Hi allemaal, geen idee of ik hier goed zit met mijn vraag, maar niet geschoten.....
Mijn naam ik Erik, ben 39 en verbouw een boerderij in Echt. Op mijn voorgevel prijkt de naam van de straat in stucwerk. Ik had het vermoeden dat hier een bordje gehangen heeft en oude foto's waarvan ik er paar heb kunnen inkleuren bevestigen dat. Nu probeer ik een soortgelijk bordje te vinden om dit beeld in ere te herstellen, maar dat is moeilijker dan gedacht.
Een paar vragen: iemand een idee welk lettertype hier gebruikt werd. Het lijkt niet op de lettertypes die ik hier vaker voorbij zie komen. Vooral de dichroom ij en de w zijn vrij typisch. Ook de kleur zou ik graag weten, het lijkt diep donkerblauw op de ingekleurde foto. Is dit een goetijzeren bordje? En als laatste (misschien noet onbelangrijk voor ik op zoek ga naar een 1 op 1 vervanging): mag ik zomaar een straatnaambord aan mijn gevel hangen (op dit punt van de straat staan geen andere borden en je kijkt vanuit de spoorstraat wel recht tegen deze gevel aan, dus het zou handig kunnen zijn)
Mocht ik verkeerd gepost hebben dan hoor ik graag waar ik dan wel heen moet.
Alvast dank voor jullie reactie!
Ps... ik heb dus foto's maar ik weet niet hoe ik die hier geupload krijg... dat zoek ik nog even uit... wordt vervolgd..
Maar denk dat het zo zou moeten lukken:
https://photos.app.goo.gl/nwVE2o7WA3jt1RLi8