[A007] A7 Sneek - Joure: Probleem Prinses Margriettunnel

Bespreek hier alles wat specifiek aan een autosnelweg gerelateerd is, maar wat geen actuele plannen of uitvoeringsprojecten betreft

Moderator: Moderatoren

Schelpenpaadje
2x2 autosnelweg
Berichten: 5834
Lid geworden op: wo 10 feb 2016, 9:54

Re: [A007] Probleem Prinses Margriettunnel

Bericht door Schelpenpaadje » do 15 dec 2022, 16:36

^^ Bedankt. Toen ik je post zag was ik ook al wat aan het rekenen geslagen.

De tunnel is 30 meter breed. Stel dat een moot van 18 meter lang 10cm omhoog komt dan heb je het over een verplaatsing van het equivalent van ongeveer 50 bigbags.

Echter zou je er bij het plaatsen van 50 compenserende bigbags vanuit gaan dat de ontstane situatie stabiel is. Er kunnen echter nog meer trekankers falen die nu nog voorkomen dat de boel verder opdrijft. Het kan ook zijn dat verder opdrijven momenteel wordt voorkomen doordat het element in een schuine positie wordt tegengehouden door de klemming tussen de naastgelegen delen.

Op de foto's tel ik ongeveer 150 bigbags per tunnelmoot. Een factor 3 vind ik geen gekke marge om een plotseling ontstane situatie te stabiliseren waarvan je de oorzaak en factoren nog niet precies kent.

Disclaimer: Bovenstaande is de redenering van een geïnteresseerde leek.

Gebruikersavatar
hdegroot
polderweggetje
Berichten: 27
Lid geworden op: wo 23 mar 2022, 9:51

Re: [A007] Probleem Prinses Margriettunnel

Bericht door hdegroot » do 15 dec 2022, 19:12

https://www.omropfryslan.nl/nl/nieuws/1 ... waterstaat

Aan het eind van de video achter deze link zie je hoever de wand omhoog gekomen is. En das best veel.

Vanmiddag de A32 gereden rond 16uur. Toen was ook die omleidingsroute enorm druk met o.a. vrachtverkeer.

PeterSchoeber
autoweg
Berichten: 1328
Lid geworden op: vr 25 dec 2009, 20:11

Re: [A007] Probleem Prinses Margriettunnel

Bericht door PeterSchoeber » do 15 dec 2022, 19:30

^^ Als ik goed kijk bij circa 2 min 10 sec dan kun je zien dat de complete moot in zijn geheel omhoog is gekomen. In de bovenrand van de moot zitten namelijk op twee plekken een hoogte sprong. Kan nu begrijpen waarom er zoveel bigbags op zijn gezet.
Met vriendelijke groet,

Peter Schoeber uit Remmerden

Gebruikersavatar
Chris
Moderator
Berichten: 76519
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:19
Locatie: NL

Re: [A007] Probleem Prinses Margriettunnel

Bericht door Chris » do 15 dec 2022, 19:45

Screenshots:

De bigbags. Dus 3 hoog en rijbaanbreed in beide richtingen.

Afbeelding

De moot die omhoog is gekomen:
Afbeelding

IIVQ
verkeersader
Berichten: 909
Lid geworden op: di 28 mar 2017, 20:30

Re: [A007] Probleem Prinses Margriettunnel

Bericht door IIVQ » do 15 dec 2022, 19:49

Schelpenpaadje schreef: do 15 dec 2022, 16:36 ^^ Bedankt. Toen ik je post zag was ik ook al wat aan het rekenen geslagen.

De tunnel is 30 meter breed. Stel dat een moot van 18 meter lang 10cm omhoog komt dan heb je het over een verplaatsing van het equivalent van ongeveer 50 bigbags.

Echter zou je er bij het plaatsen van 50 compenserende bigbags vanuit gaan dat de ontstane situatie stabiel is. Er kunnen echter nog meer trekankers falen die nu nog voorkomen dat de boel verder opdrijft. Het kan ook zijn dat verder opdrijven momenteel wordt voorkomen doordat het element in een schuine positie wordt tegengehouden door de klemming tussen de naastgelegen delen.

Op de foto's tel ik ongeveer 150 bigbags per tunnelmoot. Een factor 3 vind ik geen gekke marge om een plotseling ontstane situatie te stabiliseren waarvan je de oorzaak en factoren nog niet precies kent.

Disclaimer: Bovenstaande is de redenering van een geïnteresseerde leek.
Tsja, ik zou het niet zo willen berekenen als jij doet. Je zegt nu in feite dat je de opwaartse kracht van 10cm omhoog komen compenseert. Maar die opwaartse kracht is veel hoger (ik zeg even 6000 ton = 60MN), en bij elke cm omhoog (uitgaande van 12m diepte) is dat 50kN minder opwaartse kracht.
Door daar 50 bigbags (=85t = 850kN) op te zetten compenseer je voor 17cm opwaartse kracht.

Dan blijft er nog steeds 59,15MN aan opwaartse kracht (98.6%) over, die bijeengehouden wordt door de wrijving van ankers en wanden met de grond (en evt wrijving/klemming van moot met de volgende moten). Terwijl je weet dat die ankers door het opschuiven al gefaald hebben, de wrijving van een al bewegend deel is veel lager dan van een deel dat nog niet bewogen heeft (trek maar eens een paaltje uit de grond dat er al weken/jaren in zit - dat gaat heel zwaar, totdat 'ie begint te bewegen, dan gaat het vaak ineens veel makkelijker. Stop hem vervolgens even diep in hetzelfde gat, en trek er nog eens uit en het lukt met nog veel minder kracht.)

Je zit dus niet met "een factor 3 voor de verschuiving" te rekenen, maar die 150 bigbags compenseert dus slechts 4% van de totale opwaartse kracht (waar ook al 1% vanaf is gegaan door het omhoog komen - al ziet het er niet uit als 17 cm, eerder 5).

Maar dit is hoe ik het zou berekenen van 1 blok grondmechanica op de universiteit. Ik hoop dat de experts van RWS beter weten wat ze doen.

Edit:
Chris schreef: do 15 dec 2022, 19:45 Screenshots:

De bigbags. Dus 3 hoog en rijbaanbreed in beide richtingen.

Afbeelding
Ik tel even grof 16 bigbags naast elkaar in de lengte (tussen de twee mootovergangen), 10 tussen middenberm en zijkant (9 op de bovenste laag, onderste 11) en dus 3 lagen hoog. En dat x2 voor beide kanten x1.7t/bigbag is 1632 ton ofwel 16MN, 27% van het totale opdrijvende kracht. Dat is al een redelijk substantieel deel.

Dat ze denken dat zo veel gewicht nodig is zegt wel iets over de ernst van de zaak.

Schelpenpaadje
2x2 autosnelweg
Berichten: 5834
Lid geworden op: wo 10 feb 2016, 9:54

Re: [A007] Probleem Prinses Margriettunnel

Bericht door Schelpenpaadje » do 15 dec 2022, 20:18

^^ Dank voor je commentaar. Of je berekening klopt weet ik niet, maar met je verbetering leg je wat mij betreft begrijpelijk uit wat voor factoren er allemaal meespelen.

Als er inderdaad trekankers zijn losgeraakt dan kun je inderdaad op alles wat die moot nu nog beneden houdt (op het eigen gewicht na dan) niet meer rekenen.

Inmiddels liggen er zo te zien nog veel meer bigbags dan op de eerste foto's te zien was. Mijn indruk op basis van de eerste foto's en de teksten daarbij dat ze wellicht alle moten licht zouden verzwaren in de hoop de weg met beperkingen open te kunnen stellen maar daarvan lijkt voorlopig geen sprake te zijn zo. De bak lijkt ondanks de bigbags eerder verder omhoog zijn gekomen.

Gebruikersavatar
Chris
Moderator
Berichten: 76519
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:19
Locatie: NL

Re: [A007] Probleem Prinses Margriettunnel

Bericht door Chris » do 15 dec 2022, 21:21

Nog een foto van de moot die je omhoog ziet:

Afbeelding

Grotere foto: https://twitter.com/OvdRws_Ron/status/1 ... 0906408960

IIVQ
verkeersader
Berichten: 909
Lid geworden op: di 28 mar 2017, 20:30

Re: [A007] A7 Sneek - Joure: Probleem Prinses Margriettunnel

Bericht door IIVQ » do 15 dec 2022, 22:24

Zand platwalsen, op- en afritje maken, asfalteren en het verkeer kan weer door toch? :write:

Durashift
expressweg
Berichten: 2571
Lid geworden op: zo 04 feb 2018, 15:32

Re: [A007] Probleem Prinses Margriettunnel

Bericht door Durashift » do 15 dec 2022, 22:34

Rogier schreef: do 15 dec 2022, 15:43 Communicatie is niet sterk vanuit RWS. Geef gewoon de feiten en trek het initiatief naar je toe.
Dat het asfalt omhoog is gekomen, een drempel vormt en gebroken is, lijken mij feiten. Dat de oorzaak hiervan, voor het 'gemiddelde publiek dat nu niet over de A7 kan' in (mogelijk) verankering zit zal niet veelzeggend zijn. Laat staan om het begrip tunnelmoot uit te leggen, toch?
Rogier schreef: do 15 dec 2022, 15:43 (..)
Het huidige beleid voedt namelijk geruchten en speculaties.
Ja, voor geïnteresseerden en kenners van dit soort bouw misschien wel. Het algemeen publiek niet zo, lijkt mij.

Jeff
expressweg
Berichten: 3028
Lid geworden op: za 12 mei 2018, 10:48

Re: [A007] A7 Sneek - Joure: Probleem Prinses Margriettunnel

Bericht door Jeff » do 15 dec 2022, 23:04

"Vanwege de huidige weersituatie is een deel van de tunnelbak omhoog gedrukt/gekomen en een aannemer is bezig om de situatie te stabiliseren. Zolang het deel van de tunnelbak niet stabiel is, zal de A7 afgesloten blijven"

Schrijven volgens de KISS methode is redelijk gangbaar in de IT-wereld. Lijkt mij dat zoiets ook mogelijk moet (kunnen) zijn voor de weginfra

Schelpenpaadje
2x2 autosnelweg
Berichten: 5834
Lid geworden op: wo 10 feb 2016, 9:54

Re: [A007] A7 Sneek - Joure: Probleem Prinses Margriettunnel

Bericht door Schelpenpaadje » do 15 dec 2022, 23:21

Zowel de voorlichters van RWS als journalisten hebben er voor geleerd om mensen dingen uit te leggen, zou je zeggen

Gebruikersavatar
Sibren
verkeersader
Berichten: 591
Lid geworden op: zo 11 jun 2017, 22:31
Locatie: Groningen

Re: [A007] A7 Sneek - Joure: Probleem Prinses Margriettunnel

Bericht door Sibren » vr 16 dec 2022, 9:02

Op de A7 vanuit Drachten staat voor knooppunt Heerenveen nu een tekstkar "A7 na Joure dicht, Afsluitdijk volg A32".

Voor de topografisch onbekenden is het dan niet duidelijk of ze op het knooppunt nou de A32 richting Leeuwarden of richting Zwolle moeten nemen.

Bij knooppunt Drachten staat (nog) geen informatie, terwijl het logisch zou zijn om verkeer naar de Afsluitdijk daar al de N31 op te sturen.
Ik ga naar mijn werk in een heeeeele dikke Mercedes. Ik klooi onderweg met mijn telefoon en draag geen gordel. Als er file staat, ga ik ze lekker voorbij over de vluchtstrook. (Ik ga met de bus.)

Gebruikersavatar
captain007
Forumbeheerder
Berichten: 8713
Lid geworden op: di 21 okt 2008, 16:21
Locatie: Beneden-Leeuwen
Contacteer:

Re: [A007] A7 Sneek - Joure: Probleem Prinses Margriettunnel

Bericht door captain007 » vr 16 dec 2022, 9:10

Schelpenpaadje schreef: do 15 dec 2022, 23:21 Zowel de voorlichters van RWS als journalisten hebben er voor geleerd om mensen dingen uit te leggen, zou je zeggen
Alleen als die niet eens snappen wat er aan de hand is dan valt het ook moeilijk in jip en janneketaal uit te leggen.

Schelpenpaadje
2x2 autosnelweg
Berichten: 5834
Lid geworden op: wo 10 feb 2016, 9:54

Re: [A007] A7 Sneek - Joure: Probleem Prinses Margriettunnel

Bericht door Schelpenpaadje » vr 16 dec 2022, 9:11

Volgens Google Maps is de A7 al vanaf knooppunt Joure dicht. Oftewel de afrit Joure-West is onbereikbaar. Is dit correct?

Als dit klopt dan zal dat zijn om de drukte op de Tramwei richting Uitwellingerga wat te dempen. Voor deze parallele route moet je in westelijke richting nu via de afrit Joure rijden en dan over de Séwei.

Schelpenpaadje
2x2 autosnelweg
Berichten: 5834
Lid geworden op: wo 10 feb 2016, 9:54

Re: [A007] A7 Sneek - Joure: Probleem Prinses Margriettunnel

Bericht door Schelpenpaadje » vr 16 dec 2022, 10:52

RWS geeft in een zojuist vrijgegeven persbericht (voor het eerst?) toe dat er trekankers zijn afgebroken:
https://www.rijkswaterstaat.nl/nieuws/a ... nel-omhoog

In de kop krijgt het grondwater nog steeds de schuld.

Gebruikersavatar
hdegroot
polderweggetje
Berichten: 27
Lid geworden op: wo 23 mar 2022, 9:51

Re: [A007] A7 Sneek - Joure: Probleem Prinses Margriettunnel

Bericht door hdegroot » vr 16 dec 2022, 10:53

https://www.omropfryslan.nl/nl/nieuws/1 ... nel-omhoog
Grondwater is de boosdoener op de A7 tussen Sneek en Joure, zo blijkt. Volgens Rijkswaterstaat duwt grondwater het wegdek van de A7 omhoog in de Prinses Margriettunnel.
Ze gaan nu de tunnelankers controleren; zoals reeds gemeld duurt het nog wel maanden.

Schelpenpaadje
2x2 autosnelweg
Berichten: 5834
Lid geworden op: wo 10 feb 2016, 9:54

Re: [A007] A7 Sneek - Joure: Probleem Prinses Margriettunnel

Bericht door Schelpenpaadje » vr 16 dec 2022, 11:00

Hoe controleer je trekankers onder een laag beton terwijl de bak volstaat met bigbags?

Rogier
2x2 autosnelweg
Berichten: 5090
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:54

Re: [A007] A7 Sneek - Joure: Probleem Prinses Margriettunnel

Bericht door Rogier » vr 16 dec 2022, 12:14

Bronbemaling plaatsen en het grondwater grotendeels tot onder de tunnelmoot wegpompen, zoals ook bij de bouw van de toerit gedaan is. Daarna gaten boren en inspecteren. De druk van het grondwater valt dan ook weg, waardoor de moot weer op zijn plek kan zakken. Gewoon dezelfde aanpak als bij de Vlaketunnel.

PeterSchoeber
autoweg
Berichten: 1328
Lid geworden op: vr 25 dec 2009, 20:11

Re: [A007] A7 Sneek - Joure: Probleem Prinses Margriettunnel

Bericht door PeterSchoeber » vr 16 dec 2022, 14:10

Schelpenpaadje schreef: vr 16 dec 2022, 11:00 Hoe controleer je trekankers onder een laag beton terwijl de bak volstaat met bigbags?
Je hoeft de trekankers niet meer te controleren omdat je weet, door het opdrijven, dat ze kapot zijn. Ik kan mij niet voorstellen dat alle palen door de kleefkracht heen omhoog zijn gekomen met het dek dat er bovenop ligt. Je zult sowieso moeten gaan bemalen als je iets wilt doen aan de ankers omdat ander de tunnelbak volloopt als je een gat door de betonnen bak heen boort.
Met vriendelijke groet,

Peter Schoeber uit Remmerden

Gebruikersavatar
Chris
Moderator
Berichten: 76519
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:19
Locatie: NL

Re: [A007] A7 Sneek - Joure: Probleem Prinses Margriettunnel

Bericht door Chris » vr 16 dec 2022, 14:14

Bij de Vlaketunnel hebben ze toen ook flinke bronbemaling toegepast om het te kunnen herstellen. Wat overigens niet zonder risico is voor de omgeving, als er een soort droge polder moet worden gecreëerd. Dat kan gevolgen hebben voor omliggende huizen en bedrijven. Er staan hier meerdere huizen en bedrijven bijna direct naast de betreffende tunnelmoot.

SMSfreakie
zandpaadje
Berichten: 18
Lid geworden op: vr 16 dec 2022, 15:04

Re: [A007] A7 Sneek - Joure: Probleem Prinses Margriettunnel

Bericht door SMSfreakie » vr 16 dec 2022, 15:08

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

lijkt er op dat de linker rijbanen het ergste omhoog zijn gekomen.. daar is duidelijk te zien dat de rand ook omhoog is.. bij de rechter zijde lijkt dit nihiel te zijn?

Gebruikersavatar
Hajo
2x3 autosnelweg
Berichten: 8661
Lid geworden op: ma 28 feb 2005, 11:17
Locatie: Zeist

Re: [A007] A7 Sneek - Joure: Probleem Prinses Margriettunnel

Bericht door Hajo » za 17 dec 2022, 21:16

^^ Tjemig. :schrikreactie: Dat is niet best, dat zie ik zelfs nog. Hoe lang gaat het herstel wel niet duren? Men spreekt van "enkele maanden", maar zou een jaar ook kunnen?

PeterSchoeber
autoweg
Berichten: 1328
Lid geworden op: vr 25 dec 2009, 20:11

Re: [A007] A7 Sneek - Joure: Probleem Prinses Margriettunnel

Bericht door PeterSchoeber » za 17 dec 2022, 21:27

^^ Een jaar lijkt mij een betere inschatting dan "enkele maanden" Een plan van aanpak maken en doorrekenen kost al de nodige tijd die ik inschat op 2 maanden.
Met vriendelijke groet,

Peter Schoeber uit Remmerden

Gebruikersavatar
Chris
Moderator
Berichten: 76519
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:19
Locatie: NL

Re: [A007] A7 Sneek - Joure: Probleem Prinses Margriettunnel

Bericht door Chris » za 17 dec 2022, 21:30

In Zeeland is het in 2010-2011 in 5 maanden tijd gelukt. Daar zat overigens heel veel 'paniekdruk' bij omdat de A58 een stuk drukker is en er grote angst was voor de Duitse toeristeninvasie van Pasen 2011, die voor geweldige verkeershinder zou zorgen als de tunnel niet voor Pasen weer gereed was. Uiteindelijk is dat toen gelukt.

Schelpenpaadje
2x2 autosnelweg
Berichten: 5834
Lid geworden op: wo 10 feb 2016, 9:54

Re: [A007] A7 Sneek - Joure: Probleem Prinses Margriettunnel

Bericht door Schelpenpaadje » za 17 dec 2022, 21:54

Er komen met Pasen ook heel wat Duitsers naar Friesland, maar of ze 9 april gaan halen?

Gebruikersavatar
Coen Tunnel
Voorzitter
Berichten: 32169
Lid geworden op: di 26 apr 2005, 11:39
Locatie: Aan de 🅰2️⃣8️⃣

Re: [A007] Probleem Prinses Margriettunnel

Bericht door Coen Tunnel » za 17 dec 2022, 21:55

Chris schreef: wo 14 dec 2022, 18:28 Er zijn wel redelijke omleidingsroutes mogelijk, gezien de niet absurd hoge verkeersintensiteiten op dit traject van 35.000 voertuigen per dag.

Doorgaand verkeer kan over de N31 via Leeuwarden. Verkeer van Sneek naar de A6 kan via de N354. Echter zit je daar wel met die slechte brug van Spannenburg, die niet echt ideaal is voor veel vrachtverkeer. Verkeer van Sneek naar Heerenveen kan via de N354 en de A32. Daarnaast is er nog de oude rijksweg die naast de A7 ligt, dat is nog een GOW-80 behalve op het bedrijventerrein van Sneek.

Als het verkeer zich spreid kan het allemaal zonder grote problemen. Maar je moet niet 35.000 voertuigen over die oude rijksweg hebben.
Vanuit Bolsward (en voor zwaar verkeer vanuit Sneek) heb je ook nog de N359 naar de A6, en de combi N359-N31 om naar Heerenveen, Drachten en verder te komen.
Sibren schreef: vr 16 dec 2022, 9:02 Op de A7 vanuit Drachten staat voor knooppunt Heerenveen nu een tekstkar "A7 na Joure dicht, Afsluitdijk volg A32".

Voor de topografisch onbekenden is het dan niet duidelijk of ze op het knooppunt nou de A32 richting Leeuwarden of richting Zwolle moeten nemen.

Bij knooppunt Drachten staat (nog) geen informatie, terwijl het logisch zou zijn om verkeer naar de Afsluitdijk daar al de N31 op te sturen.
Het klaverblad bij Drachten heeft een enigszins slingerachtige bocht van de A7 vanuit Groningen naar de N31 richting Leeuwarden, en bovendien is dat al een drukkere verbinding. De bocht van de A7 naar de A32 bij Heerenveen is vloeiender en rustiger. Daarnaast zijn er vanaf de N32 naar de N31 richting Harlingen bij Werpsterhoek twee doorgaande rijstroken, terwijl de N31 vanaf Drachten naar Harlingen maar met één rijstrook door het knooppunt gaat. De route via Heerenveen is dus een tikje idealer, maar iedereen die dit al weet of op de navigatie afgaat zal uiteraard gewoon al vanaf Drachten de N31 pakken.
Schelpenpaadje schreef: vr 16 dec 2022, 9:11 Volgens Google Maps is de A7 al vanaf knooppunt Joure dicht. Oftewel de afrit Joure-West is onbereikbaar. Is dit correct?

Als dit klopt dan zal dat zijn om de drukte op de Tramwei richting Uitwellingerga wat te dempen. Voor deze parallele route moet je in westelijke richting nu via de afrit Joure rijden en dan over de Séwei.
De toerit Joure-West richting KP Joure lijkt volgens Google Maps wel open te zijn. Maar dat lijkt me ook minder problematisch.

Gebruikersavatar
Vinny
4x5 autosnelweg
Berichten: 41383
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 12:52
Locatie: Friesland

Re: [A007] A7 Sneek - Joure: Probleem Prinses Margriettunnel

Bericht door Vinny » zo 18 dec 2022, 11:27

Schelpenpaadje schreef: za 17 dec 2022, 21:54 Er komen met Pasen ook heel wat Duitsers naar Friesland, maar of ze 9 april gaan halen?
Ik zou dan gewoon een paar doorsteken aanleggen naar de parallelweg. De 'brug Uitwellingerga' gaat het dan wel heel zwaar krijgen. Ik meen dat ook voor die brug de 'einde levensduur' gevaarlijk dichtbij komt. Het Prinses Margrietkanaal (Vaarweg Lemmer-Delfzijl) heeft meer van dit soort wankele kunstwerken, en het vervelende is: er zijn maar weinig mogelijkheden om over te steken, en als het per beweegbare brug gaat: in de zomermaanden moeten die heel veel open vanwege scheepvaartverkeer met staande masten.
Let op: Sarcasmemodus over een lengte van 10 kilometer.

DjIdee
autoweg
Berichten: 2396
Lid geworden op: ma 28 feb 2005, 22:19
Locatie: Marum

Re: [A007] A7 Sneek - Joure: Probleem Prinses Margriettunnel

Bericht door DjIdee » zo 18 dec 2022, 11:45

Vanaf Nieuweschans is Drachten - Leeuwarden - Harlingen (Veren naar Vlieland/Terschelling) - Afsluitdijk (Kop Noord-Holland / Texel) / Makkum Beach nauwelijks om. En ben je nu blij dat de Haak om Leeuwarden en Passage N31 Harlingen uitgebouwd zijn.

Vanaf Heerenveen kun je het rechtdoorsturen dezelfde route op.

Vanaf A6 leidt je dat verkeer via de N359 of N354 indien nodig, al is passage Lemmer wel altijd druk, ondanks alle aanpassingen die daar de afgelopen jaren al gedaan zijn. En in Friesland is Lemmer toch echt wel een doel voor Duitsers.

Desnoods plaats je al tekstkarren / berichten op de DRIPS's bij de grensovergangen (A1 / A/N35 / A12) om verkeer richting Noord Holland via Amsterdam te sturen.

Gebruikersavatar
Vinny
4x5 autosnelweg
Berichten: 41383
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 12:52
Locatie: Friesland

Re: [A007] A7 Sneek - Joure: Probleem Prinses Margriettunnel

Bericht door Vinny » zo 18 dec 2022, 14:59

Duitsers zitten overal in Friesland, het was de laatste jaren wel wat minder. Blijkbaar wordt daar nog in de media gecommuniceerd dat Nederlanders 'volstrekt onverantwoordelijk' omgaan met corona en dat je je leven zonder FF2P masker niet zeker bent in de supermarkt, maar eigenlijk verwacht ik ze vanaf het voorjaar massaal weer hier. En dan doet de infrastructuur het niet. Altijd wel wat... :roll:
Let op: Sarcasmemodus over een lengte van 10 kilometer.

Gebruikersavatar
Vahalis
autoweg
Berichten: 1135
Lid geworden op: ma 11 jun 2012, 10:10
Locatie: 030

Re: [A007] Probleem Prinses Margriettunnel

Bericht door Vahalis » zo 18 dec 2022, 16:27

Coen Tunnel schreef: za 17 dec 2022, 21:55 De toerit Joure-West richting KP Joure lijkt volgens Google Maps wel open te zijn. Maar dat lijkt me ook minder problematisch.
Ik kwam er vanmiddag langs. Er kwam verkeer uit de richting Sneek. De toerit Joure-West is dus open.

Richting Sneek vanaf het knooppunt dicht. Vanuit Emmeloord zonder aankondiging. Pas na de brug zie je dat je niet af kan slaan.

Plaats reactie