Infrastructuur in Utrecht

Discussies over lokale weginfrastructuur, verkeerscirculatieplannen, parkeerbeleid en de relatie met de stedebouwkunde.

Moderator: Moderatoren

Durashift
autoweg

Re: Infrastructuur in Utrecht

Bericht door Durashift » di 08 mar 2022, 22:53

In het kader van de aanstaande gemeenteraadsverkiezingen heeft BNR de serie 'uitblink gemeente';.

Qua vermindering van het aantal verkeersslachtoffers is het de gemeente Utrecht die er, volgens BNR, in uitblinkt.
(..) De gemeente Utrecht scoort het best op gebied van verkeersveiligheid, blijkt uit een analyse van BNR. In Utrecht is het aantal verkeersslachtoffers, waarbij minimaal 1 dode of gewonde viel, verminderd met 36 procent in de afgelopen vier jaar. Wat is hun geheim? (..)
(..) Volgens Van Hooijdonk is er geen geheim recept om dit probleem op te lossen, wel merkt ze dat het beleid in Utrecht goed aanslaat. 'Er zijn twee adviezen die ik kan geven. Wij baseren ons verkeersveiligheidsbeleid op feiten. We doen voortdurend onderzoek naar data en proberen onze euro's in te zetten op de plekken waar het het hardst nodig is.' Van Hooijdonk legt uit dat niet alles tegelijkertijd kan en de gemeente ook niet overal geld voor heeft, 'maar stapje voor stapje kom je steeds dichtbij het doel'. (..)
https://www.bnr.nl/nieuws/binnenland/10 ... verminderd

Nou, gefeliciteerd hoor.

Het schijnt dat de heringerichte, als fietsstraat, Voorstraat toch niet zo 'veiliger en aangenamer is'.

Hajo
2x3 autosnelweg

Bericht door Hajo » za 23 apr 2022, 19:40

Vanmiddag even snel op en neer naar De Bijenkorf in Utrecht om o.a. een nieuwe broek op te halen.

Normaal ga ik altijd met de trein en dat heeft een reden: gratis parkeren in Bunnik, een retourtje kost maar 5 euro en je stapt midden in de stad uit. Maar voor dit bezoekje van nog geen uur vond ik de trein pakken overdreven. Nou, dat bezoekje met de auto zal mij nog lang heugen. B(

Ik reed vanuit het zuiden komend over de Catharijnesingel. De verkeerslichten stonden op gele knipperstand, dat was een voordeel. Maar bij het naderen van Hoog Catharijne stond ik in de file. Een verkeerslicht voor autoverkeer daar staat lang op rood met dus een flinke file als resultaat. Groen duurde net lang genoeg om twee, hooguit drie auto's door te laten rijden voordat het weer rood werd. Reden: fietsers. Die krijgen aanmerkelijk langer groen.

Bovendien is de Catharijnesingel ter plaatse fors versmald wegens werkzaamheden aan onder andere het riool. Maar de weg wordt ook "heringericht" volgens een bord van de gemeente Utrecht. Het wordt een 30 km/h zone en een fietsstraat. "Auto te gast". Het lijkt er sterk op dat de vrijliggende fietspaden opgeruimd worden en dat fietsers in de toekomst op de rijbaan gaan rijden waar ze het autoverkeer mogen gaan ergeren. :shutup:

Welke, ik zou bijna zeggen "imbeciel", heeft dit nu weer bedacht? :nuts:

https://cu2030.nl/catharijnesingel#:~:t ... reelsepark.

Maar goed, berusting is een fijne eigenschap. ;)

Volgende keer pak ik de tram vanaf P+R De Uithof. Oh nee: de tram rijdt niet in het weekend... :roll: Dan de trein maar weer.
Donateur Vereniging Wegenforum

Palance
4x5 autosnelweg

Bericht door Palance » za 23 apr 2022, 20:05

Hajo schreef: za 23 apr 2022, 19:40 Het lijkt er sterk op dat de vrijliggende fietspaden opgeruimd worden en dat fietsers in de toekomst op de rijbaan gaan rijden waar ze het autoverkeer mogen gaan ergeren.
Toevallig heb ik hier afgelopen dinsdag nog gefietst, op de Catharijnesingel. En inderdaad, de auto’s zaten mij als fietser flink te ergeren :)
"You know the greatest danger facing us is ourselves, an irrational fear of the unknown. But there’s no such thing as the unknown — only things temporarily hidden, temporarily not understood.” - James T. Kirk

Autosnelwegen.net

Durashift
autoweg

Bericht door Durashift » zo 24 apr 2022, 0:21

Hajo schreef: za 23 apr 2022, 19:40 Vanmiddag even snel op en neer naar De Bijenkorf in Utrecht om o.a. een nieuwe broek op te halen.

(..)
Volgende keer pak ik de tram vanaf P+R De Uithof. Oh nee: de tram rijdt niet in het weekend... :roll: Dan de trein maar weer.
Rijdt dan even door naar de Galgenwaard, stap je daar op de bus en stap je op de Neude haast voor de Bijenkorf uit.. alleen ff de gracht oversteken. ;)

Enne.. dat van die VRI en groentijden hád je kunnen weten.. je schrijft er zelf nota bene over op de vorige pagina, begin december. :)

Vinny
4x5 autosnelweg

Bericht door Vinny » zo 24 apr 2022, 9:06

Ik geef toe dat de gemeente Utrecht niet de beste wegbeheerder is van Nederland als het gaat om duidelijke, verkeersveilige oplossingen. Maar de bereikbaarheid van Hoog-Catherijne vind ik nog altijd niet slecht, maar dan wel via de Weg der Verenigde Naties, het Westplein en de Daalsetunnel rijden. Hier en daar is wat enkelstrooks geworden, maar dat valt te overzien.
Let op: Sarcasmemodus over een lengte van 10 kilometer.

Hajo
2x3 autosnelweg

Bericht door Hajo » zo 24 apr 2022, 9:51

^^ De wegen die je noemt gaan ook op de schop. Ook die worden op termijn "heringericht". Wat dat in Utrecht betekent is bekend: ruim baan voor fietsers en het OV.

Voor auto's wordt het centrum van Utrecht steeds onaantrekkelijker en onbereikbaarder gemaakt. Het centrum wordt niet helemaal voor autoverkeer afgesloten, maar het wordt wel steeds lastiger het met de auto (een scheldwoord in Utrecht) te bereiken. "Ontmoedigen" noemen ze dat. En de gemeente Utrecht adverteert dat met "Utrecht beter bereikbaar maken". :nuts:

Chris
Moderator

Bericht door Chris » zo 24 apr 2022, 9:55

Mja, in Zwolle willen ze dat ook doen op een drukke weg. 'De fietser ruim baan geven'. Lees: fietspaden opheffen en fietser als levende snelheidsremmer gebruiken door ze de rijbaan op te dwingen. :roll:

Hajo
2x3 autosnelweg

Bericht door Hajo » zo 24 apr 2022, 10:12

^^ Exact dat. Ik zie niet in hoe het verwijderen van een vrijliggend fietspad en de fietser de rijbaan op sturen veiliger zou zijn dan een vrijliggend fietspad. Het wordt er juist onveiliger op. Ik zie dit gewoon als ordinair auto pesten.

prijk
polderweggetje

Bericht door prijk » zo 24 apr 2022, 14:04

Hajo schreef: za 23 apr 2022, 19:40 Volgende keer pak ik de tram vanaf P+R De Uithof. Oh nee: de tram rijdt niet in het weekend... :roll: Dan de trein maar weer.
Of parkeer langs de A12 in Transferium Westraven voor €6, voor dat bedrag mag je ook nog heen en weer met bus of tram naar het centrum van Utrecht. Er zijn zoveel mogelijkheden, het is simpelweg onzinnig om nog met de auto de stad in te gaan, kost nog meer tijd ook.

CasablancaMarocco
verkeersader

Bericht door CasablancaMarocco » zo 24 apr 2022, 15:24

prijk schreef: zo 24 apr 2022, 14:04
Hajo schreef: za 23 apr 2022, 19:40 Volgende keer pak ik de tram vanaf P+R De Uithof. Oh nee: de tram rijdt niet in het weekend... :roll: Dan de trein maar weer.
Of parkeer langs de A12 in Transferium Westraven voor €6, voor dat bedrag mag je ook nog heen en weer met bus of tram naar het centrum van Utrecht. Er zijn zoveel mogelijkheden, het is simpelweg onzinnig om nog met de auto de stad in te gaan, kost nog meer tijd ook.
Toch zijn we hier in Nederland aan het doorslaan.

Utrecht heeft al nauwelijks een fatsoenlijke ringweg rondom de binnenstad, en nu worden de enige doorgaande wegen ook nog eens afgewaardeerd naar een type dorpsstraat, terwijl het wel een stad is met 361.924 inwoners.

In vrijwel alle Duitse steden, bijvoorbeeld Keulen of Düsseldorf kan je gemakkelijk met de auto het centrum in, met nette parkeertarieven.
Hier in Nederland is het al alleen vanwege het uurtarief al niet te doen om de auto te parkeren, hier zou gewoon toch iets tegen gedaan moeten worden? Gewoon een maximumtarief van 3,25 in elke grote gemeente bijvoorbeeld, zodat gemeentes het ook niet gaan verhogen puur en alleen om de gemeentekas te spekken.. En verder zou men gewoon van doorgaande wegen moeten afblijven, groen links verzint maar wat anders dan altijd maar de auto te duperen.

prijk
polderweggetje

Bericht door prijk » zo 24 apr 2022, 16:20

CasablancaMarocco schreef: zo 24 apr 2022, 15:24 In vrijwel alle Duitse steden, bijvoorbeeld Keulen of Düsseldorf kan je gemakkelijk met de auto het centrum in, met nette parkeertarieven.
Die Duitse steden hebben een geheel andere infrastructuur: minder smalle straatjes en al helemaal geen grachten zoals de NL binnensteden, veelal is het centrum in WOII weggebombardeerd en konden er brede wegen worden aangelegd, geheel in lijn met de adoratie van de auto die na WOII gemeengoed werd en waar ook Nederland een tijdlang in volhard heeft (neem het voorbeeld van de demping van de Catharijnesingel in Utrecht, een kapitale vergissing die nu godzijdank hersteld is).

Chris
Moderator

Bericht door Chris » zo 24 apr 2022, 16:43

Op zich is er mijns inziens weinig mis met verkeersluwe stadscentra. Het maakt ze daadwerkelijk beter leefbaar en het is een (m.i. gemakkelijke) keuze om daar niet te gaan wonen. Maar om nou alle belangrijke stadswegen als woonstraat in te richten. Dat gaat te ver. Het autobezit en autogebruik is in de rest van een stad al snel een stuk hoger.

Nederland is eigenlijk ook wel een testland om te zien dat maximaal inzetten op fiets en openbaar vervoer zijn grenzen kent. De auto is nog steeds heer en meester in het binnenlands vervoer, dat is de laatste 30 jaar ook bijna niet veranderd. Het beleid loopt daarmee steeds meer uit de pas met de realiteit.

Hajo
2x3 autosnelweg

Bericht door Hajo » zo 24 apr 2022, 18:52

Utrecht heeft een binnen de stad liggende centrumring. Die wordt zo ongeveer gesloopt (en "heringericht") als "stadsboulevard". Wie heeft die naam verzonnen?

Ondanks prima parkeervoorzieningen in het centrum moeten die volgens de gemeente Utrecht kennelijk lastig te bereiken zijn. De auto wordt "ontmoedigd" want je zult en moet met de fiets of het OV. Ik weiger mij te laten dwingen. Ik wil zelf beslissen of en met welk vervoermiddel ik een stad inga.

Hoe het ook anders kan, bewijst München. Een prima centrumring (2R), op veel plaatsen in een tunnel, met zowel aan die ring als in het centrum voldoende parkeergelegenheid met schappelijke tarieven.

Palance
4x5 autosnelweg

Bericht door Palance » zo 24 apr 2022, 19:16

Hajo schreef: zo 24 apr 2022, 18:52 Ondanks prima parkeervoorzieningen in het centrum moeten die volgens de gemeente Utrecht kennelijk lastig te bereiken zijn. De auto wordt "ontmoedigd" want je zult en moet met de fiets of het OV.
Dat valt toch wel mee? De garages waar ik in de afgelopen jaren heb gestaan (onder Hoog-Catherijne bij Tivoli/Vredenburg en die onder het Jaarbeursplein) waren toch echt prima te bereiken met de auto. Ik was er toch wel redelijk vlot vanaf de A2
Ik weiger mij te laten dwingen. Ik wil zelf beslissen of en met welk vervoermiddel ik een stad inga.
Je snapt vast wel als iedereen dat zelf wil beslissen dat er geen doorkomen meer aan is?
"You know the greatest danger facing us is ourselves, an irrational fear of the unknown. But there’s no such thing as the unknown — only things temporarily hidden, temporarily not understood.” - James T. Kirk

Autosnelwegen.net

Hajo
2x3 autosnelweg

Bericht door Hajo » zo 24 apr 2022, 19:56

^^ Als je geluk hebt kun de parkeergarages inderdaad redelijk vlot bereiken. Maar zeker op zaterdagen kun je behoorlijk veel vertraging oplopen. Kijk maar eens op Google verkeer hoe rood de wegen in Utrecht dan kleuren. In de spits overigens ook.

Het gaat er verder niet om of iedereen met de auto naar de stad zou mogen, maar om de keuze die je zou moeten kunnen maken. Voor een langer verblijf het OV, voor een kort verblijf om even iets op te halen of zo, moet je ook probleemloos met de auto het centrum kunnen bereiken.

Maar dat mag kennelijk niet want dat is "asociaal" en moet koste wat het kost "ontmoedigd" worden. Torenhoge parkeertarieven, lange rood fases, versmallingen, fietsers als levende snelheidsremmers. Je moet en zult met het OV reizen. Of met de fiets. Het is die betutteling die mij zo tegen staat. B(

Durashift
autoweg

Bericht door Durashift » zo 24 apr 2022, 22:32

prijk schreef: zo 24 apr 2022, 14:04 (..). Er zijn zoveel mogelijkheden, het is simpelweg onzinnig om nog met de auto de stad in te gaan, kost nog meer tijd ook.
Ja, voor recreatief gebruik (of klein zakelijk) kan ik mij dat voorstellen. Echter, er moet ook veel werk in de stad gedaan worden. De bouw/installatietechniek, de leveranciers ervoor, de routechauffeurs met zakelijke dienstverlening (afval inzameling, stukgoed, wasserijen etc..) die op dezelfde plekken moeten zijn waar de stad Utrecht wenst dat het autogebruik teruggedrongen wordt.
Natuurlijk, er zijn oplossingen met logitieke hub's aan de stadsranden en kleinschalig EV vervoer de stad in.. maar dat is nog niet zomaar geregeld voor alle takken van logistiek/transport dienstverlening.

Ik zie namelijk nog niet zo snel een dekvloerinstallatie op een Goupil chassis gebouwd worden, bijvoorbeeld. ;)
.. en ja.. de grachten elite wil natuurlijk wel een mooi vloertje in huis hebben. :dyn_hyp:

prijk
polderweggetje

Bericht door prijk » zo 24 apr 2022, 22:53

Hajo schreef: zo 24 apr 2022, 19:56 ^^ Als je geluk hebt kun de parkeergarages inderdaad redelijk vlot bereiken. Maar zeker op zaterdagen kun je behoorlijk veel vertraging oplopen. Kijk maar eens op Google verkeer hoe rood de wegen in Utrecht dan kleuren. In de spits overigens ook.

Het gaat er verder niet om of iedereen met de auto naar de stad zou mogen, maar om de keuze die je zou moeten kunnen maken. Voor een langer verblijf het OV, voor een kort verblijf om even iets op te halen of zo, moet je ook probleemloos met de auto het centrum kunnen bereiken.

Maar dat mag kennelijk niet want dat is "asociaal" en moet koste wat het kost "ontmoedigd" worden. Torenhoge parkeertarieven, lange rood fases, versmallingen, fietsers als levende snelheidsremmers. Je moet en zult met het OV reizen. Of met de fiets. Het is die betutteling die mij zo tegen staat. B(
Ik ben ook tegen betutteling, als je bedoelt dat de overheid denkt te weten wat goed is voor de burgers, maar het zijn toch echt de burgers zelf van Utrecht die dit gemeentebeleid inzake de binnenstad om straten autoluw te maken en parkeerplaatsen op te offeren al jaren steunen. Dat blijkt steeds weer bij de gemeenteraadsverkiezingen. De binnenstad is de laatste jaren enorm veel drukker geworden door de snelle groei van de stad en dan is de auto al snel een vervoermiddel dat plaats moet maken voor voetgangers en vooral ook fietsers (die overigens ook voor flink wat overlast zorgen). Het autobeleid van de gemeente buiten de binnenstad stuit op veel meer weerstand; de maatregelen om de doorgaande wegen in de buitenwijken tot "stadsboulevards" om te bouwen en het autoverkeer daar naar de volstrekt overbelaste A12-A2-A27-ring te dwingen, getuigen van veel minder realiteitszin, wat mij en vele anderen betreft.

sven_engelen
expressweg

Bericht door sven_engelen » ma 25 apr 2022, 1:40

De auto de binnenstad uit pesten met belachelijke onrealistische maatregelen is ook realiteitswaanzin. Wat is er mis met een fatsoenlijke centrumring met parkeergarages en fatsoenlijke uitvalswegen die de binnenstad aantrekkelijk, leefbaar en betaalbaar houdt? Met het wegjagen van auto's jaag je ook bezoekers weg. En die bezoekers gaan echt niet in één keer het dure OV gebruiken. Die gaan naar andere steden die hun wel in vervoersbehoeftes voorziet.
Svenlo

Rogier
expressweg

Bericht door Rogier » ma 25 apr 2022, 6:25

^^

Inderdaad. Ik heb weinig problemen mee dat men de echte binnenstad voor het autoverkeer vrij wil houden, maar zorg er wel voor dat de andere verbindingen goed blijven. Anders is het gewoon automobilistje pesten en daar heb ik een enorme hekel aan.

Jackbauer1350
2x3 autosnelweg

Bericht door Jackbauer1350 » ma 25 apr 2022, 16:33

Hajo schreef: zo 24 apr 2022, 18:52 Utrecht heeft een binnen de stad liggende centrumring.
Ik heb in Utrecht nog nooit een centrumring kunnen ontdekken.
Laatst gewijzigd door Jackbauer1350 op ma 25 apr 2022, 22:12, 1 keer totaal gewijzigd.

harry
Wegnummerfotograaf

Bericht door harry » ma 25 apr 2022, 17:15

Hajo schreef: zo 24 apr 2022, 18:52 Ik wil zelf beslissen of en met welk vervoermiddel ik een stad inga.
Ik krijg hier toch bijzondere beelden bij... (Poetin die met tanks een Oekraiense stad binnenrijdt... :duck: )

Als een stad een bepaald vervoermiddel niet wil, hebben ze het volste recht om dat te weren. Die beslissing is aan hun, niet aan jou.
wegnummers.nl foto's van genummerde wegen (o.a. NBA) en van plaatsnaamborden
--Harry.

Vinny
4x5 autosnelweg

Bericht door Vinny » ma 25 apr 2022, 20:32

Hajo schreef: zo 24 apr 2022, 19:56 ^^ Als je geluk hebt kun de parkeergarages inderdaad redelijk vlot bereiken. Maar zeker op zaterdagen kun je behoorlijk veel vertraging oplopen. Kijk maar eens op Google verkeer hoe rood de wegen in Utrecht dan kleuren.
Ben je wel eens op zaterdagmiddag in Amstelveen geweest? Daar heb ik ook wel eens 20 minuten gedaan over een autorit tussen de A 9 en Bovenkerk. Stond helemaal vast. En dat was voor de werkzaamheden aan de tunnel/verbreding van de snelweg.
Let op: Sarcasmemodus over een lengte van 10 kilometer.

CasablancaMarocco
verkeersader

Bericht door CasablancaMarocco » di 26 apr 2022, 11:54

En het blijft niet alleen bij de stad, ook in de provincie willen ze bepaalde trajecten weer verlagen naar 60. :|

MAXIMUMSNELHEID GAAT OMLAAG OP TAL VAN WEGEN IN PROVINCIE UTRECHT
In de provincie Utrecht gaat uiterlijk in 2040 de maximumsnelheid omlaag op delen van provinciale wegen en op alle parallelwegen. Daarover is een akkoord bereikt bij Gedeputeerde Staten. De Provinciale Staten moeten nog wel instemmen.

https://www.autoweek.nl/autonieuws/arti ... e-utrecht/

Wouter N14
Moderator

Bericht door Wouter N14 » di 26 apr 2022, 18:46

^^ Dit topic gaat over stedelijk verkeer, dus niet over de provincie. Nieuw topic: viewtopic.php?p=1214748#p1214748
Het mooiste overkomt je, het minste is bedacht. Freek de Jonge

Durashift
autoweg

Bericht door Durashift » ma 06 jun 2022, 22:16

Ik hoorde vandaag op radio 1 een radiospot, ingesproken door Hannelore Zwitserlood, ter promotie van de website verkeersverwachtingen.nl
Het vertelde iets over de vele wegwerkzaamheden in Utrecht en hoe je via die website jouw juiste route en/of verkeersmiddel zou kunnen kiezen.

Ik dacht eerst dat dit een commerciële website zou zijn maar begreep dan niet echt de link met (de stad) Utrecht.

Het blijkt echter een spin-off van de Goedopweg.nl organisatie (steden Utrecht, Amersfoort, Prov. Urecht, Rijkswaterstaat en min. I&W)

https://verkeersverwachtingen.nl/

Het betreft, voor nu, onder meer de waarschuwingen voor de werkzaamheden aan de westelijke stadsboulevard.

https://www.utrecht.nl/wonen-en-leven/v ... en-waarom/

mavas
2x5 autosnelweg

Bericht door mavas » wo 25 jan 2023, 12:19

https://www.nrc.nl/nieuws/2023/01/24/de ... k-a4155202

Interessant stuk over een nieuwe autovrije woonwijk langs de Merwede.
Heb er wel zo mijn vragen en zorgen over.

Er moet een nieuwe woonwijk komen van 6.000 woningen met circa 10.000 nieuwe inwoners, in het gebied tussen de Merwede, de Beneluxlaan en de Europalaan. Woondichtheid is circa 10 keer zo hoog als in de rest van Utrecht.
Gemixt aanbod, met sociale huur, vrije huur en koop.

Maar zonder auto's binnen het gebied. Die moeten in 4 parkeergarage's in de hoeken van het gebied parkeren. Binnen het gebied zijn er alleen wandelpaden en fietspaden en groen.
"Er is plek voor een op de vier huishoudens om een privéparkeerplek te huren voor 200 euro per maand"

Dan vraag ik me echt af of het concept gaat werken.
Minima kunnen het parkeergeld al niet betalen. En er zijn genoeg huishoudens waarin meerdere personen een auto nodig hebben.
Er zijn natuurlijk ook genoeg doelgroepen te verzinnen die hier wel een prima plekje zullen vinden. Maar ik vraag me altijd af hoe groot die doelgroep nou is.
Noord-Hollandse wegen, dé site voor ontwikkeling van de provinciale wegen in Noord-Holland
Bezoek ook eens de Wegenwiki, dé wiki voor verkeer

JB81
autoweg

Bericht door JB81 » wo 25 jan 2023, 12:34

Gezien de knettergekke huizenmarkt in Utrecht zou het me niet verbazen als het allemaal binnen de kortste keren uitverkocht is.

Het gaat om een strook land van 250 meter breed. Op zich moet het prima te doen zijn om zoiets autovrij in te richten. Tussen de Vondellaan en Croesestraat ligt ook een wijkje van 200 bij 200 meter dat als autovrij park is ingericht. Wellicht heeft dat als proeftuin gediend :lol:

Ben wel benieuwd wat men met de OV-bereikbaarheid gaat doen. De Merwedekanaalzone (kennelijk heeft men de naam van de wijk inmiddels al ingekort, de rivier Merwede ligt toch echt bij Gorinchem) ligt tussen het Centraal station en de tramlijn naar IJsselstein in, maar grenst aan geen van beide.

Chris
Moderator

Bericht door Chris » wo 25 jan 2023, 13:05

Dit is meer een soort superblock, met parkeerplaatsen aan de hoeken. Op de renders te zien komen de bouwvolumes ook vooral aan de westzijde, waar de ontsluitingsweg is. Zoiets heeft niet per se een interne wegenstructuur nodig. Het aantal parkeerplaatsen is wel laag gezien de schaalgrootte, prijsklasse en ligging, dit is nou ook niet echt in het centrum.

Afbeelding

sven_engelen
expressweg

Bericht door sven_engelen » wo 25 jan 2023, 13:45

^^ Sterker nog, ik denk dat er gauw parkeerproblemen zullen gaan optreden zodra de wijk is gerealiseerd. Bovendien is een parkeerplaats van €200 per maand wel erg gortig. Gevolg zal zijn dat er alleen maar expats en starters zonder auto zullen gaan wonen en die zijn er veel. De gewone gezinnen worden zoals altijd dan weer achtergesteld...
Svenlo

Schelpenpaadje
2x2 autosnelweg

Bericht door Schelpenpaadje » wo 25 jan 2023, 14:58

Als die starters en expats daardoor geen woningen bezet houden die wel interessant zijn voor mensen die graag een auto bij de deur willen hebben, dan is daar toch niet zoveel mis mee? Je kiest zelf om daar te gaan wonen en daarmee komt er elders een woning vrij.