[R001] Oosterweelverbinding (sluiting Antwerpse ring)

Actuele grote projecten

Moderator: Moderatoren

Peter2
dorpsstraat
Berichten: 126
Lid geworden op: vr 07 okt 2011, 22:11
Locatie: Vlaanderen

Re: [R001] Oosterweelverbinding (sluiting Antwerpse ring)

Bericht door Peter2 » za 04 feb 2023, 17:03

jdb2 schreef: do 02 feb 2023, 11:05 Wel jammer dat ze geen extra laag hebben voorzien met de tunnelconfiguraties, dan was het duidelijker geweest.
Dergelijke websites worden jammer genoeg niet echt gemaakt voor geïnteresseerde weggebruikers. Het doelpubliek zijn buurtbewoners, dus op de plannetjes moet veel groen staan ingekleurd.

Hajo schreef: Het wisselen van hoofdrijbaan naar afrit of oprit naar hoofdrijbaan gebeurt kennelijk in de tunnel
Je kan het begin van de op- en afritten steeds zien, deze zijn niet ondergronds

Rein
2x4 autosnelweg
Berichten: 10219
Lid geworden op: zo 10 jun 2007, 10:18
Locatie: Haarlemmermeer

Re: [R001] Oosterweelverbinding (sluiting Antwerpse ring)

Bericht door Rein » za 04 feb 2023, 17:55

Hajo schreef: za 04 feb 2023, 15:56 Lijkt mij een dubbeldeks tunnel. Doorgaand verkeer rijdt straks op een lager niveau dan verkeer dat de op- of afrit neemt. Het wisselen van hoofdrijbaan naar afrit of oprit naar hoofdrijbaan gebeurt kennelijk in de tunnel.
Ik haal dat er niet echt uit. Het kan ook zoiets worden als de Gaasperdammertunnel met aparte parallelle buizen voor lokale afslagen.

Gebruikersavatar
Hajo
2x3 autosnelweg
Berichten: 8661
Lid geworden op: ma 28 feb 2005, 11:17
Locatie: Zeist

Re: [R001] Oosterweelverbinding (sluiting Antwerpse ring)

Bericht door Hajo » za 04 feb 2023, 21:06

^^ Dat lijkt mij bij nader inzien een logische conclusie. ;)

Gebruikersavatar
Alfa
2x4 autosnelweg
Berichten: 10324
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 20:54

Re: [R001] Oosterweelverbinding (sluiting Antwerpse ring)

Bericht door Alfa » zo 05 feb 2023, 13:27

Inderdaad, zie deze ontwerptekening van het park waar de ligging van de afritten ook weergegeven wordt:
Afbeelding

Gebruikersavatar
jdb2
autoweg
Berichten: 1044
Lid geworden op: za 12 jan 2013, 0:25
Locatie: BE

Re: [R001] Oosterweelverbinding (sluiting Antwerpse ring)

Bericht door jdb2 » ma 06 feb 2023, 11:03

Ten noorden van de Groenendaallaan zijn er zowel linkse als rechtse uitvoegstroken.
Als ik het goed begrijp zijn horen de rechtse bij de afrit en de linkse bij het knooppunt met het nieuwe gedeelte van de R1.
Hajo schreef: za 04 feb 2023, 15:56 Lijkt mij een dubbeldeks tunnel. Doorgaand verkeer rijdt straks op een lager niveau dan verkeer dat de op- of afrit neemt. Het wisselen van hoofdrijbaan naar afrit of oprit naar hoofdrijbaan gebeurt kennelijk in de tunnel.
Strikt genomen geen dubbeldekstunnel , maar het lijkt er wel op dat de afrit in een eigen tunnelniveau de hoofdtunnel kruist om uit te monden in het kruispunt. Ik heb het geprobeerd wat duidelijker in te tekenen. De andere richting kan kan ik echter niks van maken uit die fijne lijntjes, maar ik ga er dan van uit dat er een vergelijkbare constructie gepland is.
Afbeelding

De tunnel onder het Albertkanaal is wel dubbeldeks overigens.
https://lat.projectatlas.app/oosterweel ... 086,15,0,0

vynkce
2x4 autosnelweg
Berichten: 10307
Lid geworden op: zo 01 jan 2006, 16:06
Locatie: Vlaanderen

Re: [R001] Oosterweelverbinding (sluiting Antwerpse ring)

Bericht door vynkce » di 07 feb 2023, 18:34

Tommy schreef: ma 23 jan 2023, 9:37
Straks starten werken aan Scheldetunnel, ondanks klacht milieuverenigingen: "Grondwater zal wel degelijk gezuiverd zijn"

Vandaag wordt het officiële startschot gegeven voor de bouw van de Scheldetunnel, dat is een onderdeel van het Oosterweelproject. Maar vijf milieuverenigingen lieten weten dat ze naar de Raad voor Vergunningsbetwistingen stappen. Ze vrezen dat er door die werken vervuild water in natuurgebieden terecht zal komen. Maar Lantis, dat de werken uitvoert, is stellig: "Het water dat we gaan lozen zal gezuiverd zijn."
Lees verder: https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2023/01/23 ... ldetunnel/
De vergunning van de Scheldetunnel wordt alvast niet geschorst. Hierbij de reactie van minister Demir: 'Ik stel mij de vraag waarover deze discussie echt gaat. Milieubescherming of een ideologisch gevecht tegen Oosterweel en het Toekomstverbond waarbij men per definitie nieuwe infrastructuur bevecht, met alle denkbare zinnige en onzinnige argumenten die men kan vinden. Zelden waren milieuvoorwaarden zo sterk onderbouwd door wetenschappers als in dit dossier', zei Demir in het Vlaams Parlement

Meer info: https://www.tijd.be/politiek-economie/b ... 45666.html

Peter2
dorpsstraat
Berichten: 126
Lid geworden op: vr 07 okt 2011, 22:11
Locatie: Vlaanderen

Re: [R001] Oosterweelverbinding (sluiting Antwerpse ring)

Bericht door Peter2 » wo 15 feb 2023, 8:45

Alfa schreef: do 08 dec 2022, 16:16 Ter hoogte van het Albertkanaal gaat het in beide richtingen om 3 rijstroken voor het doorgaand verkeer en 1 naar de afrit. Oorspronkelijk waren er 4 gepland maar eentje is gesneuveld toen het Oosterweel light project op tafel kwam (waarbij ook een rijstrook in de noordelijke koker van de Oosterweeltunnel zelf geschrapt werd, alhoewel dat behouden blijft als calamiteitsstrook).
Die calamiteitsstrook intrigeert mij wel. Een geluk dat ze zo toch nog die rijstrook hebben kunnen "redden" van de downsizing die ze moesten doorvoeren als compromis. Maar als ik naar de renders kijk, zie ik niet in hoe die veilig kan gebruikt worden. Bij het knooppunt Oosterweel is er geen plaats voorzien om dan nog veilig de oprit te gebruiken, gezien de invoegstrook komt te vervallen indien de calamiteitsstrook geopend is. Tenzij ze bij het openen van de calamiteitsstrook de maximumsnelheid drastisch verlagen naar bijvoorbeeld 50 km/h. Iemand enig idee hoe dit concreet zou kunnen werken?

Afbeelding

Tommy
autoweg
Berichten: 1985
Lid geworden op: vr 18 dec 2009, 14:57
Locatie: Merchtem (B)
Contacteer:

Re: [R001] Oosterweelverbinding (sluiting Antwerpse ring)

Bericht door Tommy » wo 15 feb 2023, 9:44

^^
Misschien zal het toch eerder zo belijnd worden... Dus eventjes geen pechstrook:
https://www.google.be/maps/place/Wommel ... 0vMDE0aDN0
Dé grootste collectie aan foto's van Belgische gepersonaliseerde nummerplaten!
www.vanityplates.be

Gebruikersavatar
jdb2
autoweg
Berichten: 1044
Lid geworden op: za 12 jan 2013, 0:25
Locatie: BE

Re: [R001] Oosterweelverbinding (sluiting Antwerpse ring)

Bericht door jdb2 » wo 15 feb 2023, 10:10

^^
Of een invoegende taper, zoals in Nederland (hoewel ik er geen fan van ben) waarbij de linkerstrook komende uit de tunnel invoegt.
https://goo.gl/maps/xx9Q8UZwYAATPrNK6

Ik dacht eerst dat het een spitsstrook was gezien de markering. Dus als ik deze render mag geloven heb je in het onderste niveau slechts 1 rijstrook per richting? Waarom niet gewoon 4x2, er ligt toch al een pechstrook, en dan bovengronds 2x3. Ik voorspel nu al een nieuwe bottelneck.
SPOILER: TOON

Afbeelding

Peter2
dorpsstraat
Berichten: 126
Lid geworden op: vr 07 okt 2011, 22:11
Locatie: Vlaanderen

Re: [R001] Oosterweelverbinding (sluiting Antwerpse ring)

Bericht door Peter2 » wo 15 feb 2023, 10:59

jdb2 schreef: wo 15 feb 2023, 10:10 Ik dacht eerst dat het een spitsstrook was gezien de markering. Dus als ik deze render mag geloven heb je in het onderste niveau slechts 1 rijstrook per richting? Waarom niet gewoon 4x2, er ligt toch al een pechstrook, en dan bovengronds 2x3. Ik voorspel nu al een nieuwe bottelneck.
De actiegroepen willen het verkeer verder van de stad leiden, via de Liefkenshoektunnel en de nog te bouw A102. Om ze te overtuigen dat dit zoveel mogelijk nagestreefd zal worden, is er beslist 1 rijstrook te schrappen in de noordelijke kanaaltunnel maar deze wel fysiek te behouden onder de noemer calamiteitsstrook. Volgens de verkeersmodellen zou dit geen bottleneck worden.

Ik weet dat de logica bizar is. Want als het schrappen van de rijstrook geen bottleneck creeërd, zal er ook vrijwel geen effect zijn op de verkeersstromen en draagt dit niet bij tot het verder omleiden van het verkeer richting R2. Maar dus ik herhaal: het was vooral een politiek compromis zodat ze konden spreken van Oosterweel 'light', verkeerskundig is het onzinnig
Laatst gewijzigd door Peter2 op wo 15 feb 2023, 11:01, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
jdb2
autoweg
Berichten: 1044
Lid geworden op: za 12 jan 2013, 0:25
Locatie: BE

Re: [R001] Oosterweelverbinding (sluiting Antwerpse ring)

Bericht door jdb2 » wo 15 feb 2023, 11:11

Ik begrijp dat het een politiek compromis is, maar als bovengronds reeds 2x3 is, dan neemt de capaciteit toch niet toe als de tunnel tussenin 4x2 is?

Peter2
dorpsstraat
Berichten: 126
Lid geworden op: vr 07 okt 2011, 22:11
Locatie: Vlaanderen

Re: [R001] Oosterweelverbinding (sluiting Antwerpse ring)

Bericht door Peter2 » wo 15 feb 2023, 11:39

Tussen het 2x3 gedeelte en de dubbeldekskanaaltunnel zit nog een verkeersknooppunt (de Oosterweelknoop) die extra verkeer genereert. En zelfs als dat niet het geval was, kan een 2x3 enkel perfect afgewikkeled worden naar een 2x2 + 2x1 indien het verkeer verhoudingsgewijs zich perfect verdeelt dat 1/3 naar het noorden gaat en 2/3 naar het zuiden. En dan nog: twee rijstroken hebben een capaciteit die niet gewoon het dubbele is van 1 rijstrook, maar iets meer (wegenwiki: capaciteit)

Dus kortom, een volwaardige 4x2 zou wel degelijk meer verkeer kunnen afwikkelen dan het huidige voorstel afhankelijk van de exacte verkeerstromen. Vandaar dat het schrappen van die rijstrook toch jammer is, hoewel volgens de modellen van de verkeersvraag er geen congestie optreed. Ik weet wel niet meer juist welk referentiejaar er gebruikt werd voor die verkeersmodellen. Dus de kans bestaat dat er bij de opening in 2030 toch congestie is, gezien de realiteit de prognoses al heeft ingehaald

Gebruikersavatar
Vinny
4x5 autosnelweg
Berichten: 41385
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 12:52
Locatie: Friesland

Re: [R001] Oosterweelverbinding (sluiting Antwerpse ring)

Bericht door Vinny » wo 15 feb 2023, 19:38

Tommy schreef: wo 15 feb 2023, 9:44 ^^
Misschien zal het toch eerder zo belijnd worden... Dus eventjes geen pechstrook:
https://www.google.be/maps/place/Wommel ... 0vMDE0aDN0
Wat is het idee achter die calamiteitenstrook? Dat de strook alleen vrijgegeven wordt voor het verkeer als er sprake is van een (partiële) afsluiting elders op de ringweg in plaats van bij zeer groot verkeersaanbod?

Ik zou het dan gewoon beschouwen als reserve-vluchtstrook, dus inderdaad de pechstrook zelf laten vervallen op het moment dat de calamiteitenstrook in gebruik is (1% van de tijd). Het verkeer voegt dan één keer extra in als de strook wel in gebruik is (en er helemaal geen vluchtstrook is) en als de calamiteitenstrook niet in gebruik is dan fungeert deze natuurlijk op zichzelf ook als vluchtstrook.
Let op: Sarcasmemodus over een lengte van 10 kilometer.

Gebruikersavatar
Alfa
2x4 autosnelweg
Berichten: 10324
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 20:54

Re: [R001] Oosterweelverbinding (sluiting Antwerpse ring)

Bericht door Alfa » wo 15 feb 2023, 22:00

Peter2 schreef: wo 15 feb 2023, 11:39
Dus kortom, een volwaardige 4x2 zou wel degelijk meer verkeer kunnen afwikkelen dan het huidige voorstel afhankelijk van de exacte verkeerstromen. Vandaar dat het schrappen van die rijstrook toch jammer is, hoewel volgens de modellen van de verkeersvraag er geen congestie optreed. Ik weet wel niet meer juist welk referentiejaar er gebruikt werd voor die verkeersmodellen. Dus de kans bestaat dat er bij de opening in 2030 toch congestie is, gezien de realiteit de prognoses al heeft ingehaald
En vooral: omdat de modellen uitgaan van een modal shift van 50/50 in de Antwerpse regio wat uiteraard compleet onrealistisch is. Dat er in de berekeningen uitgegaan wordt van die modal shift was ook een verwezenlijking van de actiegroepen.

Gebruikersavatar
Chris
Moderator
Berichten: 76529
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:19
Locatie: NL

Re: [R001] Oosterweelverbinding (sluiting Antwerpse ring)

Bericht door Chris » wo 15 feb 2023, 22:15

Wat moet een modal shift van 50/50 zijn?

Een modal shift is een verplaatsing van de ene naar de andere modus. Van auto naar trein of van bus naar fiets. Maar wat is dan 50/50?

Of bedoelen ze modal share (aandeel) 50% auto en de rest OV?

Gebruikersavatar
Alfa
2x4 autosnelweg
Berichten: 10324
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 20:54

Re: [R001] Oosterweelverbinding (sluiting Antwerpse ring)

Bericht door Alfa » wo 15 feb 2023, 22:20

^^ Sorry, ik bedoelde modal split van 50/50.

Gebruikersavatar
Chris
Moderator
Berichten: 76529
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:19
Locatie: NL

Re: [R001] Oosterweelverbinding (sluiting Antwerpse ring)

Bericht door Chris » wo 15 feb 2023, 22:25

Aha, een modal split is hetzelfde als een modal share (de splitsing van de taart, of het aandeel).

Maar ze denken dus een modal split van 50/50 te bereiken. Dat zou kunnen op ritten naar het centrum, maar voor alle verplaatsingen / afgelegde kilometers in de hele grootstedelijke regio is dat niet echt reëel.

Gebruikersavatar
Alfa
2x4 autosnelweg
Berichten: 10324
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 20:54

Re: [R001] Oosterweelverbinding (sluiting Antwerpse ring)

Bericht door Alfa » wo 15 feb 2023, 22:27

Zie trouwens https://routeplan2030.be/toekomstverbond/:
De modal shift

Tegen 2030 willen we dat 50 procent van alle verplaatsingen gebeurt met de fiets, trein, tram, bus, taxi, waterbus, deelsystemen, enz. En nog maar 50 procent met de wagen. Die modalsplitdoelstelling maken we concreet in het Routeplan 2030, het regionale mobiliteitsplan voor de Vervoerregio Antwerpen. We leggen hier uit hoe we die modal shift willen realiseren.
Het is inderdaad niet realistisch, maar wel gevaarlijk dat de infrastructuur er op afgestemd wordt. Dat hele Oosterweelproject dreigt meer en meer uit te draaien op het fnuiken van capaciteit ipv bijkomende capaciteit.

Gebruikersavatar
jdb2
autoweg
Berichten: 1044
Lid geworden op: za 12 jan 2013, 0:25
Locatie: BE

Re: [R001] Oosterweelverbinding (sluiting Antwerpse ring)

Bericht door jdb2 » do 16 feb 2023, 10:31

Die grote P+R torens die overal opduiken zijn ook onderdeel van dat beleid?
Deze op Linkeroever heeft 1500 parkeerplaatsen.
https://goo.gl/maps/BETXPHSNW8NL62wn6
Dit zal misschien wat minder verkeer opleveren in de stad, maar hoeveel effect heeft dit als je weet dat er elke dag 150.000 door de Kennedytunnel gaan?

Tegelijkertijd wil men van Antwerpen het logistiek centrum van Europa maken. Petroleum-Zuid (dat naast de Kennedytunnel ligt) wordt momenteel herontwikkeld tot logistieke hub. DHL en Amazon zijn daar al neergestreken. Als men daadwerkelijk een gedownsizede Oosterweelverbinding wil, dan moet het probleem bij de bron aangepakt worden en die logistieke ambities in vraag stellen, maar daar hoor je de actiegroepen niet over. Hun voorstellen zijn slechts symptoombestrijding

Gebruikersavatar
captain007
Forumbeheerder
Berichten: 8713
Lid geworden op: di 21 okt 2008, 16:21
Locatie: Beneden-Leeuwen
Contacteer:

Re: [R001] Oosterweelverbinding (sluiting Antwerpse ring)

Bericht door captain007 » do 16 feb 2023, 11:23

Alfa schreef: wo 15 feb 2023, 22:27 Het is inderdaad niet realistisch, maar wel gevaarlijk dat de infrastructuur er op afgestemd wordt. Dat hele Oosterweelproject dreigt meer en meer uit te draaien op het fnuiken van capaciteit ipv bijkomende capaciteit.
Dat krijg je met die politieke compromissen. Het is vlees noch vis. Het zou mijn niet verbazen dat die calamiteiteitenstrook uiteindelijk toch nog omgebouwd gaan worden. Met de intensiteiten op de ring zal dat namelijk gewoon praktisch een lange file van vrachtwagens zijn in de onderste buis.

Mundial
stadsweg
Berichten: 341
Lid geworden op: za 11 jun 2016, 19:18

Re: [R001] Oosterweelverbinding (sluiting Antwerpse ring)

Bericht door Mundial » do 16 feb 2023, 11:52

jdb2 schreef: do 16 feb 2023, 10:31 Die grote P+R torens die overal opduiken zijn ook onderdeel van dat beleid?
Deze op Linkeroever heeft 1500 parkeerplaatsen.
https://goo.gl/maps/BETXPHSNW8NL62wn6
Ja klopt, allemaal om het project meer 'verkoopbaar' te maken bij bepaalde groeperingen. Op zich heb ik niets tegen aantrekkelijke park-and-rides maar of het echt helpt voor de ring...
Langs de andere kant: door bepaalde dossiers aan Oosterweel te koppelen (tramlijnen uitbouwen, P+R's, fietsinfrastructuur,...) worden er zaken die anders misschien niet of anders op veel langere termijn gerealiseerd zouden worden.
jdb2 schreef: do 16 feb 2023, 10:31 Tegelijkertijd wil men van Antwerpen het logistiek centrum van Europa maken. Petroleum-Zuid (dat naast de Kennedytunnel ligt) wordt momenteel herontwikkeld tot logistieke hub. DHL en Amazon zijn daar al neergestreken. Als men daadwerkelijk een gedownsizede Oosterweelverbinding wil, dan moet het probleem bij de bron aangepakt worden en die logistieke ambities in vraag stellen, maar daar hoor je de actiegroepen niet over. Hun voorstellen zijn slechts symptoombestrijding
Daar ben ik het helemaal mee eens, dat is wat je vaak ziet bij groene partijen/bewegingen: de manier waarop onze economie werkt wordt niet fundamenteel in vraag gesteld.
Een tijdje terug zag ik op France2 een reportage over IKEA dat meer en meer producten in Roemenië laat maken in plaats van China, omdat de prijs van zeetransport zo enorm gestegen is en China nog steeds een lagelonenland is maar het nu ook geen bodemprijzen meer zijn. Goed voor de Europese economie, onafhankelijkheid en het milieu. Dit zou nog meer gestimuleerd moeten worden, ook vanuit de EU.

BlueGate werd ooit trouwens aangekondigd als een researchpark waar ook de universiteit een campus zou krijgen. Maar buiten enkele incubators en een bedrijvencentrum samen met de universiteit is het in de praktijk een vrij klassiek industriepark aan het worden.

Gebruikersavatar
Vinny
4x5 autosnelweg
Berichten: 41385
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 12:52
Locatie: Friesland

Re: [R001] Oosterweelverbinding (sluiting Antwerpse ring)

Bericht door Vinny » do 16 feb 2023, 15:39

Chris schreef: wo 15 feb 2023, 22:15 Wat moet een modal shift van 50/50 zijn?

Een modal shift is een verplaatsing van de ene naar de andere modus. Van auto naar trein of van bus naar fiets. Maar wat is dan 50/50?

Of bedoelen ze modal share (aandeel) 50% auto en de rest OV?
Met zo'n lege huls kun je niet veel. Hier zie je de 'modal split' van Amsterdam:
Afbeelding

Maar dit gaat natuurlijk om binnenstedelijke verplaatsingen. Je kunt wel zo'n beetje aannemen dat doorgaand autoverkeer ongeveer 30% van het totale autoverkeer is, dus dan zou je voor Amsterdam ook ongeveer op 50/50 uitkomen. In Antwerpen is het percentage doorgaand auto- en vooral vrachtverkeer een stuk hoger en een stuk moeilijker om te zetten naar andere vervoersmodaliteiten. Je gaat geen zeecontainers van de Antwerpse havens naar bijv. Wallonië met fietskoeriers brengen. Fysiek onmogelijk.
Let op: Sarcasmemodus over een lengte van 10 kilometer.

vynkce
2x4 autosnelweg
Berichten: 10307
Lid geworden op: zo 01 jan 2006, 16:06
Locatie: Vlaanderen

Re: [R001] Oosterweelverbinding (sluiting Antwerpse ring)

Bericht door vynkce » di 07 mar 2023, 11:44

In de weekends van 12 mei en 2 juni wordt een gedeelte van het nieuwe knooppunt Antwerpen-West in gebruik genomen. Hieronder een recente luchtfoto en kaart van de nieuwe verbindingen. De overblijvende delen worden dit najaar en begin 2024 in gebruik genomen.

Afbeelding

Afbeelding

Gebruikersavatar
sven_engelen
expressweg
Berichten: 3369
Lid geworden op: ma 09 dec 2013, 10:42
Locatie: Venlo/Hengelo
Contacteer:

Re: [R001] Oosterweelverbinding (sluiting Antwerpse ring)

Bericht door sven_engelen » di 07 mar 2023, 12:32

Wordt het verkeer nu dus dat richting Brugge/Zelzate wil direct na de Kennedytunnel gesplitst van verkeer dat richting Gent rijdt? Ik hoop dat dat dan vóór de tunnel goed wordt aangegeven anders ga je rare acties zien die straks flinke files kunnen gaan veroorzaken door gerem...
Svenlo

SAN RED
stadsweg
Berichten: 407
Lid geworden op: wo 23 feb 2022, 11:38

Re: [R001] Oosterweelverbinding (sluiting Antwerpse ring)

Bericht door SAN RED » di 07 mar 2023, 15:47

Ben benieuwd, hoe de rijstrookconfiguratie zal worden. Als bv. de nieuwe verbindingsboog (brug) naar Brugge/Zelzate 2 rijstroken is, is dan bij het knooppunt 3+2 of 3+1 en bij het puntstuk een taper. Ben nieuwsgierig hoe dit dan zal worden aangeduid. Gaat dit (niet) met een combipijl (Antwerpse stijl). Er is denk ik betreft de bww voor Oosterweel, geen communicatie met de nieuwe bww oplossingen.

Gebruikersavatar
Jump
autoweg
Berichten: 1181
Lid geworden op: zo 13 sep 2009, 17:36
Locatie: Evergem
Contacteer:

Re: [R001] Oosterweelverbinding (sluiting Antwerpse ring)

Bericht door Jump » di 07 mar 2023, 19:23

sven_engelen schreef: di 07 mar 2023, 12:32 Wordt het verkeer nu dus dat richting Brugge/Zelzate wil direct na de Kennedytunnel gesplitst van verkeer dat richting Gent rijdt? Ik hoop dat dat dan vóór de tunnel goed wordt aangegeven anders ga je rare acties zien die straks flinke files kunnen gaan veroorzaken door gerem...
De eerste week zal de keerbrug in Kruibeke dus iets meer gebruikt worden.

Gebruikersavatar
sven_engelen
expressweg
Berichten: 3369
Lid geworden op: ma 09 dec 2013, 10:42
Locatie: Venlo/Hengelo
Contacteer:

Re: [R001] Oosterweelverbinding (sluiting Antwerpse ring)

Bericht door sven_engelen » di 07 mar 2023, 19:34

^^ als men 'm niet vol over het puntstuk mept :shutup:

Maar goed, als het goed wordt aangegeven moet het niet al teveel problemen opleveren.
Svenlo

Wimpie25
2x2 autosnelweg
Berichten: 6980
Lid geworden op: wo 16 mei 2012, 13:12
Locatie: Aarschot
Contacteer:

Re: [R001] Oosterweelverbinding (sluiting Antwerpse ring)

Bericht door Wimpie25 » di 07 mar 2023, 19:50

Ik vraag me vaak af bij het zien van deze foto's, hoeveel tijd men in Duitsland zou nodig hebben gehad voor een vergelijkbare openstelling :mrgreen:

vynkce
2x4 autosnelweg
Berichten: 10307
Lid geworden op: zo 01 jan 2006, 16:06
Locatie: Vlaanderen

Re: [R001] Oosterweelverbinding (sluiting Antwerpse ring)

Bericht door vynkce » di 14 mar 2023, 9:04

Voor wie nog eens een zeer mooi gemaakt overzicht wil met veel foto's van de stand van zaken en planning kan hier terecht: https://media.lantis.be/share/97B1ADBB- ... 03A5929D68

Gebruikersavatar
Chris
Moderator
Berichten: 76529
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:19
Locatie: NL

Re: [R001] Oosterweelverbinding (sluiting Antwerpse ring)

Bericht door Chris » di 04 apr 2023, 22:48

Vanaf mei wordt het nieuwe knooppunt Antwerpen-West geopend:

Link

Plaats reactie