[IND] India

Plaats om over de snelwegen buiten Europa te discussiëren. About freeways all over the globe (except Europe)

Moderator: Moderatoren

Gebruikersavatar
Chris
Moderator
Berichten: 76289
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:19
Locatie: NL

Re: [IND] India

Bericht door Chris » do 12 jan 2023, 19:57

Een megaproject: de 22 kilometer lange Mumbai Trans Harbour Link. Het omvat een 16 kilometer lange brug over zee.

Geplande openstelling: november 2023.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Gebruikersavatar
Coen Tunnel
Voorzitter
Berichten: 32134
Lid geworden op: di 26 apr 2005, 11:39
Locatie: Aan de 🅰2️⃣8️⃣

Re: [IND] India

Bericht door Coen Tunnel » vr 13 jan 2023, 11:44

Het is mooi om te zien dat dit soort grotere projecten de laatste jaren wel goed van de grond komen in India. Ze zijn nu echt bezig met betere weginfrastructuur. Dat zal de Vashi Bridge tussen Mumbai en Navi Mumbai ook flink ontlasten. Navi Mumbai is een geplande stad die sinds de jaren '70 gebouwd is en tegen de 1,2 miljoen inwoners kent, het is een welvarende en voor Indiase begrippen rijke stad, waar veel internationale bedrijven gevestigd zijn. Als je daar woont, dan heb je het voor Indiase begrippen goed voor elkaar. Het is een ruimer opgezette, prettige stad, en lang niet zo chaotisch als Mumbai.

De Vashi Bridge zal tevens de verbinding tussen Mumbai en de containerhaven van Nhava Sheva verbeteren. En ook zorgt dit voor een goede verbinding met de in aanbouw zijnde luchthaven van Navi Mumbai, die op termijn wel eens de functie zou kunnen overnemen van de huidige hoofdluchthaven Chhatrapati Shivaji Maharaj International Airport. Die luchthaven ligt aan de noordkant van Mumbai en is omgeven is door bebouwing. Er zijn twee landingsbanen die elkaar in het midden kruisen, waardoor er maar eentje tegelijkertijd gebruikt kan worden, en de luchthaven van Mumbai is daardoor naast London Gatwick één van de twee druktste luchthavens ter wereld waar maar één landingsbaan gebruikt kan worden. En uitbreiding van de luchthaven is fysiek niet mogelijk zonder complete woonwijken te slopen, terwijl de luchtvaart in India nog steeds enorm groeit. De luchtvaartmaatschappij IndiGo, waar de Nederlander Pieter Elbers (ex-KLM) de CEO is, is hier misschien niet bekend maar het is de grootste luchtvaartmaatschappij van India, het heeft 57% van de binnenlandse markt in handen en het is nog steeds sterk groeiende. Het is een soort Indiase Transavia qua service, met een vloot van meer dan 300 vliegtuigen en meer dan 500 (!) vliegtuigen in bestelling. Het is wereldwijd de grootste operator van de Airbus A320neo en Airbus A321neo, en in 2019 hebben ze de grootste order ooit bij Airbus geplaatst.

En, terug naar deze brug in aanbouw, het zorgt ook voor een aanzet voor een snelwegverbinding door de kuststrook ten westen van de Western Ghats. Als er eenmaal een goede wegverbinding ligt komt Goa ook binnen een paar uur rijden van Mumbai te liggen, wat voor het toerisme ook een goede zaak is. Op den duur zal er wel een snelwegverbinding gebouwd worden vanaf Mumbai via Goa, Mangalore en Kochi (Cochin) tot aan Thiruvananthapuram aan de zuidpunt van Kerala. Maar dat is bijna 1300 km, dus dat zal nog wel wat jaren duren. Maar je moet ergens beginnen.

Kortom, juist doordat India een land is met een opkomende middenklasse zijn investeringen in de infrastructuur (weg, rail, water, lucht) nu ook noodzaak, en dat zie je gelukkig op heel veel plekken in India ook gebeuren. Ik ben benieuwd hoe de ontwikkeling de komende tijd gaat en hoe India er over 10-15 jaar voor staat. Er is enorm veel potentie.

CasablancaMarocco
verkeersader
Berichten: 655
Lid geworden op: wo 22 okt 2014, 11:40

Re: [IND] India

Bericht door CasablancaMarocco » vr 13 jan 2023, 13:03

India heeft zeker veel potentie, nog geen last van vergrijzing, ook buiten India zie je dat het vliegveld van Toronto, of van Dubai bijna volledig uit Indiaas personeel bestaat.
Zowel Canada als de Golfstaten halen massaal arbeiders uit deze landen, ze staan bekend als hardwerkend en leergierig.

Ik denk dat je India een beetje met Egypte kunt vergelijken, beide ontwikkelingslanden, enorm druk bevolkt, een laag BBP die aan het groeien is.
Veel infrastructuurprojecten om de landen voor te bereiden op de toekomst. Alleen denk ik wel dat India verder is op het gebied van hoger onderwijs.

Ik ben nooit in India zelf geweest, maar vond ze in Dubai altijd enorm vriendelijk, ons hotel werd volledig gerund door Indiërs, en ze maakte altijd een buiging bij binnenkomst, dat heb ik in Europa nog nooit meegemaakt. :mrgreen:

Pino
4x3 autosnelweg
Berichten: 21916
Lid geworden op: ma 28 feb 2005, 9:17
Locatie: Sesamstraat
Contacteer:

Re: [IND] India

Bericht door Pino » vr 13 jan 2023, 13:20

India heeft ook als voordeel dat heel veel mensen Engels spreken. Wat de groei van het land sterk heeft geremd tot nu toe is hopeloze inefficiëntie. Je bent veel te veel afhankelijk van grootheden in het lokaal bestuur bij wie je in een goed blaadje moet staan. Ik heb bedrijven gezien die kennelijk de deelstaat-regering tegen de haren in hadden gestreken, op zo’n manier dat er wel even een manier kon worden gevonden dat ze ergens een of andere vergunning misten of teveel overlast veroorzaakten - fabriek noodgedwongen dicht. En geen efficiënte rechtsgang om dat te stoppen. Nu speelt dat in landen als China natuurlijk even hard, maar de bestuursstructuur in India betekent dat je toch heel veel meer van dat soort mensen te vriend moet houden. En ik denk dat dat toch betekent dat India nog lang een land van ongerealiseerd potentieel zal blijven. Samen met het kastenstelsel mogelijk de reden dat veel Indiërs het maar elders zoeken.

Gebruikersavatar
Coen Tunnel
Voorzitter
Berichten: 32134
Lid geworden op: di 26 apr 2005, 11:39
Locatie: Aan de 🅰2️⃣8️⃣

Re: [IND] India

Bericht door Coen Tunnel » vr 13 jan 2023, 13:28

CasablancaMarocco schreef: vr 13 jan 2023, 13:03 India heeft zeker veel potentie, nog geen last van vergrijzing, ook buiten India zie je dat het vliegveld van Toronto, of van Dubai bijna volledig uit Indiaas personeel bestaat.
Zowel Canada als de Golfstaten halen massaal arbeiders uit deze landen, ze staan bekend als hardwerkend en leergierig.

Ik denk dat je India een beetje met Egypte kunt vergelijken, beide ontwikkelingslanden, enorm druk bevolkt, een laag BBP die aan het groeien is.
Veel infrastructuurprojecten om de landen voor te bereiden op de toekomst. Alleen denk ik wel dat India verder is op het gebied van hoger onderwijs.

Ik ben nooit in India zelf geweest, maar vond ze in Dubai altijd enorm vriendelijk, ons hotel werd volledig gerund door Indiërs, en ze maakte altijd een buiging bij binnenkomst, dat heb ik in Europa nog nooit meegemaakt. :mrgreen:
Ik ben enkele maanden geleden in India, Bangladesh en Nepal geweest, maar van die drie landen is India duidelijk het verst, en zie ik de potentie zeker. Ook qua onderwijs kan er natuurlijk nog wel het nodige verbeteren, maar er worden grote stappen gezet. En ook best veel mensen spreken Engels, ook bv. schoonmakers in hotels of taxi-/Uber-/tuktuk-chauffeurs.

Ik ben voornamelijk in grotere steden geweest en heb in westerse hotels overnacht, die overigens allemaal aan mijn verwachtingen voldeden, en waar ook veel (rijkere) Indiërs kwamen. Alles conform westerse standaarden. Zoals gezegd, er ontstaat de laatste jaren echt een duidelijke en veel bredere middenklasse, en dat zijn allemaal mensen die ook een auto willen, ook willen vliegen of op andere manieren willen reizen, en daar ook het geld voor hebben.

En dus zie je de aanleg van nieuwe wegen, werken alle vliegvelden waar ik geweest ben (Mumbai, Kolkata, Delhi en Jaipur) allemaal erg efficiënt en hebben ze prima voorzieningen, en het is er ook schoon. En het gaat met de spoorwegen kwalitatief en qua snelheid ook de goede kant op. Ik heb weliswaar maar één trein gebruikt, de Gatimaan Express van New Delhi naar Agra, maar dat is een moderne trein met prima in Duitsland gebouwde rijtuigen. Ik heb een comfortabele, snelle rit gehad, met eten dat bij mijn stoel werd bezorgd (een beetje zoals in het vliegtuig), in een trein die 160 km/u ging, waar ik een stopcontact bij mijn stoel had zodat ik mijn telefoon kon opladen, en waar ik met een e-ticket kon reizen. De 188 km naar Agra worden in 1 uur en 40 minuten afgelegd. Voor de gewone Indiër is die trein wellicht wat te duur, maar desalniettemin zaten er naast toeristen ook veel Indiërs in de eerste klasse van die snelle trein, het paradepaardje van de Indiase spoorwegen. De trein was helemaal volgeboekt (en dat schijnt bijna altijd zo te zijn), er is toch duidelijk een markt voor. Dezelfde 'Duitse' rijtuigen worden overigens ook op andere dagverbindingen gebruikt, zoals van Delhi naar Jaipur, maar die andere routes zijn ook voor de snelste treinen qua gemiddelde snelheid toch beduidend trager (50-60 km/u). Het Indiase spoorwegennet wordt natuurlijk erg intensief gebruikt.

Al met al, ik zag een land in ontwikkeling, een land dat grote stappen maakt om moderner te worden. Zeker ook een land waar nog heel wat moet gebeuren, maar zoals ook gezegd: een land met enorm veel potentieel.

Naar India toe reizen is tegenwoordig ook niet meer zo'n gedoe, sinds een paar jaar hebben ze e-visa en die vraag je online voor $ 25 aan. Je print de bevestiging uit en bij binnenkomst in het land wordt het visum in je paspoort gestempeld.

marcel
2x2 autosnelweg
Berichten: 5460
Lid geworden op: ma 07 mar 2005, 14:15
Locatie: Adliswil CH
Contacteer:

Re: [IND] India

Bericht door marcel » zo 15 jan 2023, 11:59

Pino schreef: vr 13 jan 2023, 13:20 Je bent veel te veel afhankelijk van grootheden in het lokaal bestuur bij wie je in een goed blaadje moet staan. Ik heb bedrijven gezien die kennelijk de deelstaat-regering tegen de haren in hadden gestreken, op zo’n manier dat er wel even een manier kon worden gevonden dat ze ergens een of andere vergunning misten of teveel overlast veroorzaakten - fabriek noodgedwongen dicht. En geen efficiënte rechtsgang om dat te stoppen.
Doet mij eraan denken hoe ik een keer vroeg waarom je in een gebouw in de min vierde verdieping binnenkomt. Antwoord was dat ze alleen een bouwvergunning hadden voor 10 verdiepingen, dus ze noemen het -4, -3, -2 etc.
Met wat creativiteit is er soms wel een mouw aan te passen.

Gebruikersavatar
Chris
Moderator
Berichten: 76289
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:19
Locatie: NL

Re: [IND] India

Bericht door Chris » za 11 feb 2023, 20:13

Morgen opent het eerste deel van de Delhi - Mumbai Expressway, het noordelijkste deel tussen Sohna en Dausa of Lalsot, dat is tussen de zuidkant van Delhi en ter hoogte van de stad Jaipur.

Is dit een nieuw soort afritnummering? Lijken afkortingen van staten te zijn, HR = Haryana, MH = Maharashtra.
Afbeelding

Afbeelding

Peter
2x4 autosnelweg
Berichten: 10225
Lid geworden op: di 01 mar 2005, 8:42
Locatie: Gieten

Re: [IND] India

Bericht door Peter » za 11 feb 2023, 22:05

Een crore is 10 miljoen, in dit geval rupi. Ongeveer een ton euro. 10000 crore is dus een miljard euro.
130 km/h ? Dan haalt de trein me nog steeds in ...

Gebruikersavatar
Chris
Moderator
Berichten: 76289
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:19
Locatie: NL

Re: [IND] India

Bericht door Chris » zo 12 feb 2023, 19:44

Nog wat beelden van de vandaag geopende Delhi - Mumbai Expressway (tussen Sohna en Dausa).

NE4
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Gebruikersavatar
Chris
Moderator
Berichten: 76289
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:19
Locatie: NL

Re: [IND] India

Bericht door Chris » do 16 feb 2023, 17:09

New Delhi is een bekende naam, die vaker gebruikt wordt dan Delhi, alhoewel de stad Delhi vele malen groter is dan New Delhi. Maar hoe groot precies?

Als je het op de kaart bekijk lijkt New Delhi nog wel een redelijk deel van het stedelijk gebied te beslaan, maar nogal grote delen bestaan uit regeringswijken, parken en de luchthaven, waardoor het totale inwonertal slechts 250.000 inwoners bedraagt.

De stad Delhi is veel groter: 16,8 miljoen. En enkele reusachtige voorsteden liggen daar nog buiten, zodat het stedelijk gebied 28 miljoen inwoners heeft. Daarmee omvat New Delhi dus minder dan 1% van het stedelijk gebied Delhi. Het is misschien wel de enige stad ter wereld waar de agglomeratie meer dan 100 keer zo groot is als de centrumstad.

Afbeelding

Pino
4x3 autosnelweg
Berichten: 21916
Lid geworden op: ma 28 feb 2005, 9:17
Locatie: Sesamstraat
Contacteer:

Re: [IND] India

Bericht door Pino » do 16 feb 2023, 17:23

^^ Tja, buitenlanders leerden New Delhi met aardrijkskunde als de hoofdstad van India; en verder was vroegâh natuurlijk niemand bekend met de echte situatie ter plaatse. Ben zelf ooit in de stad geweest, en dan heb je geen enkel idee in welke van de twee je nou precies bent, al kun je met de architectuur en het stratenplan van de nieuwe stad een beetje gokken. De oude vond ikzelf een stuk leuker overigens.

Een enigszins vergelijkbare situatie heb je in Buenos Aires, waarbij alleen het Distrito Federal de hoofdstad is van Argentinië en dat is maar een verhoudingsgewijs klein deel van de totale stad. Maar de rest van de stad, onderdeel van de provincie Buenos Aires, staat nou eenmaal ook bekend onder de naam Buenos Aires. En het gaat in heel andere verhoudingen.

Gebruikersavatar
Coen Tunnel
Voorzitter
Berichten: 32134
Lid geworden op: di 26 apr 2005, 11:39
Locatie: Aan de 🅰2️⃣8️⃣

Re: [IND] India

Bericht door Coen Tunnel » do 16 feb 2023, 18:10

Chris schreef: do 16 feb 2023, 17:09De stad Delhi is veel groter: 16,8 miljoen. En enkele reusachtige voorsteden liggen daar nog buiten, zodat het stedelijk gebied 28 miljoen inwoners heeft. Daarmee omvat New Delhi dus minder dan 1% van het stedelijk gebied Delhi. Het is misschien wel de enige stad ter wereld waar de agglomeratie meer dan 100 keer zo groot is als de centrumstad.
Maar ik denk niet dat New Delhi de centrumstad is. Althans, dat gevoel had ik niet toen ik er was. Ja, de regeringsgebouwen, de Rajpath, de India Gate en de luchthaven liggen er, alsmede wat andere buitenwijken en de westerse enclave Aerocity. Bestuurlijk gezien is New Delhi het centrum, maar historisch gezien is Chandni Chowk het centrum van Delhi, waar het Red Fort en de Jama Masjid ook staan. En de facto is dat anno 2023 nog altijd het kloppende hart van de stad, en New Delhi is gevoelsmatig een zakelijke buitenwijk, vormgegeven door Lutyens in de ca. twee decennia voor de Indiase onafhankelijkheid. Dat het het regeringscentrum en hoofdstad werd van het onafhankelijke India is logisch, maar de centrumstad is het nooit geweest, hooguit op papier.

Het is een wat ambigue situatie, want je hebt ook de National Capital Territory of Delhi, waarvan New Delhi één van de districten is. Dat is een aparte Union Territory, die niet bij één van de omringende staten hoort. En dan is er de National Capital Region, waar de hele NCT bij hoort plus omringende delen van andere staten, veelal satellietsteden zoals Gurugram en Noida.

Een ander voorbeeld waar de verhouding tussen centrumstad en agglomeratie scheef ligt, al is het geen factor 100, is Muscat in Oman. In wat strikt genomen Muscat is wonen 31.000 mensen, in het stedelijk gebied 1,4 miljoen.
Pino schreef: do 16 feb 2023, 17:23Een enigszins vergelijkbare situatie heb je in Buenos Aires, waarbij alleen het Distrito Federal de hoofdstad is van Argentinië en dat is maar een verhoudingsgewijs klein deel van de totale stad. Maar de rest van de stad, onderdeel van de provincie Buenos Aires, staat nou eenmaal ook bekend onder de naam Buenos Aires. En het gaat in heel andere verhoudingen.
Omgekeerd heb je het ook. Londen heeft bijvoorbeeld een burgemeester, maar dat is eigenlijk de leider van de Greater London Authority en niet een burgemeester zoals wij dat zien. Londen is weer onderverdeeld in Boroughs en Cities, die elk hun eigen burgemeester hebben, en dan wel meer in de traditionele zin. Het regeringscentrum is in de City of Westminster, maar wat doorgaans als centrum/binnenstad van Londen wordt gezien is groter dan de City of Westminster, en omgekeerd is ook een aanzienlijk deel van de City of Westminster gebied dat niet echt als centrum/binnenstad van Londen wordt gezien. Het concept hoofdstad beslaat in het Verenigd Koninkrijk dus een heel stadsgebied bestaande uit meerdere boroughs/cities.

Het zal er ook wel mee te maken hebben dat veel steden hun hoofdstedelijke gebied bestuurstechnisch vaak afwijkend inrichten. Denk ook aan Washington D.C., Canberra, Brasilia, of dichter bij huis Brussel, dat qua inwonertal pas de vijfde stad van België is als je puur naar de gemeente Brussel kijkt.

Pino
4x3 autosnelweg
Berichten: 21916
Lid geworden op: ma 28 feb 2005, 9:17
Locatie: Sesamstraat
Contacteer:

Re: [IND] India

Bericht door Pino » do 16 feb 2023, 19:19

De enige echte City of London staat ook wel bekend als de Square Mile, dus dan kun je doorrekenen welk smaldeel dat is van Greater London. ;)

Een paar bedrijven die bekend staan als City Firms zitten ook technisch gezien in Islington (door andere bedrijven vervolgens pesterig uitgemaakt voor North London Firms). Voor je adres maakt het weinig uit, want London. En de postcode van dat deel van Islington begint nog steeds met EC. N1 begint pas bij Angel…

Gebruikersavatar
Chris
Moderator
Berichten: 76289
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:19
Locatie: NL

Re: [IND] India

Bericht door Chris » vr 24 feb 2023, 22:19

Ik ben de Wegenwiki aan het updaten met de snelweglengte van alle landen.

De snelwegenbouw in India is nu wel op een duidelijk hoger tempo gekomen. In 2022 is 1.070 kilometer autosnelweg geopend, terwijl ze per 1-1-2022 maar 2.070 kilometer hadden in totaal, nu dus 3.140 kilometer.

Overigens is lastig te definiëren wat wel een geen autosnelweg is, omdat er nogal veel national highways zijn verbreed naar 2x2 of 2x3 rijstroken, die in variërende mate ongelijkvloers zijn. Sommige zijn quasi autosnelwegen, maar veel niet. Het netwerk van dubbelbaans national highways is circa 35.000 kilometer lang.

Net zo'n situatie als Turkije: veel dubbelbaans hoofdwegen en relatief weinig volwaardige autosnelwegen.

In India lijkt niet echt een coherent snelwegenplan te zijn, er worden nu allerlei corridors ontwikkeld kris-kras door het land, maar er lijkt geen doordacht wegenplan achter te zitten. Sommige staten zijn nogal actief met het zelf bouwen van autosnelwegen, met name de mega-staat Uttar Pradesh. Er worden wel NE nummers toegekend (National Expressway) maar dat lijkt vooralsnog een chronologische nummering te zijn.

Gebruikersavatar
Chris
Moderator
Berichten: 76289
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:19
Locatie: NL

Re: [IND] India

Bericht door Chris » ma 27 mar 2023, 18:58

Ongeveer elke paar dagen stort er in India wel een brug in. Vaak zijn het twee typen bruginstortingen, zoals hier met een vrachtwagen over een soort bailey brug, of een recent gebouwde liggerbrug die instort.

Afbeelding

Gebruikersavatar
Chris
Moderator
Berichten: 76289
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:19
Locatie: NL

Re: [IND] India

Bericht door Chris » di 28 mar 2023, 12:19

In de eerste 100 dagen zijn er al 900 ongevallen gebeurd, waarbij 31 doden vielen. :schrikreactie:

Veel ongevallen komen door klapbanden. Dat geeft de indicatie dat veel voertuigen slechte banden hebben voor het rijden op hogere snelheid.
Chris schreef: zo 11 dec 2022, 19:28 Vandaag is 520 kilometer autosnelweg opengesteld, het grootste deel van de Mumbai - Nagpur Expressway.

Het nieuw geopende deel verloopt vanaf Shirdi tot Nagpur. Het deel van Mumbai tot Shirdi is nog in aanbouw en moet in juni 2023 worden geopend, de totale lengte van de Mumbai - Nagpur Expressway bedraagt 701 kilometer.

De autosnelweg telt 2x3 rijstroken en voert over vlak terrein door het binnenland van de grote staat Maharashtra. De autosnelweg kent lange rechte stukken en vrij grote afstanden tussen aansluitingen.

Er zijn nu in toenemende mate lange-afstands autosnelwegen in India, alhoewel van een geïntegreerd plan nog weinig sprake lijkt te zijn.

Afbeelding

Gebruikersavatar
Chris
Moderator
Berichten: 76289
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:19
Locatie: NL

Re: [IND] India

Bericht door Chris » vr 05 mei 2023, 21:14

De Dwarka Expressway in Gurugram, een satellietstad van Delhi.

Ze kunnen wel enorm veel rijstroken bouwen, maar qua wegontwerp hebben ze nog wel een boel te leren. Beter goed gejat dan slecht bedacht gaat hier wel weer op...

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Gebruikersavatar
Kaaiman
Secretaris
Berichten: 17386
Lid geworden op: ma 26 jun 2006, 16:54
Locatie: Hoogeveen
Contacteer:

Re: [IND] India

Bericht door Kaaiman » za 06 mei 2023, 6:49

Was toch even gaan buurten binnen het Gemenebest voor wat ontwerprichtlijnen of zo... :roll:
Deur Drenthe • website over het Drentse provinciaal en rijkswegennet
@DeurDrenthe • volg het Drentse wegennieuws op Mastodon

Gebruikersavatar
duikgek89
2x3 autosnelweg
Berichten: 7670
Lid geworden op: ma 23 jul 2007, 15:31

Re: [IND] India

Bericht door duikgek89 » za 06 mei 2023, 10:45

^^
Gelukkig is er veel ruimte die nu totaal niet efficient gebruikt kan worden. Met een paar potten verf is er aan de rijstrook indeling al veel op te lappen en ook wat obstakel beveiliging betreft lijkt me er nog wel het een en ander bij te klussen om het naar een min of meer acceptabel niveau te brengen...

Desalniettemin had men vermoedelijk met vrijwel hetzelfde budget iets veel beters kunnen hebben, zelfs al hadden ze alleen maar een handboek van eender welk EER land klakkeloos toegepast.

Edit: Vergeten woordje toegevoegd.
Laatst gewijzigd door duikgek89 op za 06 mei 2023, 11:29, 1 keer totaal gewijzigd.

Pino
4x3 autosnelweg
Berichten: 21916
Lid geworden op: ma 28 feb 2005, 9:17
Locatie: Sesamstraat
Contacteer:

Re: [IND] India

Bericht door Pino » za 06 mei 2023, 11:12

^^ Men moet en zal dit soort dingen aan een lokale grootheid overlaten. Bij voorkeur uit de deelstaat zelf. Dat is op zijn best een vorm van lokale trots en op zijn slechtst onversneden corruptie. Want die lokale grootheid wordt natuurlijk wel betaald voor het uitvinden van een slecht wiel, terwijl de uitschrijvende overheid ook had kunnen zeggen “Hier is de Amerikaanse standaard en houd je daar maar aan. Voor minder.” Maar ja, daar maak je de ondernemers die jou doneren niet zo blij mee.

Gebruikersavatar
Vinny
4x5 autosnelweg
Berichten: 41327
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 12:52
Locatie: Friesland

Re: [IND] India

Bericht door Vinny » za 06 mei 2023, 12:57

Incompetentie hou je toch niet tegen. Meestal gaan wegbeheerders dat zelf wel een keer inzien en worden de eisen strenger naarmate er meer echte autosnelwegen gebouwd worden.
Let op: Sarcasmemodus over een lengte van 10 kilometer.

omNOMNOMNOM
stadsweg
Berichten: 465
Lid geworden op: wo 04 apr 2012, 14:10

Re: [IND] India

Bericht door omNOMNOMNOM » za 06 mei 2023, 19:16

In India maakt het toch niet veel uit, iedereen rijdt waar het haar/hem goeddunkt en van rijstroken trekken ze zich helemaal niks aan. Ik kan me nog goed herinneren toen ik er voor de eerste keer kwam, m'n taxi kwam in de file terecht en om die te omzeilen reed de taxichauffeur samen met talloze anderen doodleuk de parallel gelegen zandweg op met z'n auto.

Gebruikersavatar
Coen Tunnel
Voorzitter
Berichten: 32134
Lid geworden op: di 26 apr 2005, 11:39
Locatie: Aan de 🅰2️⃣8️⃣

Re: [IND] India

Bericht door Coen Tunnel » ma 08 mei 2023, 14:20

^^ Maar ook in landen als India gaan zaken vooruit, en zullen dit soort zaken in de loop der tijd beter gereguleerd worden.

Gebruikersavatar
Chris
Moderator
Berichten: 76289
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:19
Locatie: NL

Re: [IND] India

Bericht door Chris » ma 08 mei 2023, 19:51

Bewegwijzering op een nog ongeopend deel van de Delhi - Mumbai Expressway. De afritnummering is hier ook gebaseerd op de staten waar het doorheen loopt. GJ = Gujarat, MP = Madhya Pradesh.

Afbeelding

Afbeelding

Gebruikersavatar
Chris
Moderator
Berichten: 76289
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:19
Locatie: NL

Re: [IND] India

Bericht door Chris » wo 10 mei 2023, 19:33

Er zijn plannen voor een 38 kilometer lang viaduct van de National Highway 715 in de staat Assam. Dit viaduct is in wezen 's werelds grootste ecoduct, de weg wordt dan verhoogd aangelegd op 9 - 10 meter hoogte, zodat er geen aanrijdingen meer met wild plaatsvinden. De huidige NH 715 zal daarna gesloopt worden. Dit deel van de NH 715 ligt op de zuidoever van de Brahmaputra, tussen de rivier en een gebergte, dus een logische locatie voor zowel een wegverbinding als voor wilde dieren die tussen de bergen en het water migreren.

Het zou in dit gebied moeten zijn: https://www.google.com/maps/@26.5788336 ... a=!3m1!1e3

Gebruikersavatar
Chris
Moderator
Berichten: 76289
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:19
Locatie: NL

Re: [IND] India

Bericht door Chris » ma 05 jun 2023, 15:48

In de staat Bihar is een extradosed brug ingestort. Deze brug (2x2 rijstroken) is meer dan 1 kilometer lang en overspant de Ganges.

Sommige nieuwsberichten zeggen dat het bewust is ingestort vanwege bouwfouten, anderen zeggen dat het een ongeluk was. Onduidelijk is wat de waarheid is.

Locatie: https://www.google.com/maps/@25.26178,8 ... a=!3m1!1e3

Link

Egbert
expressweg
Berichten: 2732
Lid geworden op: do 27 okt 2011, 8:10

Re: [IND] India

Bericht door Egbert » ma 05 jun 2023, 16:11

Blijkbaar is deze brug al eens eerder ingestort. Constructie is al bezig sinds 2014.
https://abcnews.go.com/International/wi ... r-99835862

Peter
2x4 autosnelweg
Berichten: 10225
Lid geworden op: di 01 mar 2005, 8:42
Locatie: Gieten

Re: [IND] India

Bericht door Peter » wo 07 jun 2023, 10:16

Vrijwel alles in India (ook huizen en flatgebouwen) worden slecht gebouwd. Meestal minderwaardig beton en wapening, doordat een klus 3 keer wordt doorbesteed en uiteindelijk bij een kleine firma terechtkomt, die slechts 50% van de aanneemsom krijgt en het alleen kan doen als hij minder wapening toepast en meer zand om cement te besparen. De hoofdaannemers komen vaak straffeloos weg omdat je in India ook verantwoordelijkheid kan delegeren/uitbesteden. De kleine aannemer is failliet als de boel te snel instort of er claims komen van scheuren en start op naam van een neef weer op.
130 km/h ? Dan haalt de trein me nog steeds in ...

Peter
2x4 autosnelweg
Berichten: 10225
Lid geworden op: di 01 mar 2005, 8:42
Locatie: Gieten

Re: [IND] India

Bericht door Peter » wo 07 jun 2023, 10:21

Chris schreef: ma 05 jun 2023, 15:48 In de staat Bihar is een extradosed brug ingestort. Deze brug (2x2 rijstroken) is meer dan 1 kilometer lang en overspant de Ganges.

Sommige nieuwsberichten zeggen dat het bewust is ingestort vanwege bouwfouten, anderen zeggen dat het een ongeluk was. Onduidelijk is wat de waarheid is.
Wat je ziet lijkt bewust gedaan, vermoedelijk met explosies. Wellicht was de brug eerder al zwaar beschadigd. De filmer zat al klaar in zijn bootje en je hoort ook geen verschrikte stemmen. Eerder een jihaah.... Vermoedelijk dus ook geen slachtoffers op de brug,
130 km/h ? Dan haalt de trein me nog steeds in ...

Gebruikersavatar
Chris
Moderator
Berichten: 76289
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:19
Locatie: NL

Re: [IND] India

Bericht door Chris » wo 05 jul 2023, 12:23

Op 8 juli moet een groot snelwegproject worden geopend, de 637 kilometer van de Amritsar - Jamnagar Expressway in de staat Rajasthan.

Het is een opmerkelijke autosnelweg omdat het geen echt belangrijke steden aan doet. Alleen Bikaner is een wat grotere stad, maar de rest is vrij klein. Ook op de rest van de route in de aangrenzende staten liggen niet echt heel grote steden op de route. De totale lengte van de Amritsar - Jamnagar Expressway is 1.257 kilometer.


Afbeelding

Plaats reactie