en een Mama Shelter in Hollywood die mij veel te duur was, keek ik dus al gauw verder. De VS kan sowieso al erg duur zijn als het om hotels gaat, dus daar overnacht ik eerder in twee- en driesterrenhotels, zolang de beoordelingen op sites als booking.com en Google Maps maar goed zijn. Het is vaak toch een grote eenheidsworst, kamers zijn vaak wat traditioneler ingericht en lijken op elkaar, ongeacht de keten. En als je beoordelingen vergelijkt hebben alle ketens wel hotels met heel goede en met heel slechte beoordelingen, het hangt maar net van de locatie af. Ik ben dus niet per se merktrouw in de VS.
Voor twee opkomende korte trips naar Marokko en Egypte heb ik wel bij Accor geboekt, in beide gevallen heb ik een gunstig tarief gevonden dat alleen voor klanten beschikbaar was. Accor heeft (ik heb het tot nu toe alleen buiten Europa gezien) een enkele keer ook nog wel nog goedkopere tarieven die alleen in de app te zien zijn, en niet op de website.
waldo79 schreef: ↑vr 16 dec 2022, 22:27
Mede geïnspireerd op de adviezen hier (en ook ingegeven door een toenemende weerstand tegen booking.com) heb ik een account aangemaakt bij Accor vanwege een korte break in de kerstvakantie naar Noord-Frankrijk.
Als er één land is waar je bij Accor veel keuze hebt, dan is het hun thuisland Frankrijk wel, waar ze honderden hotels hebben zitten. Louvre Hotels (o.a. Première Classe, Campanile, Kyriad, Golden Tulip) is ook een optie als het om grotere hotelketens in Frankrijk gaat.
duikgek89 schreef: ↑ma 17 okt 2022, 6:15Jeff schreef: ↑ma 17 okt 2022, 0:23Het maakte de werkgever geen pepernoot uit waar ik zat, zolang de prijs niet te gek werd (max junior suite dus)
Uiteraard gaat het puur om de kosten. Maar ik ken genoeg voorbeelden van werkgevers waar een luxe dure keten vaak niet past.
Mijn werkgever heeft voor bepaalde bestemmingen maximum prijzen vastgesteld, en op sommige bestemmingen hebben we ook preferred hotels waar door de werkgever afspraken mee gemaakt zijn. Maar in principe is dat eerder een gewone hotelkamer in een viersterrenhotel en niet veel luxer. En dat vind ik, ook voor een zakenreis, ook prima. Net als dat de standaard bij het bedrijf is dat er in Economy wordt gevlogen; bij één airline hebben we speciale tarieven. Huurauto's hebben we standaard via Hertz. Ik kan via de tool van het bedrijf zelf vluchten, hotels en huurauto's boeken en ben vrij om dat binnen de regels naar eigen inzicht te doen; ik hoef dus niet per se de preferred hotels of vluchten te gebruiken. Voor hotels kies ik nogal eens iets dat goedkoper is dan een preferred hotel maar een betere prijs-kwaliteitverhouding heeft (of van Accor is, waar ik met mijn status in principe een upgrade krijg - maar dat doe ik niet als het duurder zou zijn dan het preferred hotel), of gunstiger gelegen is. Voor vliegtickets kies ik in principe de vlucht die mij het beste uitkomt, maar hou ik wel rekening met de kosten. Ik hoorde dit jaar een week van tevoren dat ik naar Dubai moest. Ik moest er maandag beginnen en ik kon zaterdagavond of zondagavond vliegen. Maar zondagavond was 300 euro goedkoper, dus die dag eerder vliegen voor het comfort vond ik wat te duur worden en kon ik niet echt verantwoorden. Ik probeer bij zakenreizen ook altijd op de kosten te letten. Ook als ik uit eten ga. Ik hoef echt niet per se naar een duur restaurant, en al helemaal niet als ik in mijn eentje ben, dan ga ik liever naar een leuk goed gemiddeld geprijsd restaurant waar ik niet te lang hoef te wachten.