Palance schreef: ↑za 30 jul 2022, 19:04
Da’s mooi, ik wil nog wel eens zo’n minicruise maken naar Kristiansand. Probleem is dat de maatschappij adverteert met prijzen vanaf 98 Euro, maar ik in het boekingsproces een kalender oid mis waar je kunt zien welke data welke prijs geldt. Nu moet je datum voor datum proberen. Dat kan beter.
Vorige week via Socialdeal een aanbieding gevonden voor 138 Euro voor 2 personen (+20 euro parkeerkosten). Dat is niet veel.
Donderdag zijn we gegaan. Helaas was de boot vertraagd door het slechte weer: Hij kon de haven niet invaren een aanmeren, die heeft nog 5 uur(!) rondgedobberd tussen Eemshaven en Borkum. Gevolg was dat ons vertrek anderhalf uur werd uitgesteld - dat sms’je ontvingen we rond 12.00 toen we bijna bij de terminal waren. In plaats van 15.30 werd het dus 17.00 maar uiteindelijk vertrokken we pas om 18.30. En vanwege het weer en de hoge golven was het geen prettige overtocht in het begin en tegen het einde van de overtocht. Halverwege, als langs de Deense kust wordt gevaren, was het gelukkig wel beter.
De aankomst was 2,5 uur te laat, maar de terugreis zou ook later zijn, uiteindelijk hadden we 3 ipv 4 uur in Kristiansand maar dat was best voldoende. De terugreis was qua weer gelukkig aanzienlijk rustiger (qua dronken passagiers die schreeuwend over de gang rennen helaas niet), ik heb toch wel goed geslapen vannacht.
Uiteindelijk waren we vanmorgen 1 a 1,5 uur te laat terug in Eemshaven.
Ik vond de boot en de service prima. De maatschappij kan aan het weer niks doen, in de terminal werden als goedmakertje plakken cake uitgedeeld, dat was netjes. En ook aan boord doet het personeel echt zijn uiterste best. Ik sluit me wat dat betreft aan bij eerdere opmerkingen hier dat het voor herhaling vatbaar is en er nu een goede verbinding ligt tussen Nederland en Noorwegen. Aan boord is keuze genoeg qua eten, drinken en entertainment.
Alleen is de terminal en omgeving in Eemshaven echt nog steeds niet af (of is deze tijdelijk?). De terminal is net een feesttent van binnen (dus vrij koud met de regen en wind van donderdag). Er is wel een bar maar het is geen plek waar je uren wil doorbrengen, die pech hadden we wel met de vertraging.
Het parkeerterrein voor voetpassagiers ligt rond/naast het stukje weg van het wachtplein naar de boot en is niet geasfalteerd (zat zelfs vol kuilen). Er is geen aparte ingang voor voetpassagiers dus we konden lopen van de terminal via het grind en de ingang van het autodek. Op dat moment mogen er geen voertuigen de boot op en andersom, dat is wel goed geregeld. Het voordeel is dat ik vanmorgen vanaf de boot/autodek direct mijn auto in kon want die stond toevallig vlakbij die doorgang geparkeerd.
Kristiansand heeft al wel de infrastructuur, maar toch moesten we ook hier via het autodek naar buiten om dan de trap op te gaan van de loopbrug naar de terminal en de uitgang.
Al met al een prima reis om eens gemaakt te hebben