- SPOILER: TOON
Bij dit soort situaties: 3 rijstroken

Zou er gewoon geen combipijl op de voorwegwijzer(s) mag staan. Dus 3 rechtdoorpijlen, met wel gescheiden (Links en rechts van het bord) bestemmingsgroepen.
Moderator: Moderatoren
Dit is al het geval sinds de allereerste NBA geplaatst is, eind 2006.
Er is toch geen capaciteitsval op de manier hoe ik het 'geschetst' heb. (?) Men moet in NL is durven bestemmingsgroep(en) en wegnummer(s) op één bord naast elkaar te zetten.
De markering speelt inderdaad een grote rol. Als er ook pijlen op het wegdek zijn, die overeenkomen met de bww. Gaat dit voor veel mensen duidelijker zijn. Zeker voor mensen die de wegsituatie niet goed begrijpen.Jackbauer1350 schreef: ↑di 28 feb 2023, 18:36 Denk eerder dat het niet aan de pijlen op de borden ligt maar aan de markering op het wegdek dat op diverse plekken niet aansluit op de bewegwijzering.
Ik snap je punt, en het is precies de reden waarom dit soort borden nu niet meer worden toegepast bij dergelijke markeringen. Het enige wat ik iedereen kan meegeven: klaag op de 0800 lijn van RWS en geef aan dat dit een verkeersveiligheidsprobleem is. Als er maar genoeg klachten over een locatie binnenkomen en de oplossing een simpele lik witte wegenverf is, dan zijn de wonderen de wereld nog niet uit en wil er nog wel eens wat gebeuren ...Ernst76 schreef: ↑vr 03 mar 2023, 13:10 Laatst ook bijna in de knel gekomen door een niet kloppende taper bewegwijzering, nogal gevaarlijk in mijn optiek.
Op de A73 komend vanaf Ewijk heb je een knooppunt waarbij je rechtdoor naar Nijmegen rijdt en rechtsaf de A73 verder volgt richting Venlo.
Ik dacht dat ik ook op de 2e rijstrook van links nog naar de A73 kon, dat die strook voor zowel rechtdoor als rechtsaf was. Dat bleek niet zo te zijn en op dat moment suist er al iemand snoeihard me rechts voorbij op de linker van de twee uitvoegstroken naar de A73. Gelukkig kwam er achter hem/haar nog ruimte om toch veilig uit te voegen, anders was ik maar rechtdoor Nijmegen ingegaan..
Bij Neerbosch zijn het twee irritatiepunten. Irritatiepunt 1 is het rode kruis vanaf RW783 dat op de rijstrook 2 daar geldt, wat ik enigszins kan snappen maar het dwingt ook vrachtwagens naar de linkerrijstrook en irritatiepunt 2 is de invoeger die verderop zit net voor afrit Beuningen. Als dat stuk tussen Neerbosch en Beuningen een weefvak is en rijstrook 2 van RW783 weggehaald wordt, heb je geen taper nodig en dus ook geen rood kruis. Vrachtwagens blijven dan links zitten maar er is veel meer ruimte voor auto's om van rijstrook te wisselen.
Assen is hier irrelevant, en dat zeg ik als geboren Assenaar. Doorgaand verkeer is al via de N33 gegaan, verkeer vanuit Hoogezand en Sappemeer zal al gauw de N386-A28 of N385-N33 gebruiken. Ik ben het eens met mavas, een Fries doel is hier meer op zijn plek. Drachten en Leeuwarden worden vanaf Groningen aangegeven; Drachten is als eerstvolgende hoofddoel in Friesland geschikt om de wereld na Groningen aan te geven, ook omdat Leeuwarden pas vanaf het Julianaplein op de borden verschijnt en Drachten al bij KP Euvelgunne op de borden staat.
Lutjelollum natuurlijk!
Daar wordt ook wel wat selectief mee omgesprongen. Op de A2 voor Eindhoven worden Tilburg en 's-Hertogenbosch verwezen, en zoek je tevergeefs naar netwerkdoelen Utrecht, Nijmegen, Breda en supernetwerkdoel Rotterdam: https://www.google.nl/maps/@51.3969462, ... 384!8i8192
Op de Ring-Zuid staat al sinds zeker de jaren '90 Drachten, en minstens net zo lang wordt Leeuwarden pas vanaf het Julianaplein aangegeven. Ik zie er niet zoveel in om dat om te keren.
Best lastig. Drachten vind ik op deze afstand te klein -dat het vanaf de Ring Groningen als hoofddoel wordt aangegeven maakt het hier nog niet logisch. Heerenveen zelfde verhaal - bekender door voetbalclub en knooppunt, maar maakt het vanuit Groningen niet bewegwijzeringswaardiger. Leeuwarden heeft de omvang, maar slaat pas bij Drachten af. Dus dan blijft er niet veel over…
Inderdaad:
Supernetwerkdoel Rotterdam zal ooit nog wel eens worden toegevoegd aldaar. Althans, dat concludeer ik na wat ik in Limburg zag. Bijvoorbeeld bij afrit 47 aan de A2 spotte ik al even geleden een lege plek op het afstandsbord. Deze schijnt gereserveerd te zijn voor Rotterdam.Coen Tunnel schreef: ↑di 07 mar 2023, 18:58 Daar wordt ook wel wat selectief mee omgesprongen. Op de A2 voor Eindhoven worden Tilburg en 's-Hertogenbosch verwezen, en zoek je tevergeefs naar netwerkdoelen Utrecht, Nijmegen, Breda en supernetwerkdoel Rotterdam: https://www.google.nl/maps/@51.3969462, ... 384!8i8192
Laten we ook even stellen dat deze borden van... 2008 (?) zijn. Toen was het hele netwerkdoelensysteem nog helemaal niet in werking. Met de huidige eis zouden Rotterdam en Utrecht er denk ik wél op staan en zou waarschijnlijk Waalre verdwijnen om ademruimte te geven. Je hebt bij Eindhoven ook te maken met een megaknooppunt met allerlei belangrijke doelen.Coen Tunnel schreef: ↑di 07 mar 2023, 18:58Daar wordt ook wel wat selectief mee omgesprongen. Op de A2 voor Eindhoven worden Tilburg en 's-Hertogenbosch verwezen, en zoek je tevergeefs naar netwerkdoelen Utrecht, Nijmegen, Breda en supernetwerkdoel Rotterdam: https://www.google.nl/maps/@51.3969462, ... 384!8i8192
NBd = Nationale Bewegwijzeringsdienst.