Tussen de kruising met de N441 en de Molentuinweg komt de busbaan in beide richtingen ten westen van de huidige weg te liggen, net als langs de nieuwe verdiepte N206. Tussen de Molentuinweg en de Zeeweg ligt al een busbaan in zuidelijke richting. Er komt hier een nogal vreemde constructie te liggen: De busbaan richting noord komt links van de huidige busbaan te liggen, op de plek van het huidige fietspad. (Dit fietspad wordt dan weer verder naar het westen verlegd.
Dit is precies ook waar ik voor vrees. Mochten ze de N206 ooit volledig ongelijkvloers willen maken, dan zal deze nieuwe busbaan dus alweer moeten wijken.
Dit is de belangrijkste reden dat de lokale bevolking hier naar mijn indruk totaal niet op zit te wachten: Het kost heel veel, de tijdwinst voor de bus is minimaal (30 seconden tot 1 minuut) en als de N206 ongelijkvloers wordt, moet het allemaal weer weg. De Katwijkse gemeenteraad kan er volgens mij echter weinig aan doen, aangezien dit project erdoor wordt gedrukt door de provincie Zuid-Holland.
Hier is trouwens een nieuwsartikel te vinden over de busonderdoorgang bij de aansluiting Valkenburg-West