Opmerkingen over het forum

De FORUMREGELS, en opmerkingen over dit forum

Moderator: Moderatoren

Rene
Secretaris

Re: Opmerkingen over het forum

Bericht door Rene » zo 29 jan 2023, 13:02

Niet mee eens. In landen waar nog steeds veel gebouwd wordt (zoals Polen) heb je echt een eigen forumdeel nodig.
Bereikbaar op emailadres: secretaris [at] wegenforum.nl (zonder spaties, en met apestaartje i.p.v. [at])

Kaaiman
2x5 autosnelweg

Bericht door Kaaiman » zo 29 jan 2023, 15:43

Beter lezen, ik heb het alleen over hoofdpagina. Die subforums kunnen (moeten) gewoon blijven.
Deur Drenthe • website over het Drentse provinciaal en rijkswegennet
@DeurDrenthe • volg het Drentse wegennieuws op Twitter

captain007
Forumbeheerder

Bericht door captain007 » ma 30 jan 2023, 16:47

Kaaiman schreef: za 28 jan 2023, 22:04 ^^Is er al een ei over gelegd?

Nog een ander probleem: spamaccounts. Zo nu en dan wordt er wel een spambericht weggehaald, maar de spamaccounts blijven kennelijk intact. Via de ledenlijst zijn ze er zo op basis van verdachte kenmerken uit te pikken:
Simpel, we hebben een tool waarmee we de user gebruiker kunnen bannen en dan blokkeren we het emailadres. Captcha's zijn heel lastig tegenwoordig, want die werken eigenlijk maar matig. Hebben ook het idee dat er gewoon veel semi-handmatig gespammed wordt, want vragenlijsten werkten sowieso al niet (denk zeker met tools als ChatGPT dat je daar ook nog zelfs tegenwoordig automatisch mee kan antwoorden). Moderatoren kunnen sowieso geen account verwijderen, dat kunnen alleen beheerders (Mark en ondergetekende dus). Dat is gewoon een lastig verhaal om aan te passen, zit je beetje vast aan hoe phpBB is ingericht qua rechtenstructuren.

mhkamp
2x2 autosnelweg

Bericht door mhkamp » za 18 feb 2023, 7:02

Bij het inloggen op mijn smartphone via dataverbinding krijg ik deze melding:

Afbeelding

Inloggen met WiFi / kabeltje geen probleem.
60 rijdt niet prettig, 80 is bijna prachtig en 100 dat dondert!
WeFo Lidnummer 0010.

Kaaiman
2x5 autosnelweg

Bericht door Kaaiman » za 18 feb 2023, 20:16

Nu ik bovenstaande, waarschijnlijk browsergegenereeede donkere modus zie... Niet elke browser heeft die functionaliteit helaas. Feature request van een donkere modus staat al een tijdje open. Misschien goed om toch eens te kijken wat er mogelijk is zonder al te veel aanpassingen?
Kaaiman schreef: vr 01 jan 2021, 19:37
Mark schreef: vr 01 jan 2021, 18:25Op zich ben ik wel een voorstander van het idee. Het ontbreekt mij echter aan tijd momenteel hier goed uitvoering aan te geven. Ook komt er nog vrij veel bij kijken om tot een goede dark mode te komen (denk bijvoorbeeld aan de iconen etc).
Ik zou al prima tevreden zijn met een standaard donker thema zonder fancy icoontjes. Desnoods onder de noemer 'Donker thema (experimenteel)' of '(beta)' zolang het nog niet is opgeleukt met eigen icoontjes.
Deur Drenthe • website over het Drentse provinciaal en rijkswegennet
@DeurDrenthe • volg het Drentse wegennieuws op Twitter

captain007
Forumbeheerder

Bericht door captain007 » ma 20 feb 2023, 13:07

mhkamp schreef: za 18 feb 2023, 7:02 Bij het inloggen op mijn smartphone via dataverbinding krijg ik deze melding:
Zijn denk ik oude ip verbanningen en dan heb je de pech dat die langs komt. Nieuwe bans doen we daarom ook niet meer op ip, want heeft toch geen zin.

Schelpenpaadje
expressweg

Bericht door Schelpenpaadje » vr 03 mar 2023, 23:29

Kaaiman schreef: zo 29 jan 2023, 11:38
Overigens, wat mij betreft mogen de subforums Italië, Spanje, Polen en Oostenrijk & Zwitserland ook wel van de hoofdpagina af.
Aangezien topics in die forums momenteel niet verschijnen in de lijst met Actieve Onderwerpen ben ik geen voorstander van het verwijderen van de links van de homepage.