[N224] Zeist - Arnhem

Discussies over N-wegen en het overige onderliggend wegennet - ook voor wat betreft planvorming.

Moderator: Moderatoren

Gebruikersavatar
Hajo
2x3 autosnelweg
Berichten: 8661
Lid geworden op: ma 28 feb 2005, 11:17
Locatie: Zeist

Re: [N224] Zeist - Arnhem

Bericht door Hajo » zo 07 aug 2022, 0:17

De rotonde is inderdaad klaar. Op OSM is-ie zelfs al ingetekend.

Gebruikersavatar
3jaap
dorpsstraat
Berichten: 118
Lid geworden op: do 11 mar 2021, 14:40
Locatie: Veenendaal UT

Re: [N224] Zeist - Arnhem

Bericht door 3jaap » vr 12 aug 2022, 15:25

Dit is de deale weg voor een mooie zondagse autorit. Helemaal vanaf de Zypsepoort in Arnhem de weg helemaal uitrijden...en dan even lekker naar de Mac in Huis ter Heide... ;)
Voorheen hier onder de naam B88...
Chaufferen is een vak!

Gebruikersavatar
harry
Wegnummerfotograaf
Berichten: 22897
Lid geworden op: ma 28 feb 2005, 12:09
Locatie: Leipendam
Contacteer:

Re: [N224] Zeist - Arnhem

Bericht door harry » vr 12 aug 2022, 20:09

Ik heb de N224 gisteren weer eens bereden, vanaf de A12 tot en met Zeist-Centrum.
En daarna voor de verandering eens niet bij een McDonald's geweest.
[/off-topic]
wegnummers.nl foto's van genummerde wegen (o.a. NBA) en van plaatsnaamborden
--Harry.

Gebruikersavatar
Hajo
2x3 autosnelweg
Berichten: 8661
Lid geworden op: ma 28 feb 2005, 11:17
Locatie: Zeist

Re: [N224] Zeist - Arnhem

Bericht door Hajo » vr 12 aug 2022, 22:44

3jaap schreef: vr 12 aug 2022, 15:25 Dit is de deale weg voor een mooie zondagse autorit. Helemaal vanaf de Zypsepoort in Arnhem de weg helemaal uitrijden...en dan even lekker naar de Mac in Huis ter Heide... ;)
Dat is het zeker. Het is een mooie weg die ik herhaaldelijk over de gehele lengte in beide richtingen heb bereden. Dat geldt ook voor de N225. En dan lunchen bij Restaurant Hermitage aan Het Rond. ;)

Gebruikersavatar
3jaap
dorpsstraat
Berichten: 118
Lid geworden op: do 11 mar 2021, 14:40
Locatie: Veenendaal UT

Re: [N224] Zeist - Arnhem

Bericht door 3jaap » vr 12 aug 2022, 23:00

Klinkt als een lekker dagje! Wat ook typisch is is dat beide wegen in Zeist uitkomen, je zou eerder denken aan Utrecht.
Striktgenomen komen ze zelfs (net niet) op elkáár uit! :D
Voorheen hier onder de naam B88...
Chaufferen is een vak!

JJVernig
polderweggetje
Berichten: 34
Lid geworden op: di 23 jan 2007, 10:34

Re: [N224] Zeist - Arnhem

Bericht door JJVernig » do 18 aug 2022, 19:32

De lol gaat er wel uit door deze aanpassing.. RTV Utrecht-Op 1 op de 5 N-wegen in Utrecht mag voortaan niet meer 80, maar maximaal 60 worden gereden

N224 lijkt wel het langste aangepaste stuk te worden tussen N227 en Zeist. Het is een compleet rechte weg, met apart fietspad, dus ik ben wel een beetje :evil:

Provincie Utrecht heeft de afgelopen 40 jaar geen fluit aan doorstroming gedaan in het oosten van de provincie.. De rondwegen zijn door de gemeentes neergelegd, en de rondweg in Veenendaal is ook niet het toonbeeld over hoe je dit aanpakt.
--Disclaimer: bovenstaande opmerking(en) komen geheel voor rekening van de auteur --

Gebruikersavatar
Wesso
2x3 autosnelweg
Berichten: 7943
Lid geworden op: za 16 jul 2005, 1:27
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: [N224] Zeist - Arnhem

Bericht door Wesso » do 18 aug 2022, 19:59

JJVernig schreef: do 18 aug 2022, 19:32 De lol gaat er wel uit door deze aanpassing.. RTV Utrecht-Op 1 op de 5 N-wegen in Utrecht mag voortaan niet meer 80, maar maximaal 60 worden gereden

N224 lijkt wel het langste aangepaste stuk te worden tussen N227 en Zeist. Het is een compleet rechte weg, met apart fietspad, dus ik ben wel een beetje :evil:
Die snap ik ook niet helemaal. De provincie heeft al een kruising vervangen door een rotonde bij Austerlitz, gaan ze daar niet mee verder? Het gevaar zit volgens mij vooral in een stuk met bomen pal tegen de rijbaan. Maak dat stukje dan 60 en laat de rest ongemoeid, zou ik zeggen. Zoveel kilometers 60 km/h rijden levert alleen maar ergernis op.

PeterSchoeber
autoweg
Berichten: 1328
Lid geworden op: vr 25 dec 2009, 20:11

Re: [N224] Zeist - Arnhem

Bericht door PeterSchoeber » do 18 aug 2022, 20:38

^^ Hoe gaan ze dat handhaven? Wat blijft er over van de aansluitingen/aantrekkelijkheid van het busnetwerk? Worden de extra kosten door de langere omlooptijden, als gevolg van het tijdverlies door 60 ipv 80 rijden, gecompenseerd door de provincie?

Allemaal vragen die mij spontaan te binnenschieten als ik deze stompzinnige plannen van de provincie lees.
Met vriendelijke groet,

Peter Schoeber uit Remmerden

JJVernig
polderweggetje
Berichten: 34
Lid geworden op: di 23 jan 2007, 10:34

Re: [N224] Zeist - Arnhem

Bericht door JJVernig » do 18 aug 2022, 20:42

Ik heb even zitten rekenen, als het maar 5 kilometer is, dan scheelt dat heen en weer 2,5 minuut. Doe dat eens keer 200 per jaar? Wie betaalt me die 8 uur per jaar? Bedankt! En dat ben ik alleen maar, er gaan 7000 voertuigen per dag over die weg.
--Disclaimer: bovenstaande opmerking(en) komen geheel voor rekening van de auteur --

Gebruikersavatar
Hajo
2x3 autosnelweg
Berichten: 8661
Lid geworden op: ma 28 feb 2005, 11:17
Locatie: Zeist

Re: [N224] Zeist - Arnhem

Bericht door Hajo » do 18 aug 2022, 21:27

^^ Ze zijn volledig van de pot gerukt, compleet doorgeslagen en knettergek geworden, daar in het provinciehuis in Utrecht. :nuts:

Ik was van deze plannen op de hoogte, maar hoopte dat ze zouden sneuvelen. Wéér een weg erbij waar zo'n snelheidsverlaging volstrekte onzin is. Wat is er toch mis met dit land? :facepalm:

Voor de N224 kan ik mij voorstellen dat de snelheid ter hoogte van hotel Oud London, de KNVB en de nieuwe rotonde met de Austerlitzeweg 60 wordt. De rest kan gewoon 80 blijven, op dat stukje bij de Piramide van Austerlitz en die scherpe bocht met bomen vlak langs de rijbaan na dan.

Maar de snelheid op dat hele stuk tot aan de N227 tot 60 verlagen is volslagen idioot. Krankzinnig gewoon. :kwaad:
Laatst gewijzigd door Hajo op do 18 aug 2022, 21:27, 1 keer totaal gewijzigd.

Piles
autoweg
Berichten: 1312
Lid geworden op: vr 04 sep 2015, 16:02

Re: [N224] Zeist - Arnhem

Bericht door Piles » do 18 aug 2022, 21:27

Snelheidsverlaging is al uitgebreid besproken: viewtopic.php?p=1214752#p1214752

Gebruikersavatar
Wesso
2x3 autosnelweg
Berichten: 7943
Lid geworden op: za 16 jul 2005, 1:27
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: [N224] Zeist - Arnhem

Bericht door Wesso » do 29 sep 2022, 22:30

Vorige week heb ik wat plaatjes geschoten vanaf een tijdelijke voetgangersbrug over de N224, op de Ginkelse Heide.

1. De brug vanaf de zijkant gezien. Hij is geplaatst voor de Heiderun die op zaterdag 24 september werd gehouden.
Afbeelding

2. De N224 gezien richting Ede met de nodige waarschuwingsborden voor het evenement. Wat opvalt zijn de fietspaden die minder vlak zijn dan de rijbaan.
Afbeelding
Ik heb een leuke herinnering aan deze plek. 7 jaar geleden, toen de hei mooi in bloei stond ben ik naar de N224 gereden voor een foto. Dat werd uiteindelijk de winnende zomerfoto van 2015 hier op het forum. Ik had toen geen idee dat ik jaren later naar Ede zou verhuizen en dat dit landschap mijn achtertuin werd. Het voelt nog steeds als een droom. :)

3. De N224 richting Arnhem. Links gaat het naar Groot Ginkel en een natuurcentrum.
Afbeelding

4. Ingezoomd op de N224 richting Arnhem. Links en rechts liggen genoeg gebieden die ik nog moet ontdekken.
Afbeelding

Gebruikersavatar
Chris
Moderator
Berichten: 76529
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:19
Locatie: NL

Re: [N224] Zeist - Arnhem

Bericht door Chris » do 29 sep 2022, 22:39

Mooie plaatjes!

Mag die tweede voor de Wegenwiki gebruikt worden bij het N224 artikel?

Gebruikersavatar
Wesso
2x3 autosnelweg
Berichten: 7943
Lid geworden op: za 16 jul 2005, 1:27
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: [N224] Zeist - Arnhem

Bericht door Wesso » do 29 sep 2022, 22:43

^^ Dat mag zeker :top:

waldo79
4x3 autosnelweg
Berichten: 20587
Lid geworden op: do 05 mei 2005, 10:28
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: [N224] Zeist - Arnhem

Bericht door waldo79 » do 29 sep 2022, 22:50

Verrassend mooi gebied :yes:

Gebruikersavatar
Wesso
2x3 autosnelweg
Berichten: 7943
Lid geworden op: za 16 jul 2005, 1:27
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: [N224] Zeist - Arnhem

Bericht door Wesso » za 24 dec 2022, 18:16

Afgelopen week ben ik even een blokje om geweest om foto's te maken van een oude klinkerweg. Die ligt parallel aan de N224 aan de rand van Ede: https://www.google.nl/maps/@52.0412599, ... 384!8i8192

Afbeelding

In het verlengde de Arnhemseweg naar het centrum van Ede.
Afbeelding

Ik was altijd benieuwd of dit een restant van de oude rijksweg 24 zou zijn. De Arnhemseweg liep hier ooit in een rechte lijn overheen.

Vanaf ongeveer 1950 is op de topokaart te zien dat de rijksweg een omlegging had gekregen (zoals nu nog het geval is), en dat het stukje weg met een iets andere vorm dan de rechte Arnhemseweg is ingetekend:
Afbeelding

Dat is een aanwijzing dat het mogelijk niet een stukje oude rijksweg is, maar een toegangsweg naar de Simon Stevinkazerne (1940).
Deze archieffoto met bijschrift bevestigt dit.

Toch leuk om hier ingedoken te zijn geweest voordat dit stukje klinkerweg verdwijnt. In de loop van 2023 zou hier de Generaal Hackettlaan (zoals de Parklaan hier gaat heten) en een fietspad opengesteld moeten worden. De leidingen zijn inmiddels in de grond gelegd als het goed is. We gaan het zien...

Gebruikersavatar
Vinny
4x5 autosnelweg
Berichten: 41385
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 12:52
Locatie: Friesland

Re: [N224] Zeist - Arnhem

Bericht door Vinny » di 27 dec 2022, 22:48

Het is wel weer een stukje historie dat naar de knoppen gaat. Helaas zien overheden te weinig in dat zulke zaken ook monumentstatus verdienen. Alles moet tot de laatste steen worden opgeruimd... :(
Let op: Sarcasmemodus over een lengte van 10 kilometer.

Gebruikersavatar
harry
Wegnummerfotograaf
Berichten: 22897
Lid geworden op: ma 28 feb 2005, 12:09
Locatie: Leipendam
Contacteer:

Re: [N224] Zeist - Arnhem

Bericht door harry » wo 28 dec 2022, 13:12

Wesso schreef: za 24 dec 2022, 18:16 Vanaf ongeveer 1950 is op de topokaart te zien dat de rijksweg een omlegging had gekregen (zoals nu nog het geval is), en dat het stukje weg met een iets andere vorm dan de rechte Arnhemseweg is ingetekend:
Wat is dat voor dijk ten noorden van het nieuwe kruispunt?
wegnummers.nl foto's van genummerde wegen (o.a. NBA) en van plaatsnaamborden
--Harry.

Gebruikersavatar
Coen Tunnel
Voorzitter
Berichten: 32171
Lid geworden op: di 26 apr 2005, 11:39
Locatie: Aan de 🅰2️⃣8️⃣

Re: [N224] Zeist - Arnhem

Bericht door Coen Tunnel » wo 28 dec 2022, 15:28

^^ Is het een dijk of een ingraving? Ik zat te denken of het misschien iets te maken heeft met de oefenloopgraven uit de Eerste en Tweede Wereldoorlog die hier vlakbij liggen, maar daar heb ik geen aanwijzingen voor gevonden.

Het lijkt me bij nader inzien inderdaad een verhoging/dijk. Op de Driebergweg is de verhoging nog altijd zichtbaar (zie vooral het fietspad): https://www.google.nl/maps/@52.0426621, ... 312!8i6656

De dijk verschijnt vanaf 1951 op de topografische kaart, en loopt vanaf het punt waar de N224 de heide verlaat langs Drieberg en noordelijk van waar tegenwoordig de Diepenbrocklaan ligt tot ongeveer landhuis De Hooge Paaschberg aan de Arnhemseweg 57. Dat was vanaf de jaren '50 een christelijk conferentiecentrum.

Vanaf hetzelfde punt langs de N224 is op oudere topografische kaarten ook zo'n dijk te zien die aan de zuidkant van de weg iets zuidwestelijk naar de Simon Stevinkazerne loopt, om vervolgens een vrijwel haakse bocht naar het zuidoosten te maken en daarna te eindigen.

Gezien de locatie bij de Edese Heide en de tijd waarin dit op de kaart is verschenen vraag ik me af of er mogelijk een militair doel achter deze dijk zat. Ofwel aangelegd door de Duitse bezetter tijdens de Tweede Wereldoorlog, ofwel door Nederland na de Tweede Wereldoorlog. Ik kan op Wikipedia in het artikel over de Simon Stevinkazerne wel vinden dat de Duitse bezetter, die de kazerne liet afbouwen en het de Langenbergkaserne noemde, uitkijktorens had toegevoegd.

Gezien het feit dat er op sommige plekken later gebouwd is, met name rond de Diepenbrocklaan, zal het wel niet zo'n grote moeite zijn geweest om het weer te effenen, vermoedelijk zal het niet heel hoog zijn geweest.

Gebruikersavatar
Wesso
2x3 autosnelweg
Berichten: 7943
Lid geworden op: za 16 jul 2005, 1:27
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: [N224] Zeist - Arnhem

Bericht door Wesso » wo 28 dec 2022, 16:32

^^ Goeiedag zeg, wat een onderzoeksjournalistieke uitbarsting weer! :lol: Zelf denk ik dat het een wildwal is geweest (een wal om het wild tegen te houden). Er liggen in het Edese bos tal van oneffenheden en walletjes, hetzij door de natuur (opgestuwd in de ijstijd), hetzij door mensen aangelegd. Een militair bouwsel sluit ik ook niet uit.

En wat die klinkers betreft: asfalt rijdt toch een stuk lekkerder en zo monumentaal zijn ze niet. Soms moet je niet te veel terugkijken maar vooruitkijken. ;)

Gebruikersavatar
Coen Tunnel
Voorzitter
Berichten: 32171
Lid geworden op: di 26 apr 2005, 11:39
Locatie: Aan de 🅰2️⃣8️⃣

Re: [N224] Zeist - Arnhem

Bericht door Coen Tunnel » wo 28 dec 2022, 16:50

Wesso schreef: wo 28 dec 2022, 16:32 ^^ Goeiedag zeg, wat een onderzoeksjournalistieke uitbarsting weer! :lol:
Omdat het een leuke en goede vraag van Harry was, en ik ook wel benieuwd ben naar wat het is! Altijd leuk om in de oude topografische kaarten te neuzen en te googlen naar wat het zou kunnen zijn. Ik kwam op deze manier in ieder geval achter het bestaan van die loopgraven. Misschien dat ik er op een mooie dag zelf wel een keer ga wandelen, ik heb ook inspiratie opgedaan.
Zelf denk ik dat het een wildwal is geweest (een wal om het wild tegen te houden). Er liggen in het Edese bos tal van oneffenheden en walletjes, hetzij door de natuur (opgestuwd in de ijstijd), hetzij door mensen aangelegd. Een militair bouwsel sluit ik ook niet uit.
Het bijzondere met deze wal/dijk is dat hij pas vanaf 1951 op de kaarten verschijnt, en in de decennia daarna ook grotendeels weer verdwijnt. Het lijkt er op dat er iets is geweest, dat door mensen is aangelegd.
En wat die klinkers betreft: asfalt rijdt toch een stuk lekkerder en zo monumentaal zijn ze niet. Soms moet je niet te veel terugkijken maar vooruitkijken. ;)
Inderdaad, als het om oude klinkerwegen gaat zijn er toch voldoende wegen te vinden die een stuk monumentaler zijn en meer de moeite waard zijn om te behouden. Ik zou bijvoorbeeld liever zien dat dit oude stukje rijksweg 32 op de monumentenlijst komt. Dit is al in 1951 gebypasst door de naastgelegen brug en in 1963 door de nieuwe weg (waar de A32 tegenwoordig ligt). Ik vermoed dat dit nog origineel klinkerwegdek is dat tot 1951 werd gebruikt, een goede kans dat dit vooroorlogs is. Dat heeft meer cultuurhistorische waarde dan een klinkerweggetje dat naar een kazerne liep.

Gebruikersavatar
Wesso
2x3 autosnelweg
Berichten: 7943
Lid geworden op: za 16 jul 2005, 1:27
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: [N224] Zeist - Arnhem

Bericht door Wesso » do 18 mei 2023, 23:03

Net als bij N-wegen in de provincie Utrecht willen sommige partijen dat de maximumsnelheid op de N224 in de gemeente Ede, van de A30 helemaal tot aan de A12, omlaag gaat naar 60 km/h. Er is nu zelfs een kleine meerderheid in de gemeenteraad die zoiets wil. Nu nog 'even' (met steun van Scherpenzeel) de provincie zo ver krijgen dat deze ex-rijksweg compleet wordt vernaggeld. Gaat niet gebeuren, hoop ik. :nuts:
Link

Gebruikersavatar
Coen Tunnel
Voorzitter
Berichten: 32171
Lid geworden op: di 26 apr 2005, 11:39
Locatie: Aan de 🅰2️⃣8️⃣

Re: [N224] Zeist - Arnhem

Bericht door Coen Tunnel » za 20 mei 2023, 16:57

^^ De Vadvies 60 tussen Ede en de A12 wordt al massaal genegeerd, zeker op het kaarsrechte overzichtelijke stuk over de Ginkelse Heide. Bij de bochten in het bos bij Planken Wambuis kan ik me er wat meer bij voorstellen, maar de hele weg op 60 zetten is totale kolder. Niet voor niets staat op de A12 Ede-Oost al als doel vermeld voor de N224: dit is voor een groot deel van de Ede, inclusief het centrum, de ontsluiting richting Arnhem en verder. Het is onzin om wat een belangrijke ontsluitingsweg is voor een stad van ruim 76.000 inwoners te degraderen tot een :zone-60:. Er zijn ook geen goede alternatieven: naar de aansluiting Ede (24) op de A12 moet je de hele stad door, en naar de A30 bij aansluiting Ede-Noord moet je eveneens over de N224.

Dat de weg over de Ginkelse Heide niet verbreed of verbeterd kan worden is overduidelijk, maar degraderen kan wat mij betreft niet aan de orde zijn.

Gebruikersavatar
Kaaiman
Secretaris
Berichten: 17416
Lid geworden op: ma 26 jun 2006, 16:54
Locatie: Hoogeveen
Contacteer:

Re: [N224] Zeist - Arnhem

Bericht door Kaaiman » za 20 mei 2023, 17:29

Ik vind het prima om de N224 flink af te waarderen...

...mits er een nieuwe, volledige aansluiting Ede-Oost komt ter hoogte van het viaduct van de A12 over de spoorlijn, inclusief GOW daar naartoe.
Deur Drenthe • website over het Drentse provinciaal en rijkswegennet
@DeurDrenthe • volg het Drentse wegennieuws op Mastodon

Gebruikersavatar
Wesso
2x3 autosnelweg
Berichten: 7943
Lid geworden op: za 16 jul 2005, 1:27
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: [N224] Zeist - Arnhem

Bericht door Wesso » za 20 mei 2023, 18:26

^^ Wat valt er nog af te waarderen? De 2x2 gedeeltes aan de noordkant van Ede? Kijk, daar zijn wel problemen met te hoge snelheid en leefbaarheid, maar dat lossen ze desnoods maar op met een paar extra flitskassa's. Niet door het knijpen van het vele verkeer dat eroverheen moet. Dat verkeer heeft niet alleen de stad Ede als bestemming, maar ook al die vakantieparken, Wekerom, Harskamp, Otterlo, Hoenderloo.

Ik zie een achteruitgang van de verkeersveiligheid als de hele N224 door de gemeente (buiten de bebouwde kom) rücksichtlos Vmax 60 krijgt. Dan krijg je veel ergernis en nog meer gevaarlijke inhaalmanoeuvres. De SGP-meneer in het filmpje noemt ook een sluiproute die populairder wordt, dat zie ik niet zo snel gebeuren, maar verder hoor ik wel valide punten tegen Vmax 60.
Laatst gewijzigd door Wesso op za 20 mei 2023, 18:37, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Coen Tunnel
Voorzitter
Berichten: 32171
Lid geworden op: di 26 apr 2005, 11:39
Locatie: Aan de 🅰2️⃣8️⃣

Re: [N224] Zeist - Arnhem

Bericht door Coen Tunnel » za 20 mei 2023, 18:33

Kaaiman schreef: za 20 mei 2023, 17:29 Ik vind het prima om de N224 flink af te waarderen...

...mits er een nieuwe, volledige aansluiting Ede-Oost komt ter hoogte van het viaduct van de A12 over de spoorlijn, inclusief GOW daar naartoe.
Dat levert wel een nieuwe doorsnijding van de natuur op. Ik weet niet of dat nou per se beter is.

Gebruikersavatar
Wesso
2x3 autosnelweg
Berichten: 7943
Lid geworden op: za 16 jul 2005, 1:27
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: [N224] Zeist - Arnhem

Bericht door Wesso » za 11 nov 2023, 17:47

Nu maar eens een filmpje gemaakt van een gedeelte N224 door Ede, een weg waar ik wekelijks overheen kom. Het herfstachtige weer en wat muziek tijdens het rijden brachten me in de stemming. Ik denk wel dat dit de laatste upload is van mijn dashcam, want hij begint kuren te vertonen en over de beeldkwaliteit was ik al niet echt tevreden.

Link

Gebruikersavatar
Hajo
2x3 autosnelweg
Berichten: 8661
Lid geworden op: ma 28 feb 2005, 11:17
Locatie: Zeist

Re: [N224] Zeist - Arnhem

Bericht door Hajo » vr 17 nov 2023, 19:39

Op het stukje N224 ter hoogte van het Beauforthuis en de zijweg naar de Paasheuvelgroep (groepsaccommodaties), is de Vmax verlaagd naar 60 km/h. Inclusief twee drempels.

PeterSchoeber
autoweg
Berichten: 1328
Lid geworden op: vr 25 dec 2009, 20:11

Re: [N224] Zeist - Arnhem

Bericht door PeterSchoeber » vr 17 nov 2023, 19:52

^^ Met of zonder verkeerslichten en/of flitspalen zoals waar de N233 de Achterbergsestraatweg kruist
Met vriendelijke groet,

Peter Schoeber uit Remmerden

Durashift
expressweg
Berichten: 2571
Lid geworden op: zo 04 feb 2018, 15:32

Re: [N224] Zeist - Arnhem

Bericht door Durashift » zo 24 dec 2023, 0:42

^^ zonder verkeerslichten of camera. Het is hetzelfde als dat stukje bij de camping Bonte Vecht (?) langs de N225 tussen Leersum en Doorn maar dan dus met twee ipv één drempel.

~~~

Afgelopen donderdag geconstateerd dat de N224 binnen de kom Ede nu geheel 50 km/h is. Afgelopen jaar was dat alleen nog vanaf/tot de flitspaal. Stonden twee tekstkarren met de tekst ' let op, gewijzigde max.snelheid. Dát werkte wel, iedereen reed er netjes 50 of nog wat daaronder ...


Gelukkig hoef ik in het nieuwe jaar niet meer naar Wekerom.

Plaats reactie