[N345] Apeldoorn - Zutphen

Discussies over N-wegen en het overige onderliggend wegennet - ook voor wat betreft planvorming.

Moderator: Moderatoren

Gebruikersavatar
harry
Wegnummerfotograaf
Berichten: 22844
Lid geworden op: ma 28 feb 2005, 12:09
Locatie: Leipendam
Contacteer:

Re: [N345] Apeldoorn - Zutphen

Bericht door harry » zo 11 dec 2022, 18:09

Chris schreef: zo 11 dec 2022, 16:04 6. De Hoven is dus een aparte plaats en geen wijk van Zutphen, wat ik oorspronkelijk dacht.
Frank van den Hoven (what's in a name) schreef hierover:
De Hoven is topografisch en maatschappelijk gezien een curieus geval; wat ons betreft is het eigenlijk een dorp, omdat het een kern van behoorlijke omvang is (met een kerk, voorheen zelfs twee kerken), die los ligt van de stad Zutphen, en daar ook nooit echt 'in' zal komen te liggen omdat de IJssel tussen deze twee kernen in ligt. Maar het dorp heeft in 1978 geen eigen postcode en plaatsnaam gekregen in het postcodeboek, voor de postadressen ligt het dorp daarom sindsdien 'in' Zutphen, wat er zeker toe zal hebben bijgedragen dat men de kern als wijk van de stad Zutphen is gaan beschouwen.
In 2015 is De Hoven symbolisch erkend als dorp met een eigen identiteit met bijbehorende eigen officiële blauwe plaatsnaamborden.
wegnummers.nl foto's van genummerde wegen (o.a. NBA) en van plaatsnaamborden
--Harry.

Gebruikersavatar
mavas
2x5 autosnelweg
Berichten: 18191
Lid geworden op: do 31 mar 2005, 17:27
Locatie: Zuid-Kennemerland
Contacteer:

Re: [N345] Apeldoorn - Zutphen

Bericht door mavas » ma 12 dec 2022, 8:27

Chris schreef: zo 11 dec 2022, 16:045. Hectometerborden. Het tracé is aangelegd conform Duurzaam Veilig, dus 2x1 rijstroken.
Afbeelding
N345 De Hoven 14 by European Roads, on Flickr
Altijd handig bij wegwerkzaamheden is dat of bij (berm)onderhoud. Dan moet je de werkzaamheden wel ś nachts uitvoeren, en vaak ook nog de weg ervoor afsluiten als de afstand tussen 2 doorsteken te groot is. Maakt het werk onnodig duur zo'n wegontwerp.

Er zijn overigens genoeg wegbeheerders die vanwege het onderhoud geen 2x1 aanleggen, maar gewoon 1x2.
Noord-Hollandse wegen, dé site voor ontwikkeling van de provinciale wegen in Noord-Holland
Bezoek ook eens de Wegenwiki, dé wiki voor verkeer

Gebruikersavatar
Coen Tunnel
Voorzitter
Berichten: 32134
Lid geworden op: di 26 apr 2005, 11:39
Locatie: Aan de 🅰2️⃣8️⃣

Re: [N345] Apeldoorn - Zutphen

Bericht door Coen Tunnel » ma 12 dec 2022, 10:31

waldo79 schreef: zo 11 dec 2022, 17:55 Bij foto 10. Dat Zutphen niet linksaf wordt verwezen kan misschien aan de hoogtebeperking van 3,1 m voor de Oude IJsselbrug liggen.
Dagjesmensen heeft men het liefst naar het langparkeerterrein aan de Houtwal, bij het politiebureau. Daar kun je prima via de N348 en Laan naar Eme naartoe. Dan heb je dat verkeer niet door de binnenstad, zal de gedachte zijn. En de Cortenoeversebrug kan niet open, in tegenstelling tot de Oude IJsselbrug.

Maar het is wel weer een typisch voorbeeld van dat men denkt dat alles maakbaar is met bewegwijzering. Over de Oude IJsselbrug en door de binnenstad heen zal normaal gezien sneller zijn, en zo vaak gaat die brug niet open. Iedereen die met navigatie rijdt zal nog gewoon via de Oude IJsselbrug gaan.

waldo79
4x3 autosnelweg
Berichten: 20524
Lid geworden op: do 05 mei 2005, 10:28
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: [N345] Apeldoorn - Zutphen

Bericht door waldo79 » ma 12 dec 2022, 13:40

^^ Ik zou ook de Oude IJsselbrug gebruiken, maar dat is omdat ik ter plekke enigszins bekend ben.

Gebruikersavatar
Coen Tunnel
Voorzitter
Berichten: 32134
Lid geworden op: di 26 apr 2005, 11:39
Locatie: Aan de 🅰2️⃣8️⃣

Re: [N345] Apeldoorn - Zutphen

Bericht door Coen Tunnel » ma 12 dec 2022, 14:37

^^ Idem dito hier. Ik ga misschien één keer per jaar naar Zutphen, maar ik zou naar het centrum niet via de Cortenoeversebrug gaan als ik vanaf de N345 kom. Ik vraag me af of via de rondweg van De Hoven überhaupt sneller zal zijn als je vanaf Apeldoorn naar de Oude IJsselbrug rijdt. Wellicht dat een deel van het verkeer nog steeds door De Hoven zal gaan.

nederland24
2x2 autosnelweg
Berichten: 5540
Lid geworden op: vr 04 sep 2009, 19:22
Locatie: Breda

Re: [N345] Apeldoorn - Zutphen

Bericht door nederland24 » ma 12 dec 2022, 21:16

Coen Tunnel schreef: ma 12 dec 2022, 14:37 ^^ Idem dito hier. Ik ga misschien één keer per jaar naar Zutphen, maar ik zou naar het centrum niet via de Cortenoeversebrug gaan als ik vanaf de N345 kom. Ik vraag me af of via de rondweg van De Hoven überhaupt sneller zal zijn als je vanaf Apeldoorn naar de Oude IJsselbrug rijdt. Wellicht dat een deel van het verkeer nog steeds door De Hoven zal gaan.
Ik verwacht eerlijk gezegd dat het bestaande gedeelte 'Weg naar Voorst' door De Hoven gewoon wordt afgewaardeerd naar 30km/u en 60km/u en gezien de toekomstige functie van deze bestaande weg ook volkomen logisch.

Gebruikersavatar
Coen Tunnel
Voorzitter
Berichten: 32134
Lid geworden op: di 26 apr 2005, 11:39
Locatie: Aan de 🅰2️⃣8️⃣

Re: [N345] Apeldoorn - Zutphen

Bericht door Coen Tunnel » ma 12 dec 2022, 21:31

^^ De route via de rondweg is 3,4 km, de route door De Hoven is 2,0 km. In de praktijk zal zelfs bij een afwaardering van de Weg naar Voorst de route door De Hoven heen competitief zijn in tijd, via de rondweg is alleen interessant als de Kanonsdijk niet afgewaardeerd wordt. Als men ook die weg gaat afwaarderen, blijft door De Hoven heen waarschijnlijk sneller. Dan hangt het ervan af wat voor andere maatregelen men neemt; bij wegvermsallingen, drempels etc. zal ik uiteraard wel de rondweg kiezen.
Laatst gewijzigd door Coen Tunnel op ma 12 dec 2022, 21:32, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
GuteFahrt
2x2 autosnelweg
Berichten: 7136
Lid geworden op: di 07 jun 2011, 22:39
Locatie: Waddenstad Harlingen
Contacteer:

Re: [N345] Apeldoorn - Zutphen

Bericht door GuteFahrt » ma 12 dec 2022, 21:32

^^ Wat je daar schrijft klopt: https://www.gld.nl/nieuws/7626768/druk- ... leden-tijd
Omroep Gelderland (6-4-2022) schreef:"De hele asfaltweg gaat eruit. Het wordt wat wij noemen een 'dorpsstraat'. Met bomen, maar ook met klinkerbestrating. Hij wordt versmald, 30 kilometer per uur en er komen plateaus in om de snelheid te remmen."
^Dat gaat over de Weg naar Voorst.

https://zutphen.nl/projecten/rivier-in- ... 20planten.

^
Ten slotte krijgt de Kanonsdijk een nieuwe toplaag en maatregelen om de snelheid van het verkeer te remmen.
krusefahrer's photostream

"Geloof niet te veel. Verbaas u niet te weinig."

Mlvn
zandpaadje
Berichten: 19
Lid geworden op: ma 06 jul 2009, 18:17

Re: [N345] Apeldoorn - Zutphen

Bericht door Mlvn » wo 14 dec 2022, 15:42

Coen Tunnel schreef: ma 12 dec 2022, 21:31 ^^ De route via de rondweg is 3,4 km, de route door De Hoven is 2,0 km. In de praktijk zal zelfs bij een afwaardering van de Weg naar Voorst de route door De Hoven heen competitief zijn in tijd, via de rondweg is alleen interessant als de Kanonsdijk niet afgewaardeerd wordt. Als men ook die weg gaat afwaarderen, blijft door De Hoven heen waarschijnlijk sneller. Dan hangt het ervan af wat voor andere maatregelen men neemt; bij wegvermsallingen, drempels etc. zal ik uiteraard wel de rondweg kiezen.
De Kanonsdijk is al afgewaardeerd. Direct na de nieuwe rotonde begint nu de bebouwde kom en is de Vmax 50km/u.

TB1990
zandpaadje
Berichten: 3
Lid geworden op: wo 29 jun 2022, 1:19

Re: [N345] Apeldoorn - Zutphen

Bericht door TB1990 » za 17 dec 2022, 16:05

Even reageren op de route over de Cortenoeversebrug. Als iemand die zeer regelmatig van de N345 naar de N319 (en andersom) moet, is deze route onlogisch omdat de route Stationsplein->Nieuwstad->Leeuweriklaan->N346 een stuk korter is en (behoudens een brugopening) ook een stuk sneller. Misschien dat dit door de nieuwe omlegging iets dichter bij elkaar gaat komen maar dan nog hou je het verschil in afstand.
Als ze de aansluiting van de Cortenoeversebrug op de N345 aanpassen kan het misschien wel gaan werken, maar daar zijn zover ik weet geen plannen voor. Ik vrees voor de bewoners dat de weg door de Hoven redelijk druk gaat blijven ondanks een evt. 30km/h.

Het valt het mij op dat deze fout in de Achterhoek vaak wordt gemaakt, want neem plaatsen als Vorden en Zelhem, daar is het centrum nog steeds erg druk ondanks de omlegging, alleen omdat de weg door de plaats veel sneller en korter is.

Gebruikersavatar
Kaaiman
Secretaris
Berichten: 17386
Lid geworden op: ma 26 jun 2006, 16:54
Locatie: Hoogeveen
Contacteer:

Re: [N345] Apeldoorn - Zutphen

Bericht door Kaaiman » za 17 dec 2022, 17:33

Als je netjes met 100 km/h zonder rotondes maar met ongelijkvloerse kruisingen van Zutphen naar Winterswijk zou kunnen rijden, zouden de dorpen een stuk rustiger zijn.

Maar ja... Gelderland is Drenthe of Friesland niet...
Deur Drenthe • website over het Drentse provinciaal en rijkswegennet
@DeurDrenthe • volg het Drentse wegennieuws op Mastodon

Gebruikersavatar
Jackbauer1350
2x3 autosnelweg
Berichten: 7874
Lid geworden op: ma 21 nov 2011, 22:03
Locatie: Wijdemeren
Contacteer:

Re: [N345] Apeldoorn - Zutphen

Bericht door Jackbauer1350 » ma 19 dec 2022, 10:43

De voorbereiding voor een trompetknooppunt N348/N345 ligt er nog steeds. Zou daar gebruik van maken. De N348 weer rechttrekken over de twee resterende stroken die nog steeds naast de rotonde die dan weg kan liggen.
De Kwazenbosch weg is dan vast wel als aansluiting te intergreren in het knooppunt.
Alleen de trompetlus gaat wel erg krap worden. Benieuwd hoe dat ooit gepland was en waarom met zo'n krappe ruimte

Gebruikersavatar
Chris
Moderator
Berichten: 76289
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:19
Locatie: NL

Re: [N345] Apeldoorn - Zutphen

Bericht door Chris » ma 19 dec 2022, 17:14

De oostelijke rotonde van de rondweg De Hoven heeft een kunstwerk dat een cortenstalen naald van een zonnewijzer is.

https://ipvdelft.nl/portfolio-item/fiet ... 5-brummen/

Afbeelding

Tukker1
woonerf
Berichten: 63
Lid geworden op: di 19 mei 2020, 8:23

Re: [N345] Apeldoorn - Zutphen

Bericht door Tukker1 » zo 25 dec 2022, 14:49

TB1990 schreef: za 17 dec 2022, 16:05 Even reageren op de route over de Cortenoeversebrug. Als iemand die zeer regelmatig van de N345 naar de N319 (en andersom) moet, is deze route onlogisch omdat de route Stationsplein->Nieuwstad->Leeuweriklaan->N346 een stuk korter is en (behoudens een brugopening) ook een stuk sneller. Misschien dat dit door de nieuwe omlegging iets dichter bij elkaar gaat komen maar dan nog hou je het verschil in afstand.
Als ze de aansluiting van de Cortenoeversebrug op de N345 aanpassen kan het misschien wel gaan werken, maar daar zijn zover ik weet geen plannen voor. Ik vrees voor de bewoners dat de weg door de Hoven redelijk druk gaat blijven ondanks een evt. 30km/h.

Het valt het mij op dat deze fout in de Achterhoek vaak wordt gemaakt, want neem plaatsen als Vorden en Zelhem, daar is het centrum nog steeds erg druk ondanks de omlegging, alleen omdat de weg door de plaats veel sneller en korter is.
Ja ik denk ook dat met de omlegging vooral verkeer vanaf Voorst richting Lochem (N346), Vorden (N319) nog gebruik maakt van de route door het centrum van Zutphen. Voor verkeer richting Doetinchem (N314) is de omlegging al minder om en in tijd sneller.

Inderdaad rijden er in bepaalde kernen in de Achterhoek nog vrij veel verkeer door het centrum heen. Doordat of de rondweg veel verder om is of dat er geen complete rondweg ligt. Er is natuurlijk lokaal verkeer wat de (oude) weg kent en onbekenden die de navigatie volgen. Alles hangt samen met hoe is de rondweg ingericht (aantal rotondes/verkeerslichten) en de weg door de kern (grotendeels 30km / grotendeels 50km en drempels/ciccanes) en wat de omweg via de rondweg is.
Bijv.
-Lochem wordt de route via de Zutphenseweg / Nieuwstad / Graaf Ottoweg nog veel gebruikt voor Oost-West verkeer Goor-Zutphen. De route via de Kwinkweerd/Rondweg-West is 1,7km verder.
-Ruurlo wordt voor de grootste verkeerstromen de rondweg gebruikt (Zutphen-Winterswijk / Borculo - Doetinchem / Borculo-Zutphen ). Hoewel er nog wel een verkeersstroom door Ruurlo is vanaf de N312 (Lochem/Barchem) dat richting N315 (Doetinchem) / N312 (Zieuwent) / N319 (Winterswijk) rijdt.

In Bijvoorbeeld Borculo en Neede heb ik het idee dat er niet echt heel veel doorgaand verkeer is. In Borculo enkel verkeer richting Barchem (N821) en in Neede misschien de verkeersstroom Diepenheim (N824) > Eibergen (N823).

Verder valt mij op dat in de Achterhoek ook best vaak 60km wegen zijn die veel gebruikt worden voor regionaal verkeer. Dit omdat de route via 80km wegen veel verder is in km en daardoor in reistijd evensnel/langzamer zijn. Bijvoorbeeld 10km via 60km wegen of 15km via 80km wegen.

-Bijvoorbeeld Deventerkunstweg (Borculo-Groenlo).
-N312 (Lochem-Ruurlo-Lichtenvoorde-Winterswijk).
-N339 (Laren-Epse).
-Wegen rond Beltrum/Zieuwent/Harreveld.
-Wegen rond Sinderen.

Durashift
expressweg
Berichten: 2544
Lid geworden op: zo 04 feb 2018, 15:32

Re: [N345] Apeldoorn - Zutphen

Bericht door Durashift » zo 25 dec 2022, 19:01

^^ Ja, ik vind het vermoeiend rijden daar, heb het idee om te rijden.. Route begint in Zutphen.. maar daarbuiten is het haast telkens een kwartier rijden naar de volgende stop in de route.. en dan ten westen van Lochem het kanaal over en er dan ten oosten weer terug over.. en dan weer terug steken het water over.. :twisted:

boe!
2x5 autosnelweg
Berichten: 18236
Lid geworden op: di 19 jul 2005, 20:02
Locatie: Leusden

Re: [N345] Apeldoorn - Zutphen

Bericht door boe! » za 21 jan 2023, 8:22

Twee weken geleden heb ik onderstaande beelden gemaakt van de nieuwe rondweg De Hoven. De omgeving zal er wat beter uit gaan zien als de bermen groen worden. Het was nu vooral veel zand.

Wat mij opviel:
- Vanaf Brummen heeft De Hoven nu twee series komborden. Vlakbij de rotonde zijn nieuwe komborden geplaatst, de oude borden verderop waren twee weken geleden nog niet verwijderd.
- De hectometrering is aangepast tot aan Voorst. Door de aanleg van de rondweg Voorst was er overlap ontstaan in de hectometerwaarden tussen Empe en Voorst. Die dubbeling is er nu uit.

Link

Mlvn
zandpaadje
Berichten: 19
Lid geworden op: ma 06 jul 2009, 18:17

Re: [N345] Apeldoorn - Zutphen

Bericht door Mlvn » ma 10 apr 2023, 21:22

Op de site van provincie Gelderland is te lezen dat het plan is om volgend jaar de rotonde N345/N348 om te bouwen tot turborotonde. En om de N345 vanaf de (turbo)rotonde te degraderen van 2x2 100km/h naar 2x1 80km/h.

https://www.gelderland.nl/wegwerkzaamhe ... eversebrug

Skoda Fabia
polderweggetje
Berichten: 34
Lid geworden op: wo 05 feb 2014, 19:32

Re: [N345] Apeldoorn - Zutphen

Bericht door Skoda Fabia » ma 17 apr 2023, 12:46

Waarom een veilige 2x2 ombouwen naar een onveilige 1x2 :nuts:

Gebruikersavatar
mavas
2x5 autosnelweg
Berichten: 18191
Lid geworden op: do 31 mar 2005, 17:27
Locatie: Zuid-Kennemerland
Contacteer:

Re: [N345] Apeldoorn - Zutphen

Bericht door mavas » ma 17 apr 2023, 13:03

Schetsontwerp: https://media.gelderland.nl/N345_607502 ... 41:41.367Z
Als ik het zo zie blijven de beide richtingen gescheiden van elkaar zoals het nu is. Dus qua veiligheid lijkt me dat geen negatieve verandering.
Ook de aansluiting met de Cortenoeverseweg/Zutphensestraat wordt met de aanpassing veiliger ingericht. En die blijft zonder verkeerslichten.
Verder wordt de rotonde met de N348 aangepast in een turborotonde.

Al met al vind ik dit eigenlijk vrij positieve aanpassingen.
Noord-Hollandse wegen, dé site voor ontwikkeling van de provinciale wegen in Noord-Holland
Bezoek ook eens de Wegenwiki, dé wiki voor verkeer

Jeff
expressweg
Berichten: 3014
Lid geworden op: za 12 mei 2018, 10:48

Re: [N345] Apeldoorn - Zutphen

Bericht door Jeff » ma 17 apr 2023, 22:06

Men wil er een reguliere GOW-80 van maken ipv Stroomweg-100. Mooie bezuiniging in andere taal.

Ergens is toch wel duidelijk dat de A48 gemist wordt

Gebruikersavatar
GuteFahrt
2x2 autosnelweg
Berichten: 7136
Lid geworden op: di 07 jun 2011, 22:39
Locatie: Waddenstad Harlingen
Contacteer:

Re: [N345] Apeldoorn - Zutphen

Bericht door GuteFahrt » ma 17 apr 2023, 22:26

De mensen van de provincie Gelderland zelf noemen de 2x2 rijstroken daar overdadig. In ieder geval, voor de aanpassing van de kruising met de Cortenoeverseweg valt wel wat te zeggen, als daar inderdaad frequent landbouwverkeer -al dan niet met aanhanger- de N345 oversteekt.

Uiteindelijk gaat het over nog geen 1,5 kilometer qua lengte.
krusefahrer's photostream

"Geloof niet te veel. Verbaas u niet te weinig."

Gebruikersavatar
mavas
2x5 autosnelweg
Berichten: 18191
Lid geworden op: do 31 mar 2005, 17:27
Locatie: Zuid-Kennemerland
Contacteer:

Re: [N345] Apeldoorn - Zutphen

Bericht door mavas » di 18 apr 2023, 10:16

Jeff schreef: ma 17 apr 2023, 22:06Ergens is toch wel duidelijk dat de A48 gemist wordt
Eens. Zo'n grote stad als Zutphen die nergens met stroomwegen is ontsloten op het rijkswegennet toch is toch wel een grote flater.
Zonder A48 zul je dus moeten blijven investeren in de bestaande wegen van lagere orde, om de intensiteiten te kunnen blijven verwerken. En tegelijk zit je zonder A48 altijd met het hogere verkeersveiligheidsrisico op bestaande wegen. Dat wringt.

Ik vraag me oprecht af of we ooit mee gaan maken dat Zutphen op fatsoenlijke wijze ontsloten wordt. Er lijkt namelijk geen enkele intentie te zijn om de verbindingen met Arnhem, Apeldoorn of Deventer fors op te waarderen naar 2x2-expressweg of beter.
Noord-Hollandse wegen, dé site voor ontwikkeling van de provinciale wegen in Noord-Holland
Bezoek ook eens de Wegenwiki, dé wiki voor verkeer

Jeff
expressweg
Berichten: 3014
Lid geworden op: za 12 mei 2018, 10:48

Re: [N345] Apeldoorn - Zutphen

Bericht door Jeff » di 18 apr 2023, 10:36

Ik ben even niet bekend met de Top3 grootste verkeersstromen rondom Dieren-Apeldoorn-Deventer-Rijssen, maar zonder die kennis zou de A348 alsnog doortrekken naar de A1.

Alleen dan niet over het deels aangelegde ("historische") tracé langs Brummen.
Ik zou dan meer opteren voor een route Ellecom - Steenderen - Almen - Laren - N322 (autoweg) - A1
Op die manier leg je de route oostelijk van Zutphen, aangezien de uitbreidingsplannen van die stad meer op het zuiden en westen gericht zijn.

Dan zou de huidige N348 omgevormd kunnen worden naar een reguliere GOW-80 zonder verdere issues.

Tukker1
woonerf
Berichten: 63
Lid geworden op: di 19 mei 2020, 8:23

Re: [N345] Apeldoorn - Zutphen

Bericht door Tukker1 » zo 23 apr 2023, 19:54

Jeff schreef: di 18 apr 2023, 10:36 Ik ben even niet bekend met de Top3 grootste verkeersstromen rondom Dieren-Apeldoorn-Deventer-Rijssen, maar zonder die kennis zou de A348 alsnog doortrekken naar de A1.

Alleen dan niet over het deels aangelegde ("historische") tracé langs Brummen.
Ik zou dan meer opteren voor een route Ellecom - Steenderen - Almen - Laren - N322 (autoweg) - A1
Op die manier leg je de route oostelijk van Zutphen, aangezien de uitbreidingsplannen van die stad meer op het zuiden en westen gericht zijn.

Dan zou de huidige N348 omgevormd kunnen worden naar een reguliere GOW-80 zonder verdere issues.
Het lijkt mij voor Zutphen de meeste prioriteit om de A348 doortetrekken in de vorm van een Snelweg of Autoweg 2 x 2.
Je hebt 3 trace opties:
1: 2x bruggen over de IJssel bij Olburgen / Dieren, vervolgens bij Spankeren op het oude Trace, Oostelijk langs Leuvenheim, langs Brummen op het "historische trace" , vervolgens de N345 volgen tot Empe, Oostelijk langs Voorst naar Wilp (A1) toe. Maar dan zit je wel met Uiterwaarden.
2: Via Olburgen - Steenderen - Vierakker - Vanaf Leesten N314 (rondweg) - Doortrekken vanaf N346 recht naar noorden tot A1 tussen Deventer - Oost en Bathmen.
3: Het bovenstaande benoemde Trace via de N332 (Laren).

De intensiteit op de N348 tussen Deventer en Zutphen zou dan wel fors dalen.

Ik denk verder dat er de komende jaren weinig grootschalige projecten zijn in Zutphen en de Achterhoek. Een Doorgetrokken A348 gaat wat mij betreft boven een autoweg naar bijv. Apeldoorn , Winterswijk of Doetinchem. Ik begrijp dat er natuurlijk ook niet alles mogelijk is.

Schelpenpaadje
2x2 autosnelweg
Berichten: 5804
Lid geworden op: wo 10 feb 2016, 9:54

Re: [N345] Apeldoorn - Zutphen

Bericht door Schelpenpaadje » zo 23 apr 2023, 20:10

Voor de veiligheid zou het beter zijn om de kruising met de Cortenoeverseweg ongelijkvloers te maken. Zoals dit in Friesland gebeurt met veel gelijkvloerse kruisingen op de N359, waar minder verkeer rijdt.

Als men zo begaan is met de veiligheid, waarom de rijbaanscheiding van de N345 dan niet doorgetrokken tot de rotonde bij de Kanonsdijk (of zelfs nog verder). Nu is het op de N345 nog mogelijk om veilig in te halen, in de toekomst kan dat alleen nog via de rijstrook voor tegemoetkomend verkeer.

Gebruikersavatar
duikgek89
2x3 autosnelweg
Berichten: 7670
Lid geworden op: ma 23 jul 2007, 15:31

Re: [N345] Apeldoorn - Zutphen

Bericht door duikgek89 » zo 23 apr 2023, 20:24

^^ Gelderland... Prio 1, het moet een eeuwigheid duren om ergens te komen.

Gebruikersavatar
Chris
Moderator
Berichten: 76289
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:19
Locatie: NL

Re: [N345] Apeldoorn - Zutphen

Bericht door Chris » do 27 apr 2023, 22:18

Wat foto's van de rondweg De Hoven bij Zutphen.

Kennelijk wordt er massaal door de middenberm gekeerd, er stonden veel gele borden dat je niet moet keren en de berm stond vol sporen, vooral voor en na de onderdoorgang bij de spoorlijn.

Afbeelding
N345 Zutphen-De Hoven 01 by European Roads, on Flickr

Houten terminal.
Afbeelding
N345 Zutphen-De Hoven 03 by European Roads, on Flickr

Afbeelding
N345 Zutphen-De Hoven 05 by European Roads, on Flickr

Afbeelding
N345 Zutphen-De Hoven 06 by European Roads, on Flickr

Afbeelding
N345 Zutphen-De Hoven 08 by European Roads, on Flickr

Afbeelding
N345 Zutphen-De Hoven 10 by European Roads, on Flickr


Van de andere kant.
Afbeelding
N345 Zutphen-De Hoven 12 by European Roads, on Flickr

De N345 is trouwens bij De Kar maar liefst 3 maanden compleet afgesloten, ik vind dat nogal opvallend voor een weg van deze intensiteiten. Zutphen is al zo matig bereikbaar.
Afbeelding
N345 Zutphen-De Hoven 15 by European Roads, on Flickr

Don't be a dumbass.
Afbeelding
N345 Zutphen-De Hoven 16 by European Roads, on Flickr

Really, don't be a dumbass.
Afbeelding
N345 Zutphen-De Hoven 18 by European Roads, on Flickr

Afbeelding
N345 Zutphen-De Hoven 21 by European Roads, on Flickr

Durashift
expressweg
Berichten: 2544
Lid geworden op: zo 04 feb 2018, 15:32

Re: [N345] Apeldoorn - Zutphen

Bericht door Durashift » vr 28 apr 2023, 0:24

^^ dat tweede bord, voor de spooronderdoorgang, staat er volgens mij omdat in die bak een stuk verharding is én er dus wel een 'makkelijke' kering te maken is.

Alle sporen in de middenberm zijn van na de openstelling, denk ik. Als het nu nog regelmatig voorkomt dat er gekeerd wordt.. is die berm nog straffer in de vernieling, volgens mij. Denk dat ze het pas herstellen als men de meeste navi-updates wel gehad hebben? Zou daar een terugkoppeling van zijn door de kaartleveranciers?

Natuurlijk haal je hiermee niet de oudere systemen uit de lucht die geen updates meer ontvangen.

Gebruikersavatar
Hajo
2x3 autosnelweg
Berichten: 8634
Lid geworden op: ma 28 feb 2005, 11:17
Locatie: Zeist

Re: [N345] Apeldoorn - Zutphen

Bericht door Hajo » vr 28 apr 2023, 10:45

^^ Er zijn ook veel mensen voor wie het updaten van de navigatie te veel werk is, of te ingewikkeld. Die blijven dan ook met verouderde navigatie rondrijden. Ik heb mijn navigatie al geüpdatet, zelf gedaan. Was een fluitje van een :2cents: :)

Gebruikersavatar
Chris
Moderator
Berichten: 76289
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:19
Locatie: NL

Re: [N345] Apeldoorn - Zutphen

Bericht door Chris » vr 28 apr 2023, 10:46

Dit is het stuk 2x2 dat ze willen versmallen. Zou dit zijn aangelegd als aanloop naar een autosnelweg naar Apeldoorn?

Het oogt wel alsof het als autosnelweg ontworpen is.

Afbeelding
N345 Zutphen 2x2 01 by European Roads, on Flickr

Afbeelding
N345 Zutphen 2x2 02 by European Roads, on Flickr

Afbeelding
N345 Zutphen 2x2 03 by European Roads, on Flickr

Afbeelding
N345 Zutphen 2x2 05 by European Roads, on Flickr

Afbeelding
N345 Zutphen 2x2 06 by European Roads, on Flickr

Afbeelding
N345 Zutphen 2x2 07 by European Roads, on Flickr

Plaats reactie