Nee, maar dan hoort het wel een GOW-60 zijn; dus voorrangskruisingen of rotondes en de 60 telkens herhaald (ipv een zone). Volgens mij zijn er meerdere, maar ik weet zo uit m'n hoofd niet waar exact.
Edit: Hier eentje gevonden; de nieuwe ontsluitingsweg van Heeswijk-Dinther. Wel een rommeltje qua bebording want vanaf de andere zijde staat er een zone-60 bord en die wordt niet opgeheven. https://goo.gl/maps/1Rt6NCQZnbgicejk9
Als het te kort is om op te trekken naar 80, dan hoef je toch geen borden met 60 meer te plaatsen? Want als je die 80 in de praktijk toch niet haalt... Scheelt weer onnodige borden.
Deur Drenthe • website over het Drentse provinciaal en rijkswegennet @DeurDrenthe • volg het Drentse wegennieuws op Twitter
harry schreef: ↑ma 06 feb 2023, 12:37
De weg is eigenlijk te kort om op te trekken naar 80.
Het rechte stuk is al > 1,2 km, geloof ik.
Als je dan niet kan optrekken naar boven de 60 vraag ik me wel af wat voor auto je hebt.
Ik kan me best wel vinden in 60-zones in grote delen van het buitengebied, maar op deze kaarsrechte, semi-doorgaande weg zonder aansluitingen, zonder aanwonenden en zonder fietsverkeer, is het wmb onnodig en ongeloofwaardig.
Ik neem aan dat ze de busbaan ernaast (andere zijde van het spoor) niet ook max 60 gemaakt hebben?
Berichtdoor Schelpenpaadje » di 07 feb 2023, 14:51
Er zullen altijd bestuurders zijn die het tegendeel weten te bewijzen door flink het gaspedaal in te trekken.
Als je daar als wegbeheerder/handhaver iets tegen wilt kunnen doen dan zal er toch echt een passende snelheidslimiet moeten staan.
De oude WoAH is 60, en die is absoluut zó kronkelig, dat 80 er niet veilig is. De vervangende weg door dit natuurgebied schijnt daarom ook 60 te moeten zijn.
Over de busbaan rijden alleen elektrische bussen (tenminste, dat was de planning. De Ebusco 3.0-bussen in deze concessie worden maar niet geleverd)
Deze week is de nieuwe route over Anna's Hoeve volledig in gebruik genomen. Vanuit de trein kon ik zien dat ook het meest westelijke deel in de bebouwde kom van Hilversum in gebruik is. De ingebruikname van de nieuwe route markeert tevens de start van de herinrichting van het natuurgebied Anna's Hoeve.
Er is al wel een opening voor het tracé wat er op Openstreetmap is ingetekend, dat is hier links op de foto te zien: Richting Zandheuvelweg vanaf de oude route gezien by DutchRoadMovies, on Flickr
Ik ben ook de Zandheuvelweg op en neer gereden en op de terugweg vanuit Baarn gezien zag ik da de bomen direct aan de kruising met de Schweitzerweg gekapt zijn.
Op de foto zijn de lichtmasten bij die kruising te zien.
Enkele andere plaatjes uit de reeks die in dit album te vinden is.
Kruising HOV met de oude WOAH by DutchRoadMovies, on Flickr
Dit stuk weg zal blijven bestaan aangezien het Wagenpad (bij de schrikhekken met C1-bord naar rechts) aan de andere zijde parallel aan de A27 loopt.
HOV afrit vanaf de A27 vanuit Eemnes by DutchRoadMovies, on Flickr
Naar rechts afbuigend de verbindingsweg naar de toerit A27 richting Eemnes. Die toerit is op de eerste foto links van het midden te zien.
Fietspad richting Baarn gezien by DutchRoadMovies, on Flickr
Opvallend dat het eerste deel van het fietspad in rood asfalt is uitgevoerd. Zal er wel mee te maken hebben dat dit deel binnen de kom ligt. Ook opvallend is de dubbele asmarkering.
Kruising Minckelerstraat/VWOAH by DutchRoadMovies, on Flickr
De Minckelerstraat vanaf de Ring naar de Verlegde WOAH is de doorgaande richting. De Minckelerstraat verloopt nu dus in een TOTSO. Hier zicht vanuit de Minckelerstraat die een eind achter mij overgaat in de oude WOAH.
Oude WOAH vanauit Hilversum by DutchRoadMovies, on Flickr
En die afsluiting is hier t.h.v. de sportvelden. Overigens maken fietsers ondanks de geslotenverklaring nog steeds gebruik van het oude route.
Jackbauer1350 schreef: ↑do 09 mar 2023, 15:44
De bus mag 80 km/u op de busbaan. Vond het ook al opmerkelijk gezicht.
Vlak voor het viaduct staat overigens nog een met eronder
Bus is electrisch dus geen stikstofuitstoot.
Behalve dat de bus nu nog diesel is.
mavas schreef: ↑ma 06 feb 2023, 9:31
Oh serieus, is dat weer zo'n stomme 60-weg geworden? Wat een flater is dat toch ETW-60 met vrijliggende fietspaden.
Snelwegfreak schreef: ↑do 09 mar 2023, 15:27
Kaarsrecht zonder kruisingen (als ik zo snel kijk) en een vrijliggend fietspad, maar toch 60 km/h. Tja.
We zijn het eens
De grootste flater in dit alles vind ik dat in de oude situatie je wel 80 mocht rijden, maar je dat vaak niet kon halen. Nu in de nieuwe situatie kun je dit wel halen, maar mag je het niet.
En we moeten snel stoppen met die ETW-markering. Ik blijf het bijzonder vinden dat als je 10 kilometer langzamer moet rijden, of 10 kilometer sneller, je dan wel ineens middenmarkering hebt. Bij een GOW-50 en GOW-70 (en 80) heb je wel gewoon middenmarkering.
Noord-Hollandse wegen, dé site voor ontwikkeling van de provinciale wegen in Noord-Holland
Bezoek ook eens de Wegenwiki, dé wiki voor verkeer
GOW-50 is (in principe) bibeko.
Dus GOW-30 (bibeko) en GOW-60 (bubeko) zijn de langzame variant zonder middenmarkering en soms fietsers op rijbaan.
GOW-50 (bibeko) en GOW-80 (bubeko) zijn de snelle variant met middenmarkering en zouden in principe niet meer aangelegd moeten worden met fietsers op de rijbaan.
Uiteraard zijn er uitzonderingen.
Ik zit er over te denken om de weg op Openstreetmap te verlagen van secondary naar tertiary.
Sowieso kloppen overgangen 50-60 eigenlijk niet. Dan heb je een GOW die zo maar overgaat in een ETW halverwege een route.
Trouwens op de nieuwe weg staat ten onrechte 1-1 kantmarkering waar dit 1-3 moet zijn. Waarom gaat dat na 20 jaar eigenlijk nog steeds zo vaak fout? Zijn de richtlijnen te moeilijk of wordt er gewoon te weinig nagedacht bij het ontwerp? Zelf denk ik een combinatie van beide overigens...
Dan zou de bebouwde komgrens dus eigenlijk altijd op een kruispunt moeten liggen voor overgang van 50 naar 60?
Er zijn inmiddels zat plekken waar 50 overgaat in 60.
Van 30 naar 60 zou dus wel logisch zijn dan blijft het ETW.
Of de weg moet ingericht worden als GOW 60 maar dat klopt ook niet volgens de richtlijnen als ik het goed heb.
Dit is natuurlijk ontstaan omdat veel wegen die eigenlijk GOW 80 zouden moeten zijn toch naar 60 zijn gezet om wat voor reden dan ook.
Overigens GOW die in een doorlopende route zomaar overgaat in ETW zijn er ook bij overgang van 50 naar 30.
Geen idee. Kan bewust zo gepland zijn. Wellicht speelt mee dat dit gedeelte deels in een andere gemeente/provincie ligt. De werkzaamheden aan dit stuk staan gepland voor mei/juni 2023.